Spring naar inhoud

- - - - -

Reismand

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 20 augustus 2015 - 16:41

Aangezien ik tegenwoordig toch regelmatig naar de DA moet met Sienna, wil ik een nieuwe reismand kopen.
Die ik nu heb is eigenlijk wat klein voor haar grootte en hij begint ook te begeven (is ook al een tiental jaar oud).

Dus nu kwam ik uit op deze:
http://www.zooplus.n...attenhol/471479

Aangezien veel mensen online kopen bij Zooplus, wilde ik even vragen of iemand die hier misschien heeft?
Meningen? Is het best ruim? Makkelijk om mee te dragen?
Je kan ze ook gewoon als mandje gebruiken thuis, dat vind ik er ook handig aan.

Alleen dat deurtje vooraan vind ik wat vaag.
Is dat wel echt stevig, goed gesloten als je ermee over straat naar de auto loopt?
Wil echt niet dat dat open springt natuurlijk :trance:

Misschien andere suggesties?
Deze? (deurtje is anders) http://www.zooplus.n...lghollen/293451

Bewerkt door Ailure, 20 augustus 2015 - 16:49.

Fieke
Fieke
  • 3.103 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 20 augustus 2015 - 16:59

Hallo Ailure, mijn eerlijke mening over rieten mandjes.

Ik vind ze heel erg mooi en het is waar dat je ze thuis ook als mandje kan gebruiken.
Enkele bedenkingen die ik me maak:
- je zegt dat ze voornamelijk moet dienen om naar de dierenarts te gaan.  Ik ken Sienna's karakter natuurlijk niet, maar er zijn maar weinig katten die spontaan en vrolijk uit hun mandje komen bij de dierenarts. Het is een kleine opening, dus het kan een gefriemel worden om Sienna er uit te krijgen (met risico op krabwondes bij jou en kwetsuren bij Sienna). Bij klassieke transportboxen kan je vaak het deksel er ook nog afnemen, wat dierenartsen makkelijker vinden.
- ik ken een aantal mensen die zo'n mandje hadden waarbij de katjes het riet aan de binnenkant konden kapot kauwen en krabben. Dat hangt nu misschien van kat tot kat af, maar zo'n afgebroken of afgeknabbelde rietstengel kan ook wel scherp zijn.
- de slotjes van zo'n mandjes zijn meestal niet echt stevig, zeker die eerste niet. Er zijn katten die dat in een wip open hebben.
- als je kat een (plas)ongelukje heeft of gewond is, deze mandjes zijn niet waterdicht, toegegeven, je kan wel een doekje of handdoekje erin leggen. Je kan ze wel vrij makkelijk reinigen want het riet is behandeld en kan gewoon afgespoeld worden.
- persoonlijk vind ik ze vrij kostelijk, voor dezelfde prijs en zelfs minder vind je al een stevige transportbox met naar mijn mening minder nadelen dan deze.

Ze zijn echt wel heel mooi, maar volgens mij niet heel praktisch om mee naar de dierenarts te gaan.

Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 20 augustus 2015 - 17:05

Wij hebben die eerste... Niet echt stevig vind ik... Ja.. We gebruiken het enkel voor lewis als hij eens mee gaat naar een marktje... Hij zit er bijna niet in (in de auto op de schoot aan de leidband ;) ). Maar enkel omdat lewis zo braaf ik, durf ik het gebruiken (en het is een mooier zicht ;) ).
Het is ook niet echt ruim...

Mijn favoriete bakken zijn de pet caddy :d die verkopen we maar we gebruiken er zelf ook een stuk of 5... We zijn er eigenlijk erg blij mee...
Tis gemakkelijk om je kat erin te plaatsen, eruit te halen...

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#4 Geplaatst 20 augustus 2015 - 17:11

Ik vind 't ook gemakkelijker als je een mand vind die een opening langs boven heeft, zowel om ze erin als eruit te halen, en geen klein gaatje.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 20 augustus 2015 - 17:15

Nog eergisteren gelezen dat rieten mandjes afgeraden worden als reismand. Te zwak, deurtje snel kapot, veel katten die er uit ontsnappen, etc. Beter is een hard plastieken die je bovenaan in de helft kan doen.
Geplaatste afbeelding

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 augustus 2015 - 17:24

Bekijk berichtZajin, op 20 augustus 2015 - 17:11, zei:

Ik vind 't ook gemakkelijker als je een mand vind die een opening langs boven heeft, zowel om ze erin als eruit te halen, en geen klein gaatje.

Inderdaad. We hebben twee mandjes en bij de een is de opening vanboven en bij de andere langs opzij. Die met de opening vanboven is gewoon veel makkelijker om de kat uit of in te krijgen. Moest ik er ooit nog eentje nodig hebben, dan zal het er eentje moeten zijn met een opening vanboven.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 20 augustus 2015 - 17:25

Oei, niet echt ruim, en zoals ik ook al dacht een slecht slot,...
Had er ook bedenkingen bij, daarom dat ik dit topic toch maar opende om echte ervaringen te krijgen :d
Dat je ze als gewoon mandje erbij kon gebruiken vond ik handig, maar weegt niet op voor de nadelen :p

Nu komt Sienna wel spontaan uit dat mandje bij de DA. Zij heeft daar eigenlijk geen erg in.
Heel makkelijk poesje om mee naar de DA te gaan. Geen gemiauw in de auto, niet in de wachtkamer, niks...

Gewoon rustig wachten op haar beurt.
Sienna babbelt zelfs tegen mijne DA en voert er gesprekken mee :slach:

Dan toch maar terug zo'n traditionele maar dan in een groter formaat.
Alleen nog prijzen bekijken. Is nog niet voor meteen hoor.

Bewerkt door Ailure, 20 augustus 2015 - 17:26.

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#8 Geplaatst 20 augustus 2015 - 17:26

Ze zijn héél mooi.... maar daar is alles dan ook mee gezegd.
Ik volg de anderen hierin dat het niet praktisch is, alsook, wat als Sienna eens een "accidentje" heeft?
Zo'n mand is echt niet makkelijk uit te wassen.

Dus ik zou gaan voor een gewone klassieke transportmand.