Spring naar inhoud

- - - - -

gevonden een erg verwaarloosde kattin met zware niesziekte en oog kwijt.

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Demro
Demro
  • 5 berichten

#1 Geplaatst 05 juli 2015 - 19:35

Ik weet niet juist of deze vraag hier wel kan/mag gesteld worden 😑 Maar wij hebben een erg verwaarloosde kattin gevonden,
de dierenarts denkt dat ze één en een half jaar oud, tot twee jaar oud is. Ze heeft een erge vorm van niesziekte, en is een oog kwijt haar oortjes zijn verbrand en de longen zijn niet zuiver. Ze krijgt antibiotica en zalven voor de ogen en oren, de ogen moet 4 keer per dag gedaan worden, oren nu nog 2 keer. Nu de dierenarts vreest dat het chronische niesziekte zal zijn. 
Nu mijn vragen :
Komt het ooit nog goed?
Hebben jullie weet wat we best kunnen doen/geven om haar in topvorm krijgen? Dat oog, zal dit blijven vuil uit komen (nu wassen we dat een beetje met lauw water), zal ze blijvend last hebben aan dat oog? Zullen we verplicht zijn om het oog dicht te naaien of zo? 
Is ze deze oog we verloren door de niesziekte?  :trance:  :trance:
Wij hebben nog drie poezen is dit gevaarlijk voor besmetting, ze zijn wel ingeënt. :help:

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 05 juli 2015 - 19:40

Als je eigen katten ingeënt zijn, je niet te veel zorgen maken ;)

Van het oog is het afwachten tot ze wat genezen is... Wij hebben een opvanger die blind is op haar ene oogje... Wss door niesziekte maar die heeft nu nergens meer last van (wrijft er niet in enzo...) maar als ze het last van hebben, is het het beste dat het oog verwijderd wordt...

Als het chronisch is, zal ze blijven niezen, wat tranen... Onze Jack had chronische niesziekte en constant traanoogjes... Als het te erg was, kreeg hij convenia (langwerkende AB) en was het een tijd beter maar het was nooit helemaal over... Hij had er eigenlijk niet echt last van...

Demro
Demro
  • 5 berichten

#3 Geplaatst 05 juli 2015 - 20:26

Het oog is er uit zegt de dierenarts (ofwel heb ik het verkeerd begrepen ).
Ik zie er in ieder geval geen oog meer maar vlees/vel of zoiets,  ze doet haar oog open maar je ziet niets, alleen een diepte,  jammer dat ik hier geen foto kan plaatsen.
Ik doe er nu 4 keer per dag zalf in om bacteriën of zo te laten verwijderen en tegen ontsteking.
Ze niest nog steeds en er komt soms nog vuil uit haar neus ,  bruinachtige lange sliert. Uit de ogen komt ook vocht en vuil we wassen dat een beetje af met een watjes in gedrenkt warm water.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 05 juli 2015 - 21:43

De meesten laten zo een 'oog' dichtnaaien. Maar eerst moet zeker zijn dat er geen ontsteking in zit. Als het gat zuiver en proper is en geen ontsteking, dan is het denk ik het beste zelfs om het te laten dichtnaaien, dit zodat er geen vuil in kan komen.

Ik vraag me af wat het beestje heeft meegemaakt, zo jong en zo een ellende. Dit klinkt al haast als mishandeling, arm beestje. Hopelijk komt alles goed en mag ze nog een zalig leven hebben.
Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 06 juli 2015 - 12:45

Als het oog echt al kapotgesprongen is, zou ik het ook laten dichtnaaien...
Van Céline is het meer gewoon een wazige glans op haar ook maar ze heeft daar geen last van :)

Als het echt "vlees" is zou ik het wel doen om infecties enzo te vermijden...

Demro
Demro
  • 5 berichten

#6 Geplaatst 06 juli 2015 - 19:19

Dank u voor de tips en raad :catwalk2
Kijk het is jammer dat men geen foto's kan plaatsen anders zou het duidelijk zijn  :louche:
Ja ik weet ook niet wat ze reeds heeft moeten doorstaan, hoelang ze reeds een zwerver is, feit is dat men zei in het gebuurte  dat men reeds een tijdje een poes zien lopen met één oog.
Het is schandalig maar ja je wilt geen ruzie met de geburen  :cat