Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenplas uit mijn matras krijgen?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 juli 2015 - 09:50

Weet er soms iemand of dat lukt, of is het verloren moeite? Het is de topdekmatras. Eventueel krijg ik die mss wel in bad? Gewoon met biotex groen dan?
Those who don't believe in magic, will never find it

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.813 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 juli 2015 - 10:37

Goh, ik zou er gewoon mee naar de waserette gaan. Jekan die matras wel in bad steken maar dat eeuwen duren eer die volledig droog is en wie weet welke residu's blijven in je matras zitten? Kan na een tijd beginnen stinken ofzo. En mss in het vervolg zo een pastiek overtrek op doen onder je lakens? Wij hebben dat ook omdat manlief abnormaal veel zweet in zijn slaap
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 juli 2015 - 10:42

Das mss nog een idee, k wist niet dat dat kon.

Maar ligt dat niet vervelend, een plastieken overtrek?

En ik hoop eerlijk gezegd dat ik een oplossing vind, dat ze niet meer overal plast. Dat hou ik geen 10-15j vol... Heb ik het geld niet voor ook (want je kan niet alles afdekken natuurlijk).

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 30 juli 2015 - 11:00

Nee dat merk je ni, een waterdichte matrasbeschermer.  Maar misschien ni meer op de slaapkamer laten als ze op bed plast ?  Al laten nakijken bij de dierenarts ?

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 juli 2015 - 11:08

Ze had een blaasontsteking, maar die is behandeld intussen. En ze heeft altijd al een plas/sproeiprobleem gehad, maar sinds Annabelle er is, is het elke dag van dat.
En aangezien ze extra sproeit bij stress, gaat haar uit de slaapkamer houden niet helpen, vrees ik. Ze slaapt daar altijd. T is de eerste keer op bed trouwens. Meestal (niet altijd, de gang boven en kleerkast in de slaapkamer zijn ook al keer besproeid geweest) sproeit ze beneden, maar gisterenavond was het tegen mijn nachtkastje, vanochtend op het bed.
Maar ik ga dus een gedragstherapeut inschakelen, hopelijk krijg ik het daarmee opgelost.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#6 Geplaatst 30 juli 2015 - 11:10

http://nl.m.wikihow....ras-verwijderen

Misschien heb je hier iets aan.
Her is zeker vervelend, dat is heel moeilijk om vol te houden.

Bewerkt door lilymaya, 30 juli 2015 - 11:13.

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 juli 2015 - 11:43

Bekijk berichtlilymaya, op 30 juli 2015 - 11:10, zei:

http://nl.m.wikihow....ras-verwijderen

Misschien heb je hier iets aan.
Her is zeker vervelend, dat is heel moeilijk om vol te houden.

Bedankt, ga ik zeker proberen!

En ja, ik zag het deze ochtend echt ff niet meer zitten. En das mss snel, want het is nog maar drie weken bezig, maar ik woon alleen, dus ik moet het ook allemaal alleen doen. Wat ik normaal gesproken echt niet erg vind,  maar zo'n dingen... En t is ook al drie weken naar de da hollen met drie katten. Maar goed, het is wat het is en het raakt hopelijk wel opgelost.

Undomiel
Undomiel
  • 245 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 30 juli 2015 - 13:31

Ik vrees dat je die matras het beste weggooit... Ik heb hier dat probleem ook gehad. Siske plaste ook op mijn bed toen ik twee nieuwe katjes in huis nam. Ik ben toen begonnen met feliway en toen hij de kittens gewoon was deed hij dat niet meer gelukkig. Het is goed dat je een gedragstherapeut er bij haalt, mischien kan je al starten met feliway. Over matrasbeschermers, ik heb er een van ikea, heel tevreden van. Goedkoop en het voelt absoluut niet aan als plastiek.
Sucses!

:catwalk :catwalk

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 30 juli 2015 - 13:45

Bekijk berichtUndomiel, op 30 juli 2015 - 13:31, zei:

Ik vrees dat je die matras het beste weggooit... Ik heb hier dat probleem ook gehad. Siske plaste ook op mijn bed toen ik twee nieuwe katjes in huis nam. Ik ben toen begonnen met feliway en toen hij de kittens gewoon was deed hij dat niet meer gelukkig. Het is goed dat je een gedragstherapeut er bij haalt, mischien kan je al starten met feliway. Over matrasbeschermers, ik heb er een van ikea, heel tevreden van. Goedkoop en het voelt absoluut niet aan als plastiek.
Sucses!

Ik ga toch eerst proberen van ze te redden. Geen geld op overschot, echt goedkoop was ze ook niet. Ben dat boorzuur gaan halen, mss lukt het daarmee.
Feliway zit al anderhalve week in, zowel boven als beneden....
Heb al een mailtje gestuurd naar een kgt, nu is het ff afwachten natuurlijk.

Mss idd eens naar Ikea gaan daarvoor, bedankt voor de tip. Aan de andere kant plast ze zelden twee keer op dezelfde plek, dus kans is groot dat mijn bed voorlopig veilig is :). Maar voor de zekerheid ga ik toch maar eentje halen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 juli 2015 - 15:25

Hier ligt ook een overtrek op. Onderaan 'plastiek' , bovenaan gewoon zacht. Dit onder het onderlaken.
Dit ligt er voor de katten en voor manlief (zweet veel), maar eigenlijk vooral voor de katten.

Heb je het dadelijk kunnen opkuisen of is het er echt ingetrokken? Ik begrijp best dat je niet alles kunt vervangen. Geloof me! Ik leef met je mee....

Gisteren was het hier ook weer zover. Deze keer een mooie grote plas op onze parket in de living.... Dat kan je ook niet zomaar vervangen.... Was echt kwaad!
Schuldige??? Geen idee.

Wel is het gebeurd terwijl ik en mijn man in de keuken bezig waren. Daarna zijn we het groenafval gaan wegdoen (ale ja, manlief) en deed ik de kattenbakken. Toen ik deze in de garage wilde doen, bleek Sloeber erop te zitten (is een dichte bak). Hij schrok uiteraard! Ik ook, want geen van beide had hem gehoord.

Toen we klaar waren en gingen tv kijken, zagen we de plas.

Ik veronderstel Sloeber (gestoord in de kattenbak), maar manlief zegt dat hij heel de tijd in de garage heeft gelegen.
Mja...

Als er iemand hier een blaasontsteking heeft, dan leg ik vaak op de plaatsen waar ze liggen nog extra vochtabsorberende doeken.

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 30 juli 2015 - 15:36

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 30 juli 2015 - 15:25, zei:

Hier ligt ook een overtrek op. Onderaan 'plastiek' , bovenaan gewoon zacht. Dit onder het onderlaken.
Dit ligt er voor de katten en voor manlief (zweet veel), maar eigenlijk vooral voor de katten.

Heb je het dadelijk kunnen opkuisen of is het er echt ingetrokken? Ik begrijp best dat je niet alles kunt vervangen. Geloof me! Ik leef met je mee....

Gisteren was het hier ook weer zover. Deze keer een mooie grote plas op onze parket in de living.... Dat kan je ook niet zomaar vervangen.... Was echt kwaad!
Schuldige??? Geen idee.

Wel is het gebeurd terwijl ik en mijn man in de keuken bezig waren. Daarna zijn we het groenafval gaan wegdoen (ale ja, manlief) en deed ik de kattenbakken. Toen ik deze in de garage wilde doen, bleek Sloeber erop te zitten (is een dichte bak). Hij schrok uiteraard! Ik ook, want geen van beide had hem gehoord.

Ik veronderstel Sloeber (gestoord in de kattenbak), maar manlief zegt dat hij heel de tijd in de garage heeft gelegen.
Mja...

Als er iemand hier een blaasontsteking heeft, dan leg ik vaak op de plaatsen waar ze liggen nog extra vochtabsorberende doeken.

Heb het vrij snel gezien, en meteen met biotex aan de slag gegaan. Dat staat standaard klaar tegenwoordig...

Nee, parket is nog lastiger natuurlijk. Was het er al in getrokken?

Ja, en niet weten wat exact de oorzaak is, echt rot. Ik weet wel dat het in t algemeen door de komst van Annabelle is, maar soms wordt het door iets specifieks uitgelokt.
Ze moet gisterenavond ook tegen mijn nachtkastje geplast hebben, pas vanmorgen gezien (gelukkig waterafstotend, geen schade). En daarvan weet ik wss wel hoe het komt. Ze was mee op bed komen liggen, en Annabelle begon ook op bed te spelen, lichtelijk dolgedraaid :). Volop stress natuurlijk, dus dat zal dan wel de aanleiding geweest zijn.
Maar vanochtend... Is de eerste keer ook dat ze overdag buiten de bak sproeit. Ze was net binnen, en ze wou wel weer buiten, maar dat ging niet meer omdat ik moest gaan werken. Was het dat?
Mss moet ik haar overdag de ganse dag buiten laten, of toch op de dagen dat het goed weer is.
Maar je kan zo dingen blijven bedenken natuurlijk. Heeft ze meer stress omdat ze binnen moet blijven terwijl ze buiten wil? Of heeft ze meer stress als ze buiten zit maar niet binnen kan?

Allemaal moeilijk in te schatten he.

Machteld.
Machteld.
  • 2.966 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 juli 2015 - 19:07

Wij hadden als kind ook matrasbeschermers voor ongelukjes, ik veronderstel van ikea. Er zat misschien wel plastiek in, maar die voelde of zag je helemaal niet. Je haakt die rond je matras onder het hoeslaken, dus dat zit er ook nog tussen. Normaal gezien kan je zo'n beschermer heel warm wassen.
Ik heb helaas geen tip voor je matras nu :catscratchhead

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#13 Geplaatst 30 juli 2015 - 19:08

Als de vlek nog nat is, talkpoeder opdoen, laten intrekken, opstofzuigen, en herhalen (zeker drie of vier keer herhalen tot al het vocht er uit is)
Daarna verschillende keer behandelen met Urine Off (in de dierenwinkel)
Onze kater heeft ook één keer op het bed van mijn zoon geplast, en je ruikt echt niks meer van die vlek (je ziet enkel een plek die witter is dan de rest van de matras - door het talkpoeder)

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 30 juli 2015 - 19:55

Ben dat boorzuur gaan halen. Ga t daar eens mee proberen, maar zal voor dit weekend zijn, kan t nu ff niet opbrengen om met een matras rond te zeulen. Morgen eens bij Blokker kijken voor een matrasbeschermer, daar geraak ik het snelst.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#15 Geplaatst 30 juli 2015 - 20:40

Bekijk berichtdolfje, op 30 juli 2015 - 15:25, zei:

Schuldige??? Geen idee.

Mja...

Jullie hebben ook geboend parket.
Echt niet te doen met katten.
Mijn living gaat nog, maar ik heb ook 2 overlopen,  of halls hoe je het ook noemt, ook geboend parket!
En daar wordt toch al eens regelmatig op overgegeven, man, man, dat ziet er weer  lief uit!
Dat moet eigenlijk  weer opgeschuurd worden enz...
Hadden we het maar vernist..