Spring naar inhoud

- - - - -

Help! Ringworm!

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#31 Geplaatst 08 juli 2015 - 22:31

ketofungol is veel goedkoper en even effectief als intrafungol. imaverol werkt niet... ketofungol is voor honden dus dien je de tabletten aan te passen naar gewicht.

buiten f10 kan je ook safe4 gebruiken (online bestellen). dit gebruiken ze in merelbeke ook.
schimmels komen pas om de 3dagen uit dus onnodig van elke dag je huis 10keer te behandelen of te poetsen ook. om de 3dagen grondig doen en intussen laat je ook zo een luchtververser (zo van die bollen) draaien in huis met die safe4 erin.
ben je er na 21dagen vanaf ipv die 6weken met itrafungol!

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 09 juli 2015 - 14:03

Bekijk bericht*bonnie*, op 08 juli 2015 - 18:51, zei:

Mijn dierenarts zegt altijd dat als schimmel niet behandeld wordt dat het uiteindelijk wel geneest, alleen kan dit vele weken duren (minstens 6 tot 8 weken) en gedurende die periode is er een groot besmettingsgevaar voor andere dieren en mensen (en kunnen ze zichzelf ook herbesmetten)

Hoeveel weken hebben ze het dan al ?

geen idee de kleinste die ik denk dat de oorzaak is, is hier vandaag exact 3 weken en ik heb het deze week pas gemerkt
en bij de rest lijk ik nog altijd niets meer tezien, bij mezelf ook niet, niets nieuw, het geneest anders wel goed

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 09 juli 2015 - 21:21

Er is ook een menselijk geneesmiddel: Sporanox. Een siroop voor kinderen. Dit is nét hetzelfde als Itrafungol. Ik kreeg de tip van iemand. Heb het aan de huisarts gevraagd en het kwam inderdaad overeen (had verpakking itrafungol bij). Ze heeft het voorgeschreven. Bij de apotheek heb ik het ook uitgelegd en gevraagd, ze zochten het op en het klopte, de dosering nagekeken (dacht dat er hetzelfde % werkzaam product inzat, niet zeker...). Ook mijn dierenarts gebeld, die bevestigden ook.

En het is ZO veel goedkoper!!

Maar je moet eraan geraken en iemand hebben die het even wil bekijken.

Ik raad toch een behandeling met Itrafungol aan. Je moet vanbinnenuit behandelen, niet enkel oppervlakkig. Anders komt de schimmel er zo weer uitgegroeid. Blijf je met de ellende zitten. Er zijn wel degelijk mensen die er maanden mee zitten.

Heb alle kittens toen gewassen met imaverol, ook 2 van de 3 volwassen katten maar dit ging inderdaad niet zo goed. Heb 5 kittens en 3 eigen katten behandeld met Itrafungol/Sporanox. Ook isobetadine doodt schimmel geloof ik, dus dat deed ik op de plekjes. Als je de zalf pakt, dat plakt goed, dan worden de sporen van plekjes niet verspreid omdat ze er niet af kunnen vallen.
Imaverol bij de was, eerst mee gepoetst maar zo plakkerig. Dus al snel F10 besteld, zeer fijn product, heb het nog in huis. Ook de foggers als afsluiting voor de behandeling, toen de kittens weg waren en we de volgende dag op vakantie vertrokken. Alle kasten e.d. open en genoeg foggers voor elke ruimte. Was het laatste, om gerust te zijn.

En ga alsjeblieft niet naar mensen met dieren, of laat ze niet binnen. Het is erg besmettelijk.

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 10 juli 2015 - 13:08

jah als ik buiten kom en eigenlijk ook thuis plak ik mijn plekken af zodat ik ook minder kan besmetten, ik behandel mezelf ook met isobetadinezalf die werkt daar inderdaad ook voor samen met daktarinzalf en zolang ik nog geen andere producten voor de katten heb smeer ik hun plekjes er ook mee in ( waar nog maar 1 kat overblijft met meer een wondje dan een plek) al de rest lijkt al terug gegroeit/genezen tezijn (best vreemd) verder is mijn stoomreiniger aangekomen en mijn f10 reinigingproduct/ spray en de fogger dus ga ik de boel hier een ook een flinke beurt gegeven toch blijven herhalen. wanneer de dierenarts terug is zal ik eens een kweekje laten nemen want het is vreemd dat hier niemand nog tekenen vertoont buiten ik zelf, zou het nu kunnen dat ik het ergens anders zou opgepakt hebben en de dieren er toch aan ontsnapt zijn

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#35 Geplaatst 10 juli 2015 - 13:34

Bekijk berichtLynnekeva, op 10 juli 2015 - 13:08, zei:

. wanneer de dierenarts terug is zal ik eens een kweekje laten nemen want het is vreemd dat hier niemand nog tekenen vertoont buiten ik zelf, zou het nu kunnen dat ik het ergens anders zou opgepakt hebben en de dieren er toch aan ontsnapt zijn
niet iedere mens is gevoelig aan schimmel, net zo min als elke kat.... dus logisch dat buiten jij het niemand anders heeft, dit kan perfect.
maar dat wil wel niet zeggen dat anderen in je gezin de sporen niet kunnen meedragen.
het is bullshit om je gaan af te schermen van de wereld ook. je draagt dit zelfs mee aan voetzolen....

Lynnekeva
Lynnekeva
  • 28 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 08 september 2015 - 08:23

hey iedereen ondertussen hele tijd verder laat ik jullie weten dat iedereen hier in orde is en dat we er zeer snel vanaf waren ;) bedankt!