Spring naar inhoud

- - - - -

Lederen handtas gaat af op kleding

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 09 juli 2015 - 11:08

Hij,

Ik heb een weekje of 2 geleden een nieuwe handtas gekocht in de solden. Het is een lederen handtas van het merk dR in rode kleur. Nu blijkt het rood af te gaan op mijn kleren (broek en vestje). Weet iemand hoe dit kan voorkomen worden? Een spuitbus, product of wat dan ook? Iets dat de handtas/het leder niet beschadigd maar wel ervoor zorgt dat het niet meer afgaat? Zou het toch zonde vinden als ik hem niet meer kan gebruiken.

Thanks,
Blacky/Evy

Bewerkt door BlackScorpion, 09 juli 2015 - 11:08.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#2 Geplaatst 09 juli 2015 - 15:46

Is die van Hans derooy of zo ?
Heb je die net gekocht?
Dan kan je het misschien in de winkel eens vragen.
Niet echt  leuk he :)

Bewerkt door lilymaya, 09 juli 2015 - 15:47.

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 juli 2015 - 15:55

Heb dat nog al gehoord en daar de tip gelezen in te spuiten met haarlak, maar of dat goed helpt, geen idee.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 09 juli 2015 - 16:06

Ik denk dat het deRooy is ja.
Vind het een mooie, leuke tas.

Heb bij een schoenmaker de tip gekregen om de tas in te smeren met een beschermingsproduct voor leder en daarna in te spuiten met zo een bus om schoenen en jassen waterdicht te maken. Het zou het niet 100% kleurvast maken, maar toch meer dan nu.

Als dat niet lukt, probeer ik de haarlak. Maar kleeft dat dan niet ofzo?
Geplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 juli 2015 - 16:15

Ik heb het alleen maar gelezen, zelf niet geprobeerd ;-)

En dat van die impregneerspray zag ik via google ook een paar keer passeren.  Dat zou ook moeten helpen.

Machteld.
Machteld.
  • 2.971 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 juli 2015 - 17:41

Ik heb vaak hetzelfde met lederen schoenen (op mijn huid dan, zwart op zwarte kleding afgaan heb ik niet zo'n last mee :x), je moet wel oppassen welke producten je gebruikt om het leer niet te beschadigen. Ik zou eerst eens teruggaan naar de winkel (van het merk of waar je 'm gekocht hebt) en horen wat ze daar zeggen, waarschijnlijk geven ze je iets mee om het leer te behandelen en verzorgen, dat zet de kleur ook vast. Meestal is het een soort lotion die je inwrijft met een sponsje, kleurloos of rood, bij het insmeren (bijna inmasseren) zal er al veel kleur in het sponsje eindigen. Daarna kan je er altijd nog overgaan met impregneerspray maar kijk goed of die geschikt is voor echt leer. Dat maakt normaal geen vlekken (eerst eens testen op de onderkant) en plakt niet na het drogen. Ik denk dat ze met die haarlak hetzelfde effect willen bereiken voor minder geld, daar zou ik mee opletten. Je hebt er vast te veel geld aan gegeven om hem te verpesten met de verkeerde haarlak. Hopelijk kan je de tas dan weer gebruiken :)
Krijg je die vlekken nog uit je kleren?

Bewerkt door Machteld., 09 juli 2015 - 17:42.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 09 juli 2015 - 18:54

De vlekken zouden normaal gezien uit mijn kleren zijn. Mijn moeder heeft de broeken (2 witte en een beige) vandaag een grondige behandeling gegeven. Maar om nu mijn broeken elke dag te gaan wassen... En ik had vandaag een wit jeansvestje aan. Mooie rode gloed nu op natuurlijk :p.

We hebben de handtad daarnet met zo een middel ingesmeerd, dat moet nu even 'trekken' en dan er af wrijven. En dan dus met de spray. Ik ben eens benieuwd.

Naar de winkel terug gaan gaat niet helpen denk ik. Ik heb hem in de Inno gekocht en daar hebben ze 101 handtassen en ik vrees dat ze daar niet van elke handtas gaan info hebben en kunnen helpen. Nu effe gaan eten.
Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.330 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 juli 2015 - 19:18

BlackScorpion, op 09 juli 2015 - 18:54, zei:

De vlekken zouden normaal gezien uit mijn kleren zijn. Mijn moeder heeft de broeken (2 witte en een beige) vandaag een grondige behandeling gegeven. Maar om nu mijn broeken elke dag te gaan wassen... En ik had vandaag een wit jeansvestje aan. Mooie rode gloed nu op natuurlijk :p.

We hebben de handtad daarnet met zo een middel ingesmeerd, dat moet nu even 'trekken' en dan er af wrijven. En dan dus met de spray. Ik ben eens benieuwd.

Naar de winkel terug gaan gaat niet helpen denk ik. Ik heb hem in de Inno gekocht en daar hebben ze 101 handtassen en ik vrees dat ze daar niet van elke handtas gaan info hebben en kunnen helpen. Nu effe gaan eten.
Stuur een mail naar de fabrikant van je handtas Blackie. Inno verkoopt gewoon die handtassen, kan het hun wat schelen als er iets scheelt.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#9 Geplaatst 10 juli 2015 - 10:54

Vervelend, rood is zo een moeilijke kleur om uit kledij te krijgen, ik zou ook een mail naar de fabrikant studeren hoor
Geplaatste afbeelding