Spring naar inhoud

- - - - -

wennen aan muziek instument

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#1 Geplaatst 12 september 2009 - 07:40

Mijn dochter speelt viool (5j) in het begin dat Ramses hier was dan hebben we goed gelachen elke maal mijn dochter viool begon tespelen was hij zoef weg dus hebben we elke dag viool muziek opgezet om hem te doen wennen aan de viool :LOL:

Nu is dit voor hem heel normaal dat mijn dochter speelt maar nu heeft ze op de dagschool de beruchte blokfluit en ik zie onze Ramses al bedenkelijk kijken :LOL:

Hebben jullie ervaring met muziek en reactie van de poezels

Bewerkt door ramses, 12 september 2009 - 07:41.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 12 september 2009 - 08:42

Nee, heb ik nog nooit meegemaakt maar ik zet wel soms mijn muziek heel hard en dat doet toch niets bij mijn poezels.

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#3 Geplaatst 12 september 2009 - 09:41

Zo heb ik een paar jaar zangles gehad (ook klassiek) en als ik de hoge noten moest halen had ik een vals kijkende Demi voor me zitten :d De jury van Idols zou me minder schrik aanjagen........

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 12 september 2009 - 09:49

Bij ons staat er altijd muziek op, van als we opstaan tot als we gaan slapen - ik kan niet zonder muziek in huis, dan word ik gek. Daar reageren de katten trouwens nooit op, en bij momenten staat die muziek toch wel vrij luid. Maar de aanwezigheid van een echt muziekinstrument klinkt, denk ik, toch nog anders dan de radio of een cd'tje. Daar heb ik echter geen ervaring mee, omdat ik sinds de blokfluitlessen in het middelbaar, zelf geen muziek meer heb gespeeld.

Geplaatste afbeelding

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#5 Geplaatst 12 september 2009 - 09:56

Mijn man is drummer en je had ze moeten zien toen hij nog thuis oefende op zolder :o Na 2 x heb ik hem toch maar verzocht om een normale repetitie ruimte te zoeken (ook wel zo leuk voor de buren, ondanks dat hij wel netjes gevraagd had vantevoren).

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 12 september 2009 - 09:58

:ha :ha Tja een drumstel kan wel aardig wat kabaal maken natuurlijk. Kan me de snoeten van je katten al wel voorstellen.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 september 2009 - 10:00

Mijn vriend speelt gitaar en durft hier ook wel eens zijn rockmuziek wat luider zetten, maar mijn katten lijken daar geen probleem mee te hebben. Ik denk dat je jouw kat gewoon moet laten doen. Als ze blokfluit speelt, zal hij de eerste keren weglopen...maar na een paar keer zal hij inzien dat het niets verkeerd doet.
Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#8 Geplaatst 12 september 2009 - 16:40

Als ik de muziek teluid zet dan is de Ramses ook zoef weg gaan pitten op een rustig plekje ;)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 september 2009 - 20:28

blokfluit, klarinet, saxofoon, basklarinet, .. eigenlijk reageerden onze poezen er niet echt op
Het vervelendste instrument in huis is de "stofzuiger" :x
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#10 Geplaatst 12 september 2009 - 20:31

ik speel saxofoon en hier reageren de katten er ook niet meer op
in het begin waren ze wel weg maar nu komen ze bij mij liggen luisteren

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 12 september 2009 - 20:32

Vroeger bij mijn ouders was een poes die miauwde heel hard mee als je blokfluit of melodica speelde. Best wel grappig. :)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#12 Geplaatst 12 september 2009 - 22:01

Hier reageren ze er eigenlijk totaal niet op, tenzij er extra hoge tonen afspelen of als ik hoog zing, dan komen ze knuffelen tegen waar het geluid ook vandaan komt :ha :ha
Toen ik nog klein was en men muzieksmaak op niveau k3 was en ik 100 keer per dag hetzelfde liedje afspeelde had ik wel een zebravink die op den duur het refrein van 'heya mama' mee floot :ha :ha