Spring naar inhoud

- - - - -

geen knuffel meer

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
kittylicious life
kittylicious life
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 28 juli 2015 - 23:39

Hallo,

Wij vonden ons katje langs de kant van de weg. De eerste maanden lag ie constant op onze buik, schoot, noem maar op. Nu komt ie nooit meer op ons liggen. Van dag op dag is dit gestopt. Vraag me af of kat e woon niet gelukkig is bij ons? Hij volgt ons DE HELE TIJD en komt bij ons liggen... maar toch is zijn gedrag veranderd.. :-(

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 29 juli 2015 - 08:26

Ik zou mij daar niet te ongerust in  maken hoor.

Katten veranderen soms  hun gewoontes.
Ik merk dat bij mijn katjes ook hoor

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 29 juli 2015 - 08:38

Als ze ouder worden, worden ze vaak wat zelfstandiger en krijgen ze minder nood aan knuffelen. Gewoon blijven doen zoals anders, wanneer hij zin heeft zal hij wel komen knuffelen :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 29 juli 2015 - 09:22

Klopt wat de rest zegt, hij is vast gewoon opgegroeid en dan worden ze iets zelfstandiger. Ik heb er 3 waarvan ook maar 1 echt nog vaak bij mij komt liggen. Soms doet Finn dat ook eens maar daar moet je ten volle van genieten want hij is even snel weer weg als hij kwam. Ook naar elkaar worden katten zelfstandiger. Vroeger waren mn 2 broertjes onafscheidelijk, ze sliepen altijd bij, op, naast elkaar. Nu zie je dat niet meer tot extreem zelden.

Gewoon genieten van hun aandacht die je wel krijgt dus. :)

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.194 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 29 juli 2015 - 09:28

Het is best mogelijk dat ze van gedrag veranderen en het is ook mogelijk dat ze nadien terug veranderen.

Chiana bij mij had hetzelfde, toen ze hier net was was het een enorme knuffel, dan zijn er een paar maanden geweest dat ze nog weinig kwam knuffelen. Ze werd nog wel graag gestreeld als ze in haar mandje lag ofzo maar ze kwam niet meer bij mij liggen. En tegenwoordig komt ze weer heel gemakkelijk op mijn schoot liggen.

En Loki die is ook minder aanhankelijk geworden. Vroeger kwam die ook vaak op mijn schoot liggen maar nu nog heel zelden en dan mag ik me niet bewegen of hij gaat gelijk terug ergens anders liggen. Alleen als ik iets aan het snoepen ben dat hij ook graag mag, dan komt hij nog wel op mijn schoot liggen.

Bij Chiana is het dus terug "goed" gekomen maar Loki  is inderdaad dus niet meer de knuffel die hij vroeger was.

Dus gewoon afwachten, soms veranderen ze toch terug en soms niet maar ik heb de indruk dat hij je toch nog altijd graag heeft hoor.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 juli 2015 - 14:10

Bij een plotse gedragsverandering zou je best ook altijd naar de dierenarts gaan voor een check up. Kan zijn dat ze ergens last van heeft of pijn. Ik vibd dit toch een serieuze omslag.

Is ze gesteriliseerd?