Spring naar inhoud

- - - - -

Droom....

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Mover_*
Guest_Mover_*

#1 Geplaatst 11 september 2009 - 23:32

Mijn droom is om een klein tijgerwelpje eens in mijn handen te houden en ermee op de foto te gaan.
Hoe kan ik dit realiseren?
Wie heeft er tips, waar kan ik terecht....

alvast veel dank

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#2 Geplaatst 11 september 2009 - 23:37

Vroeger kon dat in verschillende circussen als ik het me goed herinner, maar door de (gelukkig maar) wetsverstrenging daarop vrees ik dat het een droom zal blijven.... ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 11 september 2009 - 23:38

Ik heb ooit in de Olmese zoo een jachtluipaardje mogen vast nemen, gewoon zalig.
Ze hadden er toen op de radio reclame over gemaakt.
Misschien die site in het oog houden.

Guest_Mover_*
Guest_Mover_*

#4 Geplaatst 12 september 2009 - 08:59

dankje, ik heb vandeweek verzorgers met een tijgerwelpje in hun hand van de olmese zoo op tv gezien. vandaar dat die droom terug naar boven kwam

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 september 2009 - 09:13

Misschien een keer een mooie brief schrijven naar een dierentuin die op dat moment ukkies heeft, en wie weet dat je dan een keertje mag.
Nee heb je, en ja kan je krijgen.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 september 2009 - 10:25

Ik weet dat een kennis van mij eens een welpje op haar schoot heeft gehad, want ze heeft er een foto van op haar facebook, maar volgens mij was dat ergens op reis.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 13 september 2009 - 16:44

Ik weet dat ze het in de Olmense zoo wel eens toelaten, maar onder welke voorwaarden daar heb ik geen idee van. Misschien eens een briefje schrijven of langs gaan voor meer info. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 13 september 2009 - 16:48

In buitenlandse dierentuinen is ook vaak meer mogelijk dan bij ons. Zo hebben we enkele jaren geleden op reis in Spanje héél mooie close up foto's kunnen nemen van een mama tijger met haar welpen. Moet die nog ergens op een cd'tje liggen hebben...

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 september 2009 - 20:06

Ik heb het in de Olmense Zoo al mogen doen :) dat was toen,je kon er dan voor aanschuiven... En dan werd er een foto gemaakt,je kon die dan kopen voor drie euro ofzo...was zo schattig :oops:
Denk dat het wel geen tijgertje was,jachtluipaardje dacht ik...

Bewerkt door Brenda..., 13 september 2009 - 20:08.

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#10 Geplaatst 13 september 2009 - 20:08

Ik vraag me dan weer af hoeveel schade zo'n welpje daarvan heeft. Het zal toch niet voor niets zijn dat het nergens mag.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 13 september 2009 - 20:18

Wij hadden vroeger vrienden met een locale kleine zoo..... de welpen werden ook in huis opgevoed tot een bepaalde leeftijd...ik heb zowel met tijgerwelpen, leeuwwelpen en panterwelpen gespeeld.....

meestal laten ze het niet toe omdat de geuren een hele belangrijke rol spelen en de mama de kits zouden verstoten.

De welpen waar ik het erover heb waren mamaloos en werden met de fles grootgebracht om zo op een bepaalde leeftijd naar hun zoo te verhuizen.
De tofste herinnering heb ik overgehouden aan Simba een mannetjes leeuw dit was een schat van een leeuwewelp ook toen hij volwassen was herkende hij men stem...na een tiental jaar hebben ze deze zoo moeten opdoeken door bepaalde wetgevingen.

Guest_Mover_*
Guest_Mover_*

#12 Geplaatst 15 september 2009 - 20:15

Negatief bericht gehad van de oelemse zoo.

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 september 2009 - 22:49

tja... het is ook wel een beetje moeilijk. het knuffelen van zo'n beestje is niet in het belang van het diertje zelf. Die moet strikt gezien zijn eigen natuurlijke gedrag en instincten behouden, dus het aanleren dat ieder mens leuk en lief is is meestal niet wenselijk. En je kan het diertje onbedoeld ziek maken met bacterien en virussen van buitenaf. In sommige andere landen worden diertjes wel ingezet om ermee op de foto te mogen maar dat is in mij ogen het uitbuiten van dieren. Ik ben dan ook zelf nooit genegen om op dergelijke aanboden in te gaan.
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 17 september 2009 - 11:46

Op reis in Egypte heb ik eens een baby-nijlkrokodil vastgehouden!! Best indrukwekend hoor wanneer die kleine oogjes je strak aankijken brrrr!

In Australië 3 grote felgekleurde papegaaien op mijn armen gehad (zwaar joh....!!!), en ook een koala!

Guest_Mover_*
Guest_Mover_*

#15 Geplaatst 18 september 2009 - 09:52

dan zal het een droom blijven he, maar goe dat we nog dromen hebben ;)