Spring naar inhoud

- - - - -

Wat staat er in het tuintje of kas ?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 juli 2015 - 13:18

ik heb verschillende dingen in mijn kleine serre staan... allez ja serre is een bijgebouw met doorzichtige platen erop en een serredeur.. maar moet zeggen het is erg aangenaam er kasplanten in te kweken...

heb er momenteel instaan

bananenboom ; 2 x gewone ronde tomaten; 2 x italiaanse tomaten; 1 x kerstomaten;2x tomtato (is een nieuwe plant waar zowel tomaten als onder de grond aardappelen aan groeien); 1 x komkommer ; aardbeien en 3 x rode paprika planten... in de tuin heb ik kiwi, kiwibes, zwarte bosbes ed staan en ook een heel pak bloeiende borderplanten.

en op een braak stuk heb ik ook een courgette en butternuts pompoen gezet...

volgend jaar ga ik ook eens augurkjes en meloen proberen... maar assortiment zal voor de rest beetje gelijk blijven.. tomaten, paprika, chilipeppers, witte aardbeien en komkommer....

Bijgevoegde thumbnails

• 034.JPG
  • 033.JPG
  • 035.JPG
  • 034.JPG
  • 3018867-inline-750-tomato.jpg

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 juli 2015 - 13:28

dit is mijn kasje.. was vroeger een vogelvoilere waar ik parkieten in kweekte .. die hebben we heel aangepast naar een kleine serre.
De golfplaten gaan tijdens onze vakantieperiode door mijn man vervangen worden door polycarbonaatplaten dus wel iets steviger dan de golfplaatjes die er nu opliggen...

Bijgevoegde thumbnails

• 034.JPG
  • 035.JPG
  • 036.JPG

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 juli 2015 - 13:48

dit zijn de plantjes nu (foto's genomen 24/07)

Bijgevoegde thumbnails

• 037.JPG
  • 041.JPG
  • 042.JPG
  • 038.JPG
  • 040.JPG
  • 047.JPG
  • 039.JPG

Bewerkt door miranda, 24 juli 2015 - 13:50.

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 juli 2015 - 13:58

ook de tropische planten doen het goed...bv citroen, sinaasappel en vijgen... ed

Bijgevoegde thumbnails

• 054.JPG
  • 062.JPG
  • 061.JPG

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 24 juli 2015 - 14:16

Leuk! Zou ook wel graag iets zelf kweken, maar op een appartementen is dat nogal moeilijk :p. Ooit tomaatjes en aardbeien in een potje gedaan.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 juli 2015 - 15:54

Interessant, die tomtato. Ik wist wel dat ze beide nachtschade waren maar van de combo had ik nog niet gehoord. Ik vraag me wel af, als wij aardappelen rooien, halen we uiteindelijk de hele plant uit de grond, maar dan heb je ook geen tomaten meer natuurlijk, hoe gaat dat dan?

Rijpen jouw tropische vruchten? Wij hadden thuis een passiflora die de winter wel aankon en vruchten ontwikkelde, maar die werden nooit groter dan een walnoot.

In elk geval veel succes en een goede oogst gewenst :)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 juli 2015 - 21:44

Bekijk berichtMachteld., op 24 juli 2015 - 15:54, zei:

Interessant, die tomtato. Ik wist wel dat ze beide nachtschade waren maar van de combo had ik nog niet gehoord. Ik vraag me wel af, als wij aardappelen rooien, halen we uiteindelijk de hele plant uit de grond, maar dan heb je ook geen tomaten meer natuurlijk, hoe gaat dat dan?

Rijpen jouw tropische vruchten? Wij hadden thuis een passiflora die de winter wel aankon en vruchten ontwikkelde, maar die werden nooit groter dan een walnoot.

In elk geval veel succes en een goede oogst gewenst :)

dat gebeurd ook als de tomaten rijp zijn mag je de plant rooien en de aardappelen oogsten... ja want na de zomer gaan de citrussen de serre in en kunnen ze daar nog blijven voor een tijdje...

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 25 juli 2015 - 08:58

Mijb serre is nog niet af ! Maar volgend jaar heb ik ook een serre ;-) nu staat alles in volle grond

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 juli 2015 - 09:47

Ik wilde dit jaar ook meloen doen, maar aangezien we enkel van die kleine plastic serres hadden had ik gezocht naar zaadjes voor meloenen die beter tegen de open lucht kunnen. Maar in het opkweken liep dat al mis. Weinig die ontkiemden en als ze ontkiemden legden ze na een paar dagen het loodje.

We hebben momenteel veel staan, meer dan andere jaren. Geschat een tien peperplantjes, een viertal komkommerplantjes, ook een tien tomatenplanten, denk ik. Ook wel vijg, granaatappel enzo, maar die hebben nog geen vruchten. En nog een heleboel, ook in de volle grond, zeker qua kruiden, maar als ik dat allemaal ga moeten opnoemen ben ik wel even bezig.

Bewerkt door Poeslap, 25 juli 2015 - 09:48.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 25 juli 2015 - 09:56

Helemaal niks :d. Ik heb echt geen groene vingers, en het geduld ook niet trouwens.

Heb nu twee zonnebloemen in een pot staan, ben al blij dat die na twee weken nog leven :p

Maar als ik dat dan bij andere mensen zie, vind ik het zo leuk he. Mss moet ik er volgend jaar toch ook maar eens aan beginnen :).
Those who don't believe in magic, will never find it

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 juli 2015 - 10:36

ik heb ontzettend veel staaan hoor ,

courgette , komkommers , witloofwortels , spruiten , rode kool , bloemkool , prei , lenteui , radijzen , aardappelen , sla , rode pepers (veel te pikant )
tomaten , paprikas , suiker mais , en wortelen , boontjes .. en ik denk da ik er nu ben ...