Spring naar inhoud

- - - - -

Van huis naar appartement

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 04 augustus 2015 - 00:02

Onze Twix was een kat die zichzelf een paar maanden zelf geïntroduceerd had bij mijn vriendin voordat we mekaar leerden kennen.
Zij woonde toen nog bij haar ouders op de buiten en hij zwierf daar rond (blijkbaar kwam hij van mensen die een hond genomen hadden en sinds dan niet langer graag thuis vertoefde).
Twix mocht er eerst binnen komen van haar ouders tot bleek dat het niet klikte met hun kattin, de toegang werd hem geweigerd maar toch baande hij zich elke avond een weg via het dakraam naar mijn vriendin haar slaapkamer.
Zo raakte hij erg gehecht aan haar en toen we gingen samenwonen vroegen we ons af wat we met Twix zouden doen.

Aangezien zij bij mij kwam wonen zou Twix, nadat zij het ouderlijk huis zou verlaten, er niet meer binnen mogen = ergens anders eten moeten zoeken, en haar gezelschap moeten missen (hij sliep elke nacht bij haar).
Anderzijds was Twix gewoon om dagelijks buiten te lopen in hun grote tuin en verder in de omgeving waar het heel rustig was.
De stap voor hem naar een appartement leek ons wel een grote verandering voor hem.
Ik had wel een appartement op eerste verdiep en daaronder was een magazijn (soort héél grote opslagruimte) waarvan het plat dak meters doorliep achteraan onze keuken : dus met de keukendeur open kon hij naar buiten het enorme platte dak op en vandaar ook verder in andere tuinen enz...
Wij hebben dan gekozen om het toch een kans te geven en de eerste weken hebben we Twix ook binnen gehouden.
Het heeft geen enkel probleem opgeleverd. Ik weet dat jij je katten niet buiten laat maar zelfs die eerste weken zijn er geen problemen geweest met ons manneke.
Het was ook wel een kat die zich erg hechtte aan ons, bij ons sliep en hij had ook wel toegang tot elke kamer in het appartement.
Die ging zelf eens mee naar de zee op een studio waar huisdieren toegelaten werden, af en toe mee naar mijn moeder die op de buiten woont met tuin, ... Twix voelde zich overal thuis volgens mij zolang we maar in zijn buurt waren :d

Zoals jij je katten beschrijft : redelijk rustig en aanhankelijk lijkt het me geen probleem te vormen.
Ook voelen ze waarschijnlijk ook wel de stress aan door de lawaaihinder en is dat erger voor hen dan een paar vierkante meter kleiner te wonen.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#17 Geplaatst 04 augustus 2015 - 12:31

Heb je een balkonnetje oid? Die kun je heel goed afzetten met kattennet en dan kunnen ze ook lekker veilig buiten rondkijken, dat geeft al behoorlijk veel afleiding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 04 augustus 2015 - 14:05

heb je kasten waar je mandjes op kan leggen?
dan kan je mss bij de kast ook een plank hangen als tsstap

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 04 augustus 2015 - 17:09

Ik ben net nog eens weesten kijken. Foto's genomen en ga nu alles op mn plannetje uittekenen. Met mn fotografisch geheugen had ik inderdaad het ganse vloerplan correct :d
Ik vrees beetje dat als ik al mn meubels er wil zetten dat het er erg vol gaat staan.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 04 augustus 2015 - 17:46

Net even alles er proberen in krijgen. Ik vind dus geen plaats voor mn 2de kattenbak, een kast, mn staanlamp en 2de krabpaal...Screenshot-17.jpg

Dit is een foto van de woonkamer
20150804_140053.jpg

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 04 augustus 2015 - 18:06

Hmm...moeilijk om mee te helpen van op afstand. Maar het eerste die bij me opkomt bij de foto is : i.p.v. een tafel te zetten zoals ze nu staat één te zetten tegen dat half muurtje daar kunnen dan mss nog 4 stoelen rond. En dan is het mss mogelijk om een kast te plaatsen langs de andere kant tegen die schuine wand.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 04 augustus 2015 - 18:17

Mijn dressoir is 2m20 lang, die past daar niet. Hij komt zowat tot halfweg de muur.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 04 augustus 2015 - 19:01

Het was er trouwens ook niet echt zo stil als het leek en ze deden uitschijnen. Bij het eerste bezoek hoorden we ergens een radio behoorlijk luid staan. Eens daar binnen wou ik luisteren maar ze was een ganse uitleg aan het doen. Toen ze dan niks meer zei was het heel stil dus ik dacht, misschien hoor je die radio niet binnen. Vandaag stond die radio terug heel luid. Hoorde je van beneden tot boven dus zal een dagelijkse gewoonte zijn denk ik dan. Toen we aan het opmeten waren hoorde je de radio nog effe heel goed. Beide keren bij het buiten gaan was het muisstil dus denk dat die persoon de radio zachter zet als ze vermoed dat de huisbaas er is ofzo?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 06 augustus 2015 - 12:06

Net nog een mailtje gestuurd. Super mooi appartement, 89m2 en maar 550€/maand. Effe geïnformeerd of poezen toegelaten zijn, zo ja ga ik zeker een kijkje nemen!
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#25 Geplaatst 06 augustus 2015 - 12:34

Bekijk berichtEibhlin, op 06 augustus 2015 - 12:06, zei:

Net nog een mailtje gestuurd. Super mooi appartement, 89m2 en maar 550€/maand. Effe geïnformeerd of poezen toegelaten zijn, zo ja ga ik zeker een kijkje nemen!
dat is toch  al  heel wat ruimer .

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 06 augustus 2015 - 12:48

Bekijk berichtlilymaya, op 06 augustus 2015 - 12:34, zei:

dat is toch  al  heel wat ruimer .
Ja inderdaad zoiets zou nog goed zijn, 2 kamers waar je desnoods nog gerief kan zetten zoals stofzuiger en mn schoolspullen. Want met die stage heb ik letterlijk een gans rek vol gerief staan.
En betreft de katten wil ik gewoon eerlijk zijn overal waar ik ga kijken. Ik wil iets vinden waar gewoon alles ok is. Niet staan liegen dat ik vb 1 kat heb of geen. Gewoon direct zeggen dat ik er 3 heb. En al duurt de zoektocht dan misschien iets langer, dan heb je geen gedoe achteraf. Hier heb ik dat destijds ook gevraagd en hun antwoord was "zolang het er geen 10 zijn". :d

Bewerkt door Eibhlin, 06 augustus 2015 - 12:50.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#27 Geplaatst 06 augustus 2015 - 13:15

Ik denk ook dat je dat beter meteen zegt.
Je huurt nu ook met 3 katten, en die katten hebben toch nog niets kapotgemaakt dacht ik toch.
Zolang er maar geen geboend parket ligt zoals hier, wel mooi, maar met katten echt niet praktisch.
.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 06 augustus 2015 - 13:21

Bekijk berichtlilymaya, op 06 augustus 2015 - 13:15, zei:

Ik denk ook dat je dat beter meteen zegt.
Je huurt nu ook met 3 katten, en die katten hebben toch nog niets kapotgemaakt dacht ik toch.
Zolang er maar geen geboend parket ligt zoals hier, wel mooi, maar met katten echt niet praktisch.
.

Nee hier is er nog niks door hun stuk gemaakt. Enkel een hoek van het behang waar loki zo nodig een spinnetje moest vangen. Maar dat is mijn papier en ik heb er nog liggen voor een nieuwe laag op te zetten. Verder aan de deuren krabben ze nooit. Binnenkort komt de huisbaas op inspectieronde, hoera...

Bewerkt door Eibhlin, 06 augustus 2015 - 13:22.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#29 Geplaatst 06 augustus 2015 - 14:57

Ja, behangpapier is wel gevaarlijk voor katten.
In mijn vorig huis  hebben mijn katten toen het papier ook beschadigd,, zo van, efkes tegen de
muur springen kent ge dat.
Dus in dit huis alleen maar verf tegen de muren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 06 augustus 2015 - 15:00

Bekijk berichtlilymaya, op 06 augustus 2015 - 14:57, zei:

Ja, behangpapier is wel gevaarlijk voor katten.
In mijn vorig huis  hebben mijn katten toen het papier ook beschadigd,, zo van, efkes tegen de
muur springen kent ge dat.
Dus in dit huis alleen maar verf tegen de muren.

Voor de rest blijven ze er gelukkig wel af :) 1 hoek in een gans huis is niks. Aan de badkamer is er overigens ook schade van kattengekrab aan de muur. Maar dat is van de kat van de vorige huurders. Ik heb die muur gewoon niet herbehangen daarvoor.
Geplaatste afbeelding