Spring naar inhoud

- - - - -

Sienna's aangepast dieet - updates

• Log in om te reageren
148 reacties op dit onderwerp
Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#91 Geplaatst 21 augustus 2015 - 22:51

Sienna niet. Die vertikt het gewoon :roll:
Een pluimpje aan een hengel kan haar wel doen rennen, maar dan moet ik zelf ook rennen :p

Als ze een zotte bui heeft rent ze rond en dan moet ik of Nielson achter haar aan zitten van haar :d
En dan wil ze ons doen verschieten door om een hoek te springen en dan rent ze weer weg :p

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#92 Geplaatst 21 augustus 2015 - 23:47

Bekijk berichtKaprice, op 21 augustus 2015 - 22:33, zei:

Toppie!!!
Als ze t zo niet merkt dat ze minder eet
En er niet om loopt te zagen
Werkt deze toren hé
En zal haar gewicht beetje bij beetje ook zakken toch...

Ik hoop het echt...
Anders weet ik het gewoon niet meer.
Nee als dit niet helpt, dan denk ik dat dit gewoon haar gewichtje is...

Ze eet nu echt véél minder hoor.
Aan haar overige 25 gram is ze bijna nog niet geweest en de dag is om :s
's Nachts zal ze er nog eens aan zitten wss.

Als deze zak brokken leeg is ga ik weer naar de DA om te wegen.
Zal een spannend moment zijn...

Bewerkt door Ailure, 21 augustus 2015 - 23:48.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 22 augustus 2015 - 12:38

Kheb effe een foto gemaakt om te vergelijken qua gewicht
Dit was fluffy 3 jaar terug. Toen woog ze 5,80 kg
DSCF1066.JPG
DSCF1083.JPG

En fluffy vandaag, net gewogen: 5,2kg
20150822_115157.jpg
In totaal dus bijna een kg er af :)

Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#94 Geplaatst 22 augustus 2015 - 12:50

Dat verschil zie je toch wel he?
Sienna is zowat hetzelfde.

Hoe heb jij dat eraf gekregen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 22 augustus 2015 - 13:21

Bekijk berichtAilure, op 22 augustus 2015 - 12:50, zei:

Dat verschil zie je toch wel he?
Sienna is zowat hetzelfde.

Hoe heb jij dat eraf gekregen?

Gewoon andere voeding om te beginnen. Vroeger kreeg ze 2 zakjes whiskas per dag. Toen de 2 jongste er bij kwamen heb ik meer geleerd over voeding en ben ik almo en een deftige brok beginnen geven. Daardoor at ze minder en schooide/stal minder voor extra's. En ja, beweging. Sinds Finn hier is speelt ze terug en rondrennen al dan niet met hem. Vroeger sliep ze nogal veel of lag buiten te kijken vanop de krabpaal.
En ten 3de geduld en volhouden. Dit is een evolutie van 3 jaar. De eerste foto is van 2012 en die laatste vandaag.

Bewerkt door Eibhlin, 22 augustus 2015 - 13:24.

Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#96 Geplaatst 22 augustus 2015 - 13:29

Sienna staat nu ook op dieetbrok.
Ze rent ook rond door het huis.
Daarnet nog. Hoef maar 1x boe te roepen van achter de muur en ze begon te miauwen en te kwetteren (zoals ze op een vogel doen).
En toen spurtte ze weg :d
Dus ik en Nielson erachter :p
Ze wordt graag verschoten, en in ruil springt zij soms ook tevoorschijn :lachen:

Weet je wat grappig is? Weet eigenlijk niet of andere katten dat doen.
Wij hebben een hal en die gaat in een hoek naar rechts.
Dus om tegen te gaan dat ze moet afremmen op het einde van de gang om de draai naar rechts te nemen, stoot ze haarzelf af tegen de muur.
Echt net een acrobaat. Een verticale muur en ze stoot met haar 4 poten daartegen af om naar rechts te gaan.
Ik vind dat echt chic :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#97 Geplaatst 22 augustus 2015 - 13:34

Bekijk berichtAilure, op 22 augustus 2015 - 13:29, zei:

Sienna staat nu ook op dieetbrok.
Ze rent ook rond door het huis.
Daarnet nog. Hoef maar 1x boe te roepen van achter de muur en ze begon te miauwen en te kwetteren (zoals ze op een vogel doen).
En toen spurtte ze weg :d
Dus ik en Nielson erachter :p
Ze wordt graag verschoten, en in ruil springt zij soms ook tevoorschijn :lachen:

Weet je wat grappig is? Weet eigenlijk niet of andere katten dat doen.
Wij hebben een hal en die gaat in een hoek naar rechts.
Dus om tegen te gaan dat ze moet afremmen op het einde van de gang om de draai naar rechts te nemen, stoot ze haarzelf af tegen de muur.
Echt net een acrobaat. Een verticale muur en ze stoot met haar 4 poten daartegen af om naar rechts te gaan.
Ik vind dat echt chic :d

Ja Finn doet dat soms ook. Als hij en fluffy aan het rond vliegen zijn en hij snel wil lopen. Soms komen die dan over de zetel gestoven en loopt finn precies gelijk spiderman op de muur om dan beiden vlak voor mn gezicht voorbij te stuiven. Soms zo dicht dat ik de haartjes voel kriebelen. Ik moet er u vast niet bij zeggen dat er zo al es eentje tegen mijn hoofd gevlogen is...
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#98 Geplaatst 22 augustus 2015 - 14:14

het valt niet mee om katjes af te laten vallen. We zijn met Senin al jaren bezig, steeds niet gelukt. Tot we op een gegeven merkten dat hij gewoon van de anderen ging meeeten. Voortaan dus apart gezet met eten, dat had hij heel snel door! Hij eet in een reismand nu :) Hij krijgt als eerst zijn eten in de reismand. Dat wist hij na twee dagen al heel goed en gaat dus al klaarzitten in de mand als ik aan kom lopen. Dan gaat het deurtje dicht tot alles op is (bij hem en bij de anderen) en dan mag hij er weer uit.
ik kan alleen niets laten staan dan schuift hij alles wat er ligt ook naar binnen.

Wel sneu dat hij nu steeds honger heeft :( maar het was echt niet meer gezond. Hij was ruim 8 kilo! En het is nog veel zieliger als hij ziek wordt omdat wij hem te dik hebben laten worden/zijn.
Vanaf dat we apart eten gingen geven konden we goed uitvogelen hoeveel hij mocht eten. Eerst kwam hij nog aan (teveel dus), daarna bleef hij gelijk (onderhoud voor dat gewicht) nog minder gegeven en toen ging hij eindelijk langzaam afvallen. Nu, na 11 maanden, zit hij op 6,5 kilo. 1,5 kilo afgevallen!
Ik ben trots op ons ventje.

Het heeft wat tijd gekost om uit te vinden hoe we dit het beste konden doen, maar uiteindelijk is het gelukt. Hij zit bijna weer op het gewicht van voordat de problemen met zijn gezondheid ontstonden (hij is heel ziek geweest, we zijn hem bijna kwijt geraakt toen).

Het kan dus zeker wel. En nu dat het voedselverrijkingsprogramma in werking is gesteld denk ik zomaar dat het voor Sienna ook goed gaat komen :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 22 augustus 2015 - 14:18

Mijn katten eten ook apart. Loki zou van iedereen het eten afpakken, vooral van Finn. Hij drumt die dan gewoon weg en Finn laat het gebeuren. Daarom eet Fluffy in de eetkamer, Loki in de keuken en Finn op de keuken. Zo zien ze elkaar niet en ik blijf er ook bij tot Finn gedaan heeft.
Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#100 Geplaatst 22 augustus 2015 - 15:33

Zij moet ook grofweg anderhalve kilo afvallen, dus ik moet ervan bewust zijn dat ik daar dus een goed jaar mee bezig ben.
Dan ga ik volgende keer bij de DA wel vragen om een zak van 4 kilo ipv anderhalf...
Met anderhalf moet ik elke maand naar daar gaan voor een nieuwe.
Nu kan ik dat nog snappen omdat ze nog vaak gewogen moet worden om te zien of het wel werkt.
Maar op termijn... Is handiger en fijner als ik er wat langer mee kan doen want school komt er ook weer aan.

Vanochtend om 6 uur was haar 50 gram van gisteren pas op :lachen:
En ze heeft de toren helemaal door nu, ook de onderste verdiep :)
Ze eet echt zoveel minder nu. Ze doet er langer mee.
Half 4, normaal begint ze nu stilaan te zagen om haar laatste 25 gram (die ik normaal pas tussen half 6 en half 7 gaf).
Momenteel is ze nog steeds bezig aan de eerste 25 gram :)
En das zo koddig om te zien ook :d

Bewerkt door Ailure, 22 augustus 2015 - 15:39.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#101 Geplaatst 22 augustus 2015 - 17:21

gaat goed dus :)

je kunt eventueel een babyweegschaal aanschaffen. Daar kun je heel makkelijk en accuraat je katjes mee wegen :) dan hoef je daar niet elke keer voor naar de da.
Nieuw zijn die dingen vrij duur, maar tweedehands zijn ze prima betaalbaar. Wij hebben de onze via marktplaats gekocht

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#102 Geplaatst 22 augustus 2015 - 22:31

Ben aan de praat geraakt met haar opvanggezin.
Ze hebben een foto gedeeld van haar broertje.
Das toch ook echt een beerke ze, qua grootte want je ziet hem niet volledig.

Nog groter en struiser dan Sienna.
Sienna heeft nog een broertje en nog een zusje maar daar hebben ze helaas niks meer van gehoord.
De mama heeft precies grote kindertjes op de wereld gezet :p

Mama hebben ze zelf gehouden dus die heb ik ook nog op foto gezien :)

Bewerkt door Ailure, 22 augustus 2015 - 22:35.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 22 augustus 2015 - 23:04

Elke kat is anders he. Mijn Finnetje vb is een heel smal ventje, die weegt 4,5 kg ofzo. En dan zijn broer Loki is echt een brede kader van 8-9 kg. Serieus verschil he! De da zei dat het goed kan zijn dat ze van verschillende vaders zijn door het grote verschil in bouw. Loki is namelijk niet dik maar serieus stevig gebouwd. Gelukkig is het zo een lieve knuffelbeer want die heeft enorm grote poten. Denk als die kwaad is en u een krab geeft dat je het wel zal weten. :p
Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#104 Geplaatst 22 augustus 2015 - 23:08

De vier kittens waren allemaal helemaal hetzelfde van uiterlijk.
Het zou nog altijd kunnen van verschillende vaders maar denk het toch ergens niet :p

Geplaatste afbeelding

Sienna zit rechts :)
We waren er nog over bezig hoe makkelijk ze te onderscheiden was van de rest.
Haar koppeke was als enige niet zo spits maar eerder rond :love3: Zij lijkt ook echt het meest op haar mama van kopke.

Bewerkt door Ailure, 22 augustus 2015 - 23:09.

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#105 Geplaatst 30 augustus 2015 - 21:12

Ja ja, vandaag slechts 25 grammetjes gegeten Geplaatste afbeelding
Over een tiental dagen is het weer weegmoment bij de DA...