Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenpension regio Antwerpen

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Tayla
Tayla
  • 39 berichten

#1 Geplaatst 19 augustus 2015 - 22:33

Hallo iedereen!

Ik zou mijn twee volwassen katten tijdens onze verhuis graag even op pension sturen, zodat ze de stress van de verhuis niet hoeven mee te maken en ze ook niet ergens tussendoor kunnen ontsnappen. We verhuizen naar Edegem, dus liefst niet té ver daarvandaan. Heeft iemand van jullie een aanrader?

Groetjes!

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#2 Geplaatst 20 augustus 2015 - 09:37

Misschien is dat niet wat je wil horen, maar ik vind dat echt geen goed idee. Een pension geeft katten nog veel meer stress.

Ik ben al verschillende keren verhuisd met katten, en dat is heus niet zo moeilijk. Ofwel verhuis je de katten als eerste, voor al de rest, ofwel als laatste. In elk geval zorg je dat je katten opgesloten zitten in een kamer met hun eigen vertrouwde spullen (kattenbak, eten, mandje, krabpaal, ... ), en je zorgt ervoor dat de deur dicht blijft ( ik hang altijd een papier aan de deur met in grote letters 'NIET OPENEN' - dat werkt goed). Op die manier horen de katten wel dat er iets aan de hand is, maar de stress blijft volgens mij redelijk beperkt. Helemaal vermijden kan je dat niet (want meestal ben je al weken op voorhand bezig met inpakken, schilderen, ...) maar op die manier komt het wel goed. En vanuit de kamer waar ze de verhuis doorgebracht hebben, kunnen ze dan de rest van het huis gaan ontdekken.

Tayla
Tayla
  • 39 berichten

#3 Geplaatst 20 augustus 2015 - 18:59

Ja, dat idee had ik inderdaad eerst ook wel, om dubbele stress te vermijden. Maar we zullen waarschijnlijk niet alles ineens verhuizen, ook omdat we vanuit twee appartementen alles moeten samenvoegen, en we allebei ook nog moeten gaan werken. 't Zal sowieso al moeilijk te organiseren zijn, en ik ga me de hele tijd zorgen maken over wanneer ik de katten moet verhuizen, en hoe ik dat moet aanpakken, en of ze niet te veel last hebben van het lawaai en het volk in huis, want dat zijn ze ook niet gewend. 't Kan zijn dat ik nog even in mijn oude appartement moet wonen met enkel een bed, een tafel en stoelen, dus ik vraag me af of dat voor hen ook geen stress oplevert.