Spring naar inhoud

- - - - -

Sienna's aangepast dieet - updates

• Log in om te reageren
148 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#16 Geplaatst 16 augustus 2015 - 21:36

Het vocht van gekookte kip vinden ze meestal ook heel lekker.
Misschien de kio niet te lang doorkoken, dan is het minder droog, of geef het rauw als je dat ziet zitten

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 16 augustus 2015 - 21:41

Ik stoom voor finn soms een stukje kip en dan mix ik zat met een goeie scheut water bij. Die kip neemt dat water nog wat op en je krijgt een kipwatersausje er bij :d Hij is daar dol op.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 16 augustus 2015 - 21:43

Wij wegen Sierra op een keukenweegschaal die tot op de gram geeft. Kom op de weegschaal met handdoek in, Sierra in de kom en een snoepje geven en kijken wanneer ze stil staat.
Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 16 augustus 2015 - 21:46

Awel, ik ga morgen kipjes stomen se...
Ik heb nog versneden stukjes kipfilet liggen die te veel zijn voor mij.
Ik heb er een stoommandje voor. Maar hoe vang je dat vocht van die kip dan op?

Kip mixen klinkt ook als een goed idee. Dan ziet het er wat uit zoals die Almo hé? :p

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 16 augustus 2015 - 21:48

Bekijk berichtAilure, op 16 augustus 2015 - 21:46, zei:

Kip mixen klinkt ook als een goed idee. Dan ziet het er wat uit zoals die Almo hé? :p

In een stomer komt normaal het gestoomde water ergens in een reservoir. Maar met stomen is je kip lang zo droog niet als met bakken vb. Bij bakken loopt je water er uit terwijl stomen, ja, met water is. Bij het mixen dan water toevoegen en word het extra sappig.

Ja uiteindelijk lijkt het heel erg op de almo kip. Alleen eet Finn dat wel en almo niet :p Vraag me niet hoe hij het verschil weet.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#21 Geplaatst 16 augustus 2015 - 21:59

Bekijk berichtEibhlin, op 16 augustus 2015 - 21:48, zei:

In een stomer komt normaal het gestoomde water ergens in een reservoir. Maar met stomen is je kip lang zo droog niet als met bakken vb. Bij bakken loopt je water er uit terwijl stomen, ja, met water is. Bij het mixen dan water toevoegen en word het extra sappig.

Ja uiteindelijk lijkt het heel erg op de almo kip. Alleen eet Finn dat wel en almo niet :p Vraag me niet hoe hij het verschil weet.

Slimme Finn. Is alvast goedkoper dan Almo en zeker zo goed.
Almo is heel goed denk ik maar ontzettend duur, als je dat de kilo uitrekent, kom je aan een dure biefsteak hoor :)

Bekijk berichtAilure, op 16 augustus 2015 - 21:46, zei:

:thumb:

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 16 augustus 2015 - 22:03

Bekijk berichtlilymaya, op 16 augustus 2015 - 21:59, zei:

Almo is heel goed denk ik maar ontzettend duur, als je dat de kilo uitrekent, kom je aan een dure biefsteak hoor :)

Ja tis daarom ook dat ik enkele blikjes alleen koop als ik toevallig in de dierenzaak ben voor kattenbakvulling.
Dat is echt duur... En zo'n klein blikje ook. Ik verdeel dat altijd in twee porties zodat ik met 1 blikje 2 dagen kan doen maar toch, als je 5 blikjes haalt ben je heel wat kwijt.

Ik hoop daarom echt dat die tips met die kipfilet stomen gaan helpen. Zelf eet ik ook vaak kip. Krijg het vaak ook niet op, dus kan ik de helft ervan stomen voor haar. Goh, dat zou hemels zijn als ze het eet :p

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 16 augustus 2015 - 22:35

Bekijk berichtlilymaya, op 16 augustus 2015 - 21:59, zei:

Ja kan goed zijn. Mijne finn is een beetje te verwend.
Loki is dan weer omgekeerd en wil geen vers vlees maar enkel zn blikje almo... En uiteraard geef ik elk diertje zn pleziertje :p

Altijd wel grappig als ik naar de winkel ga. Een hoop veggie producten en dan een schaaltje kipfilets haha. :d

Bewerkt door Eibhlin, 16 augustus 2015 - 22:40.

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.368 berichten

#24 Geplaatst 16 augustus 2015 - 22:48

nog beter is de kip rauw te geven, en niet al te klein snijden. Kan ze er lekker op kauwen en is ze dus wel even zoet.
Succes!

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#25 Geplaatst 16 augustus 2015 - 23:09

Bekijk berichtEibhlin, op 16 augustus 2015 - 22:35, zei:

Ja kan goed zijn. Mijne finn is een beetje te verwend.
Loki is dan weer omgekeerd en wil geen vers vlees maar enkel zn blikje almo... En uiteraard geef ik elk diertje zn pleziertje :p

Altijd wel grappig als ik naar de winkel ga. Een hoop veggie producten en dan een schaaltje kipfilets haha. :d
Ja gelukkig dat jij je katten vlees geeft.
Er zijn vegetariers die hun katten geen vlees gunnen

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#26 Geplaatst 16 augustus 2015 - 23:19

het lijkt mij nu juist geen idee om extra voeding te geven, sorry. Ik snap dat je zoekende bent, maar nu gaan zoeken naar 'extra's' is onhandig.

Als je vlees wilt gaan geven sta ik daar alleen maar achter ;) wel rauw dan ;)

maar doe het dan volledig en zet haar wel op een dieet, want ze moet echt afvallen, dat zie je zelf ook.

hier wordt ook af en toe gebedeld om eten, vooral als senin al klaar is en de anderen nog eten. Hij eet apart, in een reismand, dat werkt supergoed :) Maar extra krijgt hij niet. Hoezeer hij ook wil. Heel zielig hoor dat hij nog wil eten, honger heeft :( maar het is nog veel zieliger als hij straks ziek wordt omdat wij hem te dik hebben laten worden.
Senin is op deze manier inmiddels van een ruime 8 kilo teruggezakt naar 6,6 kilo. Hij zat iets lager, maar door overstappen op andere rauwvoeding is hij wat aangekomen. Dat proberen we nu weer te corrigeren.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 17 augustus 2015 - 00:52

Onze Twix moest ook vermageren (stond op hill's cd van da) en dit werd zo berekend : achteraan de verpakking stond hoeveel gram de kat mag krijgen volgens gewicht, het gewenste gewicht en de daarbij aanbevolen hoeveelheid gaven wij hem.
Wij vonden het ook zielig voor hem hoor en dachten dat hij niet voldaan was, maar toch duurde het nog een jaar voor we verschil merkten.
Dus ja, uit onze ervaring, gaat het heel traag op die manier.
Twix was ook niet zo actief meer, soms gingen we met hem wandelen aan de leiband hij mocht alleen ook buiten maar we maakten grotere uitstappen samen zoals naar park ofzo waar we dan rustpauzes inlasten en hij met ons even uitrustte.

Komkommers en asperges waren 2 "rare" zaken die hij wel mocht. Dit kreeg hij sporadisch tussendoor als wij er aten.
Ik weet niet zeker of dit zo'n goed idee is, bij hem mss wel omdat hij met z'n blaasproblemen best extra vocht kon gebruiken.
Hij dronk nochtans ook veel.

Maar de andere tips die je hier krijgt lijken me ook wel de moeite waard om te proberen.

Ze is toch nog jong uiteindelijk en het is best er nu iets aan te doen.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 17 augustus 2015 - 08:53

hier zijn ze zot van gekookte kippefilet als snoepje, het is in ieder geval magerder als tonijn. De jongste hond krijgt dat als ook beloning op de hondenschool. Ik snij de rauwe kippefilet in heel kleine blokjes en dan heel even het kokend water in. Die kleine blokjes zijn op een minuutje gaar (dikkere blokjes = langer natuurlijk). Laat het zeker niet te lang koken want dan wordt het heel erg droog. Ik vries het per kleine portie in samen met wat kookvocht. Het overige kookvocht zou ik ook invriezen in een ijsblokjeszakje. Je kan zo'n ouderwets ijsblokjesbakje van Tupperware bv gebruiken om de blokjes in te doen met een beetje vocht. Die hoeveelheden op de verpakking van de brokjes zijn slechts richtlijnen, ik zou er me niet te veel van aan trekken en uitzoeken op welke hoeveelheid Sienna afvalt. Ik zou haar ook laten werken voor haar eten en haar elke dag goed laten rennen achter een hengel of zo. Ik ben ook van mening dat KVV beter is, maar dat is ieder zijn eigen keuze. Je weegt ook best altijd op dezelfde weegschaal en op hetzelfde tijdstip bv. voor dat ze gegeten heeft of net er na, denk er aan dat je eigen weegschaal een iets ander resultaat zal geven als die van de dierenarts.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 17 augustus 2015 - 09:00

Ik zou de voeding geven in voedselverrijking.
Dan ga je zelf zien welke hoeveelheid ze nodig heeft om voldaan te zijn en ze is er dan toch een hele dag mee bezig.

En dan spelen met een hengel of laserlichtje.
Beweging is nog altijd heel belangrijk.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 17 augustus 2015 - 10:29

Bekijk berichtlilymaya, op 16 augustus 2015 - 23:09, zei:

Ja gelukkig dat jij je katten vlees geeft.
Er zijn vegetariers die hun katten geen vlees gunnen

Goh ja ik vind als je een dier in huis neemt je aan hun noden moet denken. Katten zijn nu eenmaal carnivoren. Bij dieren kijk ik daar eigenlijk ook anders tegenaan. Ik ben niet echt de vegetariër dat alles over de zelfde kam gaat scheren. Voorbeeld geïsoleerde stammen ergens in de jungle eten ook vlees. Daar heb ik persoonlijk minder problemen mee. Mij gaat het vooral om hoe wij onze dieren behandelen en de overconsumptie. Hoeveel vlees gooien mensen niet de vuilbak in. Als ik mijn katten vlees eet gaat daar niks van verloren. Die eten alles op en likken hun kom zelfs leeg. Dat vind ik dan wel anders dan de grote hoeveelheden die de mens eigenlijk nodeloos naar binnen schrokt. Want wij hebben niet eens zo een nood aan vlees.

Alé ja, einde vegetariër preek haha :d Maar daarom geef ik mn poezen dus wel vlees.

Geplaatste afbeelding