Spring naar inhoud

- - - - -

Geneesmiddelen met bestanddelen van cannabis

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 02 juli 2015 - 17:40

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 02 juli 2015 - 17:16, zei:

Ben benieuwd of je reactie gaat krijgen en wat het zal inhouden.
Als je geen antwoord krijgt zou het wel kunnen dat ik later ook eens een mail stuur hieromtrent naar M.D.B., we zullen ze stalken tot we ook gehoor krijgen :p :lol:

Ja, samen staan we sterk! Maggie zal straks zelf nog stessklachten krijgen van al ons gemail! :lachen:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 02 juli 2015 - 21:08

Hihi, wie weet gaat ze het dan zelf uitproberen en nog promoten in de toekomst :x

Ik heb ondertussen antwoord op mijn mail gekregen van Medcan.
Ze kunnen me niet verder helpen met Cannabisolie omdat dit tot op heden nog steeds verboden is in België.
Ik kreeg wel een telefoonnummer waar ik mag naar bellen.
Ik vermoed dat ze heel voorzichtig te werk willen gaan, wat ik voor de volle 100% begrijp!

Als ik de stap zet naar deze olie lijkt het me toch belangrijk om even contact op te nemen met deze mensen, aangezien ze best wat kennis en ervaring hebben op dat gebied kunnen ze me misschien toch wel tips geven over waar ik op moet letten.
Momenteel zie ik het niet zo zitten om te bellen. Schrijvend -als in mail of dergelijke- voel ik me redelijk zelfzeker om te communiceren, telefoneren schrikt me al een beetje af :oops:
In gedachten/op papier ga ik een eventueel gesprek al voorbereiden en als ik me wat zekerder voel draai ik dat nummer eens :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.471 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 02 juli 2015 - 21:13

Bekijk berichtARIZONA, op 02 juli 2015 - 14:46, zei:

Daarom mailde ik Maggie De Block om het legaal te proberen maken. Die producten van het internet betrouw ik ook niet hoor en erom rijden naar Nederland zie ik ook niet zitten. Heb geen auto ook dus dat wordt al moeilijker. Wettelijk gezien zal je het in België nu nog niet mogen bezitten ook ;)
Ik heb het eigenlijk wel al overwogen. Nu moet ik elke 2 weken een spuit krijgen met iets dat mn immuunsysteem lager legt. Gelukkig (hout vasthouden) heb ik nog geen enkele keer ziek geweest. Normaal volgens de dokter zou ik zeker wel een griep krijgen en elke verkoudheid overnemen. In praktijk gelukkig niks van gemerkt. Met die olie zou dat niet meer het geval zijn. Geen zware medicatie elke 2 weken inspuiten en het ganse gedoe er rond.
Ik heb echt al veel succesverhalen gezien ivm crohn en die olie. Alleen... ik geloof er niet echt in dat iedereen met een zware aandoening dat zal mogen hebben. Tenslotte is de farmaceutische business ook een bedrijf gebaseerd op winst. Zieke mensen = winst.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 02 juli 2015 - 21:28

Ik snap jouw redenering (zieke mensen = winst) wel Eihblin, spijtig genoeg.
Maar, nu er zoveel informatie (ervaringen) begint binnen te stromen over de heilzame werking van Cannabis, heeft deze medaille 2 kanten.
Indien het zover zou komen dat het bereikbaar wordt voor verschillende aandoeningen dan zal andere medicatie wellicht minder verkocht worden. Als dat niet zover komt gaan er hoe langer hoe meer mensen hun olie toch in het buitenland kopen. Met enig risico natuurlijk...toch gaan mensen ook door hun ervaringen te delen soms vernoemen waar zij het haalden en daaruit vloeit : X is er beter mee, Y die het eerst niet aandurfde hakt nu ook de knoop door.
En hoe langer dit zo evolueert gaan de pharmaceuticabedrijven dit ook merken aan de verkoopcijfers van bepaalde medicatie.
Dan is hun enig alternatief - om dit "gat" op te vullen - zelf meer soorten cannabisproducten op de markt brengen en deze voor een breder publiek toegankelijk te maken.

Niet dat ik het zo optimistisch bekijk wat de nabije toekomst betreft ; ik verwacht eerder eerst nog een laatste poging tot afschrikken voor deze producten door pseudowetenschappelijke onderzoeken waar ze tal van gevaren zullen aan koppelen.
Maar dat zal dan weer dubbelzinnig uitdraaien voor hen, aangezien ze nu al 1 product op de markt hebben ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 02 juli 2015 - 21:29.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 03 juli 2015 - 14:54

Ik lees net dat er zogenaamde cannabidiol-olie op het net circuleert waarin niks, noppes, nada, cannabidiol zit. Opletten dus met online kopen.
Spijtig hé als er dan eens iets goeds verkrijgbaar is zijn er telkens weer die nepproducten gaan verkopen. Maar dat is van alle tijden hé. :(

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#36 Geplaatst 03 juli 2015 - 17:06

smoor dan toch gewoon nen joint? ist zelfde als het te gaan verwerken.
en bij mijn weten is het toegelaten in je eigen huis als je niet meer dan 5gr hebt en niet in de buurt van kleine kinderen

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 03 juli 2015 - 18:23

Cannabidiol is heel wat anders dan "nen joint" hoor. Een joint bevat vaak veel THC en dat is net gevaarlijk als je psychosegevoelig bent. Dus neen, geen goede tip. Cannabidiol geeft je vele voordelen zoals pijnverlichting, angstremming, anti-depressief, bevordert de spijsvertering... zonder dat je er high van wordt. Ik kan toch moeilijk high gaan rondlopen hé, ik zou me diep schamen.

Bewerkt door ARIZONA, 03 juli 2015 - 18:27.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 03 juli 2015 - 19:14

En ook al zou er wiet te koop zijn met heel laag THC-gehalte ; ik zie me nog niet elke week de grens over rijden. Het is ook spijtig als je het moet roken voor de ene klacht te verlichten en terwijl je gezondheid schade toebrengen door het feit dat je rookt.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 03 juli 2015 - 19:14.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 03 juli 2015 - 20:38

Bekijk berichtEibhlin, op 02 juli 2015 - 08:14, zei:

Ik heb mijn dokter daar ook ooit eens op aangesproken. Maarja je moet al naar nederland rijden om het te kopen. Als je geen olie vind moet je het al zelf maken. En bij de officiële medicinale ben je wel zekerder van de kwaliteit en verhoudingen dan dat je het ergens zo stiekem moet zoeken.

je hoeft nog niet naar nederland te rijden deze olie is gewoon online te koop http://www.zamnesia....7-cbd-producten

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 03 juli 2015 - 21:07

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 03 juli 2015 - 19:14, zei:

En ook al zou er wiet te koop zijn met heel laag THC-gehalte ; ik zie me nog niet elke week de grens over rijden. Het is ook spijtig als je het moet roken voor de ene klacht te verlichten en terwijl je gezondheid schade toebrengen door het feit dat je rookt.

Volledig mee eens! ;)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#41 Geplaatst 05 juli 2015 - 20:31

Bekijk berichtARIZONA, op 03 juli 2015 - 18:23, zei:

Cannabidiol is heel wat anders dan "nen joint" hoor. Een joint bevat vaak veel THC en dat is net gevaarlijk als je psychosegevoelig bent. Dus neen, geen goede tip. Cannabidiol geeft je vele voordelen zoals pijnverlichting, angstremming, anti-depressief, bevordert de spijsvertering... zonder dat je er high van wordt. Ik kan toch moeilijk high gaan rondlopen hé, ik zou me diep schamen.

ach, al die pillen is ook bazar en de helft van de wereld leeft op anti-depressieva en slaapmiddelen.
voor je het verkeerde gedachjt krijgt: nee ik rook geen joints maar ben er wel niet op tegen.
ik heb ook elke dag pijn maar ik ga ervoor geen pillen nemen. heb hyperventilatie en ipv angstremmers te nemen heb ik ademhalingsoefeningen gevolgd.
die olie is dus dezelfde shit als al die pillen. verslaafd word je er tocvh aan

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 03 juli 2015 - 19:14, zei:

je kan het pouur gaan roken dan hoef je niet "ongezond" te zijn....

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 05 juli 2015 - 21:00

@nisha's Wonderland: Als je hier vuurtje wil komen stoken ben je aan het verkeerde adres. Je hebt duidelijk niets van de hele discussie gesnapt. Ik steek hier geen Latijn meer in. Geloof maar wat je zelf wil.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 05 juli 2015 - 21:37

@Nisha: ik heb een angststoornis en 1 van mijn angsten gaat over mijn ademhaling. Ik kan je zeggen, als je zo een angst hebt zoals voor de ademhaling ga je geen ademhalingsoefeningen doen, want die brengen je net in een paniek. Dat hebben mijn meerdere therapeuten al kunnen ervaren. Ik neem een angstremmer en ik ben daar enorm met gebaat. Van 12 jaar lang gewoon geen leven meer te hebben, naar een gewoon leven kunnen leiden. Als jij denkt dat die medicatie bullshit is, heb je geen besef van wat een angststoornis is en hoe het je leven kan beinvloeden. 12 jaar therapie en psychiaters hielpen niet, deze medicatie (op aanraden van een psychiater) helpt enorm. Dus voor je dingen gaat beweren die jij als heilig ziet, moet je je eerst kunnen inleven in anderen hun problemen.

Bewerkt door BlackScorpion, 05 juli 2015 - 21:38.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 06 juli 2015 - 00:58

Bekijk berichtnisha, op 05 juli 2015 - 20:31, zei:

ach, al die pillen is ook bazar en de helft van de wereld leeft op anti-depressieva en slaapmiddelen.
voor je het verkeerde gedachjt krijgt: nee ik rook geen joints maar ben er wel niet op tegen.
ik heb ook elke dag pijn maar ik ga ervoor geen pillen nemen. heb hyperventilatie en ipv angstremmers te nemen heb ik ademhalingsoefeningen gevolgd.
die olie is dus dezelfde shit als al die pillen. verslaafd word je er tocvh aan

je kan het pouur gaan roken dan hoef je niet "ongezond" te zijn....
Dan zie je het toch een beetje verkeerd in als je pillen vergelijkt met olie die gemaakt is van een plantje hoor.
Net omdat ze te vaak bijwerkingen hebben van pillen en/of geen verbetering schakelen mensen over naar cannabis als medicijn.
Het is zeker de moeite om ademhalingsoefeningen toe te passen bij angstaanvallen en hyperventilatie, maar dat is niet bij iedereen voldoende. En zoals BlackScorpion vernoemt ; soms lukt dat gewoon niet op zulke momenten.
Zelf stel ik inname van pijnstillers en extra tranquilizers (want sowieso moet ik er toch dagelijks nemen) zoveel mogelijk uit.
Toch moet een mens op zeker moment nog een beetje kunnen functioneren...dan is het wel eens nodig om iets extra te nemen als je boodschappen moet doen maar het lukt anders niet om buiten te komen.
Dan zwijg ik nog over pijn ; rusten en warm houden is in mijn geval ook een optie, toch wil ik niet de hele dag in zetel/bed liggen tijdens slechtere periodes.

Of je de olie nu shit wenst te noemen of niet ; uiteindelijk zullen enkel de mensen die het gebruiken kunnen vergelijken. En het kan best zijn dat dit verschilt van persoon tot persoon.
Maar als het iemands leven leefbaar maakt wie ben jij dan om te zeggen dat het "shit" is wat iemand gebruikt. Of dat ze beter niets zouden gebruiken.

Of je er dan verslaafd aan geraakt laat ik in het midden, daar zelf (nog) geen ervaring mee. Doch, liever een verslaving aan een middel waar ik baat bij heb dan mijn verslaving aan sigaretten (die ik maar al te graag zou overwinnen en me hopelijk ooit lukt).

Het gaat ook niet op te redeneren dat het "puur" roken van Cannabis gezond is, dat is het totaal niet. Ook al zou het van een plantje zijn waar weinig THC in zit.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 06 juli 2015 - 01:00.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 06 juli 2015 - 01:14

Even terzijde ;)
Soms reageren mensen bij het horen van het woord "angststoornissen" met : "ja, maar ik heb ook angsten hoor...".
Natuurlijk heeft iedereen angsten, angst is ook een natuurlijke reactie. Zonder angst zou een mens ook niet lang overleven.
Ook voor zaken die niet onmiddellijk levensbedreigend zijn heeft iedereen wel eens angst.
Echter maakt het wel verschil uit wanneer angst bijna dagelijks je leven gaat bepalen, of wanneer je enkel kan functioneren door zoveel mogelijk zaken te vermijden die extra angst teweeg brengen.
Dag in dag uit de balans zoeken tussen niet te veel te vermijden maar wel voldoende te vermijden zodat je de volgende dag weer verder kan, is niet altijd evident.