Spring naar inhoud


- - - - -

Luna plast maar zelden meer in de bak...


  • Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#16 Geplaatst 26 juli 2015 - 09:33

Nee, verder plast ze gewoon. Redelijk veel zelfs weer. Met de blaasontsteking waren t kleine plasjes, nu terug grote (en dan is het wel handig dat ze ook in de bak sproeit, zou anders niet weten welke plas van wie is).

Heb ondertussen een mail gestuurd naar die dierenkliniek. Gevraagd of ze eventueel laparoscopisch kunnen kijken voor het stukje van de sterilisatie en of er dan ineens een echo kan gedaan worden om te kijken naar blaasgruis. En de kostprijs...
Afwachten wat ze zeggen dus.
Those who don't believe in magic, will never find it

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#17 Geplaatst 26 juli 2015 - 10:16

de kans dat ze het achtergebleven stukje gaan vinden is immens klein tot nihil. Denk dat ze dit ook gaan zeggen. Het is al niet groot, en als er dan wat achter blijft en het gaat 'zwerven' omdat het los is nu, dan is dat echt zo goed als nooit meer terug te vinden.
Maar goed, wie weet wat ze nu kunnen met de apparatuur die ze hebben :)

echo blaasgruis kan altijd denk ik zo, zou niet al te ingewikkeld of duur moeten zijn.

ik ben benieuwd wat ze zeggen!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#18 Geplaatst 26 juli 2015 - 12:49

Ja, dat is wat de da's tot nu toe ook altijd gezegd hebben. Maar omdat er hier toch verschillende mensen zijn die het wel een goed idee vinden, heb ik het toch nog maar eens gevraagd, je weet idd nooit.
Als zij het ook afraden, doe ik het niet. Maar mss hebben zij de suprelorin 6 maanden op voorraad en dan laat ik dat ineens ook doen. Mss is het toch hormonaal. Of een combinatie van stress en hormonen.

Heb intussen ook de grote dichte bak op de plaats gezet van de open bak waar ze altijd tegenaan sproeit (eerst nog eens uitgewassen met javel). En de open bak staat nu in een soort nis, en die nis heb ik helemaal beplakt met puppy trainerpads. Als ze er toch nog tegen plast, zal t niet meer op de grond zijn. :)
Maar je zal zien dat ze een ander plekje uitkiest natuurlijk...

Those who don't believe in magic, will never find it

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#19 Geplaatst 28 juli 2015 - 10:45

Nog geen reactie gehad op mijn mail, maar ga er straks met Marlee naartoe. Kan het dan ineens navragen.

En ondertussen is er toch een kleine verbetering. Eergisterennacht (ze lijkt altijd s nachts naast de bak te gaan) geen plasje, vanmorgen een piepkleintje (maar op de pads, jeej). Haar grootste plas heeft ze in de bak gedaan, wel dezelfde als waar ze ook tegen geplast heeft.
Ik wacht dus mss toch nog een paar dagen af. Morgen is het dag zeven van de ab en de pijnstiller, zou er daarna mss mee stoppen en kijken wat het geeft. Zeven dagen is lang genoeg, toch?

Kan ook zijn dat de feliway zijn werk begint te doen, die zit er nu 8 dagen in ondertussen. Of ze begint gewoon aan Annabelle te wennen.
Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten
OFFLINE

#20 Geplaatst 28 juli 2015 - 10:49

Bekijk berichtEphiny, op 28 juli 2015 - 10:45, zei:

Nog geen reactie gehad op mijn mail, maar ga er straks met Marlee naartoe. Kan het dan ineens navragen.

En ondertussen is er toch een kleine verbetering. Eergisterennacht (ze lijkt altijd s nachts naast de bak te gaan) geen plasje, vanmorgen een piepkleintje (maar op de pads, jeej). Haar grootste plas heeft ze in de bak gedaan, wel dezelfde als waar ze ook tegen geplast heeft.
Ik wacht dus mss toch nog een paar dagen af. Morgen is het dag zeven van de ab en de pijnstiller, zou er daarna mss mee stoppen en kijken wat het geeft. Zeven dagen is lang genoeg, toch?

Kan ook zijn dat de feliway zijn werk begint te doen, die zit er nu 8 dagen in ondertussen. Of ze begint gewoon aan Annabelle te wennen.
toch wel moeilijk he als je niet echt weet wat er scheelt.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 28 juli 2015 - 11:35

Ja... Ik denk steeds dat het iets anders is. Op den duur word ik gek van mezelf. :)
Maar als de ab en de pijnstiller stopt, kan ik al zien of het terug erger wordt of niet. Zo ja, dan is er echt medisch iets mis. Als het niet erger wordt, dan was het wss niet dat.
Kunnen ook nog steeds haar hormonen zijn, ga vanavond ook eens vragen of zij de suprelorin toevallig op voorraad hebben.

En ben al gewoon blij dat het de laatste twee dagen iets beter was.
Those who don't believe in magic, will never find it

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#22 Geplaatst 28 juli 2015 - 19:05

hoe lang zei de da dat je door moest gaan met de ab?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#23 Geplaatst 28 juli 2015 - 19:18

Minstens vijf dagen... Maar ze hebben me altijd gezegd dat zeven tot tien dagen beter zou zijn...

Heb het trouwens daarnet bij de da (toen ik daar met Marlee was) eens nagevraagd. Zij zegt dat als ze krols zijn, ze met een echo wel kunnen zien waar er iets achtergebleven is. En dat ze best regelmatig katten doorgestuurd krijgen met hetzelfde probleem en dat ze hen bijna altijd kunnen helpen. Dus dat ga ik dan wss wel doen. T enige waar ik mee zit, is dat het haar weer extra stress oplevert (zeker als ze niet van haar wonde zou afblijven). Maar aan de andere kant, als ze het vinden, hoeft ze al geen tripjes meer te doen om iets te krijgen tegen krolsheid, dus op termijn scheelt het wel.

Ze zei trouwens ook dat dat wat achtergebleven is, een verhoogd risico geeft op tumorontwikkeling...
Dan is het enkel wachten tot ze echt krols is...
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#24 Geplaatst 28 juli 2015 - 19:27

Bekijk berichtEphiny, op 28 juli 2015 - 19:18, zei:

Minstens vijf dagen... Maar ze hebben me altijd gezegd dat zeven tot tien dagen beter zou zijn...

Heb het trouwens daarnet bij de da (toen ik daar met Marlee was) eens nagevraagd. Zij zegt dat als ze krols zijn, ze met een echo wel kunnen zien waar er iets achtergebleven is. En dat ze best regelmatig katten doorgestuurd krijgen met hetzelfde probleem en dat ze hen bijna altijd kunnen helpen. Dus dat ga ik dan wss wel doen. T enige waar ik mee zit, is dat het haar weer extra stress oplevert (zeker als ze niet van haar wonde zou afblijven). Maar aan de andere kant, als ze het vinden, hoeft ze al geen tripjes meer te doen om iets te krijgen tegen krolsheid, dus op termijn scheelt het wel.

Ze zei trouwens ook dat dat wat achtergebleven is, een verhoogd risico geeft op tumorontwikkeling...
Dan is het enkel wachten tot ze echt krols is...


Ja, zeiden ze bij Sloeber ook (tumorontwikkeling). Moet wel zeggen dat het gevonden is tijdens het uitvoeren van een andere operatie. In Merelbeke heb ik gevraagd om ernaar 'te zoeken' via echo, maar vonden ze ook niets..... Dus eigenlijk is dit bij toeval gevonden.


Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#25 Geplaatst 28 juli 2015 - 19:41

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 28 juli 2015 - 19:27, zei:



Ja, zeiden ze bij Sloeber ook (tumorontwikkeling). Moet wel zeggen dat het gevonden is tijdens het uitvoeren van een andere operatie. In Merelbeke heb ik gevraagd om ernaar 'te zoeken' via echo, maar vonden ze ook niets..... Dus eigenlijk is dit bij toeval gevonden.


Ja, k vind het wel vreemd dat ik overal hoor dat het bijna onmogelijk is, en nu hoor ik het tegenovergestelde...
Wel handig dat ze het bij Sloeber dan zo gevonden hebben he.
Those who don't believe in magic, will never find it

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#26 Geplaatst 20 augustus 2015 - 18:07

Ik vind het echt ZO frustrerend soms he...

De kgt is dus geweest, met geweldige tips trouwens. Maar Luna doet er niks mee. Ze wil bv niet spelen. Ik probeer het, maar ze wordt er nerveus van, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. De enige tip die voor haar een beetje werkt is de voedselverrijking op verschillende plaatsen in huis. Met de rest doet ze niks. De andere katten wel, dus dat is wel mooi meegenomen.

Ondertussen sproeit ze ongeveer om de twee dagen. De afgelopen veertien dagen ongeveer (dus al voor de kgt kwam). En dan bijna altijd drie keer. Er zit niks van verandering in.
En ik weet dat het niet zomaar ineens opgelost is, en dat ik geduld moet hebben, maar soms word ik er echt helemaal gek van.

Gisterenavond kwam ze binnen van haar avondlijke uitstapje (ze wil alleen nog s avonds buiten, als het donker is). Helemaal stressy vijf minuten later, dus ik had wel verwacht dat het van dat ging zijn. Heeft ze twee keer tegen een niet verniste kast gesproeid... 1 van de mooiste dingen die ik staan heb... En nog een keer in de slaapkamer, maar dat was gewoon tegen de muur, dat gaat er makkelijk af.
En ik heb geprobeerd van haar wat af te leiden, maar blijkbaar is dat dus niet gelukt.

Elke dag twee keer alles in huis inspecteren, s avonds in bed liggen en me afvragen waar ze weer gaat sproeien, de dingen die allemaal weggegooid moeten worden... Ik word er zo moe van. En ik heb gewoon het geld niet meer ook.
De onderzoeken, de kgt, de aanpassingen in huis, de spullen die vervangen moeten worden, de voedingssupplementen,... Ik heb ook maar 1 loon en mijn reserve voor de katten is ondertussen al lang opgegaan aan al het voorgaande.

Uiteraard geef ik het nog tijd, maar op lange termijn kan het echt niet zo blijven doorgaan. En dan nog niet alleen omdat ik het zelf zo frustrerend vind, maar omdat ze zo duidelijk ongelukkig is. Ik doe ontzettend mijn best en toch kan ik haar niet gelukkig maken blijkbaar. Mss zou ze gewoon gelukkiger zijn als enige kat. Hoewel ze met Voodoo wel redelijk goed overeenkomt. Mss is vier katten teveel voor haar.

Ga nu nog eens proberen over te schakelen naar Telizen ipv Zylkene, en haar de Suprelorin laten geven (wachten tot ze echt krols is, zie ik nu ff niet zitten)...
Volgende maand nog wat hoogtes bij maken, via kasten die ik al heb, maar waar ze niet goed op kunnen. En wat schuilplaatsen in de tuin creeeren (al weet ik nog niet hoe ik dat ga aanpakken).

Als er iemand nog tips heeft om een kat te laten 'ontstressen', ze zijn meer dan welkom...

Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#27 Geplaatst 21 augustus 2015 - 09:52

Bekijk berichtEphiny, op 20 augustus 2015 - 18:07, zei:

Ik vind het echt ZO frustrerend soms he...

De kgt is dus geweest, met geweldige tips trouwens. Maar Luna doet er niks mee. Ze wil bv niet spelen. Ik probeer het, maar ze wordt er nerveus van, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. De enige tip die voor haar een beetje werkt is de voedselverrijking op verschillende plaatsen in huis. Met de rest doet ze niks. De andere katten wel, dus dat is wel mooi meegenomen.

Ondertussen sproeit ze ongeveer om de twee dagen. De afgelopen veertien dagen ongeveer (dus al voor de kgt kwam). En dan bijna altijd drie keer. Er zit niks van verandering in.
En ik weet dat het niet zomaar ineens opgelost is, en dat ik geduld moet hebben, maar soms word ik er echt helemaal gek van.

Gisterenavond kwam ze binnen van haar avondlijke uitstapje (ze wil alleen nog s avonds buiten, als het donker is). Helemaal stressy vijf minuten later, dus ik had wel verwacht dat het van dat ging zijn. Heeft ze twee keer tegen een niet verniste kast gesproeid... 1 van de mooiste dingen die ik staan heb... En nog een keer in de slaapkamer, maar dat was gewoon tegen de muur, dat gaat er makkelijk af.
En ik heb geprobeerd van haar wat af te leiden, maar blijkbaar is dat dus niet gelukt.

Elke dag twee keer alles in huis inspecteren, s avonds in bed liggen en me afvragen waar ze weer gaat sproeien, de dingen die allemaal weggegooid moeten worden... Ik word er zo moe van. En ik heb gewoon het geld niet meer ook.
De onderzoeken, de kgt, de aanpassingen in huis, de spullen die vervangen moeten worden, de voedingssupplementen,... Ik heb ook maar 1 loon en mijn reserve voor de katten is ondertussen al lang opgegaan aan al het voorgaande.

Uiteraard geef ik het nog tijd, maar op lange termijn kan het echt niet zo blijven doorgaan. En dan nog niet alleen omdat ik het zelf zo frustrerend vind, maar omdat ze zo duidelijk ongelukkig is. Ik doe ontzettend mijn best en toch kan ik haar niet gelukkig maken blijkbaar. Mss zou ze gewoon gelukkiger zijn als enige kat. Hoewel ze met Voodoo wel redelijk goed overeenkomt. Mss is vier katten teveel voor haar.

Ga nu nog eens proberen over te schakelen naar Telizen ipv Zylkene, en haar de Suprelorin laten geven (wachten tot ze echt krols is, zie ik nu ff niet zitten)...
Volgende maand nog wat hoogtes bij maken, via kasten die ik al heb, maar waar ze niet goed op kunnen. En wat schuilplaatsen in de tuin creeeren (al weet ik nog niet hoe ik dat ga aanpakken).

Als er iemand nog tips heeft om een kat te laten 'ontstressen', ze zijn meer dan welkom...


Ik kan je niet helpen, maar begrijp je frustraties enorm goed.....


Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#28 Geplaatst 21 augustus 2015 - 17:00

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 21 augustus 2015 - 09:52, zei:



Ik kan je niet helpen, maar begrijp je frustraties enorm goed.....


Hoe gaat het bij jou ondertussen?
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#29 Geplaatst 22 augustus 2015 - 17:24

Bekijk berichtEphiny, op 21 augustus 2015 - 17:00, zei:



Hoe gaat het bij jou ondertussen?

We hebben ontdekt dat Snoes niet graag door het luikje gaat. Ze gaat enkel naar buiten als ze door de deur (als we er door gaan) kan spurten. Binnen komen doet ze wel. In de garage (waar ze door moet om naar buiten te gaan) ligt ons Kiara heel vaak. Dus dat is misschien ook een buffer voor haar.
Ze wil precies enkel de kattenbak in de garage gebruiken (nochtans heb ik er boven ook staan: wonen in een bel-etage).

Voorlopig leg ik van die doeken op de plaats waar ze het meest plast. Daar heeft ze wel al 3 keer op geplast. Toen ik deze vervangen heb door zo'n doek van de Action heeft ze op een goede tas van mij geplast. Dus die doeken van Action kan ik niet gebruiken.

Ook gebruik ik terug dezelfde kattenbakdeo. Had andere (omdat het beter uitkwam om deze van de Colruyt mee te brengen), maar dan meed ze de bak.

Dus ja... het is nog niet voorbij, maar hopelijk betert het wel. Feliway steekt in.

Als ze op die doeken plast, kan ik er nog mee leven hoor. Da's opruimen en hup. Maar anders....


Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#30 Geplaatst 24 augustus 2015 - 07:37

Ja, ik hoop ook voor jou dat het betert. Als je het met die doeken wat kan oplossen, t is al iets he.

De Feliway heeft hier niet zoveel geholpen, de Zylkene precies wel een beetje.

Vanavond een afspraak voor de suprelorin, we zullen zien of het helpt...
Those who don't believe in magic, will never find it