Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Tax shift

• Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#46 Geplaatst 08 augustus 2015 - 14:08

Weer goed nieuws vandaag : POLITICI EN TOPAMBTENAREN verzwijgen ongestraft mandaten-ze moeten al 10 jaar hun mandaten en vermogens publiek maken, maar doen dat uiteraard niet-ze blijven gewoonweg ongestraft :evil:
​John Crombez heeft blijkbaar vergeten ook daar eens een witte kassa in te voeren !!!!!

MICHEL I & CO  pak die SJOEMELAARS maar eerst eens aan !!!

Benieuwd of wij 10 jaar geen belastingen zouden betalen of we ook ongestraft blijven .

man, man, man toch wat een KL.... POLITICI hebben wij toch, onverantwoord gedrag noem ik dat :8

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 08 augustus 2015 - 14:13

Onze politiek knijpt gewoon het ene oog dicht en richt het andere arendsoog op ons. Elk klein misstapje dat je begaat word je gestraft, beboet, mag je betalen. Wij moeten lopen zoeken, informeren, deuren platlopen om onze rechten op te eisen en te weten te komen waar we recht op hebben. Terwijl die groten op giga schaal frauderen en witwassen, alle achterpoortjes kennen en dat kan jaren doorgaan.
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:29

Kristof Calvo van Groen vindt dat de premier niet eerlijk is over de taxshift.

Premier Michel verdedigt het akkoord met hand en tand en hamert op de 100 euro extra die mensen op hun loonbriefje zullen krijgen.

Maar de premier moet eerlijk zijn. Niet elke werknemer gaat erop vooruit, uiteindelijk zal 70% van de werkende populatie geen extra loon krijgen.
Calvo doelt op het feit dat de 100 euro extra enkel voor mensen zijn die minder dan 2400 euro bruto per maand verdienen. Bovendien is het geld er niet om dat te betalen. Zelfs al gaat het maar om 30% van de werkende bevolking, het kost 1,4 miljard euro, terwijl de taxshift maar 850 miljoen in het laatje zal brengen.

De lastenverlaging komt er ook pas vanaf 2016 terwijl de elektriciteitsprijs in september al stijgt.

(Bron: VTM-nieuws)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 08 augustus 2015 - 20:02

Maar dan nog... Al zou iedereen 100€ meer overhouden. Met al die kosten die ze omhoog trekken houden we die 100€ helemaal niet over. Dat is gewoon zoals altijd beloftes maken en een rad voor de mensen hun ogen draaien.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 08 augustus 2015 - 21:51

Bekijk berichtLilia2055, op 06 augustus 2015 - 10:33, zei:

Dat is in eigen land toch ook zo. Waarom moeten wij eigenlijk 4 regeringen onderhouden en al die parlementen daarbovenop en senaat. Het grof geld zit daar, niet bij ons.
Dat zeg ik ook, al jaren. Waarom moet zo'n klein landje als België zoveel verschillende regeringen hebben ? Moesten ze datzelfde in Rusland, China of de VS doen.....
Wat me ook niet zint is dat ze wel de werkers hun loon gaan verhogen. Ik gun het hun hoor, maar in België is loon op arbeid zo al zo hoog in vergelijking met andere landen. Niet verwonderlijk dat bedrijven naar goedkopere landen trekken. En waarom krijgen gepensioneerden niks bij ? Ik heb meer dan 40 jaar hard gewerkt (begonnen aan de afwas in Antwerpen, woon in Hasselt, toch een teken dat ik echt wel wilde werken, niet ?). Maar nu krijg ik geen cent bij en ik heb er lang genoeg voor moeten werken. Op vakantie gaan, nu ik met pensioen ben, zit er voor ons niet meer in. Terwijl je toch je hele leven droomt van meerdere keren per jaar op vakantie te gaan, zodra je op pensioen bent.

Bewerkt door Elma, 08 augustus 2015 - 21:52.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 08 augustus 2015 - 21:51

Bekijk berichtEibhlin, op 08 augustus 2015 - 20:02, zei:

Maar dan nog... Al zou iedereen 100€ meer overhouden. Met al die kosten die ze omhoog trekken houden we die 100€ helemaal niet over. Dat is gewoon zoals altijd beloftes maken en een rad voor de mensen hun ogen draaien.

Dat is helaas ook een feit.

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#52 Geplaatst 09 augustus 2015 - 10:51

Als men efkes stilstaat welke last wij nu al dragen : schuld  per inwoner komt neer op 37.000 euro - schuld per "WERKZAME" inwoner komt neer op 74.160 euro-das toch ongelooflijk :evil:  we zijn nu al koploper  betreft de lasten op arbeid, iedereen is zwaar belast op loon, de pensioenen en andere sociale uitkeringen zijn van de laagste, dus wat blijft er dan nog over ???
De problemen zijn ontstaan in het verleden, korte termijn denken, niks sparen en geld uitdelen, gratis dit en gratis dat, ( regering Verhofstad, met vld/mr-ps/spa en de groene) terwijl iedereen weet dat het altijd wel iemand is die het betaalt, wel we zitten nu met de gebakken peren.Het geld die er toen was, hebben ze gewoonweg misbruikt !!!
Wat een onbekwame politici , bedankt hoor :8  en of ze nu rood, groen,geel, blauw zijn, het maakt niet uit, ze dragen allemaal die verantwoordelijkheid.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 09 augustus 2015 - 13:35

De laatste tijd gaat het toch bergaf hoor. Die schuld, daar roepen ze veel te hard over zodat mensen alle maatregelen zouden slikken en niet de politici van nu, maar die in het verleden, zouden beschuldigen.

Ze bouwen elke sociale maatregel en structuur af. Dat besparen kan voor mij en vele anderen niet. Als je al niks hebt...

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#54 Geplaatst 09 augustus 2015 - 15:13

Bekijk berichtNasa, op 09 augustus 2015 - 13:35, zei:

De laatste tijd gaat het toch bergaf hoor. Die schuld, daar roepen ze veel te hard over zodat mensen alle maatregelen zouden slikken en niet de politici van nu, maar die in het verleden, zouden beschuldigen.

Ze bouwen elke sociale maatregel en structuur af. Dat besparen kan voor mij en vele anderen niet. Als je al niks hebt...

Je hebt meer dan een punt, ze mogen wat mij betreft zeker besparen op zichzelf, want onze BELGISCHE EXCELLENTIES zijn zeer goed betaald in vergelijking met hun buitenlandse collega's.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 09 augustus 2015 - 17:11

Misschien ben ik paranoïa :louche:  maar soms denk ik dat het één grote show is die politiek.
Dat alles vooraf al afgesproken is tussen die mannen (en vrouwen), en alles wat wij te zien of te lezen krijgen enkel een schouwspel is doordat wij het idee krijgen dat er "aan gewerkt" wordt.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 09 augustus 2015 - 18:01

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 augustus 2015 - 17:11, zei:

Misschien ben ik paranoïa :louche:  maar soms denk ik dat het één grote show is die politiek.
Dat alles vooraf al afgesproken is tussen die mannen (en vrouwen), en alles wat wij te zien of te lezen krijgen enkel een schouwspel is doordat wij het idee krijgen dat er "aan gewerkt" wordt.

Daar ben je niet alleen in hoor. Niet alleen geven ze ons het idee dat er aan gewerkt word. Ze geven ons ook het idee alsof we iets te zeggen hebben.
Geplaatste afbeelding

azrael
azrael
  • 364 berichten
  • 1 katten

#57 Geplaatst 09 augustus 2015 - 18:09

Het is ook een één grote show. Alles wordt onderling bedisseld en verdeeld. En wie niet meespeelt of goede bedoelingen heeft, die wordt er vakkundig, al dan niet met behulp van de pers, uitgebonjourd. En het volk wordt mak gehouden door de "verdeel en heers" en "brood en spelen" strategie. Verdeel het volk en speel ze tegen elkaar uit, anders staan ze sterk. En strooi ze zand in de ogen en laat hen denken dat ze het goed hebben, zo blijven ze kalm. Uiteindelijk hebben we het hier zeker niet slecht. Maar als alles goed en eerlijk beheerd zou worden, kan iedereen gemakkelijk wat meer krijgen van de koek en zonder probleem op 50 jaar op pensioen gaan. Maar dan moeten de machthebbers (politici en rijke elite) een stuk van de koek afstaan en dat willen ze natuurlijk niet.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 09 augustus 2015 - 18:17

Ik weet al een slogan voor op mn volgende kiesbrief :d
veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 09 augustus 2015 - 18:33

Geplaatste afbeelding

Waarom eigenlijk nog gaan kiezen? Achteraf wisselen ze toch van postjes hoe hun pet staat en doen ze er hun goesting mee en van al hun beloftes voor de verkiezingen komt er niets terecht. Je zou er inderdaad paranoïa van worden.

Bewerkt door ARIZONA, 09 augustus 2015 - 18:34.

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#60 Geplaatst 09 augustus 2015 - 19:04

Eerlijk gezegd vind ik pensioen op 50 jaar toch wat te vroeg,gemiddelde leeftijdsverwachting  is +- 80 jaar, gemiddelde starter is +- 25 jaar, das duidelijk dat zo'n systeem niet haalbaar is,(25/30) 60 jaar voor iedereen, zou al een stap in de goede richting zijn (35/20), geen verschil tussen de prive en ambtenaren, jammer maar de bereidwilligheid is ver te zoeken. ( ik ben tewerkgesteld in de prive en mijn partner is ambtenaar)