Spring naar inhoud

- - - - -

Wat doe ik best?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 16 juli 2015 - 21:18

Graag even jullie mening over volgende als het kan, want ik weet het even niet goed meer en ik denk er me inmiddels suf over. Ik weet dus niet wat ik best doe om goed te doen.

Sinds maandag spot ik dagelijks op dezelfde plaats een katje op m'n werk (groot ziekenhuis in Gent). Hoe lang ze daar al zit kan ik uiteindelijk moeilijk inschatten gezien ik net 3 weken verlof achter de rug heb. Daarvoor heb ik ze nog nooit opgemerkt. Ze verblijft daar blijkbaar onder de tijdelijke containerunits.  

Ik vermoed dat het een kattinetje is, ze ziet er wel nog niet volledig volwassen uit vind ik. Ze draagt geen halsbandje. Ze ziet er niet zo verzorgd uit, op haar oortjes heeft ook allemaal kleine kale plekjes en hoogst waarschijnlijk heeft ze vlooien. Ze is wat terughoudend in contact maar eergisteren stond ze wel contact toe en mocht ik haar volop aaien. Ze "kwebbelt" tegen me als ik contact met haar maak.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik hier moet van denken. Zou ze toch gewoon afkomstig zijn uit de omgeving? Het is toch wel raar dat ze daar altijd blijft zitten? Ze ziet er ook vrij onverzorgd uit (niet zo goed te zien op de foto)...

Ik wilde wel eens weten wat jullie hierover denken en wat jullie zouden doen.

Bijgevoegde thumbnails

• Foto0854.jpg
  • Foto0855.jpg
  • Foto0856.jpg

Geplaatste afbeelding

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#2 Geplaatst 16 juli 2015 - 21:30

Hi,
Praat maar met het katje, ze vertellen het je wel.  Lijkt niet mensenschuw, anders had je die foto nooit kunnen nemen. Misschien wat flyers verspreiden, en zien of de kat scan in heeft.
Katten voelen heel goed aan of iemand het goed met hen voorheeft. Wat blijkbaar het geval is met deze reactie.
Probeer het baasje te vinden, en alles te doen om te faciliteren.
Vast wel iemand in de buurt die info heeft.
En het siert je dat je ermee inzit, en probeert het beste te doen.
Dank daarvoor.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 16 juli 2015 - 21:47

Ik keek ook al eens op enkele websites voor dieren die als vermist / gevonden werden opgegeven... daar niets te zien in alle geval.
Het is weer eens verlofperiode ... zou het nu echt weer zo'n sukkeltje zijn die gedropt is...

@ majesteit: ze is zeker niet mensenschuw, ik kon haar eergisteren volop strelen. Ze is enkel bij het eerste contact wat terughoudend.

Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 juli 2015 - 07:05

Is er geen asiel in je buurt ofzo? Of een kattenopvang?
Lijkt dat deze dame toch wel iets van verzorging gaat nodig hebben.
Ze kunnen haar ook scannen op aanwezigheid van een chip...misschien heeft ze een baasje?

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#5 Geplaatst 17 juli 2015 - 13:42

Wat een mooi diertje,kun je op een of andere manier proberen om haar te scannen of ze een chip heeft?dat zou de kortste weg zijn,of bij de dichtstbijzijnde supermarkt(en) een foto ophangen met de vraag of iemand de poes dan wel de eigenaar kent.
Goed dat je zo oplettend bent en haar in de gaten houdt,ik hoop dat je uit kan vinden waar ze hoort of anders haar kan redden van het zwervers bestaan.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 17 juli 2015 - 18:54

Heb het een tijdje geleden ook gehad. In de buurt van mijn werk (in die gemeente lopen regelmatig zwerfkatten rond, en ik vermoed dat ze een niet al te katvriendelijk beleid hebben want ze verdwijnen ook allemaal weer) een paar dagen na elkaar een katje tegengekomen. Niet al te schuw, hongerig,...
Ik heb haar uiteindelijk meegenomen. Ze woont nu bij een bevriend koppel.

Heb in een paar winkels mijn nummer achtergelaten. Achteraf bekeken had ik het wel wat grondiger kunnen aanpakken, qua op sites zetten enzo (dat koppel waar ze woont, heeft wel een asiel, en daar heeft ze wel op de site gestaan). Maar heb haar tijdens de markt meegenomen, en ons kent ons daar... Wel zelf op sites gekeken, in de winkels gaan navragen of er iemand naar haar geinformeerd had, niks. Geen flyers.
Ze had geen chip, en was niet gecastreerd.
En juist omdat katten daar snel verdwijnen, wilde ik ook niet te lang wachten. Had het al eens meegemaakt daar met een ander jong katje. Regelmatig eten gegeven, ze kwam bij ons op bureau binnen, en op een dag was ze gewoon weg. Nooit meer teruggezien.

Maar het is moeilijk in te schatten he, en je wilt natuurlijk niet iemands kat meenemen. Je kan idd eens op een chip laten controleren...
Als ze er niet goed uitziet enzo, is de kans natuurlijk meteen groter dat ze gedumpt is. Het is er het seizoen voor...
Those who don't believe in magic, will never find it

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.701 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 18 juli 2015 - 15:02

Het is verplicht je dier te chippen, dus niet gedaan = jammer dan. Asiel bellen of binnenbrengen bij de plaatselijke politie. Zij hebben trouwens ook een chiplezer liggen.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.153 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 juli 2015 - 16:52

Mooie poes!
Ik zou ook laten checken of ze een chip heeft.
Indien ze dit niet heeft zou ik denken om ze zelf te houden of  een ander warm nestje voor haar te zoeken want als ze niet gesteriliseerd is en binnen kort met een nestje zit word het probleem steeds erger.
In ieder geval goed dat je dit wil doen en misschien is het wel zo dat ze u pad moest kruisen :)

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 20 juli 2015 - 19:55

Ik heb inmiddels mijn licht eens kunnen opsteken bij m'n collegatjes.
Blijkbaar zit ze daar al enkele maanden... ik heb ze eerder helemaal nog niet opgemerkt (met haar camouflagekleurtjes onder de ruimte onder die containers) en niemand had me er iets over gezegd... blijkbaar krijgt ze links en rechts van sommige mensen wat kliekjes eten en het stikt er bovendien van de konijntjes.  Allé, waarom onderneemt niemand verder iets? Dat versta ik toch niet goed.

Ik heb al de meest courante websites afgezocht naar katten die als vermist worden opgegeven. Veel look-alikes te vinden maar niet datzelfde katje.
Omdat ik zelf niet van daar ben ken ik de buurt buiten m'n werk helemaal niet zo goed. Er zijn in de nabije buurt wel heel wat appartementen en zeer veel woningen en buurten met sociale woningen... zodanig veel woningen, ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om te beginnen flyeren of te beginnen rondvragen, dat lijkt me echt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik vind wel zeker dat dit bolleke een goeie thuis verdient, zeker voor het straks terug herfst en winter zal worden. Ik wilde dus inderdaad laten nakijken of ze gechipt is of ze naar een asiel of politiebureau brengen maar ze laat zich niet oppakken. Ze laat zich heeeel graag knuffelen... maar ik kan ze niet oppakken, ze laat het aan geen kanten toe.

Ik doe overmorgen een reismand mee en wat lekkers en heb afgesproken met één van m'n collega's om te proberen poes in de mand te krijgen. Als we daarin slagen, dan kan ik ze wel ergens brengen waar ze verder aan een goede thuis kan geholpen worden...

Ik moet van mijn hart helaas een steen maken, hoe moeilijk dat ook is, maar ik ga m'n collectie niet verder uitbreiden. We hebben al Fientje en Chopin en daarnaast zijn er hier al 4 katjes opgevangen (inmiddels ééntje moeten laten inslapen wegens kanker), hoe graag ik ze zelf zou willen houden. Er moet vast wel nog iemand zijn waar ze terecht kan...

Fingers crossed dus!

Bewerkt door Marieke, 20 juli 2015 - 20:01.

Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#10 Geplaatst 26 juli 2015 - 07:22

Ocharme het beestje :( ... Dat niemand verder iets onderneemt is heel erg maar ik schrik er allerminst van.
Hoe meer ik met dieren bezig ben, hoe minder ik respect kan opbrengen voor de mens :evil:
Gelukkig doe jij toch moeite om haar een kans te geven op een nieuwe thuis.
Ik hoop alvast dat je haar in de mand hebt gekregen!
A house without a cat is not a home

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.701 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 26 juli 2015 - 20:37

Toevallig al een update?

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 juli 2015 - 19:45

Ik ben ook benieuwd. Heb je't katje al kunnen vangen ondertussen?

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 14 november 2015 - 10:11

Sorry voor deze veel te late update...

Afgelopen zomer hebben we enkele keren een poging gedaan om haar op te nemen, maar ze laat dat helemaal niet toe. Ze laat zich wel graag strelen en vraagt zelf wel vaak aandacht als iemand voorbijloopt. Ze zit heel vaak daar aan haar vaste stekje aan de trappen. Ze doet anderzijds helemaal geen poging om je na een knuffelsessie achterna te lopen, niettegenstaande ze erg op de aandacht gesteld lijkt.
Inmiddels is het nieuwe academiejaar terug begonnen en krijgt ze ontzettend veel aandacht van de studenten die dagelijks massaal voorbijkomen, maar ook van veel andere voorbijgangers en personeelsleden krijgt ze veel aandacht... en gelukkig is het nog niet koud geweest.
Soms zien we haar eens een hele periode niet, om dan ineens terug op te duiken... misschien is ze toch afkomstig uit een van de nabijgelegen huizen begin ik soms te denken.

Geplaatste afbeelding