Spring naar inhoud

- - - - -

Tot ziens mijn lief poppeke.

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:09

Nogmaals bedankt allemaal.
Ben gaan neuzen in de foto'kes.Heb er een paar uit gehaald.Het doet pijn en toch voel ik haar dan nog een beetje bij mij.
Bedankt Bonnie dat ik ze allebei mocht hebben.Heb ook een foto'tje van bij jou.Het laatste is van bij Bonnie toen ze nog minimini was.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC05633.JPG
  • DSC05734.JPG
  • DSC04167.JPG
  • DSC04153.JPG
  • DSC00703.jpg

Bewerkt door DORIS, 08 augustus 2015 - 19:11.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#32 Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:13

:( :hug:

Bijgevoegde thumbnails

• post-412-1351068455,6029_thumb.jpg

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#33 Geplaatst 08 augustus 2015 - 21:44

Heel mooie foto's... Zo triestig toch...

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#34 Geplaatst 08 augustus 2015 - 23:39

Fijn dat er toch nog foto's zijn, het zijn lieve poezies :hug:

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 25 augustus 2015 - 11:34

Heel veel sterkte Doris met je grote verlies, je hebt haar een mooie thuis gegeven, ze is ongetwijfeld heel gelukkig geweest bij jou! Ook een dikke knuffel van Bahia en Abel! :rub:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 25 augustus 2015 - 13:23

Dank je Robijn.Heb de knuffels ook door gegeven aan Tijgertje.Zij maakt het redelijk goed.Ze treurt nog maar  mag Hope vertroetelen.Ik denk dat het haar redding is.Ik heb heel veel schrik gehad dat ze haar liet gaan.In het begin ben ik bij haar gebleven 's nachts.Ik geraak er niet goed over.Ik heb ze gedurende 4 jaar verzorgd.Het was een vechterke.En zo lief.
Hoe is het met Bahia en Abel?Dikke :hug: van de mama.

Bewerkt door DORIS, 25 augustus 2015 - 13:24.

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 25 augustus 2015 - 13:42

Ja dat zal ook voor Tijgertje heel erg geweest zijn :( , moest er aan 1 van mijne iets voorvallen zou de ander het er vast ook moeilijk mee hebben. En jij hebt het natuurlijk ook zwaar, zoals je schreef was ze je zorgenkindje, je hebt zo goed voor haar gezorgd, het zal ook tijd nodig hebben om erover te geraken... Ze was ook een heel mooi poesje geworden, fijn om de foto's te zien!
Met Bahia en Abel alles prima, Bahia is een sterke beer geworden, 5,5 kg en ze is ook de baas van de twee, maar wel de grootste bangerik als er bezoek komt, dan komt ze niet vlug tevoorschijn, alleen als ze het bezoek al wat kent. En Abel weegt 4,6 kg, nog steeds zeer sociaal, komt direct bij iedereen, maar laat zich door haar zusje gemakkelijk overtroeven. Het zijn twee schatten!

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 25 augustus 2015 - 13:56

De mama is ook zo'n sociaal katje.Maar ze is de baas over alles en allemaal.Als ze iets wil houdt ze niet op voor ze het heeft.En Hope moet nu naar haar luisteren.Dat pakt niet bij de andere maar wel bij hem.Is maar goed ook .Zo komt ze er boven.
Blij te lezen dat het zo goed gaat.

Bewerkt door DORIS, 25 augustus 2015 - 13:58.

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#39 Geplaatst 25 augustus 2015 - 14:22

Heel veel sterkte Doris.
Ik herinner me het topic van Bonnie nog. Heb het toen op de voet gevolgd en denk dat iedereen verliefd was op kleine lollipop.
Je hebt ze een fantastisch leventje gegeven. Hopelijk komen jij en de mamapoes (tijgertje dacht ik) samen over het verdriet heen.

:hug:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 25 augustus 2015 - 20:42

Dank je Hilleke.

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#41 Geplaatst 03 september 2015 - 19:28

Veel sterkte, wat een schattig katje was ze!

Het is nooit eerlijk als ze te vroeg moeten vertrekken, maar ze heeft een goed leven bij jou gehad!

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 03 september 2015 - 20:41

Dank je.Lolli was een speciaal katje.Hier lopen er nog 7 rond die ik even graag zie,maar zij laat een enorme leegte achter.
Van geboorte af was er al iets mis mee.Dapper onderging ze de bloedafnames op zijn minst om de 6 maand.Wij moesten haar T4 op pijl houden.En uiteindelijk had ze ook PKD en niemand had het door tot de derde week voordat ze heen gegaan is.
Ze zat overal aan te prutsen en maakte een warboel van het huis.Ik mis ze.Elke dag ga ik naar haar foto'kes zien.Zal wel slijten zeker.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#43 Geplaatst 03 september 2015 - 23:44

Dat je naar haar fotootjes gaat kijken wil zeggen dat je dat nodig hebt, voor jezelf. Omdat je er nog zeven andere hebt wil helemaal niet zeggen dat je dit eentje ( Lolli ) niet mist,
ze laat een leegte achter en dat gaat z'n plaatsje wel krijgen.

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#44 Geplaatst 04 september 2015 - 12:13

PDK, nog nooit van gehoord. Cysten op de nieren als ik het goed begrijp?
Haar gezondheid zat haar niet mee, arm ding :(

Een mooie foto van haar inkaderen en daar elke keer als je het nodig hebt een kaarsje bij branden. Dat hielp bij mij goed :-)

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 04 september 2015 - 13:04

Wat is PKD bij de kat?

PKD is een ziekte van de nier, waarbij er zich in de nier holtes vormen die gevuld zijn met vocht (cystes). Deze holtes zijn al aanwezig vanaf de geboorte van de kat, maar zijn in eerste instantie heel klein. Naarmate het dier ouder wordt zullen deze holtes zich uitbreiden en het nierweefsel verdringen, waardoor de nieren niet meer kunnen functioneren.

Geplaatste afbeeldingPKD bij de kat; nieren vol met cystes.
Normaal gesproken is een nier mooi glad aan de buitenkant.

Waardoor wordt PKD veroorzaakt?

PKD is een erfelijke ziekte, die van ouder op nakomeling wordt overgebracht. Er is maar één ziek ouderdier nodig om de ziekte over te dragen.

Wat zijn de symptomen van een kat met PKD?

Katten met PKD hebben in eerste instantie geen klachten. Vaak wordt het per toeval gevonden. Pas op het moment dat de holtes in de nieren zo groot worden dat zij het gezonde nierweefsel gaan verdringen, krijgt het dier klachten van de verminderde nierfunctie. Het is onbekend hoe snel de ziekte ontstaat, meestal beginnen de eerste klachten rond de leeftijd van 7 jaar. Helaas komt het ook voor bij jongere dieren.

De ziekte wordt vaak pas in een later stadium ontdekt als het dier klachten krijgt van een verminderde nierfunctie: in eerste instantie wordt er veel drinken en plassen gezien, het dier gaat vermageren en vaker overgeven. Vaak hebben de dieren een verminderde eetlust en vallen zij af.

Overgeven deed ze niet.Ze dronk veel maar niet verontrustend veel.

De da en ik stonden aan de grond genageld toen we de echo zagen.Dan is het in versneld tempo gegaan.Waarom heb ik het niet eerder opgemerkt!

Mijn da zegt dat in een heel klein aantal gevallen het lichaam van de kat zich aanpast.Dat ik het eigenlijk niet kon zien.Maar toch,ik had het MOETEN weten.

Ik heb een foto van haar op mijn bureau gezet.Kan ze niet allemaal opzetten.Elke foto roept  zoveel herinneringen op.