Spring naar inhoud

- - - - -

Amputatie voorpoot kitten

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 07 juli 2015 - 15:33

In dit topic kun je Hope volgen.
Het dagboek van Hope en Alix (update : nieuw kitten #282)

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 07 juli 2015 - 17:09

Ze is thuis. De da heeft tot aan de schouder geamputeerd.
Heb uiteraard pijnstiller (daar mag ze straks nog wat van hebben) meegekregen en dan iets tegen ontstekingen. Ze heeft ook onderhuids wat vocht ingespoten zodat ze niet uitgedroogd raakt, aangezien ze wss al een tijdje niks gegeten of gedronken had.
Ze is iig nog helemaal out. Ze was wakker geworden bij het verplaatsen naar een vervoersmandje en dan is ze ff behoorlijk tekeer gegaan, heel zielig miauwen. Maar vijf minuten later sliep ze weer en dat doet ze nu nog.

Ze staat op een kamer apart voorlopig, dat ze zeker haar rust krijgt vannacht, en het zou idd wel goed zijn als ze mee naar mijn werk kan, vooral om in de gaten te houden dat ze niet aan de wonde zit. Dus dat gaan we dan ook doen. Wel ff afwachten hoe ze morgenochtend is natuurlijk, anders blijf ik wel thuis met haar.

Ze had ook behoorlijk wat vlooien, dus ze heeft ook een pipetje gehad.
En dan vermoed ik toch dat ze mss geen thuis (meer) had, anders zou ze wss niet zoveel vlooien hebben, of wel?

T is wel echt triest om te zien... Helemaal vuil (het wit is bijna zwart op sommige plekken) en dan die grote wonde, arm diertje...

Iig nog eens superhard bedankt voor de tips en het meeleven! Was er echt niet goed van (nu nog nt, maar toch al wat beter) en als je dan geen clue hebt hoe dat zit met een amputatie... Gelukkig dat ks bestaat :)

Doris: ik ga sevens eens kijken, bedankt!
Those who don't believe in magic, will never find it

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 07 juli 2015 - 19:00

Maak je geen zorgen.Het loopt goed af.Mauro heeft ook een katje met 3 pottjes en ook zij is terug de "oude" geworden.Ons katjes zijn sterke beestjes.

Bij Jefke_Lientje is er ook eentje.

Bewerkt door DORIS, 07 juli 2015 - 19:06.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 07 juli 2015 - 19:32

Blij te lezen dat ze toch min of meer in orde is en de operatie heeft overleefd, je weet maar nooit met zo een uitgeput en uitgedroogd beestje. Zolang de wonde goed geneest, is er niets om je zorgen over te maken. Ik heb zelf geen ervaring, maar toch al vaak gehoord dat ze zich perfect weten te redden en hoe jonger ze zijn, hoe sneller dit gaat.

Al een geluk dat jij haar (is ze een haar?) vond en de moeite nam om haar te redden. Wie weet hoe lang zou ze er anders gezeten hebben en in welke toestand, als ze het al zou overleefd hebben! Ik kom regelmatig lezen voor updates over het prutske!
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 07 juli 2015 - 20:06

Wel, ze kan iig een keel opzetten (en het is een 'zij' ja :) ). Ze was dus wakker en ze had het koud, denk ik, ze rilde. Dus ff bij mij genomen, op mijn buik gelegd. Maar ze was heel onrustig, dus pijnstiller gegeven en dan wilde ze op verkenning gaan. Terug in de kamer hiernaast gezet, dat ze niet per ongeluk de trap afsukkelt. Kruik neergelegd en een kamerjas om op te liggen.
(Terug in het vervoersbakje zag de dame helemaal niet zitten, concert alom :) )

Alleen, ze was natuurlijk aan de wonde aant likken, dat kan toch geen kwaad? Ik weet dat ze er niet aan mag krabben, dat deed ze ook niet, maar likken dus wel.
Anders moet ik haar een jasje bestellen. En niet dat ik dat niet wil doen (spreekt voor zich), maar het was best duur, de operatie dus als dat likken geen kwaad kan...

Ik ga echt weinig slapen denk ik, heb de neiging om elke vijf minuten te gaan kijken of alles wel ok is...

Ze zag Marlee trouwens, die zich een ongeluk schrok toen hij haar zag :d, en ze ging al meteen wat blazen en grommen. K heb t idee dat het er eentje is met een karaktertje :).

Ga nog een naam moeten verzinnen ook, help :d

En ja, ik snap eerlijk gezegd niet dat die man van dat busje maar rustig ging afwachten tot zijn auto getakeld werd. Vermoed dat ze dat niet overleefd zou hebben.
En ik begrijp al evenmin dat iedereen daar zomaar voorbij liep he. Je hoorde haar echt duidelijk miauwen, je hoorde ook goed dat het een kleintje was. T was gvd markt, dus hopen volk.

Die man heeft wel nog gebeld daarnet, om te vragen hoe het was. Maar anoniem nummer, dus heb niet opgenomen... Zal hem morgen wel eens bellen.

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#21 Geplaatst 07 juli 2015 - 22:32

OMG wat een verhaal zeg. Wat een geluk dat jij je over haar ontfermd hebt! Kan me voorstellen dat er veel traantjes gevloeid zijn, ik zit hier zelf met tranen in mijn ogen, enkel door het hier te lezen. Moet verschrikkelijk geweest zijn, voor jou en voor het poesje. Diertje moet enorm veel pijn gehad hebben ocharme toch  :(

Ze kan op geen betere plek zitten dan bij jou, jij bent een ideale poezenmama  :)

Ik duim heel hard mee dat alles goed komt en hoop stiekem mee dat ze bij jou kan blijven en dikke vriendjes wordt met jouw andere katjes.
Volgens mij ga je van dit bolletje heel veel liefde terug krijgen, die voelen dat volgens mij, wanneer ze door iemand gered worden.

Een naampje... Eerste dat in mij opkwam was Lucky. Ik vind dat nu niet echt een mooie naam, maar Lucky is ze wel. Of Karma...  :)

Heel veel succes met het protje en  :flower:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#22 Geplaatst 07 juli 2015 - 22:51

Goh, wat heeft dat poesje een geluk gehad dat jij daar passeerde. Idd ongelooflijk dat veel mensen gewoon verder gaan zonder eens te kijken.
Ik weet ook niet of ik sterk genoeg geweest zou zijn als 't mij overkwam, missch kan je wel meer in noodsituaties dan je denkt.
Ik ben blij dat 't toch nog een beetje goedgekomen is, ook al is 't met een pootje minder. Ik hoop dat alles vlot gaat verlopen en dat ze goed ontvangen wordt door uw andere poezels. :flower:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 08 juli 2015 - 00:10

Wat erg wat dat beestje allemaal heeft meegemaakt :cry:
En hoe sterk die toch zijn hé...
Ik duim superhard dat alles goed komt met haar. :duim: voor het diertje zelf maar ook voor jou :duim: want het lijkt me toch niet evident, bij het zien van zoiets ergs, om rustig alles op een rijtje te krijgen zodat men snel kan handelen.
Ik hoop dat ze goed herstelt en dat ze nog vele mooie jaren met jullie kan beleven :hug:

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 08 juli 2015 - 06:28

Ik heb haar alle duimpjes en knuffeltjes doorgegeven en ze doet het heel goed!

Vannacht dus apart gezet, en ze heeft goed geslapen. Of ik was te moe om te horen dat ze wakker was iig :).

Ze miauwt echt heeeeeel veel. T is blijkbaar een vocaal kitten. :d. Maar dat zal wel zijn omdat het allemaal nog nieuw is wss.

Had gisterenavond een deksel van een kartonnen doos gevuld met kattenbakvulling, maar daar sliep ze in, dus weggehaald. Vanmorgen teruggezet, niks van pipi ofzo. Tot ze de badkamer in huppelde, de grote kattenbak zag (met extra hoge rand nog wel) en voila, ze sprong erin en t was in orde. :d

Ze is nu aant spelen, en aant miauwen uiteraard :p. En als ik haar zo naar de krabpaal zie kijken, gaat het niet te lang duren voor ze daar ook in zit.

Echt ongelooflijk hoe snel ze herstelt!

Vandaag verder op zoek naar een naam. Voorlopige kanshebbers zijn: Nael, Whisper (:d), Tripple en Wiebeltje.
De naam mag iig niet op een 'a', 'oe' of een 'ie' eindigen. Wat lastig is, want natuurlijk kom ik op hopen leuke namen die daar wel op eindigen :p.

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 08 juli 2015 - 07:37

:thumb: :thumb: :thumb:
Tyche,godin van het geluk.

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#26 Geplaatst 08 juli 2015 - 07:44

Klinkt alsof het allemaal heel goed gaat :duim: !

Hoe oud is ze eigenlijk ongeveer? En fotootjes....?

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 08 juli 2015 - 07:56

Hmm, Tyche is ook wel leuk :)

En de da schat haar op twaalf weken. Heb al wel een foto, maar moet hem nog ergens uploaden. Zal t straks doen,men dan zet ik hem hier :d.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 08 juli 2015 - 07:58

Klinkt inderdaad dat ze er snel helemaal bovenop komt. Super!
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.619 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 08 juli 2015 - 08:25

Oh zo tof dat babbelmieke het zo goed doet.

Wat denk je van Zina? (Betekenins is Schoonheid in het Arabisch. :d)

Of Nova?  (Betekenis is nieuwe ster)

Bewerkt door Inavanthielen, 08 juli 2015 - 08:30.

Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS   

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 08 juli 2015 - 08:48

Bekijk berichtInavanthielen, op 08 juli 2015 - 08:25, zei:

Wat denk je van Zina? (Betekenins is Schoonheid in het Arabisch. :d)
Of Nova?  (Betekenis is nieuwe ster)

Mocht niet op een A eindigen :p
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com