Spring naar inhoud

- - - - -

Help! Ringworm!

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.952 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:30

Ik heb het ook gehad een paar maanden geleden. Marlee (kitten) had ineens een flinke kale plek op zijn buik. Behandeld met Daktarin idd, en verder pilletjes, maar die zijn blijkbaar enkel in Frankrijk te krijgen. Werkte wel goed.
Heb de katten ook niet uit elkaar gehaald (soms is dat gewoon bijna niet te doen. Maar als het kan, is het natuurlijk beter van wel), en eentje heeft het ook gekregen, de andere niet.  Wel uiteraard echt elke keer je handen wassen, dat je t niet overbrengt op de andere katten.
En zelf ook besmet geraakt. Als ik nu antibiotica neem, komt het ook terug jammer genoeg...

Veel succes iig, hoop dat je er snel vanaf bent!
Those who don't believe in magic, will never find it

Auryn
Auryn
  • 1.202 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:36

Voor Loki hadden ze ook daktarin zalf aangeraden maar daar bleek hij zwaar allergisch aan. Na 2 keer behandelen kwamen er gewoon stukken vel los en liep hij met open wonden rond en een dag of 3 na stopzetten van de behandeling was dit al heel mooi aan het genezen.
Ikzelf ben nu heel voorzichtig als ik zelf daktarin zalf moet gebruiken om zeker nadien goed mijn handen te wassen en ervoor te zorgen dat hij niet direct met de verzorgde plek in aanraking komt.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:53

die F10 shampoo werkt die zoals imaverol?

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 07 juli 2015 - 15:12

ah en ik ga imaverol bestellen maar ga de katten "wassen" met een washandje met het product op maar hoeveel bestel ik best want ik ken de verhoudingen niet als je het op die manier doet

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 07 juli 2015 - 15:14

Met Imaverol kom je zeker toe met 1 fles voor 1 kitten hoor.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 07 juli 2015 - 15:19

Evyke81, op 07 juli 2015 - 15:14, zei:

Met Imaverol kom je zeker toe met 1 fles voor 1 kitten hoor.

jah maar ik ga de 2 volwassen ook preventief behandelen

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 07 juli 2015 - 15:45

stoomreiniger is hier morgen, f10 producten zijn ook al bestelt enkel nog een kijken achter die imaverol en dan zijn we er helemaal klaar voor
nu voorlopig de katjes blijven insmeren met daktarin

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 07 juli 2015 - 16:09

Lynnekeva, op 07 juli 2015 - 15:19, zei:

jah maar ik ga de 2 volwassen ook preventief behandelen
Dat lijkt mij niet zo simpel, maar kom ;)
Ik heb het met mijn volwassen katten niet gedaan.

Nu met stoom reinigen heeft ook totaal nog geen zin.
Pas na 3 weken behandelen is het niet meer besmettelijk via de sporen.

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 07 juli 2015 - 16:59

Evyke81, op 07 juli 2015 - 16:09, zei:

Dat lijkt mij niet zo simpel, maar kom ;)
Ik heb het met mijn volwassen katten niet gedaan

Mijn sphynxen dat zou nog enigszins lukken maar de andere 2, moest ik die gaan wassen amai ... dan mogen ze mij afvoeren naar de kliniek voor een paar hechtingen denk ik.
Wil het effect hebben moet je het heel goed inmasseren , zomaar even met een washandje over een behaarde kat gaan heeft geen zin want het zit vaak (meestal dacht ik) aan de haarwortel, of je moet de katten volledig kaalscheren en hun dan insmeren.  Maar voor een behaarde kat ben je best wel effe bezig en heb je ook best wel wat product nodig om hen helemaal daarmee te wassen.  In dat geval moet je ook weer opletten dat ze zich daarna gaan wassen, dan moet je eigenlijk al zien dat de kat niet aan zichzelf kan likken tot het product opgedroogd is....  lijkt mij onhaalbaar.

Ik gebruikte het enkel om op het plekje zelf te smeren.

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 07 juli 2015 - 17:01

*bonnie*, op 07 juli 2015 - 16:59, zei:

Mijn sphynxen dat zou nog enigszins lukken maar de andere 2, moest ik die gaan wassen amai ... dan mogen ze mij afvoeren naar de kliniek voor een paar hechtingen denk ik.
Wil het effect hebben moet je het heel goed inmasseren , zomaar even met een washandje over een behaarde kat gaan heeft geen zin want het zit vaak (meestal dacht ik) aan de haarwortel, of je moet de katten volledig kaalscheren en hun dan insmeren.  Maar voor een behaarde kat ben je best wel effe bezig en heb je ook best wel wat product nodig om hen helemaal daarmee te wassen.  In dat geval moet je ook weer opletten dat ze zich daarna gaan wassen, dan moet je eigenlijk al zien dat de kat niet aan zichzelf kan likken tot het product opgedroogd is....  lijkt mij onhaalbaar.

Ik gebruikte het enkel om op het plekje zelf te smeren.

dat is idd de bedoeling, met een washandje de zichtbare plaatsen behandelen

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 07 juli 2015 - 17:09

het wordt wel moeilijk zo de 1 zegt met washandje de ander niet
net zoals met de stoomreiniger :p

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 07 juli 2015 - 17:17

Mijn kittens waren drijfnat.  Stond in de spoelbak met water en werden van kop tot teen gewassen daarmee.
Daarna wel wat afdrogen en laten drogen.

Zo 1 keer per week.
Als je dat met een volwassen kat doet, ben je levensgevaarlijk gewond ;)

De imaverol ook altijd verdunnen!  Heb iemand geweten die het er puur op deed.
Het was een tricolor katje.  Geel met ros en zwart.  Nu (na 8 maand) is ze bijna weer wit

De stoomreiniger is goed, maar nog nutteloos als je nog geen 3 weken (correct behandeld hebt)

Geplaatste afbeelding

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 07 juli 2015 - 17:32

Evyke81, op 07 juli 2015 - 17:17, zei:

Zo 1 keer per week.
Als je dat met een volwassen kat doet, ben je levensgevaarlijk gewond ;)

haha ja hier vallen ze nog goed mee, als het warm is genieten ze wel eens van een nat washandje of handdoek
of gaan ze vanzelf in de wasbak liggen onder een druppelende kraan ;)

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 08 juli 2015 - 15:43

Lynnekeva, op 08 juli 2015 - 15:43, zei:

moet je nu eens iet absurd horen, ik heb nog niets gedaan (buiten kuisen) en die katten lijker er gewoon op vooruit tegaan :o
de kleinste was in de laatste weken al helemaal aan het genezen en terug behaarde plekjes ant krijgen en die andere met zen oor lijkt ook tebeteren :o
deze week krijg ik de producten aan en ga ik toch de behandeling verder zetten hoor

Bewerkt door Lynnekeva, 08 juli 2015 - 15:44.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 08 juli 2015 - 18:51

Mijn dierenarts zegt altijd dat als schimmel niet behandeld wordt dat het uiteindelijk wel geneest, alleen kan dit vele weken duren (minstens 6 tot 8 weken) en gedurende die periode is er een groot besmettingsgevaar voor andere dieren en mensen (en kunnen ze zichzelf ook herbesmetten)

Hoeveel weken hebben ze het dan al ?