Spring naar inhoud

- - - - -

Welke gedragstherapeut?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 juli 2015 - 09:48

Omdat Luna nog steeds in huis sproeit, ga ik toch maar een gedragstherapeut inschakelen. Het kan zo echt niet verder. Het ging iets beter, maar gisterenavond heeft ze tegen mijn nachtkastje geplast en vanochtend op mijn bed (tegen de muur, maar de matras heeft er jammer genoeg ook van).

Alleen heb ik totaal geen ervaring met gedragstherapeuten... Iemand goeie ervaringen met een bepaalde kgt?
Those who don't believe in magic, will never find it

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 30 juli 2015 - 14:06

Nee... maar ik vrees dat het gewoon te veel is geworden voor haar, met de katten die erbij kwamen?
Hopelijk kan een kgt dat nog recht trekken. Heb je laten controleren of de blaasontsteking echt over is? Want ze heeft dus wel reden om te plassen op verschillende plekken...

Ik zou niet te veel veranderen in de omgeving, met zo'n stressgevoelige kat.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 juli 2015 - 14:11

Wij werken altijd samen met Anneleen Bru van Felinova

www.felinova.be

Hopelijk kunnen ze je helpen.
Enfin, Luna helpen

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 juli 2015 - 14:34

Bekijk berichtNasa, op 30 juli 2015 - 14:06, zei:

Nee... maar ik vrees dat het gewoon te veel is geworden voor haar, met de katten die erbij kwamen?
Hopelijk kan een kgt dat nog recht trekken. Heb je laten controleren of de blaasontsteking echt over is? Want ze heeft dus wel reden om te plassen op verschillende plekken...

Ik zou niet te veel veranderen in de omgeving, met zo'n stressgevoelige kat.

Nee, je hebt helemaal gelijk. Het was ook echt niet de bedoeling om na Marlee nog een kitten in huis te halen. Maar goed, dan maak je zoiets mee als met Annabelle natuurlijk... En ik zou Annabelle wel ter adoptie kunnen 'zetten'. Maar ten eerste zie ik haar ondertussen ook al graag natuurlijk (maar goed, Luna was er eerst om het zo te zeggen, en ik wil uiteraard ook dat zij gelukkig is), en ten tweede (en het belangrijkste) heeft Marlee ontzettend veel aan haar. Ik dacht dat hij wel gelukkig was voordien, maar als je ziet hoe ze met elkaar spelen enzo,... Hij heeft dat contact nodig en Luna en Voodoo zijn niet zo sociaal naar andere katten. Dus als ik voor Annabelle een ander mandje zou zoeken, zit Marlee weer alleen.

En verder probeer ik zo weinig mogelijk te veranderen. Ik hou zoveel mogelijk dezelfde routines aan, ik probeer zoveel mogelijk thuis te zijn zodat ze ook buiten kan, want dat heeft ze ook nodig, ik probeer niet teveel dingen te verplaatsen. Had ergens gelezen dat het voor een kat ook stressy kan zijn als je alles in 1x kuist bv, dat je beter aan 'spot-cleaning- kan doen, dus dat doe ik nu ook.

Ik hoop idd ook dat een kgt dat kan rechttrekken, anders weet ik ook niet hoe ik het ga oplossen.

En de blaasontsteking was al bijna over toen ik bij de da kwam. Heb dan nog verder medicatie gegeven, en nog eens een nieuwe kuur nadien.

Bekijk berichtEvyke81, op 30 juli 2015 - 14:11, zei:

Wij werken altijd samen met Anneleen Bru van Felinova

www.felinova.be

Hopelijk kunnen ze je helpen.
Enfin, Luna helpen

Het is naar haar/hen dat ik een mailtje gestuurd heb. Maar er zullen er nog wel zijn wss...
En ik hoop het ook..

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#5 Geplaatst 30 juli 2015 - 16:13

Ik heb geen ervaring met een kgt. Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen. Kan heel goed begrijpen dat je Annabelle niet ter adoptie wil plaatsen. Voor Marlee en voor jezelf. Zou ik ook niet kunnen. Succes in alle geval!

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 juli 2015 - 17:22

Thanks!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 30 juli 2015 - 18:18

Hët is ook niet makkelijk :hug:

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 juli 2015 - 19:49

Bedankt, echt waar. :)

Heb intussen al telefoon gehad van Anneleen, en ze komt 11 augustus langs. Nog even doorbijten dus :)

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#9 Geplaatst 30 juli 2015 - 19:56

succes, en hopelijk kan Anneleen jullie helpen, zodat alles met iedereen in orde komt.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 30 juli 2015 - 20:04

Ja, hopelijk kan ze je helpen!
Kan me inbeelden dat het niet leuk is.
Je ziet ze graag, maar ze kunnen het bloed onder je nagels halen soms hè.
De onze maakt ons s' nachts soms 5 tot 7 keer per nacht wakker.
Konden we hen maar dingen uitleggen...
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 30 juli 2015 - 20:09

Bedankt en ik hoop het ook!

Of konden zij ons maar dingen uitleggen, dan zouden we ineens weten wat we eraan konden doen :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 30 juli 2015 - 20:11

Ja, maar ik wil ook kunnen uitleggen. Dan kan ik uitleggen dat mijn poezemie eeeecht niet een volledig blikje mag eten of 2 keer snel achter elkaar, want het uitkotsen helpt de maag echt niet :p
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 30 juli 2015 - 20:28

Haha, ja ok. Ik zou Luna ook graag uitleggen dat ik haar nog altijd doodgraag zie, en dat de komst van Annabelle daar niks aan verandert. Of dat Annabelle haar beste vriendinnetje zou kunnen worden, als ze niet zo bang was.

Of aan Voodoo uitleggen dat ik begrijp dat ze gras eet en het dan weer overgeeft, maar dat ik toch echt liever zou hebben dat ze dat dan buiten doet, en niet op mijn zetel, of mijn bed, of in de verwarming :d.

Oh, en als we ze zouden kunnen duidelijk maken dat we medicatie geven zodat ze zich beter zouden voelen en niet om hen te pesten, mss nemen ze het dan makkelijker in :).

Je hebt dus een punt :d. Tweerichtingsverkeer zou het handigst zijn. :)