Spring naar inhoud

- - - - -

Trage introductie?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 10 september 2015 - 23:12

Dat hebben we nu eigenlijk met dat karton gedaan he.
Dus een karton tussen de deur (deur wagenwijd open) en het karton een cm of 5 omhoog gedaan. Zodat ze elkaar kunnen zien.
Maar beide dames proberen er ofwel over te springen ofwel onder te kruipen.
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#77 Geplaatst 10 september 2015 - 23:37

Missch het karton wat inkorten ? Zodat ze elkaar al goed kunnen zien, konden ze elkaar aanraken langs onder ?

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 11 september 2015 - 07:34

Ze konden elkaar zeker goed zien vanonder. Denk dat ik straks de deur op een redelijk grote kier gz zetten enkijken wat er gebeurd
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 11 september 2015 - 07:40

Spannend! Klinkt iig alsof het helemaal goed komt. :)
Those who don't believe in magic, will never find it

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 11 september 2015 - 11:05

Heb deze ochtend de deur op een redelijke kier gezet, maar nog net niet genoeg om een poot door te steken. En het was 1 en al gesnuffel en beide dames gingen na een 2 tal minuutjes gewoon rustig zitten. Dus deze avond met voedertijd ga ik de deur op een kier zetten waar een poot doorkan. Eens kijken wat er dan gebeurd.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#81 Geplaatst 11 september 2015 - 13:24

supergoed zeg! :d

als het vanavond ook goed gaat kan de volgende stap zijn om de deur op een kier te zetten waar net het hoofd niet door kan. Dan voelen ze zich nog wel veilig, kunnen nog niet naar de andere kamer, maar kunnen wel goed elkaar besnuffelen. Het gaat echt fantastisch en al heel snel vind ik!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 11 september 2015 - 14:26

Het gaat idd al heel goed en redelijk snel idd.
We hebben Nena vandaag 2 weken, dus ik vind dat het heel goed gaat :)
Hopelijk blijft het zo goed gaan he :d
Geplaatste afbeelding

Seabert
Seabert
  • 4.653 berichten

#83 Geplaatst 11 september 2015 - 16:01

Dat gaat inderdaad heel goed en vlot.... Ben al nieuwsgierig naar een eerste foto van hen samen ;) :)

Bewerkt door Seabert, 11 september 2015 - 16:01.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#84 Geplaatst 11 september 2015 - 19:14

Oooh ik vind dit zo spannend , ben echt benieuwd :goofy:

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 11 september 2015 - 20:25

Ik ga m'n film uitkijken en dan zetten we de deur op een kier dat er net geen hoofdje doorkan, ben benieuwd :)
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 11 september 2015 - 21:25

Zo, de deur stond op een redelijke kier en volgens mij hebben ze al neus tegen neus gezeten, daar leek het toch op of het heeft niet veel gescheeld.
Nena had meer interesse in ons Nekko dan andersom in't begin. Maar toen Nekko haar eten op was begon ze toch ook weer interesse te tonen naar het schepsel achter de deur.
Ze is een paar keer de keuken ingelopen en dan weer naar de deur, dan naar de living en weer naar de deur.
En op een gegeven moment stak ons Nekko haar poot door de deur, dus ik wou eens afwachten wat er zou gebeuren.
Nena deed een stap achteruit en ons Nekko de achterbakse, die stak haar poot onder het kommetje van Nena en trok dat zo dichter naar de deur :slach:
Omdat ze gezien had dat er bij Nena nog natvoer inzat :slach:
Toen dat niet lukte om het kommetje door de deur te trekken wou ze met man en macht haar kop erdoor wurmen.
Heb haar toen welachteruit geduwd en daar was ze behoorlijk van verschoten.

Maar ik vond het wel enorm goed gaan!! :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.914 berichten
  • 6 katten

#87 Geplaatst 11 september 2015 - 21:53

Ach ... wat een komische situatie  ...Nekko die het kommetje  wil pikken van Nena ... ik zie het zo voor me ... :slach:
Het komt allemaal goed tussen de twee dames , tegen zondag kun je ze samen laten als je thuis bent ,
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 12 september 2015 - 17:29

Pfff stress stress stress.
We hebben ze net samen gezet. Beide dames waren super hard op hun hoede in het begin. Maar na wat gesnuffel en gespeel gingen ze zelfs iets verder van elkaar liggen. Nena buik bloot en Nekko gewoon op haar buik. Nena heeft wel naar Nekko uitgehaald en geblazen toen die voorbij kwam spurten. Dus denkelijkwas ze gewoon heel erg verschoten.
Ze blijven elkaar wel wat in't oog houden, maar nooit onafgebroken staren. Dus ik hoop hoop hoop dat we ze vanaf ni gewoon samen kunnen laten.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 12 september 2015 - 17:34

20150912_171547.jpg

20150912_171651.jpg

Oke ff time out nu.
Terwijl ik de foto's aant uploaden was sprong Nena richting Nekko en Nekko begon heel hard te blazen en te grommrn. Is naar de gang gespurt en van de moment dat ze Nena nog maar zag begon ze weer te grommen en te blazen.
Pff, kvoel mij ff misselijk nu :(
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 12 september 2015 - 19:56

Steffie_G, op 12 september 2015 - 17:34, zei:

20150912_171547.jpg

20150912_171651.jpg

Oke ff time out nu.
Terwijl ik de foto's aant uploaden was sprong Nena richting Nekko en Nekko begon heel hard te blazen en te grommrn. Is naar de gang gespurt en van de moment dat ze Nena nog maar zag begon ze weer te grommen en te blazen.
Pff, kvoel mij ff misselijk nu :(

waarom misselijk??? van de stress omdat ze aant grommen zijn?? is een normale reactie of je ze direkt bijeen zet of trage introductie waar ik ook geen voorstander van ben... ik heb drie katten en heb ze van int begin steeds bijeen gebracht.. de eerste week kan dit idd grommen en blazen zijn daarna gaat dat wel over...