Spring naar inhoud

- - - - -

applaws

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#1 Geplaatst 14 augustus 2015 - 07:55

Na een weekje supermarktvoer (uit noodzaak) heb ik voor mijn nieuwe bewoner applaws besteld, zowel droog- als natvoer
Ik heb het gisteravond voor de eerste keer gegeven.
Een echt succes is het niet. Het natvoer raakte hij amper aan, van de korrels heeft hij een klein beetje gegeten.
Ik had gehoopt dat deze ochtend zijn schaaltje leeg was, niet dus.
'k Moet misschien nog wat geduld hebben maar ik vind het zo zielig hé.
Hoe gaat dat bij jullie, die overschakeling op andere voeding?
Verloopt dat in het begin ook zo moeizaam?
A house without a cat is not a home

Syntara
Syntara
  • 2.469 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 augustus 2015 - 10:25

Houd er rekening mee dat ze van goed kwalitatief voer zoals Applaws gewoon ook minder nodig hebben. Er zitten meer voedingsstoffen in, dus ze eten er gewoon ook minder van :)
Er zitten ook geen smaakstoffen in waardoor het idd wel kan zijn dat het gewoon minder aantrekkelijk is voor hem om van te eten.
Bij mijn kat heb ik nog geen problemen gehad met omschakeling op ander voer, maar zij heeft wel nooit echte supermarktmerken gekregen, dus misschien dat dat ook al een verschil maakt.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#3 Geplaatst 14 augustus 2015 - 11:09

Ik had al gelezen dat ze er minder van nodig hebben maar wat hij heeft gegeten is echt weinig...

Het beestje moet al een tijdje op de dool zijn geweest, hij was zo mager als iets toen hij werd gevonden.
Ik zou dan denken dat elk eten goed is. Blijkbaar is hij snel gewend aan dat supermarktvoer.
Ik ga het nog even aankijken. Het kost te veel geld om zomaar iets anders te gaan uitproberen.
En aan mijn andere kat kan ik het niet geven; zij moet aangepast voer krijgen voor schildklierproblemen.
In normale omstandigheden kan ik daar wel wat harder in zijn, maar de stakker is blind en doof; dat maakt het extra moeilijk.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#4 Geplaatst 14 augustus 2015 - 11:54

Supermarktvoer is zoals Mc Donalds voor kinderen,er zijn zoveel smaak en geurstoffen toegevoegd dat een kat die dit gewend is( en ze wennen er snel aan) hij net als een kind het gezonde voer waarschijnlijk in het begin zal weigeren.
Ik voer zelf eigenlijk KVV maar mijn kittens krijgen ook brokjes van Applaws,dit omdat een hoop nieuwe baasjes helaas geen KVV willen voeren en ik er zo dus voor zorg dat mijn kittens wel gewend zijn om ook ( hoogwaardige) brokjes te eten.
Ik heb voor Applaws gekozen vanwege het hoge vleespercentage en de verdere bestandelen.
Mijn kittens doen het super,glanzen prachtig,,ik heb wel gemerkt dat mijn volwassen katten meestal de variant met vis/zalm lekkerder vinden dan de brokjes met kip.
Hou je iid aan de voorgeschreven hoeveelheid,dat is ruim voldoende,eventueel om het lekkerder te laten ruiken kun je het vocht van een blikje tonijn door de brokjes mengen of ook nog wat van het tonijnvlees,dat stimuleert omdat het voor de kat lekker ruikt en dan beetje voor beetje afbouwen.
Goed dat je voor kwaliteitsvoer hebt gekozen!!
Succes!!

Bewerkt door Duchess, 14 augustus 2015 - 11:56.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#5 Geplaatst 14 augustus 2015 - 12:04

Ik heb de variant met kip; die was enkel beschikbaar in seniorvoeding.
Ook heb ik een probeerpakket blikjes, een deel met vlees en een deel met vis.
Ik heb gisteren een blikje met kip opengetrokken en hij reageerde wel direct op de geur...tot het voor zijn neus stond.
De tip van het vocht van tonijn ga ik onthouden, bedankt alvast!

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#6 Geplaatst 14 augustus 2015 - 13:37

De natvoeding van Applaws zijn echte stukjes vlees/vis waar op gekauwd moet worden,ook dat is in contrast met supermarktvoer,dat is zo zacht ze kunnen het zo doorslikken,dus ook dat zal even wennen zijn,het is ( naar mijn idee) echt zeer hoogwaardig voer,als je een blikje openmaakt kun je gewoon aan het vlees/vis zien wat het is.

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#7 Geplaatst 14 augustus 2015 - 14:18

Best is het voer mengen met korrels die je katje de afgelopen tijd kreeg en zo stelselmatig overschakelen.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#8 Geplaatst 14 augustus 2015 - 19:50

Er zijn vorderingen!
Het gaat hier nog goekomen! :goofy:

raggy
raggy
  • 414 berichten

#9 Geplaatst 15 augustus 2015 - 19:58

Applaws is kwaliteitsvolle voeding en ook granenvrij. Een katje eet hier veel minder van dan van goedkope voeding.
Als je overschakelt op ander merk moet je uw oud merk met het nieuwe mengen en ander minder van het oude geven. Anders kunnen ze ook ziek worden.

Wij geven dit hier ook.  En ook taste of the wild.

Granenvrij is beter voor een katje.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#10 Geplaatst 16 augustus 2015 - 08:09

Ik weet wel dat je de nieuwe onder de oude moet mengen maar het probleem was dat hij van de vorige korrels amper at.
En het blik uit de supermarkt was net leeg, om daar nu speciaal een nieuw voor te gaan halen leek mij ook te zot.
Ondertussen gaat het al veel beter. Hij eet flink brokjes en zijn natvoer gaat vlot naar binnen.

Wat dat granenvrij betreft; je hoort daar verschillende meningen over.
Het lijkt wel een soort hype. Ik hou mij daar persoonlijk niet mee bezig.
Ik heb gekeken naar voer met een groot vleesaandeel, zonder een hele rist toevoegingen.
Voor mezelf doe ik dat ook, logisch dat ik dat voor mijn beestjes ook wil... 8)

Bewerkt door Woodstock, 16 augustus 2015 - 08:12.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 17 augustus 2015 - 13:18

Het is echt geen hype hoor...
Graan is echt niet zo goed voor katten. En waar zit die supermark voeding nu net vol van? Juist... Granen.

Wel fijn om te lezen dat het goed begint te vlotten :)
Meng eventueel ook wat water onder je netvoeding. Zo krijgen ze een lekker soepje van saus (wat ze overheerlijk vinden) en krijgen ze tegelijk extra vocht binnen.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#12 Geplaatst 17 augustus 2015 - 13:35

Hij is wel zotter van de blikjes met vis dan op die met kip ed.
Hij eet alles netjes op, eet korreltjes ook en drinkt goed.
Momenteel gaat er lactulose over zijn natte voeding omdat hij problemen heeft met zijn kaka.
Vorige week heeft hij daar al een namiddagje bij de DA voor moeten doorbrengen.
Hopelijk is dat binnenkort ook opgelost.

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 18 augustus 2015 - 13:34

Oei, dat is ook niet fijn.
Hopelijk is dat snel beter!

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#14 Geplaatst 18 augustus 2015 - 18:55

Ik hoop het ook! Het beestje was serieus uitgedroogd toen hij werd gevonden.
Hij is nu een 10 tal dagen bij mij en ik heb gisteren voor de eerste keer een worstje gezien in de kattebak  :jump:
Dat een mens zo gelukkig kan worden van kaka!

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 23 augustus 2015 - 22:43

Haha ja :d
Mensen verklaren ons voor zot soms :p