Spring naar inhoud

- - - - -

Geneesmiddelen met bestanddelen van cannabis

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 09 juli 2015 - 12:07

Bekijk berichtCisca, op 09 juli 2015 - 06:41, zei:

Denk nu niet dat Nisja het zo verkeerd bedoelde hoor.

Ik ken persoonlijk een oudere man 70+ die elke dag een joint rookt voor zijn reuma, hij zegt dat dat beter werkt dan alle pillen die hij ooit al nam

In de wiet die verkocht wordt om joints van te roken zitten er ook cannabinoiden, maar vaak in veel lagere dosis.
De THC die in veel hogere mate aanwezig is, kan voor bepaalde klachten ook helpen maar (zoals reeds vermeld) psychosen in de hand werken en verslavend zijn. En het roken op zich is zeer ongezond.
Vaak raken mensen gemakkelijker aan wiet dan aan medicinale cannabis. Net "dankzij" het feit dat cannabis illegaal is.
Als ze dan baat hebben aan het roken van een joint hoeven ze dat helemaal niet te laten wat mij betreft. Wel vind ik het erg (en erg onlogisch) dat ze de mensen de  mogelijkheid ontnemen om cannabis op een veilige + gecontroleerde (wat dosissen betreft) legale manier te gebruiken.

Wat hier van Nicha's reacties niet zo erg in de smaak valt is niet zo onmiddellijk het vergelijken van cbd-olie met joints, lijkt me :roll:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#62 Geplaatst 10 juli 2015 - 13:40

Bekijk berichtCisca, op 09 juli 2015 - 06:41, zei:

Denk nu niet dat Nisja het zo verkeerd bedoelde hoor.

Ik ken persoonlijk een oudere man 70+ die elke dag een joint rookt voor zijn reuma, hij zegt dat dat beter werkt dan alle pillen die hij ooit al nam

inderdaad klopt perfect!

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 juli 2015 - 01:28, zei:

Bij je eerste reactie op dit topic bleek al dat je de inhoud niet duidelijk door had ; het vergelijken van een gewone joint met medicinale cannabis en diverse pillen voor psychische problemen (in jouw reacties later).
Ik snap dat je misschien weinig interesse hebt om jou te verdiepen in de informatie die verschillende leden hier delen, net zoals je niet veel energie wenst te steken in het begrijpen wat psychosen en andere chronische psychische problemen inhouden/hoe deze ontstaan/e.d.
Daar ben je totaal vrij in...maar meepraten over iets dat je niet begrijpt brengt totaal geen meerwaarde aan dit topic.

voor mij is en blijft het hetzelfde maar goed , ratel maar door want ik snap er toch niks van volgens jullie maar geloof me, ik ben niet zo dom als je denkt :d ik zal nergens meer op reageren, veel beter!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 16 juli 2015 - 15:50

Bekijk berichtnisha, op 08 juli 2015 - 22:25, zei:

das mijn mening erover.... ieder zijn gedacht zeker?
ik weet wel wat het is en het zit in je kopje, meer niet.

Over psychoses moet je geen mening hebben. Het is een mentale ziekte of symptoom, ja. Maar het is iets dat mis gaat in je hersenen. Dus toch ook lichamelijk, niet? Ook depressies kunnen o.a. komen door een chemisch onevenwicht van stoffen in de hersenen. Een bipolaire stoornis is biologisch van aard. Dat zijn al 3 voorbeelden van psychische ziekten en symptomen die voortkomen uit iets dat mis gaat in je hersenen, dus ook een fysiek probleem.

Bij angsten raken er ook hormonen en stofjes ontregeld, als gevolg. Ook bij een depressie als reactie op iets moeilijks, bij eetstoornissen enz. Je moet wel vaak je medicatie nemen om je lichaam terug in evenwicht te krijgen.

Niemand, niemand! kan uit een psychose raken door "positief te denken" of te "kalmeren" of iets anders. Je hebt dan medicijnen nodig omdat er iets vanbinnen is misgegaan, met tot gevolg hallucinaties, wanen, bizarre gedachten en gedrag, erg traag zijn, rare bewegingen doen etc.

Allemaal onderzocht, bewezen dat het een fysiek proces is. En als dat niet zo was, dan nog kan je je niet gewoon herpakken. Dus ipv jouw mening erover te vormen, informeer je beter.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#64 Geplaatst 16 juli 2015 - 15:52

Bekijk berichtNasa, op 16 juli 2015 - 15:50, zei:

Over psychoses moet je geen mening hebben. Het is een mentale ziekte of symptoom, ja. Maar het is iets dat mis gaat in je hersenen. Dus toch ook lichamelijk, niet? Ook depressies kunnen o.a. komen door een chemisch onevenwicht van stoffen in de hersenen. Een bipolaire stoornis is biologisch van aard. Dat zijn al 3 voorbeelden van psychische ziekten en symptomen die voortkomen uit iets dat mis gaat in je hersenen, dus ook een fysiek probleem.

Bij angsten raken er ook hormonen en stofjes ontregeld, als gevolg. Ook bij een depressie als reactie op iets moeilijks, bij eetstoornissen enz. Je moet wel vaak je medicatie nemen om je lichaam terug in evenwicht te krijgen.

Niemand, niemand! kan uit een psychose raken door "positief te denken" of te "kalmeren" of iets anders. Je hebt dan medicijnen nodig omdat er iets vanbinnen is misgegaan, met tot gevolg hallucinaties, wanen, bizarre gedachten en gedrag, erg traag zijn, rare bewegingen doen etc.

Allemaal onderzocht, bewezen dat het een fysiek proces is. En als dat niet zo was, dan nog kan je je niet gewoon herpakken. Dus ipv jouw mening erover te vormen, informeer je beter.

+1

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 16 juli 2015 - 15:54

Ik voel me echt beledigd, als je te maken hebt met zo'n problemen in je omgeving en bij jezelf is dit zéér grof om te lezen.

Dat ze geen hulp van medicatie ofzo moest en het gewoon weg kreeg met ademhalingsoefeningen, zegt enkel dat ze het helemaal niet zo zwaar had als sommigen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 16 juli 2015 - 16:27

Amen Nasa, volledig mijn eigen idee erover  :duim:
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 16 juli 2015 - 21:10

Ik vind deze quote op dit moment hier wel op z'n plaats staan ;)fc043e722789ba2753761bb7e600c303.jpg

Niet teveel aantrekken verder...er zullen altijd mensen zijn die het niet willen verstaan maar eigenlijk zijn die het niet waard om ons druk over te maken.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 16 juli 2015 - 22:07

Klopt, HelpLuckyvinden. 't Is het echt niet waard om je daar druk in te maken, maar ik begrijp wél dat het echt pijn doet voor mensen die het echt zwaar (gehad) hebben want het is inderdaad iets fysieks, niemand kiest daarvoor en niemand steekt dat zelf in z'n hoofd, want zo kwam het wel wat over.
Nuja, hopelijk dus beterschap in de vorm van medicatie? Ik heb het in mijn eigen omgeving al genoeg zien foutgaan met cannabis, het is helemaal niet onschuldig maar hopelijk kan het meer mensen helpen als het gereguleerd wordt.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#69 Geplaatst 17 juli 2015 - 18:18

Bekijk berichtNasa, op 16 juli 2015 - 15:54, zei:

Ik voel me echt beledigd, als je te maken hebt met zo'n problemen in je omgeving en bij jezelf is dit zéér grof om te lezen.

Dat ze geen hulp van medicatie ofzo moest en het gewoon weg kreeg met ademhalingsoefeningen, zegt enkel dat ze het helemaal niet zo zwaar had als sommigen.

hoe kan jij dit weten hoe erg dit was bij me? ik mag geen orrdeel vellen maar jullie dan weer wel?
wie moet zich beter informeren? ik of jullie?
ik kan ook gaan neuten dat ik me beledigd voel omdat jullie mijn mening niet delen. hoeft ook niet van me!

hoe dan ook pillen zijn verslavend en dat is een feit, zwart op wit bewezen. joints zijn dit ook dus waarom die olie dan weer niet?

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 17 juli 2015 - 18:25

Jouw mening bestaat niet, in dit geval.

Moeten jullie het aanvaarden als ik vind dat katten in een bench gehouden moeten worden? Dat weet ook iedereen, dat dit nonsens is.
Dus zeggen dat je zomaar even sterk moet zijn en je herpakken uit een psychose, dat je dat kan. Da's ook nonsens. Geen mening.

De manier waarop je spreekt over anderen met psychische problemen toont weinig respect. Iedereen moet het maar doen zoals jou? Iedereen heeft een ander verhaal (ik weet idd dat van jou niet). Dus heb daar respect voor, iedereen doet zijn best om op de juiste manier beter te worden. Met pillen, eventueel met cannabisolie. Het alternatief is soms ondraaglijk, en dat is geen kwestie van sterk zijn of beter willen worden.
Over de verslavende werking heb ik niks gezegd, dat weet ik ook.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#71 Geplaatst 17 juli 2015 - 18:40

Ik kan je zeggen dat de medicatie die ik neem niet verslavend is. Ik ken verslavende medicatie, die hebben ze me ooit opgedrongen. Maar deze medicatie niet. Je moet er niet altijd meer en meer van nemen en je kan er zo met stoppen als je wilt. Maar stop ik, komen de angsten weer terug en kan je zeggen, ademhalingsoefeningen en therapie werken niet. Heb voor 12 jaar lang therapie gevolgd, duizenden euro's aan wekelijkse therapie voor 12 jaar lang uitgegeven. Niets hielp, geen enkele soort therapie, de angsten zijn een fysisch probleem. Maar een pilletje dat 5 euro voor een maand kost helpt perfect. En ik heb echt spijt dat ze me dat pilletje niet 12 jaar eerder gegeven hebben, dan had ik niet 12 jaar van mijn leven weggegooid had.
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#72 Geplaatst 17 juli 2015 - 20:08

Bekijk berichtNasa, op 17 juli 2015 - 18:25, zei:

De manier waarop je spreekt over anderen met psychische problemen toont weinig respect. Iedereen moet het maar doen zoals jou? Iedereen heeft een ander verhaal (ik weet idd dat van jou niet). Dus heb daar respect voor, iedereen doet zijn best om op de juiste manier beter te worden. Met pillen, eventueel met cannabisolie. Het alternatief is soms ondraaglijk, en dat is geen kwestie van sterk zijn of beter willen worden.
Over de verslavende werking heb ik niks gezegd, dat weet ik ook.

de manier waarop ik spreek, komt alleen door de reacties van jullie. als jullie het langs mijn standpunt eens zouden bekijken ipv te gaan in verdediging valle, dan zou ik ook zo niet uit de hoek komen.
ik heb respect voor mensen waar het "echt" bij is (en nu zeg ik niet dat het bij jullie niet zo is) maar het is net als een depressie een ziekte van de tijd.
Vaak zeggen mensen ook dat ze dit hebben, zelfs als het nbiet zo is.
hoeveel mensen hebben geen CVS de dag van vandaag? en hoeveel zijn hier degelijk voor getest?
dat is net wat ik bedoel....

als jullie gaan zitten vitten dat ik olie niet met een joint moet vergelijken, dan krijg je gewoon de lading terug.
want hier ging het oorspronkelijk om, niet of jullie geestesziek zijn of niet.
Ik in elk geval niet, mijn opvattingen zijn soms wat cru maar ik heb hiervoor ook geen therapeut nodig.
mensen die me ook echt kennen, weten wel beter hoe ik ben!

Bekijk berichtBlackScorpion, op 17 juli 2015 - 18:40, zei:

Ik kan je zeggen dat de medicatie die ik neem niet verslavend is. Ik ken verslavende medicatie, die hebben ze me ooit opgedrongen. Maar deze medicatie niet. Je moet er niet altijd meer en meer van nemen en je kan er zo met stoppen als je wilt. Maar stop ik, komen de angsten weer terug en kan je zeggen, ademhalingsoefeningen en therapie werken niet. Heb voor 12 jaar lang therapie gevolgd, duizenden euro's aan wekelijkse therapie voor 12 jaar lang uitgegeven. Niets hielp, geen enkele soort therapie, de angsten zijn een fysisch probleem. Maar een pilletje dat 5 euro voor een maand kost helpt perfect. En ik heb echt spijt dat ze me dat pilletje niet 12 jaar eerder gegeven hebben, dan had ik niet 12 jaar van mijn leven weggegooid had.

leuk voor jou dat je geen pillen wilt die verslavend werken. kan je hier alleen in bijstaan!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 17 juli 2015 - 21:15

Over cvs moet je me niks vertellen. Ik heb het ook nooit over die olie en de joints, dus waarom ik dat telkens als antwoord krijg...
Mijn reactie kwam op jouw betoog, niet omgekeerd.
Iemand die medicatie nodig heeft of een échte psychose heeft, zal echt niet faken of ervan af raken met een ademhalingsoefening. Dan zit het inderdaad in je hoofd dat je iets hebt. Sommige mensen hebben echt iets, en vragen enkel respect.

Ik ga lekker verder genieten van mijn avond, heeft weinig zin hier.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 17 juli 2015 - 21:43

Dames, laten we het wel nog wat respectvol naar elkaar toe houden en weer meer on topic gaan aub. Nisha, ik vond het ook wat kort door de bocht om te zeggen dat psychoses en andere angststoornissen zich in iemand hoofd bevinden en dat ze daar zomaar vanaf kunnen raken als ze maar wat 'sterk' zijn (je noemt mensen die dat niet kunnen onrechtstreeks dus ook 'zwak'), maar we moeten ook niet minimaliseren wat jij gehad hebt. Het zijn gewoon andere zaken, dus andere remedies.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 17 juli 2015 - 22:28

Bekijk berichtnisha, op 17 juli 2015 - 20:08, zei:

als jullie gaan zitten vitten dat ik olie niet met een joint moet vergelijken, dan krijg je gewoon de lading terug.
want hier ging het oorspronkelijk om, niet of jullie geestesziek zijn of niet.

Of je het nu vitten noemt of niet (dat is jouw opvatting), daar kreeg je dus ook antwoord op.
Het is niet te vergelijken omdat :
A. Het roken op zich veel ongezonder is
B. Als we het over Cannabisolie hebben dan ligt het THC-gehalte veel lager en het gehalte Cannabinoïden veel hoger.

Ziektes "van deze tijd" bestaan niet.
Sommige ziektes hadden vroeger gewoon geen naam.

Er zijn nog meer ziektes waarvan een diagnose enkel gemaakt wordt op basis van de voorkomende symptomen. Dat kan ten voordele zijn van mensen die deze ziektes willen faken, maar vergeet niet dat dit vooral ten nadeel komt voor mensen die wel aan de ziekte lijden.
En zoals Nasa vernoemde : iemand die het faket zal niet naar medicatie zoeken. Dus is jouw pleidooi overbodig als reactie op dit topic.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 17 juli 2015 - 22:29.