Spring naar inhoud

- - - - -

Huis verkopen, wat met de katten?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 14 juli 2015 - 10:11

Ik wil mijn huis verkopen en zit wat met mijn handen in mijn haar wat ik met mijn katten zal doen... Er lopen er 7 rond en da's voor sommige mensen niet aangenaam. Ook de spullen die hier staan voor hen kan bepaalde kopers volgens mij afschrikken en ik wil natuurlijk dat het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk is. ;)

Heeft er iemand al in een gelijkaardige situatie gezeten en wat hebben jullie gedaan?

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.974 berichten

#2 Geplaatst 14 juli 2015 - 10:16

Bekijk berichteliryen, op 14 juli 2015 - 10:11, zei:

Ik wil mijn huis verkopen en zit wat met mijn handen in mijn haar wat ik met mijn katten zal doen... Er lopen er 7 rond en da's voor sommige mensen niet aangenaam. Ook de spullen die hier staan voor hen kan bepaalde kopers volgens mij afschrikken en ik wil natuurlijk dat het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk is. ;)

Heeft er iemand al in een gelijkaardige situatie gezeten en wat hebben jullie gedaan?

goh, denk je echt dat het een probleem is?
Als je zorgt dat je huis netjes en proper is en dat het fris ruikt, hoeft dat
niet meteen een probleem te zijn .

Inge91
Inge91
  • 12.553 berichten

#3 Geplaatst 14 juli 2015 - 12:01

Dat is heel moeilijk, je kan toch niet alles gaan wegzetten wanneer er kopers komen, maar ik ben er ook van overtuigd dat er kopers gaan zijn die hierop afknappen. Niet iedereen is een dierenvriend. Volgens mij kan je het huis alleen maar netjes en opgeruimd laten zien en moeten ze de katjes en het speelgoed maar zelf wegdenken ;)
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 juli 2015 - 12:34

Eerst met katten en alles proberen een tijdje? Ze overal laten dat ze goed verspreid zijn, dan hebben mensen het misschien niet eens dooe dat er 7 katten zijn.
Wie weet komt er gewoon iemand die dit niet erg vindt, of van katten houdt...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 juli 2015 - 13:31

Bekijk berichtelixeryen, op 14 juli 2015 - 10:11, zei:

Ik heb wel van mijn hart een steen gemaakt. Op dat moment dacht ik 'ik moet het verkopen, ik doe mijn poezen hier geen kwaad mee'.
Ik heb wel de hangmatjes laten hangen, het luikje zagen ze uiteraard ook en de krabpalen. Maar al de rest heb ik verwijderd. Ik wilde mijn huis verkopen. Of het nu dierenliefhebbers waren of niet.... De poezen kwamen toen ook nog buiten en bij zaten buiten (we sloten ze uiteraard niet buiten op, maar van de bel gingen ze sowieso lopen.). De mandjes op de slaapkamer ed ook weggedaan.
Daar knappen mensen (sommige) wel op af hoor. Ik heb alle tips die ze geven op het internet toegepast en op 1.5 week was mijn huis verkocht (uiteraard ENORM veel geluk gehad en ook afh. van de prijsklasse he). Het was ons eerste huisje, dus nog een lagere prijsklasse.
Het is verkocht aan een jong koppel met... een kat :-).

Ik heb ook alle persoonlijke spullen weggedaan. Ik denk bv. aan de assen van mijn schoonvader,.... een eventuele koper wil zichzelf in het huis zien wonen. Wil daar bv. geen 'assen' zien staan.
Je weet op voorhand (met een makelaar toch) wanneer er iemand komt. Dus dat is niet zo veel extra werk.

Wij hebben ook het weekend voor de eerste mensen kwamen veel spullen van mij (ben Lkr.) bij mijn schoonmoeder in de garage gaan zetten.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2015 - 15:01

Ons huis was erg snel verkocht ondanks de hondenmanden, hondenharen, verwoeste tuin en aanwezige hond. Er heeft niemand iets op gezegd. Het is altijd wel geluk hebben, er was iemand al een tijdlang op zoek en die was echt gebrand op de locatie en een snelle overeenkomst. Natuurlijk poets je, ruim je op, zet je koffie en steek je een brood in de oven voor de geur, maar ze kopen de stenen muren, niet je huisdier, behangpapier of inboedel... Als kopers zich daar blind op staren gaan ze nog veel huizen moeten afkeuren.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 juli 2015 - 15:23

Bekijk berichtMachteld., op 14 juli 2015 - 15:01, zei:

Ons huis was erg snel verkocht ondanks de hondenmanden, hondenharen, verwoeste tuin en aanwezige hond. Er heeft niemand iets op gezegd. Het is altijd wel geluk hebben, er was iemand al een tijdlang op zoek en die was echt gebrand op de locatie en een snelle overeenkomst. Natuurlijk poets je, ruim je op, zet je koffie en steek je een brood in de oven voor de geur, maar ze kopen de stenen muren, niet je huisdier, behangpapier of inboedel... Als kopers zich daar blind op staren gaan ze nog veel huizen moeten afkeuren.

Da's waar, maar vele kopers zien er niet 'door' he.... Enne... ik heb geen brood gebakken hoor :lachen: . Wel kaarsjes aangestoken, maar dat doen wij alle dagen (winter en zomer).

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 14 juli 2015 - 18:04

Zorg ervoor dat alles proper en opgeruimd is, mandjes kan je bij bezoek effe onderin schuiven of wegzetten. Krabpalen laat je staan wel ervoor zorgen dat ze netjes zijn gestofzuigd.
Maak het aantrekkelijk, keuken lekker mand met fruit op tafel.
Living werken met decoratie die je hebt subtiel niet overdreven.
Jongeren die kopen willen vooral hun boeleke neerzetten en niet teveel meer moeten eraan doen.
je moet het er wat laten uitzien zoals jij zelf op bezoek gaat in een huis aangenaam, fris ruiken,
De verkoper moet zijn eigen zien leven zitten en wonen in dat huis.
Vuil en rommel stoot af.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 14 juli 2015 - 18:58

Bekijk berichtelixeryen, op 14 juli 2015 - 10:11, zei:

Als alles netjes en proper is als er iemand komt kijken kun je volgens mij niet meer doen .
Ze komen toch voor het huis te zien en niet voor je katjes  ,ook niet voor je inrichting maar voor je woning .En natuurlijk je hebt ook kinderen en dan kan alles niet tip top in orde zijn . Gewoon proberen en zien hoe de reacties zijn .

Succes met de verkoop van je woning. :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#10 Geplaatst 14 juli 2015 - 22:25

Mijn zus heeft het voorgehad bij verkoop van haar huis.
De foto's van de makelaar waren dusdanig gemaakt dat het niet direkt opviel dat er huisdieren aanwezig waren.
Bij bezichtigingen zijn de katten gewoon blijven rondlopen; zolang het huis schoon is en niet naar kattenbak ruikt dan zien ze daar overheen als het huis hun aanstaat.

Mijn zus had vooraf nog een cake gebakken; zodat het huis ook echt huiselijk rook.

het heeft de 2 kijkers niet afgeschrikt; de eerste mensen kregen het financieel niet rond, de 2e wel en is er voor gegaan.

En me zus heeft 11 poezels ;)

Bewerkt door Tripkippiej, 14 juli 2015 - 22:26.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 16 juli 2015 - 21:29

Hier gaan de poezen gaan lopen als de bel gaat of als ze weten dat hier iemand is. Ze verbergen zichzelf dus al die tijd wel. Voor de rest gewoon zorgen dat het proper is, geen kattenbakgeurtjes, je huis zoveel mogelijk kattenhaar-vrij maken... als je huis netjes is, dat is toch wel voornaam vind ik zelf.

Geplaatste afbeelding