Spring naar inhoud

- - - - -

Naast de kattenbak plassen

Kattenbak Maine coon kitten nieuw huis plassen kakken Neytiri neyti

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
saravz
saravz
  • 42 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 juli 2015 - 14:12

Hallo,'
Ik wil jullie het verhaal vertellen van onze eerste weken met onze kitten.

Na een best rustige rit naar huis, stond alles klaar voor de komst van onze Neytiri!
De kattenbak, de vulling, eten, krabpalen en tientallen speeltjes! Ik moet dus niet zeggen dat ik wou dat ze zich onmiddellijke thuis voelde.

En dat gebeurde ook, na 1u kwam ze al kopjes geven en na een paar dagen was het alsof ze haar oude cattery niet miste.

Maar...

Wat hebben wij afgezien met haar toiletgedrag! Neytiri was van dag 1 beginnen plassen en kakken naast de bak.
En dat OVERAL!
Eerst was het op mijn bed (dat was duidelijk per ongeluk, maar toch)
Dan in een hoek in het bureau (ook maar 1 keer)
Dan in de hal (en dat werd uiteindelijk haar favoriete plekje)

Ik had nochtans dezelfde kattenbakvulling (Natural Bernek)  als mijn cattery (weliswaar een gesloten bak)
Dus ik dacht dat het aan de bak lag, dus heb ik maar de volledige kap eraf gehaald (ipv enkel klepje en deel van bovenkant)  Nop, dat was het niet.

Toen heb ik de kattenbak van haar verhoogje gehaald, zodat ze makkelijk kon instappen (niet dat een probleem zou vormen, want ik weet hoe de kattenbakken van haar cattery eruitzagen) werkte ook niet...

In tussentijd zetten wij iedere keer nadat Neytiri at of dronk op de kattenbak! (Mijn vriend en ik hadden zelfs shiften om haar in de gaten te houden) Ook kochte ik feliway.
Ik was toen rustig en dacht dat het door de locatie kwam, dus heb ik de kattenbak in een andere hoek van de kamer geplaatst. Dat werkte voor 1 kakje en 2 plasjes maar toch, madame was niet tevreden.

Toen werd ik echt onrustig en mijn vriend's geduld raakte ook op, we waren ondertussen 1 week verder en niets hielp! Wij konden ook 's avonds niet meer slapen, uit schrik dat ze zou plassen of kakken op plaatsen waar ik het moeilijker kon schoonmaken... (Die javel en azijn trucjes werkten niet bij haar)

Ik hield zielsveel van mijn meisje, want naast haar onzindelijk gedrag was ze lief en speels en kwam ze zelfs naar mij lopen als ik haar riep! Maar mijn geduld was op, zeker nadat ik een oude kak op mijn tapijt vond. Ik huilde veel omdat we haar niet konden houden als ze niet zindelijk werd.

Anyway, ik belde toen met de cattery, en zij kon mij vertellen dat een van neytiri's zusjes een blaasontsteking en mschn dat ook bij onze poes het geval... Alles, ik naar de dierenarts in de hoop dat het iets medisch was. (Anders moest een kattentherapeut komen, en ik wou het toch liever zelf oplossen)
DA heeft haar behandeld voor een blaasontsteking, maar hij vond dat ik haar moest opsluiten in mijn badkamer met enkel de kattenbak en dat voor 1 week!

Ik vond het nogal dramatisch, maar zowel mijn vriend als de cattery stemden in dat er iets moest gebeuren.
ik wou haar nog 1 kans geven, dus heb ik besloten om alle advies die ik ooit gelezen en gekregen had in 1 keer uit te voeren.

Ik kocht een tweede kattenbak, kocht nieuwe vulling (Catsan hygiene plus, omdat de cattery zei dat de jonge kittens dat kregen) en nam mijzelf voor om van nul te beginnen!

Ik kwam thuis en ik merkte dat ik een gigakak had uitgesmeerd door het openen van de voordeur!!

Toen was de maat vol! Ik nam Neytiri in mijn armen, plaatste haar en de nieuwe kattenbak (ondertussen uitgekuisd met javel) met Catsan in de badkamer en sloot haar op!

Het heeft mij 2u gekost tot mijn deur en de vloer weer proper was!

Nadat alles gekuist was, hebben wij de 2e kattenbak geplaatst in de hal waar ze altijd kakte voor mijn voordeur, en acracadrabra... Madame, begon braaf op de kattenbak te gaan!

Ondertussen weet ik dat het haar onzindelijk te wijten was aan 2 zaken:
1: LOCATIE... wij hebben de kattenbak 3 keer van plaats veranderd voor de 2e erbij kwam! Ze wou duidelijk niet in onze buurt haar behoeftes doen! wij konden haar eerste kattenbak toen daar niet plaatsen omdat die te groot was en wij dan de voordeur niet meer konden openen... Omdat Neytiri een grote Maine coon zal worden, is die 2e normale kattenbak een tijdelijke oplossing, want binenkort zal ze er niet meer in passen.

2: de VULLING...ondertussen heb ik de bakken verschoond en terug naar het oude klontvormende kattenbakvulling geswitcht. ze moest er niets van weten! Direct een kakje gevonden net naast de kattenbak! Ik heb toen maar een laag Catsan erover gedaan en nu is ze weer blij.
Achteraf zijn we te weten gekomen dat de cattery nog steeds bakken had staan met Catsan. En we vermoedden dat neyti stiekem daar haar behoeftes ging doen.

De eerste kattenbak is trouwens nu een 'mooi' stuk decoratie ;-)

Voor iedereen die te maken heeft met een onzindelijke kat of nieuwe katten, doorzetten!
Soms is de oplossing banaal, en hebben die trucjes zoals javel, azijn, kattenkruid en kuisen met Dettol geen effect... Soms zijn ze simpelweg kieskeurig of andere zaken gewoon...
-------------
Veel Liefs,
Sara VZ

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 23 juli 2015 - 17:29

Goed dat je hebt doorgezet en het kitten de kans op verbetering heb gegeven,niets eigenwijzer dan een kat en soms begrijpen wij( het personeel) de kat niet meteen waardoor ze op alle manieren mogelijk( voor een kat dan) laten merken het ergens niet mee eens te zijn.
Helaas is dat vaak onzindelijkheid,maar zoals je al aangeeft,is het bijna altijd op te lossen,goed gedaan!!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 juli 2015 - 18:40

Knap van je dat je er alles aan gedaan hebt om uit te vissen wat je katje je probeerde duidelijk te maken. Geniet nu maar van je kleine schat! ;)

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#4 Geplaatst 23 juli 2015 - 20:41

Wat goed dat je je katje hebt begrepen en zo het probleem hebt kunnen oplossen!
A house without a cat is not a home

saravz
saravz
  • 42 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 26 juli 2015 - 03:14

Dank u!!
Ik wou mensen echt hoop geven, zeker nu het kittenseizoen is...
Na de zomer ga ik zoeken naar een kameraadje voor haar (hopelijk een zonder chi-chi streken :-D )
-------------
Veel Liefs,
Sara VZ

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 26 juli 2015 - 09:12

Je kat wilde je gewoon iets duidelijk maken :d . Alleen is het soms lang zoeken naar een oplossing. Zeker als het niets medisch is.
Weet wel dat Feliway niet op alle katten effect heeft en dit reeds enige tijd moet inzitten voor een effect te hebben.
De plaatsen behandelen met javel, azijn,...  heeft geen zin. De geur blijft erdoor komen, wat het voor de kat lekker aantrekkelijk maakt.
Het enige wat bij mij helpt is Biotex groen. Dat breekt enzymen af.

Fijn dat je toch doorgezet hebt.

saravz
saravz
  • 42 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 27 juli 2015 - 00:57

Biotex groen is het enige dat ik niet heb kunnen proberen omdat ik het niet vond... waar koop jij dat dolfjeweerwolfje?
-------------
Veel Liefs,
Sara VZ

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 27 juli 2015 - 10:07

Bekijk berichtsaravz, op 27 juli 2015 - 00:57, zei:

Biotex groen is het enige dat ik niet heb kunnen proberen omdat ik het niet vond... waar koop jij dat dolfjeweerwolfje?

Ja, dat is net een probleem. Vaak vind je enkel die Biotex blauw, maar die helpt niet....

Ik heb het eens in de Blokker gevonden. Maar weet niet of ze dat er nog hebben. In Colruyt enkel blauwe. Bij bol.com verkopen ze de groen zie ik juist. Voor 5.49 euro (0.750 kg). Weet niet wat normaal de prijs is.
De blauwe kost 16.7 euro voor 4 kg.
MAW de blauwe kost 4.175 per kg, de groen bij bol.com 7.32 per kg.

Weet wel niet wat de normale prijs van de groene is. Mijne is net op, dus als iemand weet waar je de groene kan verkrijgen (liefst niet internet) dan graag!

Oh ja, als je mijn bericht 'quote' (zie onderaan mijn bericht), krijg ik er een melding van :-). Nu heb ik deze post terug toevallig gezien.

Bekijk berichtsaravz, op 27 juli 2015 - 00:57, zei:

AH voor 4.69 euro voor 750 gram. Net op hun site gevonden :-).

saravz
saravz
  • 42 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 28 juli 2015 - 08:17

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 27 juli 2015 - 10:07, zei:

AH voor 4.69 euro voor 750 gram. Net op hun site gevonden :-).

Dank u!
-------------
Veel Liefs,
Sara VZ

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 juli 2015 - 16:42

Bekijk berichtsaravz, op 28 juli 2015 - 08:17, zei:

Dank u!

En het stomme is... ben er daarstraks geweest en vergeet ik het nog voor mezelf.... :(.

Hou er wel rekening mee dat je dit een paar keer soms moet gebruiken he. Zeker op plaatsen waar ze vaak plassen.
Ik heb zo'n UV lamp waar je urine mee kan zien (ale ja, je moet het er wel enorm dicht tegen houden, dus zo praktisch vind ik dat ding niet).
Ook liet het de eerste keer op mijn tegels een witte laag achter. Eigen schuld van mij. Niet genoeg gespoeld..... en waarschijnlijk teveel gebruikt :-).
Voor je dit gebruikt, ook altijd eerst de urine volledig wegnemen.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kattenbak, Maine coon, kitten, nieuw huis, plassen, kakken, Neytiri, neyti