Spring naar inhoud

- - - - -

Trage introductie?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 14 september 2015 - 01:02

Oke, ff heel goed nieuws te melden!

(Even beginnen met een mindere noot wel) Manlief en ik hadden deze middag een discussie over de trage intro, het geblaas, het afsluiten van de deuren, ...
Ik zag het even helemaal niet meer zitten omdat alles zo goed liep en ze dan ineens weer naar elkaar liepen te blazen.
Dus manlief heeft eens van zenne tak gemaakt en hij was het eigenlijk meer als beu om al zo lang gescheiden te slapen, voorzichtig te moeten doen met de deuren, ....
Dus had hem gevraagd wat hij zou doen (hij heeft daar op z'n werk met een paar poezenmama's het ook al over gehad) en die stelden allen voor van ze gewoon bij elkaar te zetten en ze pas weer uiteen te halen als ze echt begonnen te vechten.
Heb hem gezegd dat hij moest doen wat hij niet laten kon. Ik was het zo beu om langs alle kanten te horen dat ik zwaar fout bezig was om ze zo lang uit elkaar te houden en dat ik meer slecht als goed doe. Maar echt van alle kanten he, ouders, broer, mensen op een ander forum, op het werk, manlief, .... Juist hier op het forum niet.
Dus ik heb ze nog natvoer gegeven aan weerzijden van de deur en de deur redelijk goed open (ze konden er echt met gemak door als ze wouden)

En eens het natvoer  van Nena op was ging Nena op wandel.
Nekko heeft een paar keer fameus van hare tak gemaakt als Nena te dicht kwam als ze nog aan het eten was.
We hebben het heel goed in de gaten gehad en ze beiden zitten afleiden met streeltjes, speelhengel, ...

En tot mijn grote jolijt kan ik zeggen dat ze nu al sinds 7u vrij rondlopen en alles goed gaat! :dancer:
Nekko moest Nena in het begin ten alle tijden in de gaten hebben, waar Nena ging daar stond Nekko een meter verder te kijken.
Nekko staarde Nena heel hard aan in het begin maar Nena trok zich dat niet aan, die was te hard bezig met rondom te kijken.
En na 2u ofzo zat Nena in de zetel in de mand en Nekko op de rand van de zetel. Nena druk aan het snuffelen in de mand en Nekko was zich aan het wassen.

Nu ligt Nena op de stoel te slapen en Nekko in de zetel (enfin correctie, Nekko is zich momenteel uitgebreid aan het wassen) En dat is een 2 tal meter uit elkaar.
Ze bekijken elkaar niet echt meer en als ze het toch doen zie ik wel dat Nekko haar ogen op spleetjes staan en ze zelfs haar ogen dicht doet na een paar seconden.
Ik mag Nekko aaien en ze begint zachtjes te ronken en ik mag Nena aaien en die begint ook te ronken en koppekes te geven.

Als ze elkaar passeren is het nog wel erg op hun hoede, maar sinds 20u is hier geen gegrom en geblaas meer te horen geweest.

Bewerkt door Steffie_G, 14 september 2015 - 01:12.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 14 september 2015 - 01:14

20150913_200109.jpg
Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.913 berichten
  • 6 katten

#108 Geplaatst 14 september 2015 - 01:53

:jump:  Wat fijn om te horen en te zien op de mooie foto dat Nena en Nekko het zo goed doen ,
ik ben blij voor jullie , gewoon samen gezellig op de sofa , geeft ze maar een dikke knuffel !!!!
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#109 Geplaatst 14 september 2015 - 07:23

Super, hoop dat het zo goed blijft gaan!
Those who don't believe in magic, will never find it

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#110 Geplaatst 14 september 2015 - 09:26

Manlief is deze nacht wakker gebleve en heeft 2 of 3 keer geblaas en gegrom gehoord. Maar ze bleven redelijk uit elkaars weg.
En deze ochtend lag Nekko weer bij mij zoals ze altijd doet  :love4:  en Nena kwam mee het bed opgesprongen en eens snuffelen. En Nekko bleef gewoon liggen, super :)

Daarnet heeft Nekko nog wel eens geblazen als ze op de kattenbak zat en Nena stak haar kop er mee in.

Ik heb ze beiden op de zetek een valeriaankussentje gegeven en ze hebben hier beiden toch een goed kwartier liggen rollenbollen op nog geen halve meter van elkaar.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 14 september 2015 - 10:11

20150914_012936.jpg

20150914_095335.jpg

20150914_095345.jpg
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#112 Geplaatst 14 september 2015 - 10:43

Goed dat ze elkaar niet in de haren vliegen. Het was een risico, maar op een bepaald moment moet je dat toch nemen.
Maar geef de rest vooral geen gelijk met hun "zie je wel!". ;) Je kan altijd het geluk hebben dat twee katten gewoon overeen komen, maar bij jullie zal het lange geur uitwisselen toch echt wel geholpen hebben.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#113 Geplaatst 14 september 2015 - 10:50

Ja toegeven ga ik sowieso niet doen, ik weet dat ik er goed aan gedaan heb om het rustig in te leiden. Moesten we ze direct hebben samen gezet dan had het hier een waar gevecht geweest.
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#114 Geplaatst 14 september 2015 - 19:08

:loveshower: Fijn dat 't zo goed gaat, mooi om te zien :loveshower:

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 15 september 2015 - 07:13

En het gaat beter en beter :) Nekko heb ik niet meer horen blazen en ze zoeken voorzichtig toenadering tot elkaar.
Als we beiden niet thuis zijn zetten we ze nog wel apart, maar dit gaat echt goed momenteel! :)
Geplaatste afbeelding

bunny
bunny
  • 47 berichten
  • 1 katten

#116 Geplaatst 15 september 2015 - 12:26

We hebben ze direct samen gezet en dit is toch niet goed gekomen. We zijn nu meer dan een jaar verder en het lukt nog steeds niet. We weten geen raad meer. We hebben echt alles geprobeerd. Nu wisselen we ze elk om beurt om es bij ons te zijn,maar eerlijk gezegd is dat toch ook geen leven eh voor die beestjes. Ik stel toch een trage introductie voor hoor. Maar idd zoals bij mensen zijn er beestjes die dit niet nodig hebben, maar dat weet je allemaal niet op voorhand eh. Beter voorkomen dan met de misèri te zitten zeg ik dan. SUCCES

Seabert
Seabert
  • 4.647 berichten

#117 Geplaatst 18 september 2015 - 20:38

Hoe loopt dat hier intussen....? Alles nog peis en vree ;) :)?
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 18 september 2015 - 20:57

Er word af en toe nog geblazen en gegromd, maar al een heel pak als in het begin.
En er word heel voorzichtig gespeeld met elkaar (als in achter elkaar aan rennen en dan ineens ontdekken dat de andere kat toch net iets te dicht naar hun goesting staat)
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#119 Geplaatst 19 september 2015 - 13:14

Hier nog wat foto's, niet van de beste kwaliteit. Is met de gsm in zoom getrokken.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#120 Geplaatst 19 september 2015 - 17:39

Schitterend!