Spring naar inhoud

- - - - -

geitjes. dringende oproep!

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.242 berichten

#1 Geplaatst 30 juni 2015 - 21:48

Vraagje ivm geiten. Buren van mijn zus hebben drie geiten die constant in een hok zitten. Ik heb me vorige week kwaad gemaakt en gezegd dat ze die beestjes blijkbaar toch niet willen. Wij hebben een grote wei en zou hen graag bij ons zetten. Maar hebben op die weide twee schapen op leeftijd. Geitjes zijn nog tamelijk jong, zou dit een probleem geven?
Mijn man is bang dat ze onze schapen zouden lastigvallen.

Schoonbroer belde daarnet, Roemeense buurman heeft blijkbaar vandaag gezegd dat geitjes we moeten: Ofwel deporteert hij hen naar Roemenië, ofwel gaat hij ze "liquideren"  :censored:
Schoonbroer zei hem dat hij iemand ging zoeken om hen over te nemen, heeft ons niet vernoemd. Die buurman vraagt er wel 120€ voor, de  :gek:
Ik ga morgen tot daar gaan zien...

Weet eigenlijk niet veel over geiten, vandaar dat ik mij eerst goed wil informeren.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 01 juli 2015 - 01:20

Ik heb 2 geitjes en die zijn supertam :)
Maar wat je moet weten over geiten is dat het slopers zijn (overal waar ze hun hoorns kunnen achter steken zullen ze het ook doen) en je moet al een stevige en voldoende hoge omheining hebben om ze binnen te houden.

Verder kunnen geitjes heel vocaal worden als je ze dagelijks op vaste tijdstippen voert.  Hier krijgen ze geen extras, enkel gras en hooi.  

Of ze de schapen gaan aanvallen weet ik niet, ik ken meerdere mensen die die 2 samen houden.  Hier kunnen ze mekaar spelenderwijs flink wat kopstoten geven, hoe dat gedrag is naar andere dieren, geen idee.  Naar mijn poezen bv. doen ze dat niet.

Ephiny
Ephiny
  • 3.952 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 01 juli 2015 - 06:02

Je kan mss eens mailen naar De ark? Daar weten ze dat mss ook wel.
Daar zitten ze trouwens samen met kippen en links en rechts een wild konijn. Doen ze ook niets naar.

Ze zijn iig superleuk! Een goeie omheining is idd wel nodig. En dat ze lawaai maken als ze denken dat ze eten krijgen, vind ik geweldig schattig eigenlijk :).
Ze klimmen/springen ook wel graag, weet niet of je ruimte hebt om een brugje ofzo te zetten, of van die lege draadspoelen (of hoe dat ook heet). Maar dat is niet noodzakelijk natuurlijk, gewoon ook weer leuk om ze op bezig te zien. :)

Fijn dat jullie ze zouden willen 'overnemen'!
Those who don't believe in magic, will never find it

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 01 juli 2015 - 07:28

Bekijk berichtEphiny, op 01 juli 2015 - 06:02, zei:

En dat ze lawaai maken als ze denken dat ze eten krijgen, vind ik geweldig schattig eigenlijk :).

Maar de buren meestal niet :)

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#5 Geplaatst 01 juli 2015 - 08:49

Wij hebben ook geiten en schapen tesamen gehad, dit ging prima.
Geiten zijn leuke dieren en kun je heel tam maken.

Fijn dat je ze eventueel wilt opvangen.

Ephiny
Ephiny
  • 3.952 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 01 juli 2015 - 11:48

Bekijk bericht*bonnie*, op 01 juli 2015 - 07:28, zei:

Maar de buren meestal niet :)

Ja, tegenwoordig wss niet nee, das waar... Hoe kan je dat niet schattig vinden :p

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 01 juli 2015 - 18:47

Bekijk berichtEphiny, op 01 juli 2015 - 11:48, zei:

Ja, tegenwoordig wss niet nee, das waar... Hoe kan je dat niet schattig vinden :p

Mijn buren vroegen op een dag of ze oud brood aan de geitjes mochten geven dus ik doe de hele uitleg over hun gemekker en dat zij er meer last van gaan hebben dan ik moesten ze gaan mekkeren maar dat was geen probleem, ze beginnen met brood voeren maar dat was snel gedaan ;)  haha, die konden nog niet meer in hun tuin komen of ze begonnen al te mekkeren :)

Ik vind geitjes ook heel erg leuk en de mijne zijn supertam, ik krijg altijd complimenten van de dierenarts en de hoefsmid en zo dat ze zo tam zijn.
En geitjes vind ik ook veel leuker dan schaapjes.

Ephiny
Ephiny
  • 3.952 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 02 juli 2015 - 07:30

Ik vind schapen ook leuk. Ze zijn mss wat minder speels en grappig, maar wel lief ook. En hier op de wei achter mijn tuintje staat nu een groepje schapen met drie lammetjes. Heeeeeeel schattig om bezig te zien :d.

Lol, ja, kan me zo voorstellen dat je buren dat toch wat onderschat hadden. Maar t is niet alsof je ze niet gewaarschuwd had :).
Wel fijn dat je geitjes zo tam zijn, heb je daar veel tijd moeten insteken, of ging dat nog tedelijk vlot?