Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Tax shift

• Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#91 Geplaatst 20 augustus 2015 - 16:02

Zover ze me uitlegde kan ze dus geen uitkering krijgen omdat ze geen gewone jobs kan aannemen. Voor de ziekenkas moet het een erkende ziekte zijn wat dus ook niet is (fybro). Ze zou wel ergens een heel erg mini bedragje kunnen krijgen maar dat is zo belachelijk laag en dan nadelig voor belastingen te betalen dat ze dat maar zo laat. Nu woont ze gewoon nog steeds thuis en nog steeds aan het zoeken wat haar opties zijn. Ze is dan uiteindelijk na mijn verhaal toch naar de vdab gestapt voor ook een speciaal traject om toch maar iets te zoeken dat ze kan doen om een beetje een inkomen te hebben.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#92 Geplaatst 20 augustus 2015 - 16:14

Bekijk berichtlathyrus, op 20 augustus 2015 - 13:38, zei:

Wat betreft dat ze doen alsof ze u niet geloven en uw ziekte geen ziekte is: ik kan me daar zo verdomde kwaad in maken hé, ze doen inderdaad alsof je niet ziek bent en je ziekte niet echt is en maar tussen je twee oren zit maar tegelijkertijd kan je geen schuldsaldoverzekering krijgen, geen hospitalisatieverzekering krijgen en al helemaal geen levensverzekering krijgen, raar maar waar is je ingebeelde ziekte dan plots wel echt...
Sommige banken geven wel een schuldsaldoverzekering als je ziek bent maar meestal is het bedrag dan zo schandalig hoog dat het amper haalbaar is.
Onlangs vernam ik echter dat er een nieuwe regeling is betreffende schuldsaldoverzekeringen voor mensen die ziek zijn.
Als ik het goed begreep mogen ze geen weigeren en zouden de bedragen ook aangepast worden.
Verder heb ik er mezelf nog niet over geïnformeerd, durf er dus niet veel méér over kwijt, maar voor mensen in dit geval -die vroeger nooit zo'n verzekering hebben kunnen nemen- is het misschien wel interessant om zich even te informeren bij hun verzekeraar ofzo.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 20 augustus 2015 - 16:16.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#93 Geplaatst 20 augustus 2015 - 22:46

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 20 augustus 2015 - 16:14, zei:

Sommige banken geven wel een schuldsaldoverzekering als je ziek bent maar meestal is het bedrag dan zo schandalig hoog dat het amper haalbaar is.
Onlangs vernam ik echter dat er een nieuwe regeling is betreffende schuldsaldoverzekeringen voor mensen die ziek zijn.
Als ik het goed begreep mogen ze geen weigeren en zouden de bedragen ook aangepast worden.
Verder heb ik er mezelf nog niet over geïnformeerd, durf er dus niet veel méér over kwijt, maar voor mensen in dit geval -die vroeger nooit zo'n verzekering hebben kunnen nemen- is het misschien wel interessant om zich even te informeren bij hun verzekeraar ofzo.

ja dat heb ik ook al gehoord dat er een nieuwe wet zou zijn die zegt dat men je niet mag discrimineren en dat je een schuldsaldoverzekering moet kunnen krijgen
In de praktijk gaat het er wel anders aan toe heb ik van een paar mensen gehoord, ik kan mezelf er gewoon niet toe brengen om me daar nog eens op te gaan bevragen, ik weet zo al dat het een heel gedoe gaat zijn en dat ze zich er toch  vantussen gaan proberen konkelen

Ik kreeg (enkele jaren geleden ) er indertijd ook geen , een schuldsaldoverzekering,  terwijl ik toch al meer dan vijf jaar kankervrij was en de chronische ziektes die ik heb zogezegd tussen mijn twee oren zitten als t er op aankomt dat men mij iets moet uitbetalen of geven
En enkele jaren geleden (toen ik al van die wet gehoord had) kreeg ik te horen dat ik ook geen hospitalisatieverzekering kon krijgen (gelukkig had ik jaren daarvoor blijkbaar toch een hospitalisatieverzekering genomen mits bepaalde uitsluitingen, t is te zeggen, nogal veel uitsluitingen, maar ik was t met al het gedoe dat ik ondertussen gehad had gewoon vergeten dat ik die verzekering afgesloten had en ik dacht dat ik alleen een verzekering voor mijn ex man in orde had gemaakt, ik had bij de scheiding alle papieren meegegeven aan hem en de domme kemel die te lomp was om te helpen donderen had naar niks gekeken en had blijkbaar x aantal jaar zowel zijn verzekering als die van mij betaald en daardoor kon ik toen dat eindelijk aan t licht kwam doordat iemand anders de papieren bekeek die verzekering nog overnemen, mijn ex wou ze natuurlijk gewoon laten afsluiten maar dat mocht wettelijk gezien niet, men moest me op de hoogte ervan brengen en daardoor heb ik toch iets van een hospitalisatieverzekering, anders kon ik er naar fluiten) en een levensverzekering kon ook al niet
Ik vind dat schandalig die discriminatie, want dat is het, pure discriminatie
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 20 augustus 2015 - 23:15

Ja ze zeggen zo ook dat een arts van de rva ook neutraal moet zijn. In praktijk zijn die dat echter niet. Sommige ziektes als ze er persoonlijk niet in geloven keuren ze gewoon af en bevinden ze u werkbekwaam. Als je jong bent gaan ze je ook minder snel een bepaald percentage geven puur om u zo lang mogelijk op de arbeidsmarkt te houden, of het nu gaat of niet om te werken. Gevolg is dat je je uitkering ziet droppen terwijl je ofwel geen werk vind want wie wil een zieke en ten tweede dat je niet alles kan aannemen waardoor je eeuwig zoekt. Je moet maar es zien hoe veel vacatures er hebben staan "fysiek zwaar werk".

Bewerkt door Eibhlin, 20 augustus 2015 - 23:19.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 21 augustus 2015 - 00:01

Bekijk berichtlathyrus, op 20 augustus 2015 - 22:46, zei:

En enkele jaren geleden (toen ik al van die wet gehoord had) kreeg ik te horen dat ik ook geen hospitalisatieverzekering kon krijgen ...
Wat de schuldsaldoverzekering betreft heb ik een link gevonden waar er sprake is van de wet uit 2010, maar eveneens dat deze pas in uitvoering gebracht wordt sinds januari 2015.
http://www.hebbes.be...ring-vanaf-2015
Het is nogal vaag of dit nu effectief zo'n grote verandering met zich meebrengt...vond het toch wel interessant om hier even te delen, vooral omdat jij het had over enkele jaren geleden en hier gesteld wordt dat het vanaf 2015 in uitvoering gebracht wordt ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 21 augustus 2015 - 00:07.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 21 augustus 2015 - 00:10

Bekijk berichtEibhlin, op 20 augustus 2015 - 16:02, zei:

Zover ze me uitlegde kan ze dus geen uitkering krijgen omdat ze geen gewone jobs kan aannemen. Voor de ziekenkas moet het een erkende ziekte zijn wat dus ook niet is (fybro). Ze zou wel ergens een heel erg mini bedragje kunnen krijgen maar dat is zo belachelijk laag en dan nadelig voor belastingen te betalen dat ze dat maar zo laat. Nu woont ze gewoon nog steeds thuis en nog steeds aan het zoeken wat haar opties zijn. Ze is dan uiteindelijk na mijn verhaal toch naar de vdab gestapt voor ook een speciaal traject om toch maar iets te zoeken dat ze kan doen om een beetje een inkomen te hebben.
Die belastingen zou ze dan waarschijnlijk moeten betalen omdat ze nog thuis woont en haar moeders inkomen wordt samen gerekend met dat van haar?
Misschien stijgt dat bedrag als ze alleen gaat wonen, maar dat is dan financieel waarschijnlijk niet haalbaar :(

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 21 augustus 2015 - 00:23.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#97 Geplaatst 21 augustus 2015 - 00:18

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 21 augustus 2015 - 00:10, zei:

Die belastingen zou ze dan waarschijnlijk moeten betalen omdat ze nog thuis woont en jouw moeders inkomen wordt samen gerekend met dat van haar?
Misschien stijgt dat bedrag als ze alleen gaat wonen, maar dat is dan financieel waarschijnlijk niet haalbaar :(

Ja zoiets, zolang ze thuis woont is ze ten laste terwijl als ze dan dat inkomen heeft wordt ze als inwonende zelfstandige persoon gezien. Daardoor zou zowel zij als haar ma meer belastingen betalen. Voor een mini bedrag dus niet de moeite he. En nee inderdaad alleen wonen zit er dan niet in. Ze heeft enorm veel kosten voor medicatie en met een gewoon loon kom je tegenwoordig amper toe. Maar ja, onze regering doet jammer genoeg vooral veel voor de rijkeren. Het enige dat ze doen met mensen die in een putje rondjes lopen is ze nog dieper graven en er een bord bij zetten van kijk es wat een sukkelaar.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#98 Geplaatst 21 augustus 2015 - 00:38

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 21 augustus 2015 - 00:01, zei:

Wat de schuldsaldoverzekering betreft heb ik een link gevonden waar er sprake is van de wet uit 2010, maar eveneens dat deze pas in uitvoering gebracht wordt sinds januari 2015.
http://www.hebbes.be...ring-vanaf-2015
Het is nogal vaag of dit nu effectief zo'n grote verandering met zich meebrengt...vond het toch wel interessant om hier even te delen, vooral omdat jij het had over enkele jaren geleden en hier gesteld wordt dat het vanaf 2015 in uitvoering gebracht wordt ;)

bedankt om dat op te zoeken!
Volgens mij hebben wij dat aangevraagd in 2010 want ik was meer dan vijf jaar kankervrij en k heb in 2005 kanker gehad...
Maar  toen was die wet dus nog niet in voege, ik vind dat erg dat dat meer dan vijf jaar duurt tussen het stemmen van een wet en het in voege brengen van een wet.
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af wat voor verandering het effectief meebrengt in praktijk
En voor mij is t dan toch te laat waarschijnlijk?
Als je in 2010 een bepaald bedrag hebt geleend en je kreeg toen geen schuldsaldoverzekering dan kan je dat nu waarschijnlijk niet nog eens aanvragen?
Ik zou het maar doen als het kon om halve trouwboek toch iets te kunnen geven van gemoedsrust, dat als ik zou wegvallen dat hij dan niet meer zou verder moeten betalen op zijn eentje voor die lening
Als t er weer een hoop geleuter en een hoop papierenwerk zou aan te pas komen (extra papierenwerk ivm die gezondheidsproblemen dus) dan zou halve trouwboek het waarschijnlijk al niet willen proberen om zo iets opnieuw aan te vragen ook al zou het dan kunnen, ik ben iemand die ook al smijten ze vanalle papierenwerk naar mijne kop en ook al proberen ze t mij moeilijk te maken ik probeer toch om te bereiken wat ik wil bereiken, ook al is t misschien zot om te proberen, hoe moeilijker ze het me maken hoe meer vastberaden ik word om het te blijven proberen (ik heb een nogal uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel, als ik vind dat ik ergens geen recht op heb zou ik dat nooit vragen maar als ik er zeker van ben dat en ik er overtuigd van ben dat ik ergens wel recht op heb dan vind ik dat heel onrechtvaardig als men zich dan in alle bochten kronkelt om me dat te ontzeggen en in hoe meer bochten ze zich kronkelen hoe bozer dat ik dan word en hoe harder dat ik dan doorzet om toch te krijgen/te bekomen wat ik rechtvaardig vind om te krijgen/te bekomen) , halven trouwboek gooit de handdoek direct in de ring, die vindt het dan weggesmeten moeite om eigenlijk tegen beter weten in toch te proberen, die vindt het dan verstandiger om onze tijd en moeite in andere dingen te steken...
Ik blijf dan waarschijnlijk te lang toch proberen soms en halven trouwboek geeft het dan waarschijnlijk iets te snel op soms...

Bewerkt door lathyrus, 21 augustus 2015 - 00:43.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 21 augustus 2015 - 00:49

Bekijk berichtlathyrus, op 21 augustus 2015 - 00:38, zei:

bedankt om dat op te zoeken!
Volgens mij hebben wij dat aangevraagd in 2010 want ik was meer dan vijf jaar kankervrij en k heb in 2005 kanker gehad...
Maar  toen was die wet dus nog niet in voege, ik vind dat erg dat dat meer dan vijf jaar duurt tussen het stemmen van een wet en het in voege brengen van een wet.
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af wat voor verandering het effectief meebrengt in praktijk
En voor mij is t dan toch te laat waarschijnlijk?
Als je in 2010 een bepaald bedrag hebt geleend en je kreeg toen geen schuldsaldoverzekering dan kan je dat nu waarschijnlijk niet nog eens aanvragen?
Ik zou het maar doen als het kon om halve trouwboek toch iets te kunnen geven van gemoedsrust, dat als ik zou wegvallen dat hij dan niet meer zou verder moeten betalen op zijn eentje voor die lening
Als t er weer een hoop geleuter en een hoop papierenwerk zou aan te pas komen (extra papierenwerk ivm die gezondheidsproblemen dus) dan zou halve trouwboek het waarschijnlijk al niet willen proberen om zo iets opnieuw aan te vragen ook al zou het dan kunnen, ik ben iemand die ook al smijten ze vanalle papierenwerk naar mijne kop en ook al proberen ze t mij moeilijk te maken ik probeer toch om te bereiken wat ik wil bereiken, ook al is t misschien zot om te proberen, hoe moeilijker ze het me maken hoe meer vastberaden ik word om het te blijven proberen, halven trouwboek gooit de handdoek direct in de ring, die vindt het dan weggesmeten moeite om eigenlijk tegen beter weten in toch te proberen, die vindt het dan verstandiger om onze tijd en moeite in andere dingen te steken...
Ik blijf dan waarschijnlijk te lang toch proberen soms en halven trouwboek geeft het dan waarschijnlijk iets te snel op soms...
Toen wij drie jaar geleden ons huis kochten werden we ook geweigerd bij een bepaalde bank (weet de naam niet meer precies),
het was mijn broer die me hierover inlichtte een maand geleden.
Ik denk niet dat het te laat is hoor, voor jou ook niet, hij raadde me toch aan dit nog eens na te vragen bij onze verzekeraar.
Zelf zie ik ook op tegen de papierwinkel hoor en vooral wetende dat we niet veel meer extra kunnen missen.
Maar zal er toch ook eens werk van maken.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#100 Geplaatst 21 augustus 2015 - 01:07

Toen wij ons huis kochten hoorden we via mijn moeder dat een ver familielid de reactie gaf : "met 2 mensen op invaliditeit en toch een huis kunnen kopen??!!.
Tja, wij hebben "gelukkig" recht gehad op een sociale lening. En zijn best tevreden met ons klein maar gezellig stulpje die hij waarschijnlijk nog niet zou gebruiken om zijn hond in te steken, als hij er één had :p
Mensen vergeten dan ook vaak dat je niets van je lening kan aftrekken in je belastingen wanneer je van een uitkering leeft en denken vaak : "die krijgen zo'n lage lening".
Integendeel, wij moeten jaarlijks nog een soort belasting betalen (moet eens de correcte naam opzoeken ervan) omdat onze uitkeringen samengeteld worden sinds we getrouwd zijn.
Iets van een belasting die Dehaene vroeger inlaste en maar een jaar in voege zou blijven, maar blijkbaar in voege gebleven is.

Als mensen ons vragen wat we doen van werk schaam ik me soms te pletter, omdat het toch niet zo vaak voorkomt bij koppels dat beiden op invaliditeit staan.
Mijn partner was al ziek voordat we mekaar ontmoetten, ik heb beroepsmatig nog een paar jaar kunnen functioneren.

Zowel haar dokter als de mijne zeggen dat ze het bewonderen hoe we -ondanks ons ziek zijn- er toch nog het beste proberen van te maken.
Ik hoop een dag tot een punt te komen dat ik meer waarde ga hechten aan wat onze dokters zeggen dan aan wat andere mensen zouden kunnen denken.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#101 Geplaatst 21 augustus 2015 - 02:17

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 21 augustus 2015 - 01:07, zei:

Toen wij ons huis kochten hoorden we via mijn moeder dat een ver familielid de reactie gaf : "met 2 mensen op invaliditeit en toch een huis kunnen kopen??!!.

Toch erg hé, die commentaar
Ipv blij te zijn voor jullie, nee, zijn ze nog jaloers, want dat is volgens mij gewoon uit jaloezie dat mensen zo een commentaren geven
Ik snap dat niet hoe iemand jaloers kan zijn op ne mens die zoveel gezondheidsproblemen heeft dat diene mens niet meer kan werken en ook zoveel andere dingen niet meer kan doen die 'normale' en 'gewone' mensen wel nog kunnen doen, dingen die ze zelf doodnormaal vinden en waar ze nog geen twee seconden bij blijven stilstaan als ze ze doen maar die voor diene mens met gezondheidsproblemen ontzettend moeilijk tot gewoon ronduit onmogelijk zijn geworden
En als je dan toch eens iets kan doen of kan 'krijgen' wat een 'gewoon en normaal' mens ook kan doen of kan krijgen (mits bepaalde extra inspanningen die je dan moet leveren) dan wordt het je nog niet gegund...
Dan krijg je er nog commentaar op
Ja er zijn profiteurs maar er zijn ook meer dan genoeg eerlijke mensen die tegen wil en dank geconfronteerd worden met gezondheidsproblemen en die niet liever zouden doen dan iedere dag mogen optrekken naar hun werk, maar t is makkelijker om dat te negeren en gewoon wat commentaar te zitten geven

vraagje: is dat zo dat als je twee ziekte/invaliditeits uitkeringen samenvoegt dat je dan eigenlijk minder krijgt dan je voordien individueel kreeg? Je moet er niet op antwoorden hoor als je dat liever niet doet, ik wil mijne neus niet in je privézaken steken, maar ik zit me dat nu af te vragen omdat ik me meen te herinneren van ooit zo eens iets gehoord te hebben op tv maar ik kan me niet meer herinneren of het nu over werkeloosheidsuitkeringen ging of over ziekte of invaliditeitsuitkeringen
Het zou me in ieder geval niet verbazen dat je financieel slechter af bent als je die uitkeringen samenvoegt dan wanneer je individueel een uitkering trekt, dat zou typisch zijn dat ze de mensen in zo een situatie zetten
Ik vind dat trouwens ook nogal unfair als dat zo is, t is zo al moeilijk genoeg om rond te komen met zo een uitkering laat staan dat ze er dan nog wat van gaan afhouden
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#102 Geplaatst 21 augustus 2015 - 02:23

Tja, wij hebben "gelukkig" recht gehad op een sociale lening. En zijn best tevreden met ons klein maar gezellig stulpje die hij waarschijnlijk nog niet zou gebruiken om zijn hond in te steken, als hij er één had :p
Mensen vergeten dan ook vaak dat je niets van je lening kan aftrekken in je belastingen wanneer je van een uitkering leeft en denken vaak : "die krijgen zo'n lage lening".
Integendeel, wij moeten jaarlijks nog een soort belasting betalen (moet eens de correcte naam opzoeken ervan) omdat onze uitkeringen samengeteld worden sinds we getrouwd zijn.
Iets van een belasting die Dehaene vroeger inlaste en maar een jaar in voege zou blijven, maar blijkbaar in voege gebleven is.

dat wist ik ook niet dat je als je allebei ziekte/invaliditeitsuitkering trekt dat je dan niks van je lening kan aftrekken van de belastingen
Halven trouwboek had dit huis al gekocht voor hij mij kende en hij werkt dus wij kunnen dat wel inbrengen in de belastingen
Ik wist ook niet dat jullie jaarlijks nog een soort van belasting moeten betalen omdat jullie uitkeringen samengeteld worden
Wat voor maatregel van mijn voeten is dat nu weer alé
t Is niet al genoeg armoe troef als je van een uitkering (of twee) moet leven, gaan ze er nog wat meer van afknibbelen...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#103 Geplaatst 21 augustus 2015 - 02:29

Als mensen ons vragen wat we doen van werk schaam ik me soms te pletter, omdat het toch niet zo vaak voorkomt bij koppels dat beiden op invaliditeit staan.
Mijn partner was al ziek voordat we mekaar ontmoetten, ik heb beroepsmatig nog een paar jaar kunnen functioneren.

Daar kunnen jullie toch niet aan doen?
Maar ik snap dat wel dat je je soms te pletter schaamt ondanks dat je er niet kan aan doen, ik heb een gloeiende hekel aan de vraag 'wat doe je van werk?'
Omdat ik weet dat als ik zeg dat ik niet werk en ik op invaliditeit sta dat ik dan meestal veroordeeld word en omdat ik me dat toch wel aantrek dat ik veroordeeld word, dat ik me ook soms schaam terwijl ik toch niks verkeerds of slechts heb gedaan, ik heb alleen maar de pech gehad van een ongeluk te krijgen ...
Soms word ik gewoon heel kwaad om t feit dat ik veroordeeld word, hangt een beetje er van af hoe ik me zelf voel op diene moment...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#104 Geplaatst 21 augustus 2015 - 02:47

Zowel haar dokter als de mijne zeggen dat ze het bewonderen hoe we -ondanks ons ziek zijn- er toch nog het beste proberen van te maken.
Ik hoop een dag tot een punt te komen dat ik meer waarde ga hechten aan wat onze dokters zeggen dan aan wat andere mensen zouden kunnen denken.

ik hoop het ook, dat je op een dag tot dat punt komt
Ik hoop het voor mezelf ook dat ik ook op dat punt kom
Maar dat is niet zo makkelijk hé als je constant commentaar naar je kop gesmeten krijgt van onwetende bevooroordeelde mensen die meestal zelfs niet beter willen weten , ze willen alleen maar commentaar kunnen geven.
You are damned if you do and you are damned if you don't, ze hebben er wel altijd iets op te zeggen en ze weten het wel altijd beter en er mag  vooral niks goeds in je leven gebeuren en je mag nergens plezier in hebben , je mag alleen maar ellende en miserie hebben als je door ziekte niet meer kan werken (en je moet er uitzien als een ouwe onverzorgde lor want als je zorg probeert te dragen om je voorkomen dan word je daar ook op afgerekend) maar je mag dan natuurlijk niks zeggen over al die ellende en die miserie want dan ben je een zaag (en als je er niks over zegt dan kan je toch niet zo ziek zijn, t is zoals je eerder zelf ook al zei...)
Ik probeer zo veel mogelijk zulke mensen te vermijden omdat ik er gewoon niet meer tegen kan tegen die stupide commentaren maar dat is spijtig genoeg ook niet altijd mogelijk (als t bv om familie gaat)
Heel veel courage toegewenst !
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 21 augustus 2015 - 09:52

Ja veel mensen snappen dat niet he. Die denken dat je een diagnose krijgt maar als je er vanbuite nog goed uit ziet het zo erg wel niet is. Bij gevolg denken ze dat je je laat gaan en moedwillig thuis blijft omdat je geen zin heb en profiteert van die ziekte. Ze denken dan dat je ganse tijd op reis gaat en dure dingen koopt, een vette bmw op u oprit en geld krijgt voor niks te doen. Maar ze zien niet hoe het is als je je super slecht voelt, ze komen je niet bezoeken in het ziekenhuis en ze zien ook je rekeningen niet waar je elke maand voor moet zitten euro's in 2 bijten!

Er is zo een gezegde:
6d0cae2f35046d4c78ea1a448747786d.jpg
Daar zit zeker iets in vind ik! Om door te kunnen gaan en je leven weer op te pikken na tegenslagen moet je wel sterk zijn. Een ziekte veranderd iemand zn leven drastisch en dat beseffen heel wat mensen niet.

Gisteren toevallig met iemand gesproken die ik een tijdje niet gezien heb. Hij wist me te vertellen dat het niet zo goed ging met hem op gezondheidsvlak. Als hij zich echt niet goed voelt en ergens niet heen kan waar afgesproken zijn de reacties boosheid naar hem toe. Terwijl hij dus wel iets aan zn hart heeft!

Geplaatste afbeelding