Spring naar inhoud

- - - - -

Amputatie voorpoot kitten

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#46 Geplaatst 08 juli 2015 - 20:30

wat een verhaal. Moet heel moeilijk voor jou geweest zijn, maar de dankbaarheid die je nu van haar krijgt zal ontzettend groot zijn. En wat een prachtkatje.
Je gaat van haar denk ik ontzettend veel liefde en vriendschap krijgen.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 08 juli 2015 - 22:30

Ik ga dus de trap boven moeten beveiligen, want de dame zat al halverwege de trap nr beneden :). En beneden staat de deur regelmatig open voor de andere katten.

Ze heeft net vijf uur geslapen, en is nu klaarwakker :d. Maar t was een vermoeiende dag voor haar, mee naar t werk en dus alweer een nieuwe omgeving. Ze was uiteraard ook heel populair bij mijn collega's :).

K ga haar nog een uurtje laten spelen, en dan 'haar kamer' in voor de nacht.

Marlee en zij hebben al van wat dichterbij kennis gemaakt, dat gaat echt helemaal goed komen. Marlee is nog wat bang van haar, lol, mijn stoere kater die schrikt van dat kleine meisje. :d
De andere twee katten lopen wat knorrig rond, maar voorlopig reageren ze wel ok.

Haar wonde ziet er nog altijd goed uit, en ze eet heel goed ook.
Soms 'vergeet' ik ff dat ze haar pootje kwijt is, en dan is het even slikken als ik die wonde zie. Maar blijkbaar vinden wij het zieliger voor hen dan dat ze er zelf veel last van hebben...
Ik vraag me wel af of ze later dan niet veel sneller last gaat hebben van haar ander voorpootje, daar steunt toch veel meer gewicht op dan?

Ze gaat trouwens wss Annabel heten. Nog niet helemaal zeker, maar het is een echt meisje, en die naam kwam plots in me op toen ik haar zag spelen vandaag. :) Ik wacht nog ff af om tw kijken hoe ze opgroeit, bij Marlee heb ik de naam ook nog aangepast na een paar weken.
Voor een weegschaal is een naam kiezen echt moeilijk :p.

En het is echt geweldig dat jullie zo meeleven!!

(En heb ik al gezegd wat een ontzettend schatje het is?! Zo lief... :) )
Those who don't believe in magic, will never find it

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#48 Geplaatst 09 juli 2015 - 00:28

Je hebt helemaal gelijk, het ziet er een ontzettend lief schatje uit :love4:
Ik ben geen weegschaal en heb ook veel moeite om een naam te kiezen, vind ik echt moeilijk  :-k

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 09 juli 2015 - 04:46

Van dat andere pootje gaat ze niet zoveel last hebben.Ze verdelen het gewicht tussen de 3 andere pootjes.
Al de min of miskatjes die ik ken zijn super aanhankelijk.Precies alsof ze dankbaar zijn dat ze er nog mogen bij zijn.
Annabel is een mooie naam.Vind ook dat je niets mag overhaasten.De naam moet bij de kat passen.
Heel blij dat het zo goed gaat.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.619 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 09 juli 2015 - 07:41

Bekijk berichtEphiny, op 08 juli 2015 - 22:30, zei:

Ze gaat trouwens wss Annabel heten.
:love4:   I :love2:  it!!!!
Namen kiezen is altijd zo moeilijk eh?  

Bewerkt door Inavanthielen, 09 juli 2015 - 07:41.

Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS   

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 09 juli 2015 - 07:54

Klinkt als een echt deugenietje :)
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 09 juli 2015 - 08:42

Wat een schatje :heart: Die zal wel heel dankbaar zijn dat je haar leven gered hebt. Fijn dat het met de andere katten ook lukt :)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 09 juli 2015 - 09:17

Bekijk berichtZajin, op 09 juli 2015 - 00:28, zei:

Je hebt helemaal gelijk, het ziet er een ontzettend lief schatje uit :love4:
Ik ben geen weegschaal en heb ook veel moeite om een naam te kiezen, vind ik echt moeilijk  :-k

Ja, het zal wss voor iedereen wel moeilijk zijn. En ik ben gewoon een grote twijfelaar :)

Bekijk berichtDORIS, op 09 juli 2015 - 04:46, zei:

Van dat andere pootje gaat ze niet zoveel last hebben.Ze verdelen het gewicht tussen de 3 andere pootjes.
Al de min of miskatjes die ik ken zijn super aanhankelijk.Precies alsof ze dankbaar zijn dat ze er nog mogen bij zijn.
Annabel is een mooie naam.Vind ook dat je niets mag overhaasten.De naam moet bij de kat passen.
Heel blij dat het zo goed gaat.

Ok, dan hoef ik me niet teveel zorgen te maken. Of toch een poging doen tot :p

Bekijk berichtInavanthielen, op 09 juli 2015 - 07:41, zei:

:love4:   I :love2:  it!!!!
Namen kiezen is altijd zo moeilijk eh?  

Echt wel... Maar t past wel bij haar :)

Bekijk berichtBlackScorpion, op 09 juli 2015 - 07:54, zei:

Klinkt als een echt deugenietje :)

T is niet te geloven. Vandaag zat ze al beneden aan de trap. Dus ik neem haar terug mee nr boven, en leg een stoel op zijn kant voor het trapgat. Ze kan al wel springen, maar ik dacht dat op een dunne rand balanceren nog wel wat lastig zou zijn. Verkeerd gedacht, nog geen tien min later was ze erover :d. Ze heeft zeker vier keer de trap gedaan, naar beneden en hup, terug nr boven.

Nu zou ik dus een manier moeten vinden om de deur beneden voor haar te blokkeren, zo dat de andere drie nog wel buiten kunnen. En ik zou de deur nr de living gewoon kunnen dichtdoen, maar Luna heeft ontzettend snel last van stress. Een nieuwe kat zorgt al voor een hoop stress, en dichte deuren dus ook...

Marlee en zij gaat ondertussen nog beter, ze slapen al bijna naast elkaar :). De andere twee katten grommen tegen elke kat die in de buurt komt, maar dat betert ook wel weer. Als ik Annabel s nachts apart zet, komen ze toch nog alledrie mee in de slaapkamer slapen. Geduld :p

Wonde nog altijd ok, er komen wat korstjes op, en voor de rest doet ze het duidelijk ook heel goed. :d

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 09 juli 2015 - 10:52

Super nieuws en toch ongelooflijk hoe zo een beestjes zich aanpassen en genezen hè. Een mens zou maanden in de put zitten en zo een beestje doet na 1 dag al alsof er niets gebeurd is. Echt knap!
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 10 juli 2015 - 15:01

Nog wat fotootjes :)

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Ze is veel actiever vandaag dan de vorige dagen. T gaat er eentje zijn om in t oog te houden. :d

En Marlee is helemaal gefascineerd. Als hij niet buiten is, volgt hij haar overal. Annabelle moet op de kattenbak, Marlee ligt ervoor. Annebelle gaat het wc hokje binnen, Marlee ligt aan de deur :).
Van Luna heeft ze al een goeie mep gekregen, dus daar is ze nu behoorlijk bang van. Voodoo beperkt zich tot blazen en grommen. Maar als ze al een vriendje heeft aan Marlee, komt het wel goed.

T is een echte aandachttrekker ook. Haar gepiep is al wat afgenomen, maar het blijkt meestal ook een functie te hebben: honger, moet op de kattenbak (en ze doet echt veel kaka, zeker 4x per dag!), wil knuffelen, wil aandacht (aandacht en knuffelen zijn niet hetzelfde volgens haar :) ),...

En ze kan zo heerlijk liggen kroelen, beetje knuffelen, beetje in mijn vingers proberen te bijten,..
Ontzettend lief en schattig is ze!

:heart: :hart: :heart:

Bekijk berichtBlackScorpion, op 09 juli 2015 - 10:52, zei:

Super nieuws en toch ongelooflijk hoe zo een beestjes zich aanpassen en genezen hè. Een mens zou maanden in de put zitten en zo een beestje doet na 1 dag al alsof er niets gebeurd is. Echt knap!

Ja, dat is echt onvoorstelbaar. K ga niet zeggen dat het al is alsof ze die ene pooit nooit gehad heeft, maar het begint wel al in de buurt te komen. Na drie dagen zeg, geweldig he.

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#56 Geplaatst 10 juli 2015 - 15:05

Och, die zwart/wit foto....Zo schattig.
Al hoop ik de volgende keer op een foto van Annabelle en Marlee samen... :) .

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.619 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 10 juli 2015 - 15:34

Moh!  Klein schattig ding toch :love4:
En haar wit is ondertussen al terug wit en niet meer zwart :p

Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS   

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#58 Geplaatst 10 juli 2015 - 16:15

Ze heeft echt een grappige aftekening op haar kopje, precies een middenstreep je hihi. Leuk dat ze al een vriendje heeft! En ja, foto's van de 2 samen!
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 10 juli 2015 - 17:50

Ze is alleszins op haar gemak.Zo lief.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 10 juli 2015 - 18:52

Dat is smelten bij die foto in de zetel :love3:
Niet te begrijpen hoe ze zo snel en goed herstelt. Blijkt zo bij de meeste poezels die dit moeten meemaken en toch sta ik er elke keer zo versteld van.

'k Vind ze ook zo prachtig qua aftekening op haar kopje :goofy:
Fijn dat ze het samen kunnen vinden :jump: