Spring naar inhoud


* * * * - 2 stemmen

Tax shift


  • Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
anne58
anne58
  • 2.021 berichten
    • Locatie: BRUGGE
OFFLINE

#31 Geplaatst 05 augustus 2015 - 11:01

Belgenland leeft zowiezo boven hun stand,teveel verkeerde keuzes werden gemaakt in het verleden (zonnepanelen is er 1 van) er is politieke moed nodig en ik vrees dat deze laatste er niet is.
Dat ze eens beginnen met de senaat af te schaffen, Peeters en co  gaat niet akkoord.
De overheidsuitgaven zitten bijna aan 20% van het BBP, we zijn alweer koploper.
Nog zo'n mooi voorbeeld is onze hoofdstad, Brussel...... daar hebben we 19 burgemeesters, ongelooflijk, New-York heeft er 1 !!!! Afschaffen, maar ja daar heeft de PS het voor het zeggen met de meerderheid van haar burgemeesters.
De politiek heeft uit het verleden nog niks geleerd, enkel macht en stemmetjes das alles dat van belang is voor hen.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#32 Geplaatst 05 augustus 2015 - 11:13

Bekijk berichtanne58, op 05 augustus 2015 - 11:01, zei:

Belgenland leeft zowiezo boven hun stand,teveel verkeerde keuzes werden gemaakt in het verleden (zonnepanelen is er 1 van) er is politieke moed nodig en ik vrees dat deze laatste er niet is.
Dat ze eens beginnen met de senaat af te schaffen, Peeters en co  gaat niet akkoord.
De overheidsuitgaven zitten bijna aan 20% van het BBP, we zijn alweer koploper.
Nog zo'n mooi voorbeeld is onze hoofdstad, Brussel...... daar hebben we 19 burgemeesters, ongelooflijk, New-York heeft er 1 !!!! Afschaffen, maar ja daar heeft de PS het voor het zeggen met de meerderheid van haar burgemeesters.
De politiek heeft uit het verleden nog niks geleerd, enkel macht en stemmetjes das alles dat van belang is voor hen.


Daar ben ik het volledig mee eens. Dat ze eerst eens het geld bij hun zelf gaan zoeken i.p.v. de kleine man te raken. En de ministers mogen meteen ook in hun lonen snoeien. Die verdienen meer dan 10.000 euro netto per maand! http://www.jobat.be/...s-van-michel-i/

Bewerkt door ARIZONA, 05 augustus 2015 - 11:16.


lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#33 Geplaatst 05 augustus 2015 - 14:41

Bekijk berichtARIZONA, op 05 augustus 2015 - 10:07, zei:



Dat ze een borstreconstructie na kanker en een maagverkleining voortaan als luxe operaties bestempelen daar gaan mijn haren van overeind staan.



ach, gaan ze de borstreconstructies met protheses ook al niet meer terugbetalen?
De reconstructies met eigen weefsel werden sowieso al niet terugbetaald, wij hebben indertijd serieus wat duizenden euro's uit eigen zak mogen betalen voor mijn reconstructie en hebben er geen cent van teruggezien van t ziekenfonds
Ik vind dat schandalig dat zo een operaties als luxe worden bestempeld
Als je je borst(en) kwijt bent door amputatie dan ben je verminkt en die verminking wegwerken/herstellen is geen luxe
Bah, ik word er zo kwaad van...

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 04 augustus 2015 - 18:27, zei:



Maar als je bovenop je uitkering in het zwart gaat werken en daarmee rijkelijk gaat leven dat is inderdaad dégoutant.
Zo zijn er ook mensen met een loon die veel in het zwart werken en voor dezelfde uren die een ander presteert dubbel zoveel verdienen.

Sowieso vind ik het wel triestig dat wanneer er gesnoeid wordt in uitkeringen de mensen die op dat moment recht in hun schoenen staan het mee mogen bekopen.


Helemaal mee eens
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#34 Geplaatst 05 augustus 2015 - 17:14

Borstreconstructie na bv. kanker een luxe operatie :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: .
Waar halen ze het in hun hoofd! :trance: :trance:


ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#35 Geplaatst 05 augustus 2015 - 18:04

Bekijk berichtlathyrus, op 05 augustus 2015 - 14:41, zei:

ach, gaan ze de borstreconstructies met protheses ook al niet meer terugbetalen?
De reconstructies met eigen weefsel werden sowieso al niet terugbetaald, wij hebben indertijd serieus wat duizenden euro's uit eigen zak mogen betalen voor mijn reconstructie en hebben er geen cent van teruggezien van t ziekenfonds
Ik vind dat schandalig dat zo een operaties als luxe worden bestempeld
Als je je borst(en) kwijt bent door amputatie dan ben je verminkt en die verminking wegwerken/herstellen is geen luxe
Bah, ik word er zo kwaad van...



O, bij jou was de reconstructie met eigen weefsel ook niet terugbetaald? Echt erg en spijtig vind ik dat. Het klopt dat je je lichaam terug wil herstellen na zo een ingreep. Een verminkt lichaam maakt het alleen maar nog moeilijker om de kanker te verwerken.

Kaprice
Kaprice

    Grootste luiaard 2016

  • 4.229 berichten
    • Locatie: oostende
  • 3 katten
OFFLINE

#36 Geplaatst 05 augustus 2015 - 19:06

En diesel tegen 2018 6€ extra op een tank

En meer en meer steden waar je als diesel rijder niet meer binnen mag...

Terwijl ze eerst ecocheques gaven als je een dieselwagen kocht

lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#37 Geplaatst 05 augustus 2015 - 23:02

Bekijk berichtARIZONA, op 05 augustus 2015 - 18:04, zei:

O, bij jou was de reconstructie met eigen weefsel ook niet terugbetaald? Echt erg en spijtig vind ik dat. Het klopt dat je je lichaam terug wil herstellen na zo een ingreep. Een verminkt lichaam maakt het alleen maar nog moeilijker om de kanker te verwerken.

nee dat wordt/werd niet terugbetaald zo een reconstructie met eigen weefsel, dat moe(s)t je echt helemaal volledig uit eigen zak betalen en t was  niet goeiekoop amai mijn voeten...(en bovenop de operatiekosten vroegen de chirurg en de anesthesist nog een aparte vergoeding, een soort van esthetisch ereloon (zo noemden ze dat dan), als je dat niet wou betalen dan wilden ze er gewoon niet aan beginnen, ik vond dat toch wel schandalig, t was verdikke nog niet duur genoeg en ze verdienden er precies zo nog niet genoeg aan)
Het ziekenfonds betaalde alleen de reconstructies met protheses terug
De chirurgen wilden bij mij geen reconstructie met protheses doen omdat ik een geschikte kandidaat was voor de reconstructie met eigen weefsel en er bovendien in 45 % van de operaties waarbij men protheses plaatst na enkele jaren serieuze problemen opduiken met die protheses en men dan die protheses terug moet verwijderen en men dan helemaal opnieuw moet beginnen terwijl er bij de reconstructie met eigen weefsel een bepaalde tijdsduur is na de operatie dat het nog verkeerd kan gaan (dat je borst kan afsterven en dan moeten ze die opnieuw amputeren dus), ik ben vergeten hoelang die tijdsduur was , volgens mij was t 48 uur maar ik kan verkeerd zijn, en eens je die tijdspanne voorbij bent dan mag je gerust zijn dat je heel je leven nooit meer problemen gaat hebben met die gereconstrueerde borst
Het zou voor de ziekenfondsen dus eigenlijk goeiekoper zijn geweest op langere termijn dat ze de reconstructies met eigen weefsel zouden terugbetaald hebben omdat daar dan geen problemen meer mee konden opduiken in de toekomst en ze niet nog eens geld zouden moeten ophoesten dan maar blijkbaar wilden ze niet kijken naar de lange termijn resultaten...

Je wil inderdaad je lichaam gewoon herstellen na een amputatie, alé, de meeste vrouwen willen dat toch, er zijn ook vrouwen die dat toch niet willen en die dat niet nodig vinden om dat te doen maar dat is volgens mij toch een minderheid die dat niet nodig vindt
Ik vond het idee dat ik voortaan met één borst door het leven zou moeten gaan terwijl ik net 35 werd een verschrikkelijk onverdraaglijk idee, ik wilde niet de rest van mijn leven met die verminking geconfronteerd worden
Spijtig genoeg zijn er heel veel vrouwen die we met die verminking moeten blijven rondlopen omdat ze een reconstructie gewoon niet kunnen betalen
Het aantal vrouwen dat tegen wil en dank met die verminking gaat moeten blijven rondlopen gaat nu nog verhogen nu ze die reconstructies met protheses ook niet meer terugbetalen.
Ze zouden echt diep beschaamd moeten zijn dat ze zo een operaties als luxe bestempelen
Maar ja, degene die zulke besluiten maken hebben zelf geld genoeg om indien nodig zo een ingreep te betalen hé, wat kan het hen geven dat andere mensen de rest van hun leven verminkt moeten rondlopen...
Geplaatste afbeelding

azrael
azrael
  • 356 berichten
    • Locatie: Vlaams-Brabant
  • 1 katten
OFFLINE

#38 Geplaatst 06 augustus 2015 - 07:50

Bekijk berichtARIZONA, op 05 augustus 2015 - 11:13, zei:

Daar ben ik het volledig mee eens. Dat ze eerst eens het geld bij hun zelf gaan zoeken i.p.v. de kleine man te raken. En de ministers mogen meteen ook in hun lonen snoeien. Die verdienen meer dan 10.000 euro netto per maand! http://www.jobat.be/...s-van-michel-i/

Dan hebben we het nog niet over EU-parlementariërs... Ik copy-paste even een stukje uit een artikel over het beruchte servies:
"PVV wilde van Mogherini weten of ze dit soort 'fratsen' voortaan van haar eigen salaris van 24.000 euro belastingvrij per maand kan betalen."

24.000 belastingvrij per maand. Alstublieft. En ons persen ze ons uit tot de laatste cent. Wij zijn veel te braaf, maar 'verdeel en heers' en 'brood en spelen' worden tegenwoordig beter dan ooit toegepast. Iedereen laat zich in de luren leggen en zand in de ogen strooien...

Bewerkt door azrael, 06 augustus 2015 - 07:50.


Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
    • Locatie: Merelbeke
  • 3 katten
OFFLINE

#39 Geplaatst 06 augustus 2015 - 09:57

Bekijk berichtazrael, op 06 augustus 2015 - 07:50, zei:

Dan hebben we het nog niet over EU-parlementariërs... Ik copy-paste even een stukje uit een artikel over het beruchte servies:
"PVV wilde van Mogherini weten of ze dit soort 'fratsen' voortaan van haar eigen salaris van 24.000 euro belastingvrij per maand kan betalen."

24.000 belastingvrij per maand. Alstublieft. En ons persen ze ons uit tot de laatste cent. Wij zijn veel te braaf, maar 'verdeel en heers' en 'brood en spelen' worden tegenwoordig beter dan ooit toegepast. Iedereen laat zich in de luren leggen en zand in de ogen strooien...

Ja en waarom zouden ze niet, niemand doet wat. En als er dan recht gestaan word zoals de occupy beweging geweest worden die afgeschilderd als hippies. En zo blijft ook iedereen thuis want bij een bende hippies willen ze niet horen.

Bewerkt door Eibhlin, 06 augustus 2015 - 09:58.

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#40 Geplaatst 06 augustus 2015 - 10:07

Bekijk berichtazrael, op 06 augustus 2015 - 07:50, zei:

Dan hebben we het nog niet over EU-parlementariërs... Ik copy-paste even een stukje uit een artikel over het beruchte servies:
"PVV wilde van Mogherini weten of ze dit soort 'fratsen' voortaan van haar eigen salaris van 24.000 euro belastingvrij per maand kan betalen."

24.000 belastingvrij per maand. Alstublieft. En ons persen ze ons uit tot de laatste cent. Wij zijn veel te braaf, maar 'verdeel en heers' en 'brood en spelen' worden tegenwoordig beter dan ooit toegepast. Iedereen laat zich in de luren leggen en zand in de ogen strooien...

En Europa maar zwaaien met de grote vinger dat iedereen moet bezuinigen :bla:  en zij teren ondertussen op 't groot geld! Bah!

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
    • Locatie: Lierde
  • 3 katten
OFFLINE

#41 Geplaatst 06 augustus 2015 - 10:33

Dat is in eigen land toch ook zo. Waarom moeten wij eigenlijk 4 regeringen onderhouden en al die parlementen daarbovenop en senaat. Het grof geld zit daar, niet bij ons.
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
    • Locatie: O-Vl
  • 8 katten
OFFLINE

#42 Geplaatst 07 augustus 2015 - 15:55

Bekijk berichtARIZONA, op 04 augustus 2015 - 21:37, zei:

En het kan nog duurder in 2016:

- Kilometerheffing wordt ingevoerd: http://www.flows.be/...tens-65-duurder

- Remgeld bij tandarts 15% duurder voor wie niet jaarlijks naar de tandarts gaat: http://www.s-p-a.be/...est-kwetsbaren/

- http://www.bbtk.org/...idszorg (3).pdf

Tandarts is belachelijk. Ik heb supergezonde tanden, nog nooit een gaatje gehad en toen ik vorig jaar naar de tandarts ging en ik vroeg of ik volgend jaar terug op controle moest komen, zei die zelf dat het niet nodig was. Ik moest maar binnen een paar jaar terug komen. Tenzij ik plots tandpijn kreeg uiteraard. Wat ik nog nooit gehad heb. Ik wil maar zeggen, elk geval is anders. Ik zit er niet mee in om elk jaar naar de tandarts te gaan, maar om dan een uur kwijt te zijn om dan gewoon weer maar eens te horen dat alles perfect in orde is, tja dat is tijd en geldverspilling.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#43 Geplaatst 07 augustus 2015 - 17:27

Bekijk berichtVennen, op 07 augustus 2015 - 15:55, zei:



Tandarts is belachelijk. Ik heb supergezonde tanden, nog nooit een gaatje gehad en toen ik vorig jaar naar de tandarts ging en ik vroeg of ik volgend jaar terug op controle moest komen, zei die zelf dat het niet nodig was. Ik moest maar binnen een paar jaar terug komen. Tenzij ik plots tandpijn kreeg uiteraard. Wat ik nog nooit gehad heb. Ik wil maar zeggen, elk geval is anders. Ik zit er niet mee in om elk jaar naar de tandarts te gaan, maar om dan een uur kwijt te zijn om dan gewoon weer maar eens te horen dat alles perfect in orde is, tja dat is tijd en geldverspilling.

Ik kan begrijpen dat jij dit dan onzinnig vind, maar sommige gaan pas alleen met erge tandpijn naar de tandarts zonder verdere controle (bv. als kindzijnde). Dit wegens geldgebrek. Dan kan zo'n maatregel de ouders wel 'dwingen' jaarlijks te gaan met hun kind.


azrael
azrael
  • 356 berichten
    • Locatie: Vlaams-Brabant
  • 1 katten
OFFLINE

#44 Geplaatst 08 augustus 2015 - 12:21

De grote fout die de regering al jaren maakt is dat je niet alles aanzwengelt door extra belastingen te heffen of door bepaalde voordelen voor vermogenden. Je zwengelt pas alles aan door de gewone man in de straat, de consument, meer te laten overhouden. Met de tax-shift hebben ze er nu o.a. voor gezorgd dat zelfstandigen/werkgevers minder kosten hebben. Fijn. Maar daardoor gaan deze geen extra personeel aannemen. Ze gaan gewoon blij zijn dat ze minder kosten hebben. Extra personeel heeft geen nut, zolang er niet meer geconsumeerd wordt (anders krijg je overschotten en daar ben je niets mee, integendeel dat kost geld).
Nu word ik als consument uitgeperst tot de laatste druppel. Als jong gezin, net verbouwd/gebouwd/gekocht, auto nodig voor het werk, hou je tegenwoordig geen frank meer over. Dus consumptie wordt beperkt tot het absolute minimum. Als ik vanaf morgen als consument meer overhoud op het einde van de maand kan ik meer consumeren. Een weekendje thuiszitten, wordt een dagje aan zee/ardennen/pretpark... Fijn voor de handelaars daar, want er wordt geconsumeerd. In plaats van de hele dag op het strand te zitten (want goedkoop), huren we eens enkele fietsen of een gocart of we gaan eens minigolfen. Alweer een tevreden handelaar. Een dagje boodschappen doen in de stad wordt dan aangevuld met een terrasje, drankje, ijsje... Nog meer tevreden handelaars. Vrouwlief draagt schoenen die wat versleten zijn? Natuurlijk kunnen die nog deze zomer meegaan, maar ach... ze moet er toch goed uitzien? We kopen gewoon een nieuw paar. Ook bij deze handelaar rinkelt de kassa. En niet alleen ik zal dan meer consumeren, nee, miljoenen anderen zullen meer gaan uitgeven. En dan zullen de werkgevers extra personeel nodig hebben. Mensen die op die manier terug aan de bak geraken, ook weer een mooi inkomen gaan hebben en ook weer meer gaan consumeren. En de bal is aan het rollen. Maar dat kunnen ze in Brussel blijkbaar maar niet snappen... Of het moet zijn dat ze ons arm willen houden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
ONLINE

#45 Geplaatst 08 augustus 2015 - 13:42

Bekijk berichtazrael, op 08 augustus 2015 - 12:21, zei:

De grote fout die de regering al jaren maakt is dat je niet alles aanzwengelt door extra belastingen te heffen of door bepaalde voordelen voor vermogenden. Je zwengelt pas alles aan door de gewone man in de straat, de consument, meer te laten overhouden. Met de tax-shift hebben ze er nu o.a. voor gezorgd dat zelfstandigen/werkgevers minder kosten hebben. Fijn. Maar daardoor gaan deze geen extra personeel aannemen. Ze gaan gewoon blij zijn dat ze minder kosten hebben. Extra personeel heeft geen nut, zolang er niet meer geconsumeerd wordt (anders krijg je overschotten en daar ben je niets mee, integendeel dat kost geld).
Nu word ik als consument uitgeperst tot de laatste druppel. Als jong gezin, net verbouwd/gebouwd/gekocht, auto nodig voor het werk, hou je tegenwoordig geen frank meer over. Dus consumptie wordt beperkt tot het absolute minimum. Als ik vanaf morgen als consument meer overhoud op het einde van de maand kan ik meer consumeren. Een weekendje thuiszitten, wordt een dagje aan zee/ardennen/pretpark... Fijn voor de handelaars daar, want er wordt geconsumeerd. In plaats van de hele dag op het strand te zitten (want goedkoop), huren we eens enkele fietsen of een gocart of we gaan eens minigolfen. Alweer een tevreden handelaar. Een dagje boodschappen doen in de stad wordt dan aangevuld met een terrasje, drankje, ijsje... Nog meer tevreden handelaars. Vrouwlief draagt schoenen die wat versleten zijn? Natuurlijk kunnen die nog deze zomer meegaan, maar ach... ze moet er toch goed uitzien? We kopen gewoon een nieuw paar. Ook bij deze handelaar rinkelt de kassa. En niet alleen ik zal dan meer consumeren, nee, miljoenen anderen zullen meer gaan uitgeven. En dan zullen de werkgevers extra personeel nodig hebben. Mensen die op die manier terug aan de bak geraken, ook weer een mooi inkomen gaan hebben en ook weer meer gaan consumeren. En de bal is aan het rollen. Maar dat kunnen ze in Brussel blijkbaar maar niet snappen... Of het moet zijn dat ze ons arm willen houden.
Ja, en ik zou nog willen aanvullen met dit :

Het is niet de kleine zelfstandige die hen interesseert maar de "grote" bedrijven die ze willen helpen.
Zoals we zelf merken liggen de prijzen vaak lager bij de grotere ketens.
Door de koopkracht te verlagen gaan we meer en meer naar de grote ketens winkelen, zo worden ze nog kapitaalkrachtiger : het  houdt zichzelf in de hand op die manier. En de kleine zelfstandige verdwijnt beetje per beetje...