Spring naar inhoud

- - - - -

Gelukt, Filou !

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Samina
Samina
  • 28 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 juli 2015 - 16:23

Ben sinds zondag de trotse eigenares van Filou, een gecastreerd katertje uit een asiel. Tot hiertoe doet hij het uitstekend.
Vraagje : moet je natte voeding geven ?. Ik geef nu enkel droogvoer van het merk science plan.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 22 juli 2015 - 22:23

Gefeliciteerd,plaats je gauw een foto?
Ik voer zelf rauw,(KVV) maar je kunt enkel brokken voeren,meestal is het volledige voeding,probeer brokken met een hoog vleesgehalte en zonder granen te geven,bijvoorbeeld: Applaws,daar zit 80% vlees en geen granen in door het hoge vleesaandeel hoef je er niet veel van te geven,dus lijkt duur maar valt best mee.( te bestellen bij Zooplus) je zal merken dat hij mooier gaat glanzen en minder verharen.
Geniet van je lieve kat!

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 juli 2015 - 15:51

Als je van plan bent om brokjes te blijven geven, dan zou ik zeker en vast dagelijks natvoer bij geven. Een kat drinkt van nature heel weinig en vaak veel te weinig als ze enkel droge brokjes eet. Hierdoor kunnen ze nierproblemen krijgen, aanleg heeft er natuurlijk ook iets mee te maken. Probeer zowel voor brokjes als voor natvoer kwalitatief zo goed mogelijk voer te geven. Het lijkt duurder, maar uiteindelijk bespaar je vaak op dierenartskosten. Een kat is een vleeseter, met al die granen en toevoegingen zijn ze niets. Ze kakken het gewoon uit en het geeft nog eens extra stress op hun organen om te verwerken. Het is voor de fabrikant alleen maar een spotgoedkoop vulmiddel dat hij peperduur kan verkopen. Met het natvoer krijgen ze wat extra vocht binnen. Drinkt je kat heel weinig, dan kan je zelfs een klein beetje water bij het natvoer doen, dat slurpen ze meestal wel op :) Blijf de eerste weken het voer geven dat hij gewend is, als je wil omschakelen dan moet je dit heel geleidelijk aan doen door het nieuwe voer te mengen met het oude. Doe je dit te snel, dan kan hij direct diaree krijgen. Bij Zooplus ben je online goedkoper uit meestal, ze hebben ook een aantal merken die je moeilijk kan vinden in de gebruikelijke dierenwinkel. Ze hebben ook een mooi aanbod graanvrij.

Samina
Samina
  • 28 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 25 juli 2015 - 12:59

Heb bij Zooplus het droogvoer gekocht, gaven korting, science plan droogvoer.
Bestaat van hetzelfde merk ook het natte of kent er iemand een goed, gezond merk ?Ik wil  ook  op dierenartskosten besparen en een gezonde kater hebben. Ha, Ha, de woordspeling.image.jpg image.jpg

Bewerkt door Samina, 25 juli 2015 - 13:03.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#5 Geplaatst 25 juli 2015 - 13:17

Bekijk berichtSamina, op 25 juli 2015 - 12:59, zei:

Heb bij Zooplus het drowogvoer gekocht, gaven korting, science plan droogvoer.
Bestaat van hetzelfde merk ook het natte of kent er iemand een goed, gezond merk ?Ik wil  ook  op dierenartskosten besparen en een gezonde kater hebben. Ha, Ha, de woordspeling.Bijlage image.jpgBijlage image.jpg
wat een schatje! Hij ziet er lief uit.
Orijen en Acana zijn graanvrije brokken, en zijn een pak beter dan veel andere merken.
Zitten ook geen chemische antioxidanten in.
Almo nature, schesir, moments van maxizoo , porta 21 zijn goede merken van natvoer

Bewerkt door lilymaya, 25 juli 2015 - 13:24.