Spring naar inhoud

- - - - -

tribute to my darling

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 28 juli 2015 - 19:26

Hi,
Mijn flink oudje zoals de da altijd zegt loopt op haar laatste beentjes. We zien haar achteruitgaan vooral naar lopen, coordinatie, en verplaatsen. Ze heeft ook maar 1 niertje dat werkt, en wordt goed opgevolgd en krijgt al jaren speciale voeding en zorg.
Na zijn verlof, waar ik voor vriend labrador zorgde, zei da dat tijd er is om na te denken over afscheid van mijn schatje van 22 jaar ondertussen. Valt wat zwaar, en ik weet al jaren dat dat moment eraan komt, maar je voorbereiden op zo'n moment kan je niet.
Even tot weekend nemen, en haar nog eens extra verwennen met knuffels en treats. Er zullen altijd katjes in mijn leven zijn, maar elk afscheid is pijnlijk. Maar elke ontmoeting doet plezier.
Guess goodbye is part of life.
Hoop alsnog herstel voorlopig, hoop doet leven.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 28 juli 2015 - 19:47

Wauw, 22 is een heeeeel mooie leeftijd, maar dat bedoelt inderdaad niet dat het 'tijd' is. Ik zou het (ook) niet kunnen, afscheid nemen terwijl je nog kan hopen. Ik duim alvast dat ze toch terug opleeft en nog een tijdje mee kan :-)
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 28 juli 2015 - 20:06

Idd, heel mooie leeftijd!

Ik hoop echt dat ze terug wat opleeft en dat je haar nog wat langer bij jou kan houden!
Those who don't believe in magic, will never find it

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#4 Geplaatst 28 juli 2015 - 20:23

Dank je.
Ze ligt op schoot te spinnen, hoe eenvoudig en zalig kan het leven zijn?
Ik hoop dat ze uiteindelijk rustig in haar slaap mag gaan, liefst naast mij. Zonder alle stress op die leeftijd.
Maar ze is evengoed thuis bij de da, waar ze ook regelmatig blijft als het niet goed gaat, en waar ze als koningin des huize behandeld wordt bij haar vriend labrador.
Voor mij mag ze er nog 22 jaar bij doen, al is die kans wel heel klein.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#5 Geplaatst 28 juli 2015 - 20:53

Ze heeft idd een mooie leeftijd bereikt, maar dat wil niet zeggen dat je dan gemakkelijk afscheid kan nemen.
Je moet zeker nog samen met haar zoveel mogelijk genieten, en ik hoop dat je nog een hele tijd hebt :love2:

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#6 Geplaatst 29 juli 2015 - 17:21

22 jaar is een heel mooie leeftijd maar het is altijd te vroeg, ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.

Ik begrijp jou situatie heel goed, cloe is 18, heeft ook nierproblemen, ik probeer me ook voor te bereiden maar weet nu al dat het pijn gaat doen

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#7 Geplaatst 30 juli 2015 - 20:09

Ik hoop ook dat jullie nog een tijdje van mekaar mogen genieten. Doet altijd zo veel pijn...
Veel sterkte  :hug:

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#8 Geplaatst 01 augustus 2015 - 11:07

Gelukkig weer wat beter nu. Ik heb zoals gewoonlijk speciaal gekookt voor haar, en ze heeft twee volle stukken zalm binnen. Ik dan maar een boke in de plaats. Ze ligt nu weer rustig te slapen naast me, en spint bij elke aai.
Ik heb haar ook zo'n wagentje gekocht, normaal voor honden, waar ze mee kunnen gaan wandelen. Ze heeft vroeger veel en graag buiten gespeeld, dat kan nu niet meer. Ik ben een kattenren aan het maken, maar in tussentijd kan ze toch zo weer even verkennen samen met mij.
Wel eentje met afscherming, maar ze gaat er spontaan ook al inzitten. Wandelen wordt zo ook voor haar beetje afwisseling in haar oude dagen. Geluiden van zwanen, vogels, enz, het brengt toch wat fleur in haar oude dag.
Denk dat het nu nog niet zover is, we nemen het gewoon van dag tot dag, en zien verder wel.
Ben dankbaar dat ze er is, en geniet gewoon van elk mooi momentje.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#9 Geplaatst 01 augustus 2015 - 11:15

Ach, zo mooi om te lezen hoe veel iemand van zijn huisdier houdt!
Jij geeft dit beestje een prachtige oude dag!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 01 augustus 2015 - 13:03

Leuk te lezen!!
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 01 augustus 2015 - 21:09

Heel mooi om te lezen, ze heeft geluk met jou!
Fijn dat het weer iets beter gaat :)
Those who don't believe in magic, will never find it

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#12 Geplaatst 01 augustus 2015 - 21:12

Heb je daar geen fotootje van ? Lijkt me leuk en ken het niet, dan kan ik 't eens zien.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 augustus 2015 - 08:38

Idd mooie leeftijd.Hoe ouder,hoe moeilijker is het afscheid nemen.Ze heeft een uitzonderlijk leven gehad bij jou.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#14 Geplaatst 02 augustus 2015 - 12:44

Zonder de 24/7 assistance van de da zou het niet gelukt zijn. En ik heb heel mijn leven katten gehad, en weet er wel iets van, maar in deze gevallen kan je niet zonder professionelen met een onstuitbare passie.
En hopelijk helpt de gedeelde info ook andere lieve oudjes. Ik heb haar eetdagboekje al jaren bijgehouden, just for me, blijkbaar kunnen ze er professioneel ook wel wat mee.
Laat ze maar nog lang zo goed mogelijk blijven, en als het haar tijd is, zal ze het mij wel vertellen.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#15 Geplaatst 02 augustus 2015 - 13:17

Bekijk berichtDORIS, op 02 augustus 2015 - 08:38, zei:

Idd mooie leeftijd.Hoe ouder,hoe moeilijker is het afscheid nemen.Ze heeft een uitzonderlijk leven gehad bij jou.
dat is zo he, hoe langer je ze hebt, hoe liever je ze ziet en moeilijker het is
om afscheid te nemen.