Spring naar inhoud

- - - - -

Amputatie voorpoot kitten

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 07 juli 2015 - 11:07

Toen ik vandaag naar mijn werk wandelde, passeerde ik een wit busje waar luid gemiauw uitkwam. Onder het busje niks te zien, erin ook niet, geluid kwam uit het motorblok. Er lag een briefje dat de auto in panne stond met een telefoonnummer bij. Nummer gebeld, die man wist idd dat er een katje inzit, en zou zijn auto laten takelen zodat ze het vanop de brug konden bekijken. Alleen wist hij niet wanneer.
Maar de zon scheen op dat moment nogal fel, en dat katje was echt hartverscheurend aant miauwen, dus ik heb die man gezegd dat ik mijn eigen garage zou bellen (100m verderop) en vragen of zij niet snel iemand konden sturen. Dat hebben ze gelukkig gedaan. Bodemplaat losgevezen, en we konden aan het kitten aan, maar het zal muurvast. Verder stukken losgevezen, en toen zagen we het pootje bengelen... Was er al af, maar het katje hing nog met stukken bot vast tussen twee onderdelen. Ze zijn dan extra gereedschap gaan halen om die onderdelen los te vijzen en dan was ze eindelijk los.
Ze had toch al wat bloed verloren, en het was echt... verschrikkelijk om te zien. Die stukken bot bengelden aan haar pootje, echt...

Ben dan snel met haar naar mijn dierenarts gelopen (km verderop ofzo), en zij ging het pootje verder amputeren. Diertje was helemaal in shock, dus het valt ook nog af te wachten of ze erdoor komt. Iig echt een sterk katje zenne, god weet hoe lang zat ze daar al vast.

Maar dus, als ik haar vanavond kan ophalen, heb ik wel wat advies nodig. K zal ook nog wel wat topics doorlezen, meen me te herinneren dat hier iemand recent ook een voorpoot heeft moeten laten amputeren (rosse kater?), maar wat rechtstreekse tips zouden welkom zijn.
Verzorging etc? i

En ook: ik moet morgen weer gaan werken, kan ik haar thuis laten dan? Of neem ik haar mee nr t werk?

Ik heb uiteraard al op verschillende facebookgroepen een oproep gezet, maar tot iemand reageert, gaat ze met mij mee nr huis.
Those who don't believe in magic, will never find it

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.599 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 juli 2015 - 11:12

Hoi,

Kittens zonder pootjes kunnen zich perfect redden.

(enfin, met een pootje minder.  Zonder is wat lastiger)
3 weken geleden hebben we ook een pootje laten amputeren (achterpoot weliswaar)
Was helemaal weggevreten door de maden, het kitten woog maar 600 gram.

Ze doet het perfect!

Dus geen zorgen maken.  Als ze eten moet je niet te snel panikeren

Bewerkt door Evyke81, 07 juli 2015 - 11:12.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 juli 2015 - 11:39

Oh wat een verschrikkelijk verhaal.   Goed dat jij er was!!!
Ik blijf even volgen, want wil wel weten hoe het met poezemie verloopt

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Seabert
Seabert
  • 4.647 berichten

#4 Geplaatst 07 juli 2015 - 12:10

Ocharme, poesje toch....
Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig en volgt een vlot herstel.

Super dat jij je - voorlopig- ontfermd over het katje, ik volg ook mee.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.886 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 07 juli 2015 - 12:57

Damn, denk dat ik zou flauwvallen. Gelukkig dat jij erbij was en niet ik, 't beestje zou nogal wat hebben aan mij. Dat katje was Billie van Kathy's Cathouse. Die heeft nu een nieuwe thuis en doet het super. Al snel na de amputatie was hij alweer overal op aan het springen.

Wanneer weet je of ukje het zal halen?
Ga je haar zelf houden?
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 juli 2015 - 13:19

Ik mag haar vanavond gaan ophalen. Maar de da zou bellen als het fout ging, en nog niks van gehoord, dus so far so good zeker?

En als er niemand naar haar zoekt, dan hou ik haar ja. Ik ging het bij drie katten houden, maar ik kan haar echt niet naar een opvang ofzo brengen na heel dat verhaal. Ze gaf me zelfs nog kopjes...

Als het vanavond een beetje lukt, post ik een foto. Zal er toch eentje moeten trekken om hier in de buurt omhoog te hangen.

Flauwvallen niet trouwens, maar ik heb tranen met tuiten gehuild. Het was zo ontzettend erg om te zien...

Ik hou jullie iig op de hoogte, fijn dat jullie zo meeleven!

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 07 juli 2015 - 13:34

Wat erg voor dat beestje.  Hopelijk vind ze ergens, of bij jou een fijne thuis.  Arm ding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 juli 2015 - 13:45

Bekijk berichtEphiny, op 07 juli 2015 - 13:19, zei:

Ze gaf me zelfs nog kopjes...
Och..... :love2:   Duimen staan hier in de lucht!

Ik hou jullie iig op de hoogte, fijn dat jullie zo meeleven!
:hug:

Flauwvallen niet trouwens, maar ik heb tranen met tuiten gehuild. Het was zo ontzettend erg om te zien...
:hug: :hug:
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:10

Doris heeft ook een kat met een geamputeerde voorpoot.
Die werd hier geamputeerd bij mijn dierenarts , hij mocht dan vrij snel naar huis (omdat ze in huiselijke omgeving sneller herstellen) maar enkel op voorwaarde dat hij een goede opvolging kreeg.  Ik denk dat Doris hem mee naar haar werk nam maar dat moet je haar effe vragen, ik denk dat ze hier nog wel zal reageren.
Super voor je actie en dat het kitten ineens bij jou een thuis krijgt.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:14

Wij hebben idd net Billie/Rafke's pootje laten amputeren... Zeker geen schrik van hebben :)
Ze hebben meteen door hoe ze alles moeten doen op 3 pootjes... :d

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:22

Bekijk bericht*bonnie*, op 07 juli 2015 - 14:10, zei:

Doris heeft ook een kat met een geamputeerde voorpoot.
Die werd hier geamputeerd bij mijn dierenarts , hij mocht dan vrij snel naar huis (omdat ze in huiselijke omgeving sneller herstellen) maar enkel op voorwaarde dat hij een goede opvolging kreeg.  Ik denk dat Doris hem mee naar haar werk nam maar dat moet je haar effe vragen, ik denk dat ze hier nog wel zal reageren.
Super voor je actie en dat het kitten ineens bij jou een thuis krijgt.

De verzorging was vrij simpel.Ik nam hem wel mee naar het werk.Zo kon ik hem in't oog houden.Als er iets zou geweest zijn kon ik binnen de 5 minuten bij de da zijn.Alles is heel goed verlopen en hij doet dezelfde dingen als de andere katten.
Gewoon goed de instructie's van de da volgen.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.219 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:34

Ocharme die schat. Goed dat je zo veel moeite voor ze gedaan hebt en ze een veilig plekje bij jou kan krijgen. En zo vinden poezen soms zelf hun gouden mandje he. :) Ik wou het ook bij 1 houden en het lot bracht me 3 :d
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:47

Bekijk berichtDORIS, op 07 juli 2015 - 14:22, zei:

De verzorging was vrij simpel.Ik nam hem wel mee naar het werk.Zo kon ik hem in't oog houden.Als er iets zou geweest zijn kon ik binnen de 5 minuten bij de da zijn.Alles is heel goed verlopen en hij doet dezelfde dingen als de andere katten.
Gewoon goed de instructie's van de da volgen.

Ja, ga ik zeker doen. En mee nr t werk is in principe ook geen probleem.

Bekijk berichtEibhlin, op 07 juli 2015 - 14:34, zei:

Ocharme die schat. Goed dat je zo veel moeite voor ze gedaan hebt en ze een veilig plekje bij jou kan krijgen. En zo vinden poezen soms zelf hun gouden mandje he. :) Ik wou het ook bij 1 houden en het lot bracht me 3 :d

Tot nu toe toch :p. De vierde kan er zomaar ineens zijn :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.219 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:49

Bekijk berichtEphiny, op 07 juli 2015 - 14:47, zei:

Tot nu toe toch :p. De vierde kan er zomaar ineens zijn :d
Haha laat dat nog maar enkele jaartjes wachten dan :d
Geplaatste afbeelding

Gato64
Gato64
  • 244 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 07 juli 2015 - 14:56

Fantastisch wat je voor dit diertje hebt gedaan-meteen actie genomen om het beestje te redden!!! :hug
Ik wens het poezeke heel veel beterschap toe en geef haar een zacht knuffeltje!!!
Geplaatste afbeelding