Spring naar inhoud

- - - - -

Trage introductie?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 31 augustus 2015 - 10:40

Ze hebben elkaar net gezien, was niet echt gepland :onzeker:
Nena zat in de slaapkamer voor het raam en ons Nekko ging naar de keuken en zag haar daar door de deur (ook van glas) Er zit wel een koer tussen, maar toch.
Nena bleef heel kalm zitten, maar Nekko begon heel luid te miauwen en met haar staart te zwiepen.
Dus heb ze uit de keuken weg geleid met een speelhengel. Die volgde ze meteen en begon gelijk te spelen.
Denk dat we hier een dikke 20-30 minuten hebben gespeeld, vol overgave.
Ik mocht haar aaien, knuffelen, ...
Maar erna wou ze gelijk terug naar de keuken. Dus heb die nu even afgesloten.
Ze gaat nu wel in de gang zitten voor de slaapkamerdeur en miauwt wat, maar legt zich daarna gelijk neer en begint te soesen.

Mijn hart stond even stil toen ik zag dat ze elkaar konden zien.
Hopelijk valt de voorruit gang die we nu al hebben niet in het water hiermee.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#32 Geplaatst 31 augustus 2015 - 20:58

ik denk dat het mee valt, maar neem wel wat gas terug. Even niet meer op verkenning in de keuken. Paar daagjes. Blijkbaar heeft Nekko er wat meer moeite mee dan Nena. Dus volg de snelheid van Nekko.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 31 augustus 2015 - 21:50

Ja ik heb Nena weer in de slaapkamer gezet en Nekko toegang gegeven tot al de rest.
We zullen het een paar dagen zo houden en dan kunnen we van het weekend misschien weer wat wisselen van ruimtes.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 01 september 2015 - 05:54

Nekko heeft net naar mij geblazen :( Nena heeft wel de ganse nacht dicht bij mij geslapen, wrs daarmee. Maar toch, ben er echt niet goed van. Mijn kleine meid die naar mij blaast :(
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.143 berichten

#35 Geplaatst 01 september 2015 - 09:05

Kan ik heel goed begrijpen dat je je daar niet goed bij voelt. Maar probeer je niet teveel zorgen te maken, wij hebben dat hier vroeger ook meegemaakt hoor. Ze moeten wennen aan de nieuwe situatie. Komt wel in orde  :hug:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 01 september 2015 - 16:24

Ja 't is dat, en Nena rook ook naar de DA zeker? Geen zorgen, Nekko draait wel weer bij!

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 01 september 2015 - 17:56

Ja Nena ruikt naar oormiddel ook he. Ze is erna ook wel weer komen flemen, maar toch ....
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#38 Geplaatst 01 september 2015 - 19:10

het is altijd even naar. Maar zolang het bij even blazen blijft valt het mee ;) probeer Nekko nu veel aandacht te geven en blijf voorzichtig de geurtjes uitwisselen. Dat duurt even, maar het werkt echt. Ze moeten allebei de groepsgeur weer even goed krijgen. Dat gaat veel schelen.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 01 september 2015 - 21:39

Ja ik ga de komende dagen in de zetel slapen bij Nekko, zal ook al veel schelen.

We zijn gisteren met Nena naar de dierenkliniek geweest. Ze bleef maar aan haar oortje krabben
Ze heeft een beginnende oorontsteking en we moeten de komende 10-14 dagen 2x per dag oordruppels geven. We gaan het dus heeeel kalm doen zolang we medicatie moeten geven, want een nieuwe geur + de geur van medicatie ... komt niet goed.

Ze hebben ook zo een fiv/felv test gedaan en ik heb daar een naar gevraagd wat ze vorige keer dan gedaan hadden toen ze dat bloed naar het labo stuurden. Er word dus op fiv (niet fip) getest door middel van een onderzoek naar het corona virus en de witte bloedcellen. Als die verhoogd zijn gaan de alarmbellenal rinkelen. Ze kunnen dan wel zien dat er sporen van het corona virus aanwezig is of niet, maat de DA zei dat elke kitten met het corona virus in aanraking komt.

Maar goed, alles gaat nu dus op slowmotion moeten gezet worden tot de medicatiekuur voorbij is.  En manlief en ik moeten dan maar om beurten in de zetel slapen bij ons Nekko.

Ah ja en niet onbelangrijk. Alles (buiten de oorontsteking) was perfect in orde  :dancer:  de fiv/felvtest was ook negatief. Dus wij zijn tevreden :)

Bewerkt door Steffie_G, 01 september 2015 - 21:42.

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 02 september 2015 - 02:44

Heeft het coronavirus ook iets met fiv of felv te doen dan? Ik associeer dat altijd met fip. Effe in de war.
Wel erg goed dat alles in orde was! Oorontsteking is wat minder, zal de introductie even op een lager pitje brengen. Maar ach, ze moeten nog zo lang samenleven, het kan wel enkele dagen langer als dat je meer garantie geeft op goed samenleven hé.

Machteld.
Machteld.
  • 2.976 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 02 september 2015 - 08:53

Je moet het positief zien, hoe langer Nena apart moet zitten voor behandeling, hoe meer hun geuren gaan mengen en verspreiden door het huis. De groepsgeur, zoals Ginnie zegt (uiteraard heb ik dit van haar geleerd :)). Dat helpt ook heel erg voor de kennismaking, al is het niet zichtbaar. Ik steek het nog altijd op Saga's twee weken met een kap en oogdruppels dat het hier goed gegaan is ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 02 september 2015 - 11:12

Ik was gisteren met manlief wat in discussie. Hij had van een collega gehoord dat het beter is om de 2 katten gewoon samen te zetten. Want dat Nekko nu gaat denken dat we haar niet meer moeten. Dus hij wou er eigenlijk korte mette mee maken en ze direct samen zetten.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik er gisteren ook de brui aan wou geven. Manlief had de slaapakmer deur per ongeluk op een kier gezet (de deuren bij ons sluiten niet goed, dus je moet echt duwen en trekken voor ze volledig in slot te krijgen) en Nekko zag de kans schoon om eens te gaan piepen, met geblaas tot gevolg natuurlijk.
En 't is nu al de 2de keer dat ze contact hebben gehad zonder dat dat eigenlijk gepland was, dus ik had echt het gevoel dat we zwaar aan het falen zijn en we dit niet goed gaan krijgen.
Maar ik ben dan nog eens in het topic van Machteld gaan kijken omdat Saga idd ook met een kap en oogdruppels zat en wij hier nu 10-14 dagen medicatie moeten geven. En bij Machteld heeft het ook min of meer een maand geduurd eer de katten echt bij elkaar zaten.
Dus heb dat met manlief besproken, want het heel kalm aan te doen tot de medicatiekuur gedaan is.
Da's niet leuk dat je beperkt bent in je doen en laten en altijd moet uikijken wanneer je de slaapkamerdeur moet opendoen.
Maar uiteindelijk, wat maken die 2 weken nu uit als alles uiteindelijk goed komt?
Liever dan iets langer volhouden en dat het goed komt dan dat we ze nu samen zetten en we voor de rest van de tijd 2 vechtende katten hebben met alle nodige problemen erbij.
Dus ik heb wat nieuwe moed gekregen. Ondanks dat er echt heel veel mensen zijn dat ik er echt heel slecht aan doe om de katten zo uit elkaar te houden en we ze best gewoon gelijk samen zetten. :louche:

Murron, de DA heeft dit eergisteren toch zo uitgelegd. Ik snapte er niet bijster veel van omdat ze alles nogal afratelde, maar ik meende gehoord te hebben dat fiv en fip zowat hetzelfde zijn maar in een ander stadia. En de test die ze gedaan heeft, dus die fiv/felv test was dezelfde als ze met ons Nekko gedaan hebben toen ze op fip testte.

Ons Nekko was wel super super super content dat ik bij haar heb geslapen deze nacht.
Ze heeft hier constant op de zetel geslapen, naast m'n kopkussen, onder het deken met mij, tegen mij aan, ...
En ronken, kopjes geven, lekjes geven, .... die heeft mij fameus gemist dus 's nachts. En ze is vandaag ook een pak kalmer als de vorige dagen.

En nu, proberen om Nena op m'n ukkie haar medicatie te geven ... gaat geen lachertje worden.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.894 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 02 september 2015 - 11:33

Fiv en FIP zijn niet gelijk. FIP is quasi onmiddellijk dodelijk (natte versie paar dagen max en droge versie dacht ik enkele weken?) en Fiv (aids) kunnen ze nog jaren met leven. Mijn Moby van de Kattenbrigade heeft vb. Fiv en kan nog makkelijk 5 jaar of meer leven. Terwijl mijn Tom van de Kattenbrigade op enkele dagen tijd aan FIP is overleden. Op FIP kunnen ze trouwens (nog) niet testen.

Bewerkt door BlackScorpion, 02 september 2015 - 11:34.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 02 september 2015 - 12:19

Ik was het zelf eens gaan opzoeken en idd klopt wat je zegt. Heb ik het dan gisteren zo verkeerd verstaan?
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.143 berichten

#45 Geplaatst 02 september 2015 - 13:38

Fiv katjes zouden wel meer kans hebben op fip. Wat ergens logisch is, fiv ondermijnt, net als hiv bij de mens, de weerstand. Onze drie vorige katjes hadden allen kattenaids, fiv dus, en zijn alle drie hoogstwaarschijnlijk overleden aan fip.

Hou vol met je trage introductie. Geef Nekko voldoende aandacht en beperk haar zo weinig mogelijk van haar leefruimte, maar als ik het zo lees doen jullie dit allemaal al  :)
Het gaat sowieso met vallen en opstaan hoor. Dit is de moeilijkste periode, maar komt volgens mij nog steeds goed.