Spring naar inhoud

- - - - -

Onze Stein is te lief ...

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
muug
muug
  • 5 berichten

#1 Geplaatst 11 juli 2015 - 21:46

Hello,

zoals in mijn voorstellingstopic gezegd hebben wij twee katten, Minou en Stein. 't is over Stein dat ik met jullie ne keer zou willen klappen. Nu, wat is de situatie hier : mijn vrouw en ik werken alletwee full-time, we hebben één kind en we hebben alledrie onze hobby's. Er schiet met andere woorden weinig tijd over om aan de katten te besteden. In hoofdzaak zorgen we ervoor dat ze altijd eten en drinken hebben en via het kattenluik kunnen ze in ons berghok. Zitten we in de zetel dan mogen ze zeker op onze schoot en ze krijgen beide wel degelijk op tijd en stond een knuffel en een aai. Nu, ons Minou is een plantrekker, die zit graag buiten, die komt elke dag efkes binnen om wat te eten, maar als 't eten op is dan vangt ze wel een muis of een vogel. Perfect.
Maar onze Stein... da's wat anders. Als we thuis komen zit hij al te miauwen en te janken aan de deur nog voor we uit de auto zijn. Hij springt dan als eerste binnen en draait rond onze benen en jankt en miauwt lief en klaaglijk en hunkert naar onze knuffels. Nemen we hem op dan klimt hij in onze nek van verliefdheid. Gaan we in een stoel zitten dan springt hij meteen op onze schoot om ons te knuffelen. Idem in de zetel natuurlijk. Zijn er gasten dan springt hij bij iedereen op de schoot en van tijd tot op de schouders en tot in de nke. En altijd achtervolgt hij ons, hij loopt achter ons hielen en het is al enkele keren gebeurd dat we erover struikelen en bijna op onze bek gaan omdat hij zoveel rond onze benen draait. Hij gaat ook niet echt graag naar buiten, vangt nooit muizen of vogels, wilt enkel binnen zijn. Gaan we op reis dan vragen we de buren om elke dag eten en drinken klaar te zetten in ons berghok zodat de katten hun plan kunnen trekken. Komen we dan terug dan moeten we horen dat Stein de hele buurt zot gemaakt heeft met zijn klaaglijk zielig gejank en geroep, uren en dagen en weken aan één stuk. Zelfs de vele knuffels van de buurvrouw zijn dan onvoldoende.
We zitten stilaan met de handen in het haar, wat moeten we doen met Stein? Wat wilt hij? Waarom is hij zo verliefd op ons? In princiep is het geen kwade kerel, hij is gekastreerd, hij sproeit niet, is niet lastig, niet vadsig, niet ambetant. Hij is gewoon wat ziekelijk knuffelerig..... Geplaatste afbeelding
Nu komt er weer een verlofperiode aan en we beginnen ons op voorhand al wat gegeneerd te voelen naar de buren toe, omdat we weten wat er komen gaat....
Hebben jullie tips om dit gedrag wat te normaliseren? Afin, ik denk niet dat er daar iets aan gedaan kan worden. 't is immers de aard van 't beestje....
We hebben al gedacht om zoekertjes te plaatsen, maar dat mag tegenwoordig niet meer als ge geen gecertifieerd handelaar zijt, stel u voor.... naar 't asiel brengen is ook zo triest want ze spuiten die daar gewoon dood... pfffff, we zouden iemand moeten vinden die veel thuis is en veel tijd heeft om onze kater veel knuffels en tijd te geven, dat zou de beste oplossing zijn denk ik, maar vind maar ne keer iemand...
Afin, alle advies is welkom ! Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 11 juli 2015 - 21:55

Dit is normaal gedrag!!

dit is een heel erg lief katje dat aandacht nodig heeft. Jullie hebben geen tijd voor de katjes anders dan af en toe een aai? Dit katje heeft meer nodig!
heel veel mensen zouden blij zijn met zo'n diertje.

Geef hem wat hij nodig heeft, laat die hobby's maar wat minder tijd krijgen.

Waarom neem je anders katten??

Bewerkt door ginnie, 11 juli 2015 - 21:56.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 juli 2015 - 22:10

Katten kunnen geen weken "hun plan trekken" Ze hebben veel meer nodig dan eten en drinken. Waar doen ze tijdens die weken  dat jullie op verlof zijn hun behoeften?

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#4 Geplaatst 11 juli 2015 - 22:30

Ik kan niet snappen waarom je van een superlieve kat van af wilt!
De meeste mensen willen dat juist.
Als ze niet lief zijn is het niet goed, en als ze lief zijn is het ook weer niet goed.

Als ik het goed begrijp, zijn jullie die lieve kat beu.
Asiel is té erg.
Ziekelijk knuffelig? Gedrag normaliseren?
Sorry hoor maar Ik zou me eerlijk gezegd schamen ol zoiets te schrijven, maar goed wie ben ik.
Misschien had je eerst beter nagedacht voor ze in huis te nemen.

Bewerkt door lilymaya, 11 juli 2015 - 22:41.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 juli 2015 - 22:32

Ik denk ook dat hij jullie gewoon mist. Jullie zijn duidelijk weinig thuis en er zullen wel katten zijn die daar minder moeite mee hebben, maar deze kat duidelijk niet.
Als jullie je hobby's daar niet voor willen opgeven (waar ik ook wel moeite mee heb trouwens, je hebt katten in huis gehaald, dan weet je ook dat ze aandacht nodig hebben), dan zou ik idd een andere thuis voor hem zoeken. Zijn gedrag veranderen gaat niet lukken, en zoals Ginnie zegt, veel mensen zijn heeel blij met zo'n aanhankelijke kat.

Je kan het via een opvang proberen, maar ik vermoed dat die momenteel behoorlijk vol zitten omwille van het 'kittenseizoen' en omdat veel mensen nu met de vakantie hun kat dumpen.
Je kan het hier ook proberen natuurlijk, bij 'vraag en aanbod'.

Maar zorg ajb wel dat hij bij niet bij zomaar iemand terecht komt. Hij verdient een goeie thuis, eentje waar hij dan de rest van zijn leven kan blijven.
Those who don't believe in magic, will never find it

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.820 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 juli 2015 - 22:39

Ik snap jullie ergens wel.
Onze Leon was ook zo en 'ziekelijke' knuffelaar. Je mocht je nog geen 2 seconden neerzetten of hij was al daar voor z'n aaitjes en knuffeltjes.
Liefst de godganse dag (en nacht) door. Eerlijk gezegd, ik hoop dat ik ooit weer zo een karaktertje vind, want ik vond dat hééérlijk.
En ja dat is met momenten heel vervelend. Hoe vaak wij hier niet hebben liggen vloeken op onze Leon omdat hij wééral voor onze voeten liep, op zoek naar aandacht. Of dat hij weeral in je zij kwam porren zodat je je goed zou leggen zodat hij erbij kon komen liggen.

Maar 'helaas' is dit gedrag perfect normaal en valt dit dus ook niet te 'normaliseren'.
Dat jullie andere kat afstandelijk is daar hebben jullie dan 'geluk' mee.
Maar zoals hierboven al gezegd werd, als je katten in huis haalt moet je er rekening mee houden dat ze wat meer nodig hebben dan brokken, water en een occasionele aai.
Als jullie het niet zien zitten om jullie hobbys te verminderen om een levend wezentje de andacht en liefde te geven waar het recht op heeft dan denk ik dat het inderdaad best is dat jullie een nieuwe thuis zoeken.
Maar wacht daar dan nog even mee. Zoals hier ook al gezegd, de asielen en opvangen etc zitten nu stampesvol met gedumpte kittens. Een volwassen kat krijgt nu geen kans om geadopteerd te worden omdat iedereen nu massaal een kitten wil voor het goed rapport van zoon of dochterlief.

Maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat deze lieverd de thuis krijgt die hij wel verdient, bij iemand die hem evenveel liefde kan geven als hij zelf te geven heeft.
Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 11 juli 2015 - 22:40

Bekijk berichtlilymaya, op 11 juli 2015 - 22:30, zei:

Ik kan niet snappen waarom je van een superlieve kat van af wilt!
De meeste mensen willen dat juist.
Als ze niet lief zijn is het niet goed, en als ze lief zijn is het ook weer niet goed.

Als ik het goed begrijp, zijn jullie die lieve kat beu.
Asiel is té erg.
Ziekelijk knuffelig? Gedrag normaliseren?
Ik zou me eerlijk gezegd schamen ol zoiets te schrijven, maar goed wie ben ik.
Misschien had je eerst beter nagedacht voor ze in huis te nemen.

+1
Blijf niet snappen dat er mensen zo denken...

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#8 Geplaatst 12 juli 2015 - 01:10

Een dier neem je voor het leven niet voor even.

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 12 juli 2015 - 07:10

Er zijn veel mensen die zo'n katje graag zouden hebben.
Als jullie op vakantie gaan mss en gedragen kledingstuk in zijn mandje leggen.Die geur zal hem wat rust geven.
Elk katje heeft zijn eigen karakter.Een mens zou het moeten weten voor hij een dier in huis neemt.
Hoe oud is dit katje?En hoe lang is het bij jullie?

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 juli 2015 - 14:27

Ik denk dat alles reeds gezegd is. Persoonlijk zou ik ook voor Stein op zoek gaan naar een lief huisje. Mensen met een minder druk leven en meer tijd om de knuffels te geven die dit aanhankelijk katje nodig heeft. Het is duidelijk dat Stein dit wel nodig heeft in tegenstelling tot jullie andere kat.
Dit is het aardje van het beestje en is nu zo één maal. Hoe jullie je leven leiden, kan niemand voor jullie bepalen. Als een katje zoals Stein daar niet in past, zou ik dus een ander thuisje zoeken. Zie wel dat de nieuwe baasjes wel kunnen voldoen aan dit knuffelig gedrag. Het zou jammer zijn mocht Stein zich slecht gaan voelen door een tekort aan liefde die hij vraagt/ naar hunkert.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.215 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 12 juli 2015 - 14:44

En ik ben zo dol op mijn super aanhankelijk en knuffelig Finnetje :o
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 13 juli 2015 - 09:47

Bekijk berichtcatherine, op 12 juli 2015 - 01:10, zei:

Een dier neem je voor het leven niet voor even.
Volledig akkoord!!!!!
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 13 juli 2015 - 09:49

Bekijk berichtInavanthielen, op 13 juli 2015 - 09:47, zei:

Volledig akkoord!!!!!

Ik ben het hiermee zeker eens.... maar moet hij Stein houden met dat leven? En Stein ongelukkig worden?
Dat ze dit hadden moeten incalculeren en eerst beter hadden moeten nadenken dat er ook aanhankelijke katten zijn, zeer zeker. Maar als Stein hier zou blijven, zou dat ten nadelen van Stein zijn....

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 13 juli 2015 - 09:53

Nee, Maar als je dieren neemt, dan weet je waar je aan begint.
Ik schrok alleen al van de hoofding van deze topic:  'Stein is te lief' :oops:
Om daarna het verhaal te lezen en nog meer te schrikken.

Ik begrijp het personeel wel, maar het is niet eerlijk ten opzichte van Stein.
Ze/Hij vraagt enkel om aandacht en liefde.

Gaat het hier niet om een grap ofzo?
Dit is puur mijn persoonlijk gevoel he?

Ik hoop dat er een oplossing kan komen voor Stein.

Bewerkt door Inavanthielen, 13 juli 2015 - 09:57.

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

muug
muug
  • 5 berichten

#15 Geplaatst 13 juli 2015 - 09:56

Mja, nu denken jullie natuurlijk dat wij super weinig thuis zijn omdat we zo druk bezig zijn met onze hobby's...
Tja, laten we dat even uitrekenen.
- vijf dagen in de week werken, gelijk zoveel gewone mensen. We zijn werknemer en we kloppen onze gewone 8u in Brussel. Maar we zijn in totaal wel 11uur van huis, kindje naar school brengen, op tijd zijn voor de trein etc.
- 's avonds thuis komen en eten klaar maken, dat opeten, er is ook nog de was en de plas te doen, en dat kind vraagt natuurlijk ook wel aandacht, tegen 21u ligt die in bed en wij gaan om half elf slapen.
Dus je ziet al hoeveel tijd wij op werkdagen over hebben voor katten.
Het weekend dan:
- het kind moet naar vrijetijdsbesteding gebracht worden, en afgehaald worden. Zaterdag is ook de Grote Winkel-dag, dus dat is van de ene winkel naar de andere koersen want in de week is er geen tijd voor en op zondag zijn quasi alle winkels dicht. Meestal slagen we er niet in om onze agenda af te werken, simpelweg omdat de winkels al sluiten om 18u... Zondag is er de chiro, maar er is ook nog een pak strijk of was of gewoon huishouden. En misschien lukt het ons om een half uur te gaan joggen.
- af en toe wordt er eens naar een DHZ gehold, want een huis vraagt ook wat onderhoud.
- af en toe wordt er eens aan een motorfiets gewerkt, want dat vraagt ook onderhoud.
- ah ja, en er zijn onze ouders nog natuurlijk, die verwachten ook wel af en toe een bezoekje, en onze broers en zussen zien ons ook wel eens graag langskomen...

En die hobby's? Wel, fotograferen, sporten en motorrijden. Nauwelijks nog tijd voor. Fotograferen heb ik al helemaal opgegeven. Eén keer per drie maand komt die moto nog eens buiten. En sporten? Bijna idem. Dus kan iemand even aangeven waar we tijd hebben om katten uitgebreid en langdurig en herhaaldelijk knuffels te geven? Wij hebben zelfs nauwelijks tijd om naar tv te kijken (wat niet zo erg is).

Verder ook even aangeven dat het niet onze eerste katten zijn, maar het is wel de eerste keer dat we zo'n knuffelkat hebben. Maar nu ben ik mezelf eigenlijk heel hard aan het verantwoorden....