Spring naar inhoud

- - - - -

Oogontsteking

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 21 juli 2015 - 15:21

Mijn jongste telg haar oogje is ontstoken. Heb er vanmorgen Terramicine oogzalf in gedaan.
Het lijkt alsof ze last heeft van het licht en er kwam wat etter uit deze morgen. Ze knijpt haar oogje ook wat toe. Wacht ik af of ga ik morgen al naar de DA?

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#2 Geplaatst 21 juli 2015 - 15:45

Ik heb dat ook al verschillende keren gehad bij de katjes.
Ook terramycine gebruikt, heeft altijd goed gewerkt!
Ik zou misschien  nog wat afwachten,

Bewerkt door lilymaya, 21 juli 2015 - 15:48.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 21 juli 2015 - 17:29

Ik gebruik ook rozenwater (van bij de apotheek) om de oogjes zuiver te maken. Dit mag je ten alle tijde gebruiken, ook voor jezelf !

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 juli 2015 - 21:49

Je kan het oogje uitkuisen met fysiologisch water en dan behandelen met terramycine, ik dacht 3x per dag. Als dat niet helpt is het inderdaad richting dierenarts, maar zou het toch nog even aanzien.

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 23 juli 2015 - 09:52

Het is al veel beter.  Er komt geen pus meer uit en ze knijpt oogje enkel nog toe bij fel zonlicht.
Ik ga toch bij apotheek ook eens rozenwater halen want heel af en toe traande  haar oogje voordien ook.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 23 juli 2015 - 16:39

Je mag rozenwater altijd gebruiken, met goedkeuren van mijn dierenarts. Ik heb het ook in een verstuiver in de koelkast om in mijn gezicht te verstuiven bij heel heet weer, heerlijk !

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#7 Geplaatst 23 juli 2015 - 16:43

Bekijk berichtwendyv123, op 23 juli 2015 - 16:39, zei:

Je mag rozenwater altijd gebruiken, met goedkeuren van mijn dierenarts. Ik heb het ook in een verstuiver in de koelkast om in mijn gezicht te verstuiven bij heel heet weer, heerlijk !
oh, dat klinkt goed! Waar haal je dat?

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 23 juli 2015 - 17:32

bij de apotheek :) Hier en daar staat het ook in de winkel, maar je moet kijken of het geen is met synthetische geurstoffen (nep dus). Je kan het ook gebruiken om eten mee te parfumeren, het wordt o.a. in Turks Fruit gebruikt.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#9 Geplaatst 23 juli 2015 - 17:34

Dat ruikt toch heerlijk he.
Och hebben ze daar ook al nep in?

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 24 juli 2015 - 07:31

Bekijk berichtlilymaya, op 23 juli 2015 - 17:34, zei:

Dat ruikt toch heerlijk he.
Och hebben ze daar ook al nep in?

grotendeels is nep wat er in de winkels ligt.... het is dan nog eetbaar want het is met toegelaten E-nummer, dat is massaal veel goedkoper dan the real deal ! Ik denk dat als de klanten yoghurt zouden eten met enkel echte vanille, aardbeien enz... zonder de kunstmatige smaakstoffen, dat ze hem nog niet meer zouden lusten. Als ze E-nummers gebruiken van chemische oorsprong dan mogen ze dat niet 'natuurlijk' noemen, als die E-nummers komen van de biochemie (bv. vanillesmaak uit houtpulp, dan mogen ze dat 'natuurlijke vanille' noemen maar het is nog even nep. Veel producten met zwarte tikjes die vanillezaadjes moeten voorstellen, zijn geen vanillezaadjes maar fijngemalen gedroogde vanillepeulen (de overschot dus) enz....

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#11 Geplaatst 24 juli 2015 - 07:50

Bekijk berichtwendyv123, op 24 juli 2015 - 07:31, zei:

grotendeels is nep wat er in de winkels ligt.... het is dan nog eetbaar want het is met toegelaten E-nummer, dat is massaal veel goedkoper dan the real deal ! Ik denk dat als de klanten yoghurt zouden eten met enkel echte vanille, aardbeien enz... zonder de kunstmatige smaakstoffen, dat ze hem nog niet meer zouden lusten. Als ze E-nummers gebruiken van chemische oorsprong dan mogen ze dat niet 'natuurlijk' noemen, als die E-nummers komen van de biochemie (bv. vanillesmaak uit houtpulp, dan mogen ze dat 'natuurlijke vanille' noemen maar het is nog even nep. Veel producten met zwarte tikjes die vanillezaadjes moeten voorstellen, zijn geen vanillezaadjes maar fijngemalen gedroogde vanillepeulen (de overschot dus) enz....
Dit is heel interessant om te weten.  Wist ik niet van die zwarte puntjes! Dacht ook dat het gewoon vanille was!
Welk merk rozenwater is goed? l

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 juli 2015 - 15:24

Ik heb het bij de apotheek gehaald en gevraagd of het 'echt' rozenwater is, je kan het normaal kopen in de hoeveelheid die je wenst, ze doen het dan in zo'n bruin glazen fles. Ze verwerken dit in een aantal van hun zelfgemaakte producten. Rozenwater is het 'afval'product als ze rozenolie maken, ik dacht dat dit het spoelwater is maar het is al zo lang geleden dat ik hierover de uitleg kreeg van iemand die essentiële oliën verkocht. Rozenolie is megapeperduur, één van de allerduurste essentiële oliesoorten. Het is één van de bekendste bloemenwaters en extreem zacht.

Wat de vanillepeulen betreft, die zijn eetbaar hoor. Als ik een vanillestok heb gebruikt, de zaadjes dus, dan spoel ik de peul zuiver als dat nodig is (als ie meegekookt is in room of melk) en dan laat ik die drogen. dan doe ik die in een pot met een kilo fijne suiker. Regelmatig schudden en een paar weken later ruikt de suiker naar vanille. Je kan de suiker dan samen met de peul in de blender doen en dan heb je superkwaliteit vanillesuiker. Vanillesuiker in de winkel is nep trouwens.

Bewerkt door wendyv123, 24 juli 2015 - 15:28.