Spring naar inhoud

- - - - -

Electrische sigaret in handbagage vliegtuig?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 juli 2015 - 12:21

Ik vroeg me af of een electrische sigaret mee mag in de handbagage van het vliegtuig? Mag dat aan boord? Of beter in koffer steken?
Sigaretten mogen ook mee aan boord, maar die electrische hebben natuurlijk wel 'liquid' in hun reservoir zitten.
Iemand die dit al heeft meegenomen? Iemand ervaring mee?

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 juli 2015 - 12:24

Zouden alle landen daar geen andere regels op hebben? Misschien mag zoiets in het ene land wel en het ander niet. Er bestaan ook toch van die formulieren die je moet invullen of je dit of dat bij hebt.
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 juli 2015 - 13:25

Ik lees bij Brussels airlines op de website, dat je dat ook in plastieke hersluitbare zakjes mag doen. (en dan praten ze over liquids)
Dan mag het wel mee, maar ja......
Voor hetzelfde geld neem je dat mee in zo een zakje en pakken ze u de boel in beslag..... :gek:

Ik ben dus niet zeker....

Maar mits er zoveel e-rokers zijn op het moment, moet er toch iemand zijn die er al mee gereisd heeft eh :eDance:

Bewerkt door Inavanthielen, 17 juli 2015 - 13:26.

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 17 juli 2015 - 13:28

Bekijk berichtInavanthielen, op 17 juli 2015 - 13:25, zei:

Ik lees bij Brussels airlines op de website, dat je dat ook in plastieke hersluitbare zakjes mag doen. (en dan praten ze over liquids)
Dan mag het wel mee, maar ja......
Voor hetzelfde geld neem je dat mee in zo een zakje en pakken ze u de boel in beslag..... :gek:

Ik ben dus niet zeker....

Maar mits er zoveel e-rokers zijn op het moment, moet er toch iemand zijn die er al mee gereisd heeft eh :eDance:

Daarom dienen die formulieren om aan te geven dat je ze bij hebt. Als ik op reis ga en mn medicatie (spuit dus ook vloeistof) mee wil nemen moet ik dat ook zo aangeven. Zelf rook ik niet dus met dat soort dingen geen ervaring. Hopelijk weet er iemand antwoord en anders misschien eens bellen met de vlieghaven?

Bewerkt door Eibhlin, 17 juli 2015 - 13:29.

Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 juli 2015 - 14:57

Ik weet het ook niet maar zou idd eens naar u vliegmaatschappijen of luchthaven of reisbureaus bellen

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 juli 2015 - 22:09

in een hersluitbaar plastiekzakje mag dat normaal wel.... volgens mij...

Gato64
Gato64
  • 244 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 18 juli 2015 - 08:54

Volgens info moet die in de handbagage omdat die electronisch gevoed wordt. gebruik is evenwel niet toegestaan, best checken met luchtvaartmaatschappij voor uitsluitsel
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 juli 2015 - 15:08

bij mij zat mijn electronische sigaret indertijd gewoon in t zakje dat rond mijn middel hing (ik weet de juiste benaming niet voor zo een 'zakjes' , ik wist niet dat daar iets liquide inzit of kan dat dat dat niet bij alle electronische sigaretten het geval is, ik zou eerlijk gezegd niet weten waar dat liquide dan zou zitten bij mijn electronische sigaret...Dat zakje ging in ieder geval door de scanner en niemand heeft me ooit gezegd dat dat apart in een plastic zakje moest zitten ofzo

Inavanthielen, is dat bij jouw sigaret ook zo dat je op de sigaret nieuwe filter moet opschroeven voor een nieuwe vulling te beginnen? Of is dat anders? Waar zit bij jouw sigaret dan het liquide gedeelte?
Geplaatste afbeelding