Spring naar inhoud

- - - - -

Vallée Des Dieux Chupi Romulus (Ras: Lykoi)

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 20 augustus 2015 - 13:56

Van toen ik voor het eerst een foto van hun zag was ik helemaal "in love", ik wist dan ook direct: dit is nog een kat voor mij!
Alleen...ze waren op dat ogenblik enkel nog maar in Amerika verkrijgbaar en zo een trip zag ik niet echt direct zitten...Dus ja de Lykoi werd een droom...

Toen een bevriende fokker in frankrijk als eerste besloot om mee te werken aan het ras kon ik alles veel beter en van veel dichter bij mee volgen, ik besloot dan ook contact te nemen voor wanneer zij kittens beschikbaar had mij hiervan op de hoogte te houden.

De eerste Lykoi is intussen ongeveer 5 jaar oud, wat inhoud dat de Lykoi nog in experimentele fase zit, wel is het ras al erkend als nieuw experimenteel ras door TICA maar nog zonder stamboom.

Normaal zouden de eerste standaard Lykoi's dan ook pas vanaf 2016 worden aangeboden als huisdier...dus ik wacht geduldig af...

Maar dan krijgt Christine haar 2de nestje met mama Diana, ook heeft zij het geluk dat zij de wondermooie Lenticchia mag gebruiken, Lenticchia is een natuurlijke mutatie gevonden in Italie wat hem uiterst belangrijk maakt om nieuwe genen toe te voegen aan het ras, Diana komt van uit Amerika, dus er is geen enkele verwandschap!
Van dit nestje viel mijn oog vanaf dag 1 op Romulus, ik vond hem super mooi, was helemaal verliefd op hem...alleen ik dacht: brengt niet op dat ik ernaar vraag, de fokker zal toch nog niet verkopen aan mij...maar uiteindelijk zet ik dan toch de stap en vraag ik wat zij van plan is met dit nestje, of zij ze allen wil houden...daarop antwoordde ze mij, Fiamma die blijft en tussen Remus en Romulus twijfel ik nog...Ik liet Christine dan ook weten mocht zij iets beslissen dat ik wel interesse had, waarop zij onmiddelijk wist dat ik voor Romulus koos gezien mijn reakties op foto's van hem. Weken gingen voorbij, ik informeerde geregeld hoe het met de "chupi's" ging, maar wilde ook nergens in pushen...Toen het berichtje dat de fokkers in Amerika Romulus meer standaard vonden dan Remus...ik dacht onmiddelijk: oh nee he, ik ben hem kwijt he!
Toen volgde een hele reeks foto's die een vriendin van haar genomen had, daaruit moest ik eerlijk zeggen wat ik van alle 3 vond...dit deed ik en als antwoord kreeg ik: ik zie dat jouw hart nog steeds voor Romulus is...maar nog steeds zat ik met de fokkers (de oprichters) van in Amerika in mijn hoofd...en toen het verlossende berichtje, IK MOCHT ROMULUS HEBBEN!!!
Ik was zo blij!

Dus bij deze: Romulus de eerste standaard Lykoi in Europa als huisdier! Nu ja dat is bijzaak voor mij, ik val gewoon voor het ras en nog belangrijker ik was helemaal voor Romulus gevallen, welk ras hij ook zou zijn, als ik de foto's zag en telkens ik in zijn ogen keek.... :hart: :hart: :hart:

En gisteren was mijn lucky day Romulus kwam naar mij...en hij is een echt "wolfje" hoor, grommen dat hij kan! Tja het klikt nog niet met mijn andere katjes...maar tegenover mij is hij super lief! Spinnen!!! Zo luid als hij kan grommen, zo luid kan hij spinnen. Hij is echt fantastisch, is super zacht in tegenstelling tot wat je zou denken wanneer je foto's bekijkt. Hij is heel alert, speelt veel, eet goed, ben echt zo blij!

Romulus zijn eerste dag:
Romulus dag 1.jpg

Romulus 5 weken:
Romulus 5 WEKEN11124228_10205719227093228_287819651_n.jpg

Mijn eerste knuffel met Romulus...en daarna viel hij in mijn armen in slaap:
11892138_10206177315985164_1039647942401514631_n.jpg

Romulus zijn eerste maaltijd in zijn nieuwe woonst:
Filmpje: Bijgevoegd bestand  MVI_7421.MOV   85,79MB   135 downloads

Ik ben Christine super dankbaar dat zij mij met dit prachtig ras laat kennis maken! Ik hoop dat de Lykoi zijn weg vind in vele huiskamers, ze zijn echt fantastisch!
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#2 Geplaatst 20 augustus 2015 - 15:42

Proficiat met je nieuwe aanwinst! Ik kom hem snel bezoeken en knuffelen

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#3 Geplaatst 20 augustus 2015 - 15:46

Het ziet er iig een schatje uit, je laat maar veel fotootjes zien, zodat we kunnen zien hoe hij opgroeit :goofy:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.507 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 20 augustus 2015 - 17:18

Woow, groot verschil tussen dag 1 en 5 weken! Is hij echt zacht? Hun vacht ziet er zo ruw uit, zoals ruw harige honden enzo? We willen wel veel foto's hoor!
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • Admin
  • 13.471 berichten
  • 20 katten

#5 Geplaatst 20 augustus 2015 - 18:37

Wat super Bridget dat je Romulus een goede thuis mocht geven.
Een heel appart katje, hoop dat je veel plezier van hem mag hebben

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 21 augustus 2015 - 12:15

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 augustus 2015 - 17:18, zei:

Woow, groot verschil tussen dag 1 en 5 weken! Is hij echt zacht? Hun vacht ziet er zo ruw uit, zoals ruw harige honden enzo? We willen wel veel foto's hoor!

Op de foto's lijken ze een ruwe vacht te hebben, zo een beetje schuurborstelhaar, maar ze zijn echt super zacht...Misschien zijn ze gewoon zacht doordat je een verkeerde indruk krijgt bij het zien van foto's, ikzelf verschoot ook toen ik hem aanraakte. Natuurlijk is dit kittenvacht, misschien wanneer hij zijn volwassenvacht krijgt dat hij ruwer zal aanvoelen, dat weet ik niet en de fokkers kunnen ook geen uitsluitsel geven over hoe zijn vacht zal worden. Maar volgens Christine voelt de mama en papa ook heel zacht. Ik heb hun zelf niet gezien, Lenti is intussen al terug bij zijn baasjes in Italie en Christine heeft Romulus zelf gebracht.
Romulus heeft vrij veel vacht, net als zijn papa.
Dit is een foto van papa Lenticchia:
lenticchialykoi11.jpg

Dit is Romulus samen met mama Diana:
11745939_1615930078656751_1044980217187181735_n.jpg
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.507 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 21 augustus 2015 - 14:57

Kan me wel inbeelden dat de vacht anders aanvoelt dan het eruit ziet.
Ik heb een Sphynx en heb ook al vaak mogen zeggen dat ze eeeeecht niet als een zeemvel aanvoelt :d.

Mams heeft een kaal borstje en buikje?
Zit er veel kaalheid in het ras? Zoals bij Sphynxen ze ook meer of minder vachtje hebben?
Geplaatste afbeelding

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 21 augustus 2015 - 19:27

Bekijk berichtBlackScorpion, op 21 augustus 2015 - 14:57, zei:

Kan me wel inbeelden dat de vacht anders aanvoelt dan het eruit ziet.
Ik heb een Sphynx en heb ook al vaak mogen zeggen dat ze eeeeecht niet als een zeemvel aanvoelt :d.

Mams heeft een kaal borstje en buikje?
Zit er veel kaalheid in het ras? Zoals bij Sphynxen ze ook meer of minder vachtje hebben?

Door ontbrekende haarzakjes hebben ze idd minder haar dan bij gewone katten, ze zijn niet verwant aan de Sphynx. Ikzelf heb ook nog 2 Sphynxen, mijn Akiko heeft vrij veel vacht, mijn Cain enkel een paar donsjes. Bij de Lykoi is dit min of meer hetzelfde, je hebt er met meer vacht en dan zijn er dat minder vacht hebben, ook hangt dit af van de rui. Romulus zal straks zijn baby-vacht verliezen en dan kan hij ook minder vacht krijgen, maar hij kan net zo goed op de papa lijken en er een dikkere vacht op na houden. Het belangrijkste is dat hun aangezicht de wolf-look moet hebben, minder vacht rond de ogen, kale neus, minder vacht op de wangen. Verder op hun lichaam voel je ook dat ze minder vacht hebben dan bij een gewone kat...alhoewel gewoon? Eigenlijk zijn ze gewoon, het is een natuurlijke mutatie van een Domistic SH...Romulus zijn zusje heeft ook vrij veel vacht, zijn broertje heeft minder vacht die is eerder zoals de mama (voorlopig althans) Geen enkele van de fokkers kan met 100% zeggen hoe ze exact zullen uitgroeien, ik heb dan ook geen enkele garantie wat de vacht betreft.

Bewerkt door Bridget, 21 augustus 2015 - 19:38.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.507 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 21 augustus 2015 - 19:35

Tof, is het nog spannend om te zien hoe hij gaat uitgroeien :-)
We verwachten natuurlijk regelmatig foto's :-)
Geplaatste afbeelding

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 21 augustus 2015 - 19:46

Ja het is heel spannend, niet enkel voor mij natuurlijk maar ook voor de fokkers.
Voorlopig is hij nog niet echt op zijn gemak, hij is nog volop aan de inspectie bezig, eens die achter de rug is zal ik meer foto's van hem maken en posten.
Wanneer hij bang is of gaat slapen gaat hij altijd nog naar de badkamer. Daarnet is hij even op mijn koertje geweest (al grommend) en snel weer terug naar binnen. Hij is heel even tot op de zetel geweest maar hij trekt zich altijd snel weer terug naar zijn safe-plek.

Ik zal zeker op regelmatige basis proberen foto's te posten van hem.
Geplaatste afbeelding

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 23 augustus 2015 - 13:34

Nieuwe fototjes en kleine up-date van Romulus:

Gister-middag was er nog de twijfel al dan niet mee buiten, in de avond is hij dan toch ook mee buiten geweest...en nu wil hij super graag met de andere mee buiten!
Lykoi's zijn dus blijkbaar katten die zich toch vrij snel aanpassen, hun nieuwsgierigheid krijgt de bovenhand wat hun angst betreft.
Ze hebben ook vrij veel energie, die energie kun je zowat vergelijken met de Sphynx, wat betreft eens ze hun prooi pakken lossen ze die niet echt graag...gisteren was ik met hun Flying Frenzy aan het spelen, meedoen met de rest dat was nog een beetje te druk, dus nam ik hem alleen om te spelen, hij pakt het pluimpje en al grollend was hij weg (lol) Ook Cheshire zijn dikke staart ziet hij als speelgoed, die wil hij steeds pakken, tenminste zolang Chess niet kijkt...Met Akiko klikt het ook al, samen spelen ze tikkertje...af en toe gromt Romulus nog een beetje, maar hij is te speels en energiek om niet verder te gaan.
Gelukkig is hij wat menselijke nachtrust betreft blijkbaar wel goed getraind hij is mij nog niet (?) komen wakker maken! (joepie)

Zou ik wel of niet buiten gaan?
IMG_7528.JPG

Dan toch buiten:
IMG_7541.JPG

Snuffeltje met Cain (degene die het hardste terug gromde):
IMG_7588.JPG

Ziet er een leuke dikke plumeaux uit, zou ik?
IMG_7494.JPG

Cheshire: Seg kleine ge hebt ook ne staart he, pak die van u!
IMG_7516.JPG

Dinner-time:
IMG_7476.JPG

Wolfjes-snoetje :love3:
IMG_7531.JPG
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.507 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 23 augustus 2015 - 17:41

Hij is duidelijk een curieuze-neuze :-) .
Die gaat nog wel eens een mep krijgen wanneer hij een staart vast heeft!

En dat zwarte plekje op zijn neus, hihi, kan je hem goed herkennen.
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#13 Geplaatst 23 augustus 2015 - 23:29

Leuke foto's, die staart zag er zo verleidelijk uit :loveshower:

Seabert
Seabert
  • 4.396 berichten

#14 Geplaatst 24 augustus 2015 - 10:24

Die laatste foto.... :love: :love: :love: :love: :hart:

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 24 augustus 2015 - 18:19

Bekijk berichtBlackScorpion, op 23 augustus 2015 - 17:41, zei:

Hij is duidelijk een curieuze-neuze :-) .
Die gaat nog wel eens een mep krijgen wanneer hij een staart vast heeft!

En dat zwarte plekje op zijn neus, hihi, kan je hem goed herkennen.

Hahaha gelukkig is Cheshire een Selkirkje en zijn dat speelse, rustige en heel tolerante katten, zolang het bij zijn staart blijft hoeft hij niets te vrezen! Geplaatste afbeelding

Bekijk berichtSeabert, op 24 augustus 2015 - 10:24, zei:

Die laatste foto.... :love: :love: :love: :love: :hart:
Vind ik zelf ook zo een leuke foto :love3:
Geplaatste afbeelding