Spring naar inhoud

- - - - -

Anna en Elsa

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Meisjesmama
Meisjesmama
  • 19 berichten

#1 Geplaatst 02 augustus 2015 - 22:38

Hallo, wij zijn Anna en Elsa!
Pas acht weekjes oud en eigenlijk nog een beetje te jong om bij onze mama weg te zijn, maar de opvangmama wilde van ons vanaf 😞...
Gelukkig wel terechtgekomen in een liefdevol gezin met drie kleine meisjes en heel veel plaats voor nog twee poezenbabies!

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#2 Geplaatst 02 augustus 2015 - 23:39

Stoute opvangmama, maar......oooohhh, wat een lieve fluffykes  :love: :love:

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#3 Geplaatst 02 augustus 2015 - 23:49

Ze zijn superschattig!
Wl spijtig dat ze niet wat langer bij de mama mochten blijven!!

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.287 berichten

#4 Geplaatst 03 augustus 2015 - 00:30

Wat mooie , lieve schatjes zijn Anna en Elsa ... :loveshower:
Ze zullen verwend worden door  je 3 dochtertjes !!!
Geplaatste afbeelding

Meisjesmama
Meisjesmama
  • 19 berichten

#5 Geplaatst 03 augustus 2015 - 07:23

Ja, ik vond het ook erg...  Maar eerlijk, toen we op bezoek gingen had ik het al een beetje door...  Was bij mensen die mama volgens mij nooit gaan laten steriliseren ������. Dus nestje na nestje elk jaar en dan proberen om van die kittens vanaf te geraken.  Mag er niet aan denken dat die dutskes daar gewoon zouden buitenvliegen of erger als er geen thuis voor gevonden wordt waar ze binnen de max 8 weken naartoe kunnen.  Ik had liefst mama ook meegenomen, maar die wilden ze niet afgeven.
Helaas ook niet de moeite doen om haar te steriliseren of de kittens te ontwormen...  
De kittens hebben gelukkig mekaar nog, en alle zorgen die ze nodig hebben!

Heeft iemand trouwens een idee wanneer dat nesthaar begint te verdwijnen en wanneer je kan zien hoelang hun vacht wordt?  De mama is zo'n halflangharige schoonheid maar bij hen zie je dat nog niet he...

Bewerkt door Meisjesmama, 03 augustus 2015 - 07:26.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 augustus 2015 - 11:38

Jammer dat ze zo snel al van hun mama wegmoesten.
En zo weer plaats maken voor een nieuwe nest.
Mensen steunen die op zo'n manier werken, is het probleem mee helpen vergroten he :(

Daarenboven heb je ook een zware boete geriskeerd door kittens te nemen die niet wettelijk in orde zijn.
Dus zorg dat ze zeker gechipt zijn en steriel voor je ze buitenlaat, anders kan je er geen aanspraak meer op maken als iemand ze vindt.

Los daarvan: de kittens blijven langharig hoor ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Meisjesmama
Meisjesmama
  • 19 berichten

#7 Geplaatst 03 augustus 2015 - 20:37

Goh ja, ik hoop ergens dat ik kunnen inpraten heb op die mensen om de mama te laten steriliseren, ik vrees er alleen voor, zijn er nog zo van de oude stempel en willen geen kosten doen aan hun beestjes, en ik was dus echt bang dat die prutskes ergens zouden achtergelaten worden na acht weken.  Dus liever veilig bij mij dan moederziel alleen op straat.  Ik hoop dat mijn gepreek toch wat vat gehad heeft op hun dochter, en dat ze mamapoes nu ook haar rustige oude dag gunt.

Wij zijn er dezelfde dag nog mee naar de dierenarts gegaan, laten nakijken en eerste ontwormingen.  Binnen twee weken zelf de tweede, en dan al bellen om een afspraak te maken voor twee weken later.  Ze gaat hen dan samen steriliseren als ze twaalf weken zijn en meteen ook chippen en eerste vaccinaties geven.  Momenteel waren ze nog wat te licht om dat te doen, en ze komen sowieso bij ons nog niet buiten tot ze volledig in orde zijn met alle inentingen.  

Heb hen vanmorgen gewogen en zaten allebei al op 100g meer dan donderdagavond.  Ben hen ook aan het natvoer geven nu bovenop hun brokjes, krijgen RC Baby, bij de vorige eigenaar waren het Friskies Junior waar ze volgens mij nog veel te klein voor waren.

Denken jullie dat het langhaartjes zijn?  Zou het leuk vinden, maar is nu zo moeilijk te zien vind ik...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 04 augustus 2015 - 08:24

Ja hoor, ben ik vrij zeker van dat ze toch zeker (half)langharig zullen blijven.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Meisjesmama
Meisjesmama
  • 19 berichten

#9 Geplaatst 10 augustus 2015 - 18:11

Moederpoes wordt gesteriliseerd!  Blij dat mijn gedram geholpen heeft, dochter heeft afspraak gemaakt voor tijdens het verlof van haar ouders!  Ben zo blij voor die mama!!! Anna&Elsa zijn ook op goede weg, allebei al boven de 700g, dus meer dan 200g op anderhalve week.  Het voer vliegt erdoor, maar ze moeten nu groeien en aansterken voor hun inentingen!

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#10 Geplaatst 10 augustus 2015 - 20:32

Het zijn écht zó'n schatjes :love:

Bekijk berichtMeisjesmama, op 10 augustus 2015 - 18:11, zei:

Moederpoes wordt gesteriliseerd!  Blij dat mijn gedram geholpen heeft, dochter heeft afspraak gemaakt voor tijdens het verlof van haar ouders!  Ben zo blij voor die mama!!! Anna&Elsa zijn ook op goede weg, allebei al boven de 700g, dus meer dan 200g op anderhalve week.  Het voer vliegt erdoor, maar ze moeten nu groeien en aansterken voor hun inentingen!

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#11 Geplaatst 11 augustus 2015 - 00:51

Twee schattige snoepiekes :love:

Meisjesmama
Meisjesmama
  • 19 berichten

#12 Geplaatst 22 augustus 2015 - 09:59

Even een update komen plaatsen, vandaag zijn Anna en Elsa 11 weken en na de weging vanochtend ben ik blij te melden dat ze allebei op de kilo zijn aangekomen! 😺. Zijn ook serieus gegroeid, de lieverdjes, en de energie spat eraf.  Zo schattig om te zien dat die pluizebollekes nu zo'n slungelige meisjes worden, vind dat ze echt wel hoge poten hebben in verhouding tot de nog dunne lijfjes 😻
In de loop van de week een afspraak maken bij de DA voor sterilisatie en chippen, hopelijk hebben ze daar niet te veel last van...

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#13 Geplaatst 22 augustus 2015 - 11:30

Bekijk berichtMeisjesmama, op 22 augustus 2015 - 09:59, zei:

Even een update komen plaatsen, vandaag zijn Anna en Elsa 11 weken en na de weging vanochtend ben ik blij te melden dat ze allebei op de kilo zijn aangekomen! ������. Zijn ook serieus gegroeid, de lieverdjes, en de energie spat eraf.  Zo schattig om te zien dat die pluizebollekes nu zo'n slungelige meisjes worden, vind dat ze echt wel hoge poten hebben in verhouding tot de nog dunne lijfjes ������
In de loop van de week een afspraak maken bij de DA voor sterilisatie en chippen, hopelijk hebben ze daar niet te veel last van...
leuk om te horen dat het goed met ze gaat.
Ze zien er heel goed uit😽

Bewerkt door lilymaya, 22 augustus 2015 - 11:33.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#14 Geplaatst 23 augustus 2015 - 00:04

Ze zijn al flink gegroeid, ze zijn prachtig :heart:

Baki
Baki
  • 79 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 23 augustus 2015 - 08:56

Ze zijn echt super mooi! :love4: En leuk om te horen dat ze het zo goed doen!