Spring naar inhoud

- - - - -

Van huis naar appartement

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 augustus 2015 - 06:33

Ik wou graag nog eens algemeen polsen naar meningen en eventueel tips. Ik ben dus sterk aan het overwegen binnenkort te verhuizen naar een appartement. Het is een 1 slaapkamer appartement met een vrij ruime living en een open keuken.

Zoiets
Screenshot-17.jpg

Ik denk dat het appartement rond de 50-60 of misschien 65m2 meter is.
Nu woon ik in een hoekwoning met 2 slaapkamers momenteel. De katten hebben de volledige benedenverdieping en 1 kamer waar ze in kunnen.

Nu was mijn vraag dus, zien jullie daar graten in? Zouden ze daar ook even gelukkig worden en wennen aan de iets kleinere oppervlakte? Er zijn wel voldoende grote ramen vooraan en achteraan waar ze buiten kunnen kijken. Algemeen zijn het geen drukke katten. 's morgens kunnen ze soms eens op wandel zijn of rondlopen en 's avonds eens. Maar overdag liggen ze meestal op de krabpaal of zitten voor een ruit. Ook 's nachts slapen ze hier alle 3 bij mij op de kamer in elk hun mandje.

Sowieso gaan hun 2 krabpalen mee en kattenbakken ga ik ook een plek voor zoeken.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 03 augustus 2015 - 09:08

Ik denk dat het zeker zo belangrijk is dat ze plaats in de hoogte hebben.
Als je 2 krabpalen hebt is dat zeker al een pluspunt! En ook zorgen dat ze een verstopplaatsje hebben.
Ik denk dat het dan wel moet lukken hoor.
Ze zullen in het begin wel last hebben, maar  dat is  heel normaal, en meestal wennen ze vrij snel.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 augustus 2015 - 09:44

Ze liggen hier weer alle 3 op de krabpaal in de living. Ik weet dus niet of minder plaats echt een minpunt zou zijn voor hun. Vanmorgen hebben ze effe de trap op en af gerend maar daar kunnen ze ook rondjes doen natuurlijk. Meestal zitten die gewoon hier voor de ruit of dus op de krabpaal. Ofwel in mijn kamer in hun mandjes. Soms ligt er eentje in de eetkamer maar ik weet niet of dat is om zich af te zonderen of gewoon omdat het kussen daar lekker groot is.

Bewerkt door Eibhlin, 03 augustus 2015 - 09:45.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 03 augustus 2015 - 10:12

Is er een raam waar ze naar buiten kunnen kijken?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 03 augustus 2015 - 10:17

Bekijk berichtlilymaya, op 03 augustus 2015 - 10:12, zei:

Is er een raam waar ze naar buiten kunnen kijken?
Ja vooraan 2 grote ramen aan de keuken, die kunnen open. Achteraan aan de slaapkamer een dubbel raam van de grond tot plafond en in de badkamer zo een groot raam enkel.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#6 Geplaatst 03 augustus 2015 - 10:17

Her zijn ze nu ook niet bepaald aan het rondkrossen hoor.
Er ligt er een voor het raam, 1 op de paal, 1 op de stoel, en 1 op een stoffen
zak die ik bij mijn gordijnen kreeg. Nu ligt er hier altijd zo'n stomme zak
vol haar op de grond, maar ze liggen daar allemaal zooo graag in dat ik
het niet over mijn hart krijg om die weg te doen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 augustus 2015 - 10:19

Bekijk berichtlilymaya, op 03 augustus 2015 - 10:17, zei:

Her zijn ze nu ook niet bepaald aan het rondkrossen hoor.
Er ligt er een voor het raam, 1 op de paal, 1 op de stoel, en 1 op een stoffen
zak die ik bij mijn gordijnen kreeg. Nu ligt er hier altijd zo'n stomme zak
vol haar op de grond, maar ze liggen daar allemaal zooo graag in dat ik
het niet over mijn hart krijg om die weg te doen.

Haha :d toch raar hoe ze soms de gekste plekjes kiezen :)
Ik zou hun krabpaal wel aan de ruiten zetten. Kunnen ze goed buiten kijken.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#8 Geplaatst 03 augustus 2015 - 10:20

Bekijk berichtEibhlin, op 03 augustus 2015 - 10:19, zei:

Haha :d toch raar hoe ze soms de gekste plekjes kiezen :)
Ik zou hun krabpaal wel aan de ruiten zetten. Kunnen ze goed buiten kijken.

Ja, als dat kan, is dat ideaal!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 augustus 2015 - 11:21

Nog iemand advies? Sommige mensen die ik het vroeg zeiden dat dat een super slecht idee is. Dat ze niet gelukkig gaan zijn en beginnen probleemgedrag krijgen. Maar het is nu toch ook niet dat ik van een kasteel naar appartement verhuis. Of is een woonruimte + 1 kamer te weinig voor 3 katten?
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 03 augustus 2015 - 12:09

als de katten , je hebt er 3he , overal mogen komen moet dat lukken maar k zou idd wel ervoor zorgen dat naast je krabpalen dat hoog op schapjes , edjes mandjes kunnen kruipen en liggen, dat ze elks hun eigen apart plekje kunnen creeren als ze weg van de anderen willen zijn
waarom verhuizen als k het mag vragen?

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 03 augustus 2015 - 12:10

Mijn katers zijn met mij mee verhuisd van een groot huis, met 3 slaapkamer en nog een logeerkamertje, naar het appartement waar ik nu woon. Sam had zijn ruimte nodig om dagelijks eens rond te crossen, hij had een lange gang hier en er is een trap naar de zolderruimte. Is perfect gegaan. Voor Jaro ook geen probleem. Ze deden het fantastisch. Enkel was Sam niet tevreden dat hij niet in de kqmer van huisgenoot mocht. Da's enkel een kwestie van nieuwsgierigheid. Hij heeft dan ook maanden aan die deur gekrabt, dag en nacht.

Ik denk dat het heel goed kan gaan. Wie weet geven ze er ook niet om. Als ze alles hebben wat nodig is. En die living is wel ruim.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 03 augustus 2015 - 12:41

Bekijk berichtEllenita, op 03 augustus 2015 - 12:09, zei:

als de katten , je hebt er 3he , overal mogen komen moet dat lukken maar k zou idd wel ervoor zorgen dat naast je krabpalen dat hoog op schapjes , edjes mandjes kunnen kruipen en liggen, dat ze elks hun eigen apart plekje kunnen creeren als ze weg van de anderen willen zijn
waarom verhuizen als k het mag vragen?

Zou vb 1 grote plank kunnen? Ik wil de muur nu ook niet gaan volhangen. Denk dat de huisbaas daar niet voor zal staan te springen. Ik ga kijken waar ik iets kan leggen van slaapplaats. Sowieso de 2 krabpalen, finn zn hangmat zou ik aan het halve muurtje proberen hangen tussen de keuken en living en in de slaapkamer moeten sowieso hun mandjes erbij

Ik zou verhuizen omdat mn buren niet bepaald voor reden vatbaar zijn. Ze maken op alle mogelijke uren kabaal en begin het beetje zat te worden. Tijdens de examens ben ik meermaals gaan vragen of het stiller kon en de laatste maand heb ik veel nachten er op zitten van stress en amper 5u slaap.

Bekijk berichtNasa, op 03 augustus 2015 - 12:10, zei:

Mijn katers zijn met mij mee verhuisd van een groot huis, met 3 slaapkamer en nog een logeerkamertje, naar het appartement waar ik nu woon. Sam had zijn ruimte nodig om dagelijks eens rond te crossen, hij had een lange gang hier en er is een trap naar de zolderruimte. Is perfect gegaan. Voor Jaro ook geen probleem. Ze deden het fantastisch. Enkel was Sam niet tevreden dat hij niet in de kqmer van huisgenoot mocht. Da's enkel een kwestie van nieuwsgierigheid. Hij heeft dan ook maanden aan die deur gekrabt, dag en nacht.

Ik denk dat het heel goed kan gaan. Wie weet geven ze er ook niet om. Als ze alles hebben wat nodig is. En die living is wel ruim.

Hier zouden ze ook wel overal mogen. Enkel de badkamer twijfel ik nog beetje ivm kabels van de boiler die daar zichtbaar zijn. Finn durft soms knabbelen... Overdag laat ik de badkamer open als ik thuis ben maar vb als ik naar school ga doe ik die hier ook altijd dicht.
Lopen kunnen ze normaal ook, vanuit de kamer is het een recht stuk naar de living. Hier lopen ze ook enkel de trap op en af van de living naar mn kamer. Wat wel een irritant lawaai maakt zo een houten trap over een holle kelder...

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.403 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 03 augustus 2015 - 21:20

Mijn kat is met mij mee verhuisd van een groot huis waar ze ook nog eens vrij buiten kon naar een 1 slaapkamerappartement waar ze van mij niet buiten mag en ik heb nooit iets gemerkt van problemen. Ze moest wel wennen natuurlijk, maar dat is meer omdat het een nieuwe omgeving is. Met de ruimte heb ik niet het gevoel dat ze problemen heeft :)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.990 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 03 augustus 2015 - 22:32

Ik denk ook dat het wel zal lukken met de katten ,en voor je eigen gemoedsrust zou ik niet twijfelen .Daar waar je nu woont kun je mischien nog jaren ergeren aan die buren .
Maar de beslissing ligt bij jouw en dat je er een goed gevoel bij hebt.

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 03 augustus 2015 - 22:56

Jaren ga ik hier in elk geval niet meer wonen. In het slechtste geval als ik niks vind nog 2. Deze was het eerste en enige dat ik tot nu toe bezocht heb. Ik heb nu wel een dak boven mn hoofd en kan verder zoeken naar iets dat echt ideaal is. Die 'luxe' heb ik ergens wel buiten dan met het lawaai. Ik heb gewoon heel erg schrik van dan een contract te tekenen en dat het dan zou blijken dat het niet gaat. Dan speel ik liever safe en zoek iets met een kamer meer. Stel dat ze stress krijgen in een kleiner oppervlak zit ik met dat probleem. En eentje weg gaan doen zie ik echt niet zitten. Hier leven ze rustig en in vrede met elkaar. Het geluk van mn poezen is minstens even belangrijk en ik ga dan ook geen overhaaste keuze maken voor mezelf. Nu in elk geval mogen jullie gerust tips geven hoor. De kans bestaat dat ik misschien ergens een ideaal gelegen iets groter appartement vind. Fluffy heeft ooit op een heel klein appartement gewoond maar finn en loki nooit.
Geplaatste afbeelding