Spring naar inhoud

- - - - -

Geneesmiddelen met bestanddelen van cannabis

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 07 juli 2015 - 10:10

Interessante discussie dames, heel veel info over een onderwerp waar ik eerlijk gezegd maar heel weinig over weet. Is de olie waar jullie het over hebben dan dezelfde als hennepolie, of is dat nog iets anders?
Goed dat je gemaild hebt naar de overheidsdienst arizona, ze moeten het van zo veel mogelijk mensen te horen krijgen he! Ik hoop echt dat jullie ermee geholpen kunnen worden.
Wordt er in Nederland dan geen controle uitgevoerd op de kwaliteit van cannabis en afgeleide producten? Aangezien het er legaal is en vrij te verkrijgen is, zou dat toch wat gereguleerd moeten worden?
Cannabis roken lijkt me nog wel een stap te ver. Ik heb er in mijn omgeving al meer dan genoeg negatieve effecten van gezien. Bovendien is het nog slechter voor je longen dan gewone tabak omdat de temperatuur van de rook hoger is.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 07 juli 2015 - 10:31

Bekijk berichtMurron, op 07 juli 2015 - 10:10, zei:

Interessante discussie dames, heel veel info over een onderwerp waar ik eerlijk gezegd maar heel weinig over weet. Is de olie waar jullie het over hebben dan dezelfde als hennepolie, of is dat nog iets anders?

Dat vroeg ik me ook af...
Aangezien men hennepolie gewoon kan kopen in supermarkten voor culinair gebruik en de prijs hiervan stukken lager ligt dan cbd-olie, vond ik dat toch belangrijk om te weten ;)
Ik denk van niet omdat als ik bv. op deze link de producten vergelijk (http://www.dutch-hea...lie-c-4_98.html) me opvalt dat er bij de hennepolie voornamelijk informatie gegeven wordt over omega 3 enzo.
Bij de cbd-olieën wordt er voornamelijk over Cannabidiol informatie gegeven en bij elk product staat ook het percentage cbd vermeld.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.480 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 07 juli 2015 - 10:37

Volgens mij zijn die werkzame stoffen uit die olie gehaald die wij kunnen kopen. Ze zou naar het schijnt wel nog gezond zijn maar niet het zelfde als echt canabis olie.
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 07 juli 2015 - 11:32

Hier staat heel goed het verschil uitgelegd tussen hennepolie en cbd-olie:

http://www.cibdol.co...is-het-verschil

Hennepolie wordt dus eerder toegepast in zeep en bakolie maar niet in medicinale olie.

Bekijk berichtMurron, op 07 juli 2015 - 10:10, zei:

Goed dat je gemaild hebt naar de overheidsdienst arizona, ze moeten het van zo veel mogelijk mensen te horen krijgen he! Ik hoop echt dat jullie ermee geholpen kunnen worden.
Wordt er in Nederland dan geen controle uitgevoerd op de kwaliteit van cannabis en afgeleide producten? Aangezien het er legaal is en vrij te verkrijgen is, zou dat toch wat gereguleerd moeten worden?
Cannabis roken lijkt me nog wel een stap te ver. Ik heb er in mijn omgeving al meer dan genoeg negatieve effecten van gezien. Bovendien is het nog slechter voor je longen dan gewone tabak omdat de temperatuur van de rook hoger is.

Dank je Murron! Ik wacht nog steeds op nieuws van MDB. Ben benieuwd of ze er oren naar heeft.
In Nederland staan ze al verder met onderzoek naar cannabis en afgeleide producten. Zo is medicinale cbd-olie  al legaal verkrijgbaar bij de apotheker in Nederland.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#50 Geplaatst 08 juli 2015 - 21:39

Bekijk berichtARIZONA, op 05 juli 2015 - 21:00, zei:

@nisha's Wonderland: Als je hier vuurtje wil komen stoken ben je aan het verkeerde adres. Je hebt duidelijk niets van de hele discussie gesnapt. Ik steek hier geen Latijn meer in. Geloof maar wat je zelf wil.

mag ik geen mening hebben misschien? ik zoek zeker geen ruzie maar als ik hier wat zeg, valt dit direct int verkeerde keelgat! helaas is ks er nog steeds niks op verbeterd!

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 06 juli 2015 - 00:58, zei:

Dan zie je het toch een beetje verkeerd in als je pillen vergelijkt met olie die gemaakt is van een plantje hoor.
Net omdat ze te vaak bijwerkingen hebben van pillen en/of geen verbetering schakelen mensen over naar cannabis als medicijn.
Het is zeker de moeite om ademhalingsoefeningen toe te passen bij angstaanvallen en hyperventilatie, maar dat is niet bij iedereen voldoende. En zoals BlackScorpion vernoemt ; soms lukt dat gewoon niet op zulke momenten.
Zelf stel ik inname van pijnstillers en extra tranquilizers (want sowieso moet ik er toch dagelijks nemen) zoveel mogelijk uit.
Toch moet een mens op zeker moment nog een beetje kunnen functioneren...dan is het wel eens nodig om iets extra te nemen als je boodschappen moet doen maar het lukt anders niet om buiten te komen.
Dan zwijg ik nog over pijn ; rusten en warm houden is in mijn geval ook een optie, toch wil ik niet de hele dag in zetel/bed liggen tijdens slechtere periodes.

Of je de olie nu shit wenst te noemen of niet ; uiteindelijk zullen enkel de mensen die het gebruiken kunnen vergelijken. En het kan best zijn dat dit verschilt van persoon tot persoon.
Maar als het iemands leven leefbaar maakt wie ben jij dan om te zeggen dat het "shit" is wat iemand gebruikt. Of dat ze beter niets zouden gebruiken.

Of je er dan verslaafd aan geraakt laat ik in het midden, daar zelf (nog) geen ervaring mee. Doch, liever een verslaving aan een middel waar ik baat bij heb dan mijn verslaving aan sigaretten (die ik maar al te graag zou overwinnen en me hopelijk ooit lukt).

ik ben zelf ook roker en dat is dan de enige verslaving die ik heb (gewone sigaretten). ik drink geen alcohol en heb zelfs een hekel aan mijn pil om te nemen. dus laat ons zeggen dat ik anti-medicijn en drank ben.
wat je zegt over dat je soms iets moet ondernemen, snap ik ergens wel maar is het dan beter om "afhankelijk" te zijn van iets dan het gewoon te overwinnen? Zulke psychoses zitten meestal in het hoofd en zijn niet echt medisch (sorry, hoop dat ik hier niet weer iemand tegen zijn schenen stamp). voor wat in je hoofd zit heb je geen pillen voor nodig.

wat betreft "liever een verslaving" deel ik niet je mening. ik kan zelf niet stoppen met roken maar ga ook niet meer roken. dit heb je met medicatie dan weer wel. het gaat steeds zwaarder en zwaarder en waar eindigt dit? in een afkickcentrum of niet meer normaal kunnen functioneren omdat je te zwaar zit qua pillen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.480 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 08 juli 2015 - 21:48

In sommige gevallen kan een druppeltje van die olie wel een hoop andere pillen vervangen! Hoe veel mensen zijn er niet die pillen slikken, pillen tege de bijwerking van die eerste. Dan nog wat pillen tegen de bijwerking van de 2de en dan best nog wat maagbeschermers omdat ze zo veel troep slikken. Dan kies ik toch eerder voor die olie. Daar ga je overigens niet verslaafd aan raken want het is niet het zelfde alsof je het rookt.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#52 Geplaatst 08 juli 2015 - 21:51

Bekijk berichtnisha, op 08 juli 2015 - 21:39, zei:

mag ik geen mening hebben misschien? ik zoek zeker geen ruzie maar als ik hier wat zeg, valt dit direct int verkeerde keelgat! helaas is ks er nog steeds niks op verbeterd!

ik ben zelf ook roker en dat is dan de enige verslaving die ik heb (gewone sigaretten). ik drink geen alcohol en heb zelfs een hekel aan mijn pil om te nemen. dus laat ons zeggen dat ik anti-medicijn en drank ben.
wat je zegt over dat je soms iets moet ondernemen, snap ik ergens wel maar is het dan beter om "afhankelijk" te zijn van iets dan het gewoon te overwinnen? Zulke psychoses zitten meestal in het hoofd en zijn niet echt medisch (sorry, hoop dat ik hier niet weer iemand tegen zijn schenen stamp). voor wat in je hoofd zit heb je geen pillen voor nodig.

wat betreft "liever een verslaving" deel ik niet je mening. ik kan zelf niet stoppen met roken maar ga ook niet meer roken. dit heb je met medicatie dan weer wel. het gaat steeds zwaarder en zwaarder en waar eindigt dit? in een afkickcentrum of niet meer normaal kunnen functioneren omdat je te zwaar zit qua pillen?

als je zo iets zegt,  weet je echt niet wat psychoses zijn!
Sorry hoor!

Bewerkt door lilymaya, 08 juli 2015 - 21:51.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#53 Geplaatst 08 juli 2015 - 22:25

Bekijk berichtlilymaya, op 08 juli 2015 - 21:51, zei:

als je zo iets zegt,  weet je echt niet wat psychoses zijn!
Sorry hoor!

das mijn mening erover.... ieder zijn gedacht zeker?
ik weet wel wat het is en het zit in je kopje, meer niet.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#54 Geplaatst 08 juli 2015 - 22:29

Bekijk berichtnisha, op 08 juli 2015 - 22:25, zei:

Bekijk berichtnisha, op 08 juli 2015 - 22:25, zei:

Ben jij een psychiater of een dokter?
Heb je dit al van dichtbij meegemaakt? Waarschijnlijk niet
Dan zou je (sorry hoor) zo geen domme uitspraken doen.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#55 Geplaatst 08 juli 2015 - 22:36

Bekijk berichtlilymaya, op 08 juli 2015 - 22:29, zei:

Ben jij een psychiater of een dokter?
Heb je dit al van dichtbij meegemaakt? Waarschijnlijk niet
Dan zou je (sorry hoor) zo geen domme uitspraken doen.

nee dat ben ik niet. jij wel?

sorry maar vroeger bestond dit allemaal niet (en ik ben nog niet zo oud) en toen werden er geen anti-depressieva of wat dan ook gegeven. mensen kwamen er zo bovenop. tenegnwoordig moet iedereen direct voor alles een pilleke hebben....
Ik heb ook diep gezeten enige tijd geleden maar een sterk karakter kan je helpen hiermee en geen hoop pillen.
dat is net hetzelfde als die angsten. ik was 18 en durfde niet alleen meer de straat op, ik durfde zelf niet meer alleen te slapen! heb altjd geweigerd iets te nemen en het heeft maanden geduurt maar heb ademhalingsoefeningen gevolgd en gepraat met mensen. ik ben erboven op gekomen, ben zelf enige tijd later alleen gaan wonen!
ik heb steeds elke vorm van medicatie geweigert toen...
dus op je vraag of ik ervaring ermee heb is het antwoord dus ja!

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#56 Geplaatst 08 juli 2015 - 22:43

Bekijk berichtnisha, op 08 juli 2015 - 22:36, zei:

nee dat ben ik niet. jij wel?

sorry maar vroeger bestond dit allemaal niet (en ik ben nog niet zo oud) en toen werden er geen anti-depressieva of wat dan ook gegeven. mensen kwamen er zo bovenop. tenegnwoordig moet iedereen direct voor alles een pilleke hebben....
Ik heb ook diep gezeten enige tijd geleden maar een sterk karakter kan je helpen hiermee en geen hoop pillen.
dat is net hetzelfde als die angsten. ik was 18 en durfde niet alleen meer de straat op, ik durfde zelf niet meer alleen te slapen! heb altjd geweigerd iets te nemen en het heeft maanden geduurt maar heb ademhalingsoefeningen gevolgd en gepraat met mensen. ik ben erboven op gekomen, ben zelf enige tijd later alleen gaan wonen!
ik heb steeds elke vorm van medicatie geweigert toen...
dus op je vraag of ik ervaring ermee heb is het antwoord dus ja!

Een psychose is totaal wat anders dan wat jij beschrijft.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#57 Geplaatst 08 juli 2015 - 22:54

Bekijk berichtlilymaya, op 08 juli 2015 - 22:43, zei:

Een psychose is totaal wat anders dan wat jij beschrijft.

nochtans wat black scorpion op de pagina hiervoor zegt, is bijna identiek hetzelfde.
en de defintie van het woord ook, dus moet jij het misschien eens opzoeken. het bestaat in vele vormen maar komt allemaal op hetzelfde neer.

en de definitie van psychose:
Een psychose houdt in dat men dingen ziet, hoort, ruikt of voelt die er niet zijn (hallucinaties) of dat men overtuigd is van dingen die door andere mensen niet als werkelijk worden beschouwd (wanen).
Men verliest dus het contact met de realiteit om zich heen. Hier komen vaak nog andere klachten bij zoals veranderde gevoelens, veranderd gedrag of verward denken.
Als iemand deze klachten heeft spreken we over een "psychose".

Psychotische mensen kunnen de wereld als vreemd, overweldigend en angstaanjagend ervaren.  Je merkt bijzondere dingen op, er is van alles gaande en je bent de enige die ziet en ervaart wat er gebeurd. Als je een psychose hebt kan je last hebben van positieve en negatieve symptomen.

Bekijk berichtnisha, op 08 juli 2015 - 22:53, zei:

Psychotische mensen kunnen de wereld als vreemd, overweldigend en angstaanjagend ervaren.  Je merkt bijzondere dingen op, er is van alles gaande en je bent de enige die ziet en ervaart wat er gebeurd. Als je een psychose hebt kan je last hebben van positieve en negatieve symptomen.

daarmee dat hier mensen zo vaak alles verkeerd opnemen wat er word gezegd :x :x :d

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 09 juli 2015 - 01:28

Bekijk berichtnisha, op 08 juli 2015 - 22:54, zei:

daarmee dat hier mensen zo vaak alles verkeerd opnemen wat er word gezegd :x :x :d
Doe dat...ga nog een beetje spotten met mensen die psychotisch zijn.
Tot het je zelf eens overkomt. Kom dan terug en dan kunnen we misschien op een deftige manier verder spreken.
Zowel psychoses als tal van andere psychische stoornissen kunnen tegenwoordig op hersenscans aangetoond worden (bij tal van onderzoeken wordt dit gebruikt om de werking van de hersenen beter te begrijpen met de hoop betere behadelingen te vinden).
Het zit dus in het hoofd maar niet op de manier waarop jij het bedoelt en is dus helemaal geen kwestie van een eigen mening te mogen hebben, het zijn gewoon feiten.

Ik stel voor dat jij je eens verder informeert over psychosen en andere psychische stoornissen. Alsook over hoe het vroeger behandeld werd in psychiatrische inrichtingen, want je redenering dat dit vroeger allemaal niet bestond is totaal uit de lucht gegrepen.
Met "infomeren" bedoel ik uiteraard meer dan gewoon een stukje googlelen, kopiëren en plakken.

Je sterk karakter komt hier (voor mij) enkel naar voor in je manier van je te uiten.
Het is jouw goed recht om tegen medicatie te zijn, en ik geloof best wel dat jij geholpen bent op de manier waarop jij het beschrijft.
De vraag is wat bij jou de oorzaak was. ik hoef hier geen antwoord op, maar naast trauma's kunnen verschillende fysiologische veranderingen in de hersenen zorgen voor psychische klachten.
Omdat ik zelf negatieve ervaringen heb met bepaalde medicatie ben ik er ook niet snel voor te vinden, maar als je het topic éénmaal goed doorgelezen had dan had je al gesnapt dat cbd-olie niet gelijk is aan de huidige medicatie.
Of jouw "sterk karakter" de grote hulp was om jouw angsten te overwinnen stel ik me vragen bij : je had de ademhalingsoefeningen en praatte met een hulpverlener (veronderstel ik).
Ondanks dit niet altijd voldoende is heeft ook niemand hier ooit beweerd dat dit niet kan helpen.

Wat jouw vraag naar mij toe betreft aangaande "verslavingen" : er is nog een verschil tussen een middel "nodig hebben" en "verslaving". Je kan stellen dat iemand verslaafd is aan iets wanneer die persoon enkel kan functioneren daardoor.
Daarentegen is het best mogelijk dat bepaalde middelen niet steeds hoger gedoseerd moeten worden om hetzelfde effect te behouden of geen andere significante nadelen leveren voor de gezondheid.
Dan hoeft er helemaal niet afgekickt te worden.

Bij je eerste reactie op dit topic bleek al dat je de inhoud niet duidelijk door had ; het vergelijken van een gewone joint met medicinale cannabis en diverse pillen voor psychische problemen (in jouw reacties later).
Ik snap dat je misschien weinig interesse hebt om jou te verdiepen in de informatie die verschillende leden hier delen, net zoals je niet veel energie wenst te steken in het begrijpen wat psychosen en andere chronische psychische problemen inhouden/hoe deze ontstaan/e.d.
Daar ben je totaal vrij in...maar meepraten over iets dat je niet begrijpt brengt totaal geen meerwaarde aan dit topic.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 juli 2015 - 01:42.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#59 Geplaatst 09 juli 2015 - 06:41

Denk nu niet dat Nisja het zo verkeerd bedoelde hoor.

Ik ken persoonlijk een oudere man 70+ die elke dag een joint rookt voor zijn reuma, hij zegt dat dat beter werkt dan alle pillen die hij ooit al nam

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.011 berichten
  • 1 katten

#60 Geplaatst 09 juli 2015 - 07:58

Bekijk berichtnisha's wonderland, op 08 juli 2015 - 22:25, zei:

Awel, bij mij zijn ze redelijk zeker dat ik een probleem van mijn angstklier heb en dat is fysisch, dat zit niet 'in je kop'. Na 12 jaar therapie is het duidelijk dat enkel medicatie helpt bij mij. Duidelijk dat je niet weet over wat je spreekt. Pas op wat je zegt, als je er geen ervaring met hebt, heb je geen recht van spreken.
Geplaatste afbeelding