Spring naar inhoud

- - - - -

2e kat in huis

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
tanya
tanya
  • 72 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 augustus 2015 - 23:50

Tot enkele weken geleden had ik hier 2 katertjes, Orbi & Panamarenko, van 1,5 jaar oud in huis rondlopen. Toen ze 5 maand oud waren, heb ik ze uit het asiel gehaald en daar waren ze gewend om met andere katten samen te zitten (ze zaten in een grote ren met ongeveer 10 andere katten).
De broertjes waren onafscheidelijk en daarom heb ik ze ook samen geadopteerd.

Enkele weken geleden is Panamarenko jammerlijk genoeg overreden hier wat verder in de straat en sindsdien zit Orbi dus alleen.
Hij heeft het enkele dagen moeilijk gehad met het feit dat zijn broertje niet meer thuis kwam, maar stilaan is hij terug opengebloeid.
Panamarenko was de brutale van de 2, Orbi de kalmere en meer schuwe van de 2.

Ondertussen mis ik Panamarenko verschrikkelijk, maar mis ik het ook om 2 katten rondom mij te hebben.
Momenteel zou ik nog geen 2e kat kunnen adopteren, maar ik zou het na verloop van tijd wel graag willen.
Maar ik weet niet of Orbi dit wel zo'n geweldig idee zal vinden...

Orbi is namelijk een erg kalme kat, met de nodige kattenkuren natuurlijk, dus het lijkt me niet gemakkelijk om een speelkameraadje voor hem te vinden.

Hebben jullie tips ? Wel/geen 2e kat in huis halen, zo ja, best kater of kattin, jonger dan of even oud als hem, hoelang wachten, ...

Ik wil het ook niet puur voor mezelf doen, maar wil hem er een plezier mee doen.
Overdag ga ik namelijk de hele dag werken en misschien voelt hij zich dan minder alleen ?
Of geef ik nu menselijke trekjes aan 'n kat :goofy:

Alvast bedankt voor jullie tips/raad/info ! :catangel

Mammie van Orbi & Stien
Zwerverke, Witte, Casper, Sammy, Blondie, Zappa & Panamarenko...
geef er 'n serieuze lap in 't kattenparadijs lieverds !! Zal jullie blijven missen...

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 05 augustus 2015 - 15:54

Ik juich het altijd toe om een maatje voor je kat erbij te nemen,mits de kat dit aangeeft te willen / te missen.
Ik zou er dan ook niet te lang mee wachten,hij is het huis delen gewend,het geslacht van de nieuwe kat maakt denk ik niet zoveel uit,je kan beter kijken naar het karakter,of dat bij jouw kater past,en de leeftijd kan ook wel flexibel,geen oudje bij een jonge kat doen,maar 2 of5,6,7 maakt ook niet uit,als de kat speels is en/ of het karakter komt overeen,dan komt het wel goed.
Misschien bij de opvang informeren en als je een kat op het oog hebt,kun je deze aaien met een doekje oid en op schoot nemen,zodat je dit eerst aan jouw kater kunt laten ruiken,dan kent hij iig de geur al.
Eventueel kun je afspraken maken over als het niet gaat,maar geef het wel de tijd om aan elkaar te wennen,dat is niet altijd in een weekje gedaan.
Succes met je keuze!

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#3 Geplaatst 05 augustus 2015 - 23:18

Als je vaak van huis bent is het idd leuker voor Orbi om een nieuw vriendje te hebben, ik zou ook naar de leeftijd en karakter kijken , beetje zoals Orbi is en dan komt 't wel in orde,
ik wens je veel succes met uw zoektocht.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.676 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 06 augustus 2015 - 10:42

Als je een tweede katje bij wil nemen, kijk inderdaad naar het karakter van je andere kat.

Een rustige kat vindt het niet zo fijn om besprongen te worden door een actieve jongeling.
Sommigen vinden echter hun 2e jeugd terug, maar voor 't zelfde geld heb je elke dag geblaas en gegrom.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com