Spring naar inhoud

- - - - -

Trage introductie?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#61 Geplaatst 05 september 2015 - 12:18

Klinkt heel goed!
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 06 september 2015 - 09:04

De eetsessie deze ochtend is heel goed verlopen. Eetkommetjes stonden langs beide kanten van de deur er echt tegen. En je hoorde beide katten heel duidelijk smakken  :lachen:  Nekko keek wel af en toe eens op, maar ging gelijk terug eten. En eens het eten op was zette ze haar pootje tegen de deur en begon heel luid 'prrrt' geluidjes te maken. En nu nog, ze gaat naar de deur, zet zich ertegen en miauwt (op gewone toon) en maakt die 'prrrt' geluidjes. Dus ik denk dat ik het ga riskeren om morgen de deur op een kiertje te zetten tijdens het eten. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven.

Nekko loopt hier wel ambetant rond omdat ze echt in de slaapkamer wilt. Zal haar er deze avond nog eens inlaten en woensdag ben ik de hele dag thuis ik ga Nena dan eens op verkenning laten gaan in de living want daar is ze nog niet geweest.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 07 september 2015 - 19:58

En het gaat steeds beter en beter.
Daarnet de washandjes nog eens gewisseld en ons Nekko rook eraan en gaf het washandje een koppeke :love:

Als ik morgen nog thuis ben (ben ziek) dan ga ik de deur tijdens het eten eens op een kiertje zetten en dan Nena eens in de living laten rondsnuffelen.
Anders zal dat voor woensdag zijn.
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.141 berichten

#64 Geplaatst 07 september 2015 - 20:03

Ik denk dat dat daar ten huize Nekko en Nena dik in orde komt  :eDance:

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 08 september 2015 - 13:55

Daarnet eten gegeven en de deur op een ieniemienie kiertje gezet.
Nekko keek af en toe wel op, maar het eten was interessanter :p
En Nena was dan weer meer geïnteresseerd in de vreemdeling aan de deur :lachen:
Dus ze hebben elkaar zeker gezien, maar Nekko heeft er niet echt op gereageerd. Haar staart lag ook stil, buiten 1 spastisch trekje :p
En toen ze gedaan had met eten kwam er een voorzichtige 'prrrrrt' uit.

Dus ik begin er echt vertrouwen in te krijgen dat het goed komt! :)
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 08 september 2015 - 20:05

Klinkt supergoed he! Zo zie je maar weer dat een langzame introductie echt loont.

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 08 september 2015 - 22:10

Ik ben echt super blij!

We hebben de katjes net natvoer gegeven en de deur op een redelijke kier gezet (waar een pootje doorkan).
En beide katten aten hun natvoer op en keken regelmatig wel naar de deur, maar het eten was interessanter.
Nena had als eerste gedaan en is op het bed gaan zitten en Nekko is na het eten rustig de keuken in gegaan.
Nekko haar staart heeft geen centimeter bewogen.

Wat ben ik blij!! :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#68 Geplaatst 08 september 2015 - 22:22

Dat komt helemaal goed en nog sneller dan je missch dacht, zo te horen gaat 't niet lang meer duren :goofy:

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 08 september 2015 - 22:31

Ik hoop het stiekem wel, want ondertussen slapen manlief en ik al meer als een week gescheiden en ik begin hem wel te missen nu :lachen:
Maar alles voor de katjes he! :)
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.141 berichten

#70 Geplaatst 08 september 2015 - 23:02

Ik denk ook dat het niet te lang meer zal duren voor dat volledig in orde komt! Klinkt allemaal heel positief hoor, en herkenbaar met onze trage introducties van weleer  :)

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#71 Geplaatst 09 september 2015 - 07:58

Plezant om te lezen!
Dat komt daar in orde!! :jump:
A house without a cat is not a home

Seabert
Seabert
  • 4.649 berichten

#72 Geplaatst 09 september 2015 - 09:45

Ik duim dat het snel in orde komt en dat de katjes snel partners in crime zijn. Maar het klinkt toch al veelbelovend!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 09 september 2015 - 21:35

Daarnet hebben ze weer natvoer gehad en ik heb aan manlief gevraagd om een groot stuk karton mee te brengen.
Dat hebben we tussen de deur gezet, deur open en aan weerszijden van het karton de kommetjes. Elks op een kleine meter van het karton.
En dan het karton een dikke 5 cm omhoog gedaan. Beide dames zagen elkaar, maar aten gewoon verder nadien.
Dus we gaan nu elke avond de kommetjes wat dichter zetten en als ze weer aan weerszijden van het karton zitten en dat gaat goed dan denk ik dat we kunnen gaan denken om beide dames echt kennis te laten maken.
Ik ga alvast nog natvoer in huis halen en snoepjes en een nieuwe hengel, want Nena heeft de flying frenzy iets te fanatiek gebruikt :lachen:
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 10 september 2015 - 23:03

Ff jullie mening. Daarstraks bij het voederen aan de deur vonden beide dames het veeeeel interessanter wat er achter het karton was dan wat er in hun eetkommetjes zat. Ze hebben dus echt geprobeert om bij elkaar te komen met de nodige 'prrrt' geluidjes en zachte miauwtjes erbij.
Zouden we het riskeren om ze morgen avond al gelijk bij elkaar te laten? Want ik heb het gevoel dat ze ondertussen al zo geinteresseerd zijn in elkaar dat ze bitter weinig aandacht meer hebben voor het eten.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#75 Geplaatst 10 september 2015 - 23:09

helemaal samen zetten zou ik nog niet direct doen. Ik denk dat ik eerst een stapje ertussen zou uitproberen.
dus, deur op een kier dat ze niet helemaal door de deur kunnen, maar dat ze wel elkaar kunnen zien en voelen enzo.

Maar ik ben dan ook overdreven voorzichtig ;)

als het goed gaat kun je een weer stapje verder gaan. Het klinkt in ieder geval wel heel goed

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende