Spring naar inhoud

- - - - -

Welk eten heeft jullie kat al allemaal gestolen?

eten gestolen

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Cleo&Garfield
Cleo&Garfield
  • 470 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 juli 2015 - 21:58

Ik maakte daarnet een nieuw topic aan ''Lea en de broodzak''.
En toen kreeg ik plots een idee om een topic aan te maken waarin iedereen zijn verhalen kwijt kan over wat je eigen kat(ten) al allemaal van eten je bestolen heeft. :jump:
Een soort van verzamel topic daarvan. :)

Laatst was Lea nog weggelopen met een hele varkenshaasje. Mijn broer wou een yoghurt uit de frigo halen. Maar om daar bij te geraken moest hij het varkenshaasje eruit halen.
Hij is hem vergeten terug te zetten. Het plastic was al weg want mama had hem op voorhad al gekuist. Lea heeft het vlees gestolen en op haar gemak zitten opeten. Toen mama het vlees uit de frigo wou halen, was het weg. Toen heb ik samen met mijn broer het hele huis afgezocht. En we hebben haar uiteindelijk gevonden met het vlees. Er was nog 3/4 van over... We hebben het gekauwde stuk er meteen van gesneden. En we hebben het die zondagmiddag met een beetje minder vlees moeten doen... :lachen:

Ik ben ook wel eens benieuwd naar jullie verhalen! :thumb:

Bewerkt door Cleo&Garfield, 20 juli 2015 - 22:04.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 juli 2015 - 22:19

Je kan het niet echt eten meer noemen, maar Saga is 's nachts al eens onze vuilzak gaan plunderen. Ik ben wakker geworden van een kat die overgaf maar er was niets te zien dus ik dacht dat het een droom was. De dag erna verschuif ik de krabton tijdens het stofzuigen en daarachter lagen (opgegeten en weer overgegeven) plastiekjes van de worstjes (hier in Rusland pakken ze elk individueel worstje in een plastiekje). Gelukkig zijn ze er vanzelf weer uitgekomen! Sindsdien zetten we de vuilzak 's nachts in de gesloten badkamer.

Wij dachten ja, ze is een zwerfkatje geweest, dus ze gaat op zoek naar eten uit gewoonte. Maar intussen weten we dat het aan de worstjes ligt. Telkens ik een pakje opendoe staat Saga plots in de keuken, waar ze anders nog niet durft komen. Als ze worstjes ruikt, durft ze meteen op tafel springen :lachen:

Ik kan me niet herinneren dat Pluis ooit iets gestolen heeft... :catscratchhead geprobeerd wel natuurlijk.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 juli 2015 - 22:38

Ik moet eerlijk zeggen dat onze katjes nooit eten hebben gestolen.
Zelfs als we aan het eten zijn lieten ze ons echt gerust.
Ze mochten op tafel, maar zodra de onderleggers erop lagen wisten ze dat ze er niet meer op mochten.

De kat van m'n ouders daarentegen .... :lachen:
Mijn ouders hebben jarenlang zo een super oude friteuze gehad waarbij het frietvet opsteef.
En het is wel een paar ker gebeurd dat er daar pootafdrukjes inzaten en dat je zag dat ervan gelikt was.
Appelmoes, een appeltaart (een halve!!), bloemkool in witte saus, een hele kip (uit de pot gevist!!), de kop van een konijn dat m'n moeder aan het klaarmaken was, ...
Dat was echt een pikkendief dat! :lachen:

Time spent with cats is never wasted

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 21 juli 2015 - 12:53

Als ik onze Chopin zou laten begaan als ik sla aan het kuisen ben...  dan heb ik geen sla meer, want hij is er helemaal verzot op. :lachen: Hij zou zelfs in de gootsteen kruipen om sla te pikken en durf ik mijn rug draaien naar de sla die in het water ligt, dan is mijn keuken gegarandeerd nat van de sla die hij eruit gepikt heeft en door het huis mee loopt :catcurs

Onze Dikkie komt worteltjes stelen uit ons bord en hij blijkt ook graag eens zijn poot uit te steken naar ons bord als we hutsepot eten. Hij legt zich dan wat laag, klaar om weg te lopen en tegelijk graait hij met z'n pootje een flinke hap uit ons eten, den deugniet.

Voor de rest zijn petit beurrekes in de koffie gedoopt zijn niet veilig voor Fien en Chopin.

Bewerkt door Marieke, 21 juli 2015 - 12:54.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 21 juli 2015 - 13:03

Niet veel, enkel wat koekjes, eens een keer een zak rucola sla verspreid in de keuken gevonden.
De grootste dief is fluffy, de heeft ooit eens van een pak mellowcakes alle topkes zitten aflikken.
Loki daarentegen kan ik vertrouwen met een ganse kip naast hem. Die eet geen tafelrestjes, zelfs niet als ik het hem geef.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 21 juli 2015 - 13:14

Hier heb ik een ongelofelijke dief, Ives eet alles op waar appels in zitten. Appelcake, appeltaart, rauwe appels, appelmoes, appelflappen,...
Luna steelt wafels en pannenkoeken want dat is ook oh zo gezond. Ze zit ook elke morgen als we niet opletten met haar harige snoet in onze thee (zonder melk).
Vivienne steelt niets behalve rauw vlees waar ze aan kan komen op een onbewaakt moment. En Lemon steelt watermeloen, 1 van haar kittens heeft deze leuke gewoonte ook. Als je dit eet staan ze al klaar om met een stuk aan de haal te gaan.

Bewerkt door MayaBlue, 21 juli 2015 - 13:14.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 21 juli 2015 - 13:38

Ahja een chocomelk heeft fluf ook al van mij ontvreemd. Ik had zo een hot cecemel gemaakt, die met water. Die was iets te warm dus dacht ik laat ze afkoelen. Plots hoor ik slurpgeluiden van achter mn laptop komen. Ben toch maar een nieuwe gaan maken...

Poeslap
Poeslap
  • 1.797 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 juli 2015 - 14:00

Ik had op een boterham wat preparé gesmeerd. Ik was een minuutje weggegaan om wat afval weg te gooien. Ik kwam terug en boterham was foetsie. Puen was die aan't opsmikkelen. Ook eens even een mok melk op de salontafel gezet en in de paar seconden dat ik niet oplette was Puen het aan't opdrinken.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#9 Geplaatst 21 juli 2015 - 14:55

Marieke, op 21 juli 2015 - 12:53, zei:

Als ik onze Chopin zou laten begaan als ik sla aan het kuisen ben...  dan heb ik geen sla meer, want hij is er helemaal verzot op. :lachen: Hij zou zelfs in de gootsteen kruipen om sla te pikken en durf ik mijn rug draaien naar de sla die in het water ligt, dan is mijn keuken gegarandeerd nat van de sla die hij eruit gepikt heeft en door het huis mee loopt :catcurs
Oh juist, door dit te lezen denk ik er weer aan: natte sla heeft Pluis ook al uit de gootsteen gepikt :lachen:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.911 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 21 juli 2015 - 19:53

Het grootste dat werd gepikt, is een gebraad van een dikke kilo. Onze Rocky had nog nooit iets gepikt, dus ik dacht met een gerust hart even iets te kunnen gaan halen. Toen ik terugkwam in de keuken was ik nog net op tijd voordat Rocky het van het aanrecht aftrok. Gebraad was toen ongeveer even groot als hijzelf :). Voor de rest is melk hier heel populair, maar ook sla, tomatensaus, slagroom, spek...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 21 juli 2015 - 19:56

Mn veggie burgers laten ze gelukkig mooi met rust :lachen:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#12 Geplaatst 21 juli 2015 - 21:43

Stomme vraag, maar zijn varken en chocolade niet gevaarlijk voor katten?
Chocolade giftig en in varken zit iets dat soms dodelijk kan zijn?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 21 juli 2015 - 21:47

Chocola is niet goed maar als je het niet dagelijks met opzet geeft gaan ze daar niet veel van overhouden. Ik was niet bepaald blij om mn mellowcakes zo te vinden :d

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 juli 2015 - 10:48

Ons Beau pikte vroeger wel eens sandwiches of eitjes...daar is ze verzot op.
Ondertussen weten we dat we die 2 dingen niet open en bloot moeten laten liggen.
Onze Nio 'pikt' eigenlijk niets, maar we weten ook wel dat we het bij hem niet moeten uitlokken, want Nio eet alles graag.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#15 Geplaatst 22 juli 2015 - 11:19

BlackScorpion, op 21 juli 2015 - 21:43, zei:

Stomme vraag, maar zijn varken en chocolade niet gevaarlijk voor katten?
Chocolade giftig en in varken zit iets dat soms dodelijk kan zijn?
Klopt.

Theobromine is een stof die in chocolade zit (hoe donkerder de chocolade, hoe meer) en goed is voor mensen, maar giftig voor katten en honden. Het gaat eigenlijk zelfs niet over de hoeveelheid chocolade want de theobromine is niet gelijk verdeeld. Je kat kan dus pech hebben en net een stukje met een te hoge hoeveelheid opeten. Natuurlijk is het vaak wel min of meer gelijk verdeeld en is een grote hoeveelheid altijd garantie voor problemen. Chocolade verwerkt in koekjes of witte chocolade bevat vaak geen of niet voldoende cacao om gevaarlijk te zijn.

In varkensvlees zit een virus waar katten niet tegen kunnen, het veroorzaakt de ziekte van Aujeszky waar mensen ongevoelig voor zijn. Je mag katten inderdaad nooit varkensvlees voor menselijke consumptie geven omdat het niet gaar genoeg is om het virus te doden. Varkensvlees in kattenvoer (Bozita bvb.) is wel veilig omdat het vlees lang genoeg gegaard is (voor ons niet meer smakelijk eetbaar) waardoor het virus uitgeroeid wordt.

Met rozijnen moet je ook opletten bij honden maar ik weet niet of dat ook voor katten geldt.

Bewerkt door Machteld., 22 juli 2015 - 11:19.