Spring naar inhoud


- - - - -

Luna plast maar zelden meer in de bak...


  • Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#1 Geplaatst 25 juli 2015 - 09:43

Ik ga er toch maar een nieuw topic over openen, want ik weet het ff niet meer...

Luna is vijf jaar, gesteriliseerd. De sterilisatie is niet goed gelukt, want ze wordt af en toe nog krols (de eerste keer was pas een jaar na de sterilisatie). De dierenartsen met wie ik daarover gesproken heb, zeggen dat de kans erg klein is dat als ze haar opnieuw 'openmaken', ze het stukje gaan vinden. Ze heeft iets meer dan een jaar geleden suprelorin gekregen, en sindsdien is ze niet meer krols geweest.
(En ik zeg sterilisatie, maar alles is weggenomen, enfin, of dat had toch gemoeten)

De eerste keer dat ik knaagdieren in huis haalde (muisjes in een terra) was de eerste keer dat ze buiten de bak plaste. Ze heeft toen een keer of drie in een kartonnen doos geplast, daarna was alles terug ok.
Sindsdien plaste ze, al ze stress had, heel af en toe in de douche.

We zijn anderhalf jaar geleden verhuisd, ook veel stress natuurlijk, en dan heeft ze hier enkele keren in bad geplast, maar dat was ook snel weer gedaan. Een paar maanden later is ze beginnen sproeien, maar wel nog in de bak. Het waren nog kleine, gesloten bakken en omdat ze zo hoog plaste dat het erdoor sijpelde, heb ik dan grotere gesloten bakken gekocht. Maar ook daar sijpelde het erdoor, en ik las dat katten toch liever open bakken hadden, dus overgegaan op grote open bakken met een extra hoge rand. Dat is heel lang goed gegaan. Ze sproeide hoog, maar niet hoog genoeg om erover te gaan en altijd netjes in de bak.

Marlee kwam erbij, daar was ze niet gelukkig mee, maar aan haar plasgedrag veranderde niets. (Ondertussen tolereren ze elkaar, ze gaan vaak samen buiten, geen ruzie ofzo)

Tot een maand of vier geleden, toen vond ik ineens een plas tegen de vuilbak in de keuken. Dan een paar weken niks, dan een plas in de living. En zo elke keer om de paar weken.
De kattenbakken een paar keer van plaats veranderd en het leek weer even ok.

En dan vond ik dus Annabelle, nu bijna drie weken geleden. En dat moet de druppel geweest zijn, want toen begon ze overal te plassen. Omdat ze ineens ook kleine plasjes deed (blaasontsteking wss) op aanraden van de da alvast met metacam begonnen (omdat de afspraak pas een paar dagen later kon), en twee dagen later plaste weer gewoon in de bak. Bij de da een strip door haar plas gehaald, er waren hele lichte onstekingswaarden. Volgens de da wss omdat ik al metacam had gegeven, de ontsteking was dus bijna gedaan, ik moest nog twee dagen metacam doorgeven, dat heb ik ook gedaan.
Drie dagen na het einde van de metacam plaste ze (en overal waar ik het over plassen heb, bedoel ik sproeien) deels in de bak, deels ernaast. Een paar druppels erin, de rest ernaast. En dat blijft zo.
Ondertussen vermoed ik dat ze tegen de bak sproeit, en dat de druppels die erin liggen er zo in komen.

Nochtans heeft ze gisteren overdag in de kleinste en gesloten bak (die moet nog vervangen worden door een grotere) wel gewoon geplast.

Vanochtend had ze zowel tegen de bak beneden gesproeid, als tegen een kartonnen huisje dat ik eergisteren gekocht had (rijp voor de vuilbak uiteraard). Dus het lijkt weer erger te worden.

Er steekt al vijf dagen zowel beneden in de living als boven in de slaapkamer feliway in. Ze krijgt sinds 8 dagen urinary stress brokjes, wel in een mix met Orijen ivm de andere katten. Maar beter wordt het dus niet.

En het probleem is dat Luna van zoveel dingen stress krijgt, dat het allemaal elimineren onmogelijk is. En dan weet ik wss de helft nog niet.
Annabelle is duidelijk een stressfactor. En zij en Marlee spelen de hele tijd nogal wild samen, daar zit ze natuurlijk ook niet van op haar gemak.
Maar ze houdt ook niet van harde geluiden, dichte deuren, vreemde mensen, nieuwe dingen,... Veel katten niet natuurlijk, maar bij haar lijkt het extra hard door te werken.
Ik durf s avonds bijna niet meer weg gaan, omdat ze dan niet buiten kan, en ze heeft het echt nodig om buiten te zijn. Een kattenluik is geen optie, de enige manier om buiten te gaan, is lang de achterkant en die bestaat volledig uit glas. En het is een huurhuis.
Als ik zie dat het gaat regenen, denk ik al 'oh nee, dan kan Luna niet buiten, dat betekent extra plasjes'.

Er staan vijf kattenbakken (vier katten), verspreid over het huis, grind is niet veranderd. Drie open, twee gesloten.
Ik heb genoeg plekjes in de hoogte waar ze zich kan terugtrekken, maar die gebruikt ze niet. Ze ligt meer op tafelhoogte, maar daar komen de andere katten natuurlijk ook makkelijker.

Ik zit echt een beetje met de handen in het haar. Ik sta s ochtends gewoon niet graag meer op, want eerst moet heel het huis gecontroleerd worden om te kijken waar ze geplast heeft. En het is altijd prijs.

Een kattengedragstherapeut zou een optie zijn, maar het is wel duur. En de afgelopen 14 dagen heb ik bijna 600€ uitgegeven aan dierenartskosten en Luna haar speciale eten en de feliway. Ik heb gewoon geen reserve meer voor t moment. Maar als het niet anders kan, dan is het zo he.
Luna is duidelijk niet erg gelukkig, en daar wil ik iets aan doen.

Maar ik wou toch eens kijken wat jullie ervan vinden... Mss hebben jullie nog tips ofzo?
Those who don't believe in magic, will never find it

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 25 juli 2015 - 09:53

toch terug naar de da. de kans is groot dat de ontsteking niet helemaal weg was. vraag een ab kuur voor de volledigheid, een lange, en laat haar (verse) urine controleren op gruis. Alleen een strip door de urine halen is niet voldoende, er moet een goed onderzoek worden gedaan.

Mocht daar uitkomen dat het echt niet aan de blaas ligt, dan kun je aan een gedragsprobleem gaan denken. Het is een mogelijkheid ivm de mislukte castratie dat het hormonaal gedreven is, maar dat zal dan uitgezocht moeten worden.
Maar voor nu denk ik dat het heel belangrijk is dat je alle mogelijk medische oorzaken uit sluit. Dat je pas nog geweest bent wil niet zeggen dat de ontsteking nu er niet is (of weer is).

Dit is het beste advies dat ik je kan geven.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 25 juli 2015 - 10:15

Bekijk berichtginnie, op 25 juli 2015 - 09:53, zei:

toch terug naar de da. de kans is groot dat de ontsteking niet helemaal weg was. vraag een ab kuur voor de volledigheid, een lange, en laat haar (verse) urine controleren op gruis. Alleen een strip door de urine halen is niet voldoende, er moet een goed onderzoek worden gedaan.

Mocht daar uitkomen dat het echt niet aan de blaas ligt, dan kun je aan een gedragsprobleem gaan denken. Het is een mogelijkheid ivm de mislukte castratie dat het hormonaal gedreven is, maar dat zal dan uitgezocht moeten worden.
Maar voor nu denk ik dat het heel belangrijk is dat je alle mogelijk medische oorzaken uit sluit. Dat je pas nog geweest bent wil niet zeggen dat de ontsteking nu er niet is (of weer is).

Dit is het beste advies dat ik je kan geven.


Ik ben al met ab begonnen, derde dag vandaag.
Het probleem is dat ze voor een onderzoek urine nodig hebben, en aangezien Luna niet in de bak plast, is zelf urine opvangen moeilijk. Bij de da is ze licht in slaap gedaan, en ze heeft er zo wat urine kunnen uit persen, maar volgens haar niet genoeg om te onderzoeken op gruis. Haar advies was om Luna op te sluiten in een klein hokje zodat haar blaas goed vol zit, maar omdat ze toch al 'vergaat' van de stress momenteel, zie ik dat echt niet zitten.

Hormonaal heb ik ook al zitten denken, mss begint de suprelorin uitgewerkt te raken. De 6 maanden- versie is uit stock, heb er een maand geleden al naar gevraagd, da ging me laten weten als het binnen was. En de 1 jaar versie is mss teveel ineens, nee?
Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten
ONLINE

#4 Geplaatst 25 juli 2015 - 11:35

Heeft ze al een echo van de blaas gehad? Want zo kunnen ze toch wel  zien of er blaasgruis is.
Het is zo spijtig dat die onderzoeken allemaal zo ontzettend duur zijn.

Ik heb zo de indruk na het lezen van je verhaal, dat de laatste kat erbij  haar niet
echt goed doet. Kan ook enorm veel stress geven.
Het is echt zo'n vervelend probleem he.
Een mens krijgt daar zélf zo'n stress van!

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 25 juli 2015 - 12:02

Ja, idd. Op den duur twijfel ik aan alles, is het dit of dat of...

En nee, Annabelle was teveel voor haar. Voor een kat met zoveel stress is verhuizen en twee nieuwe katten op anderhalf jaar erover natuurlijk. Maar Annabelle was ook niet 'gepland', maar ik kon haar echt niet zomaar achterlaten. En Marlee heeft echt veel aan haar als speelmaatje, iets dat hij met de andere twee niet heeft, dus ik wil haar ook niet alsnog herplaatsen. En ik ben natuurlijk al helemaal verliefd op haar :).

Kan je dat met een echo zien? Zou mss nog een oplossing kunnen zijn. Zal t eens navragen.
Maar gezien haar voorgeschiedenis met stressplassen, denk ik toch dat dat de oorzaak is.
Aan de andere kant beter zeker zijn natuurlijk.

T is idd allemaal zo duur he. En ik zet altijd wel geld opzij, maar t is alles samen ineens. Maar er zullen ook wel weer maanden komen dat alles goed gaat zeker :).
Those who don't believe in magic, will never find it

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 25 juli 2015 - 12:14

met een goede echo kun je zeker gruis zien! met een volle blaas is het ideaal om te kijken Moet wel de apparatuur erop berekend zijn......

urine uit de blaas knijpen kan, maar er kan ook een punctie worden genomen. Snel en pijnloos, hoeven ze normaal niet voor in slaap. mits ze goed vaste te houden zijn.
ik heb voor Senin toen gewoon zijn voorpoten opgetild terwijl ik achter hem stond, en zijn achterpootjes op de tafel gehouden. Voor hij het wist was het al klaar :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten
ONLINE

#7 Geplaatst 25 juli 2015 - 13:33

Bekijk berichtEphiny, op 25 juli 2015 - 12:02, zei:

Ja, idd. Op den duur twijfel ik aan alles, is het dit of dat of...

En nee, Annabelle was teveel voor haar. Voor een kat met zoveel stress is verhuizen en twee nieuwe katten op anderhalf jaar erover natuurlijk. Maar Annabelle was ook niet 'gepland', maar ik kon haar echt niet zomaar achterlaten. En Marlee heeft echt veel aan haar als speelmaatje, iets dat hij met de andere twee niet heeft, dus ik wil haar ook niet alsnog herplaatsen. En ik ben natuurlijk al helemaal verliefd op haar :).

Kan je dat met een echo zien? Zou mss nog een oplossing kunnen zijn. Zal t eens navragen.
Maar gezien haar voorgeschiedenis met stressplassen, denk ik toch dat dat de oorzaak is.
Aan de andere kant beter zeker zijn natuurlijk.

T is idd allemaal zo duur he. En ik zet altijd wel geld opzij, maar t is alles samen ineens. Maar er zullen ook wel weer maanden komen dat alles goed gaat zeker :).
Mijn vorig katje had een galsteen, en ze hebben toen ook een echo genomen, en toen zagen
ze ook dat ze een beetje blaasgruis had.
Was wel in de dierenkliniek

Bewerkt door lilymaya, 25 juli 2015 - 13:34.


Duchess
Duchess
  • 863 berichten
    • Locatie: Noord Holland
OFFLINE

#8 Geplaatst 25 juli 2015 - 16:38

Heb je de mogelijkheid om haar een eigen kamertje met haar eigen spulletjes te geven waar zij ingaat als je weggaat of slaapt,ze zal in het begin misschien zeuren omdat ze het niet gewend is maar als ja haar daarin doet en in het begin zelf erbij blijft en daar eten geeft,gaat ze de rust misschien waarderen en zal uiteindelijk zelf aangeven wanneer ze erin wilt.
Mijn zus had ooit 6 katten en 1 van de katten besloot na jaren dat ze het in de groep niet langer leuk vond,en in een apart kamertje kwam ze tot rust,uiteindelijk heb ik haar toen genomen en nog jarenlang van haar mogen genieten.als enige kat in huis.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 25 juli 2015 - 17:28

Heb niet alles gelezen (kwam effe snel tussendoor lezen :-) ), maar dit lijkt me een echt stressverhaal. Hier ook 2 katers die van alles en nog wat stress krijgen. Het enige wat je kan doen, is inderdaad zoveel mogelijk stress proberen te vermijden. Maar dit is niet altijd mogelijk en je weet het ook niet altijd.
Sloeber heeft ook nog tot zijn operatie (hij is nu 7 j) gesproeid. Enkel bij echte stressmomenten. Vreemde katten in de tuin,.... Hij is ook gecastreerd op zijn 6 maanden, maar vonden maar 1 bal. Bijna een jaar geleden zijn we naar Merelbeke geweest voor zijn aanhoudende plasproblemen (heeft FLUTD) en daar ook vermeld dat hij nog 1 balletje zou hebben. Ook daar geen 2de gevonden.
Sloeber heeft een operatie ondergaan en toen hebben ze wel zijn ontbrekende balletje gevonden (na 7j) in zijn lies. Merelbeke heeft zich geëxcuseerd hiervoor. Sindsdien geen sproeiers meer (hout vasthouden). Dus dat ontbrekende balletje was wel de oorzaak....

Zorgen dat ze zich allemaal in een aparte kamer kunnen terugtrekken.

De DA kan wel zien of er gruis is dmv een echo hoor of het moet echt minimaal zijn, maar dan is de kans groot dat dit niet de oorzaak is van je probleem. Hier nemen ze altijd urine met een punctie omdat die het zuiverst is. Als er al lang problemen zijn, zit er van alles in de urinebuis. Ik heb Tijger en Sloeber ook eens een dagje moeten achterlaten om voor een volle blaas te zorgen. Ja, dat geeft stress, maar het moest. Anders bleven de problemen. Was eventjes extra stress (en van mijn hart een steen gemaakt) om de oorzaak te vinden.

Je lijkt ook een echte stresskat te hebben. Ik zou toch opteren om (wanneer het gaat) dat laatste stukje te laten verwijderen. Bij Sloeber heeft dit VEEL gedaan! Houden de problemen met de AB niet op, toch een echo laten nemen, urine laten trekken. Kost allemaal handenvol geld. Ik kan er van meespreken, maar soms kan het niet anders.....

Zit hier ook met 2 stresskatten..... Met Sloeber hebben we MAANDEN gesukkeld en nu doet ie het goed (op zijn gewicht na). Tiger is nu in het sukkelstraatje.... Reden nu is ofwel dat we een week weg geweest zijn 2 weken geleden ofwel (of EN) een nieuwe kat 's avonds in de tuin (en zij mogen niet meer buiten). Dit laatste los ik op door de lamellen vroeger dicht te doen.

Succes. Altijd plas moeten opkuisen wordt enorm frustrerend. Zeker als je dingen kan blijven weggooien.....


Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#10 Geplaatst 25 juli 2015 - 19:55

Ik denk dat Luna van opsluiting echt meer stress gaat krijgen. Ze kan er nu al niet tegen als ik de deur van de slaapkamer dicht doe om rustig te kunnen slapen. Dichte deuren, krijgt ze stress van.

En ze kunnen zich zeker allemaal terugtrekken als ze dat willen. Ze mogen overal komen behalve in de garage en de berging, daar laat ik hen maar af en toe eens rondsnuffelen. Living, keuken, slaapkamer, badkamer en een extra kamer. En als ik thuis ben, kan ze buiten wanneer ze maar wil.

Mijn da zei dat ze liever geen punctie deed als het niet absoluut nodig was, maar als ik dat zo lees, doet het helemaal geen pijn en hebben ze er achteraf geen last van? Luna zou er wel voor in slaap moeten, want ze is moeilijk behandelbaar...
Mss moet ik eens ergens anders gaan dan...

En ja, dat stukje terugvinden, maar ik heb drie of vier da's gesproken en allemaal zeggen ze dat de kans echt minimaal is dat ze het vinden. Om haar daarvoor dan te laten opereren... Als ik dat zou doen, zou ik sowieso ook ergens anders gaan, mijn da snijdt dan de hele buik open, terwijl het dan beter voor Luna zou zijn om het laparoscopisch te laten doen.
Ik zou eens kunnen bellen naar een dierenkliniek hier in de buurt en het daar allemaal eens uitleggen. Mss kunnen ze alles tegelijk doen dan. Zoeken naar dat stukje, ineens een punctie doen en een echo laten nemen.

Aan andere katten in de tuin, had ik eigenlijk nog niet gedacht. Ze plast de laatste dagen wel altijd aan de kant waar ze naar buiten gaan, dus dat zou mss ook nog kunnen. Probleem is dan dat het grootste deel wel met lamellen is (heel de achterkant bestaat uit glas) maar de keukendeur (waarlangs ze naar buiten gaan) heeft geen gordijn ofzo. En bestaat dus ook uit glas. Maar ga het vanavond iig eens proberen, je weet nooit.

Dolfje, gelukkig hebben ze dat tweede balletje gevonden dan! Marlee had zijn tweede ook in zijn lies zitten, maar dat had de da gelukkig snel gevonden. Was al bang dat ik een tweede sproeier in huis ging hebben...
Hoop voor jou dat het met Tiger ook snel terug opgelost raakt!

En ja, het is echt frustrerend...en vermoeiend.

En ik heb het al overwogen, van haar te herplaatsen. Soms denk ik dat ze veel gelukkiger zou zijn als enige kat. Aan de andere kant lijkt ze soms ook wel iets te hebben aan bv Voodoo. Maar deze groep is wss te groot voor haar. En ik zie haar graag en ze is echt wel aan mij gehecht ook. Plus dat iemand vinden die haar als enige kat wil houden en dan nog met haar plasgeschiedenis ook, wss niet eenvoudig zou zijn. En dan nog iemand aan wie ik haar zou toevertrouwen...
Als er natuurlijk echt niks helpt, zal het mss toch de beste oplossing zijn. Wil niet dat ze de rest van haar leven ongelukkig is door mij...

Maar samengevat: ik wacht eerst af of de ab helpt. Zo niet, dan bel ik de dierenkliniek en probeer ik daar alles in 1x gedaan te krijgen. Als dat niet helpt, gedragstherapeut.
We hebben nog een lange weg te gaan dus :)
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#11 Geplaatst 25 juli 2015 - 20:15

Het dagje opsluiten, gaf hen ook zeer veel stress. Maar was nodig om steriele urine te verkrijgen. De punctie is eventjes vervelend voor hen. Ze worden op hun rug in een soort van kussen gelegd. Met een echo kijken ze in de blaas en zien ze de naald ook goed zitten (jijzelf dan ook). Mijn katers hebben nogal buikvet :louche: , dus de blaas moet goed gevuld zijn om met de naald in de blaas te geraken. Ze hebben hier achteraf geen last meer van. Helemaal niets.
Sloeber hebben ze ook een dagje eerder laten gaan na zijn operatie (alles was wel al in orde), net omdat het zo'n stresskat was. Ook hij heeft een dagje (voordien) in de kliniek moeten blijven. Het aanhoudende plasproblematiek geeft hen meer stress dan 1 dagje in de kliniek hoor :) .
Hier houden ze ook niet van dichte deuren.... Wat ik dan deed, is een dekentje van thuis meegeven. Dit werd mee in het hokje gelegd. Bij Sloeber heb ik zelfs een T-shirt van mijn man erbij gelegd. Hier kroop hij dan ook onder.

Ik ga wel naar een kliniek. Ik denk persoonlijk dat een gedragstherapeut nog niet aan de orde is. Denk echt - aan je verhaal te zien/lezen - dat het door stress komt.

Een kat hebben met plasproblemen is vermoeiend. En soms echt frustrerend. Snoesje is een katje dat bij grote stress ook plast (heeft nogal een turbulent leven achter de rug voor ze naar ons kwam). Hiermee wil ze zeggen dat er iets is.

Onlangs werd er 2x op de keukenkast geplast. Wij dachten eerst door Sloeber, maar het is Snoes. Reden: die nieuwe kat in onze tuin. En geloof me.... als een kat een deftige plas achterlaat op je keukenaanrecht en tegen eerst de Senseo en de tweede keer tegen je gril, dan *aaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggghhhhhhh*.

Deze kat komt altijd 's avonds pas (als de onze niet meer buiten mogen). Ze zit - uiteraard knal in het zicht - te paraderen over de omheining en gaat dan zitten net voor de raam. :o :o  Heb ook gemerkt dat ze van onze composthoop komt eten. Dus ik schep al het etensafval onder nu en jaag de kat weg 's avonds.


Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#12 Geplaatst 25 juli 2015 - 21:59

Ik had het meer op het opsluiten in een aparte kamer. Als het nodig is voor een onderzoek, kan het uiteraard niet anders. En mss kunnen ze haar al wat op voorhand verdoven, zal sowieso toch moeten voor een onderzoek. T is niet alsof ze zich rustig laat onderzoeken :).

Goh, maar kan een gedragstherapeut geen tips geven om stress te verminderen? Zou daarom zijn dat ik er eentje zou inschakelen. Wie weet wat doe ik hier allemaal dat haar stress geeft he.
Doe wel mijn best om alle tips op te volgen (zoals de kattenbakken, en geen eten daarbij in de buurt, drinken ook niet bij het eten, genoeg plekjes in de hoogte,...) maar er zal ongetwijfeld veel zijn waar ik gewoon geen idee van heb.

Voor t zelfde geld gaat het beter als ze gewend raakt aan Annabelle natuurlijk. Ze is hier tenslotte nog geen drie weken...

En t-shirt erbij doe ik ook, of een kussensloop. Maar bij haar haalt het niet zoveel uit. Maar ik doe het toch maar, het zal wel iets van troost geven, hoop ik.

Ja, als je ook nog dingen kan beginnen weggooien, dan is het natuurlijk nog frustrerender. Ze heeft hier al in de krabton geplast ook, dus die kan ik ook weggooien. En het was zo'n superhoge. Maar kwaad kan je er niet om worden he, of wel, maar niet op haar.

Oei, en plast Snoes nu nog dan? Had er wel iets van gelezen, van je senseo.

Vroeger ging ik ook naar een dierenkliniek. Maar dan verhuisd, te ver om daar te blijven gaan. En mijn mama had deze da dan gevonden. Op zich klikt het heel goed, ze heeft ook echt een hart voor dieren, maar af en toe zegt en doet ze iets waar ik het niet helemaal mee eens ben, en de laatste tijd twijfel ik al eens om verder te kijken naar een andere. En bij de dierenkliniek hier in de buurt ben ik 1x geweest en dat was wel een positieve ervaring. En ze hebben natuurlijk ook meteen alles in huis voor onderzoeken.

En hier lopen iig ook wel andere katten rond, Marlee is een echte vrouwenmagneet. :d. Hij heeft zeker drie vriendinnetjes, dus die zullen s nachts al wel eens in de tuin komen wss. Ga iig sevens als ze allemaal binnen zijn, de lamellen toe doen. Op hoop van zegen :).

Heel erg bedankt iig om zo hard mee te denken! Doet altijd deugd om het ff te kunnen vertellen ook. :)
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 26 juli 2015 - 00:07

Snoes plast enkel als ze erg met iets zit en ons dit duidelijk wil maken.... haar manier van communiceren naar ons toe veronderstel ik.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#14 Geplaatst 26 juli 2015 - 08:07

De lamellen dicht doen, helpt iig niet. Weer tegen dezelfde bak aan geplast. En precies een paar druppels boven gevonden, wel vreemd, want het zijn enkel druppels.
Ze is ook in een dichte bak geweest, dus ik vraag me af of ik die waar ze tegen plast mss moet vervangen door een dichte. Want als ze in de bak gaat de laatste dagen, is het dus in een dichte. Mss voelt ze zich daar veiliger in voor t moment.
Heb op mijn werk nog een kleine dichte staan, k ga die morgen eens mee nr huis brengen.
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 26 juli 2015 - 09:07

Bekijk berichtEphiny, op 26 juli 2015 - 08:07, zei:

De lamellen dicht doen, helpt iig niet. Weer tegen dezelfde bak aan geplast. En precies een paar druppels boven gevonden, wel vreemd, want het zijn enkel druppels.
Ze is ook in een dichte bak geweest, dus ik vraag me af of ik die waar ze tegen plast mss moet vervangen door een dichte. Want als ze in de bak gaat de laatste dagen, is het dus in een dichte. Mss voelt ze zich daar veiliger in voor t moment.
Heb op mijn werk nog een kleine dichte staan, k ga die morgen eens mee nr huis brengen.


Ze plast toch ook nog gewoon of enkel in druppels?