Spring naar inhoud

- - - - -

Rare geur + aids + misschien nierproblemen?

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#16 Geplaatst 01 september 2015 - 12:03

Bekijk berichtErikaW, op 26 augustus 2015 - 19:47, zei:

Gisteren bij de dierenarts geweest.
Blijkt dat hij nog verschillende kwaaltjes heeft dus de bloedtest is even uitgesteld.
Blijkbaar zijn er nog 2 wortels blijven zitten van alle tanden die getrokken zijn.
Ook heeft hij een oorontsteking en vermoedelijk nog ergens pijn in zijn mond.
Zijn castratie is ook maar raar gebeurt  want hij ziet er nog heel intact uit voor 2 weken geleden gecastreerd te zijn, het kon volgens de DA ook vocht of iets zijn dat vast zat.

Voorlopig hebben we een vitaminepasta meegekregen die we hem 3x per dag mogen geven zodat hij wat aansterkt.
De komende weken zou hij wat gewicht moeten bijkomen want hij is enorm mager.
En als hij aangesterkt is en nog last heeft van oa zijn tanden dan zou hij in slaap gedaan worden, tanden getrokken, bloed nemen en de castratie nakijken.
Dus eerst maar zien hoe hij evolueert, hij heeft gelukkig een goede eetlust.

Zo frustrerend dat ze de vorige operaties niet goed hebben uitgevoerd. Hoe gaat het nu met hem?

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 01 september 2015 - 13:17

Van Hill's a/d komen ze bij in gewicht.Hier eten ze het graag.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#18 Geplaatst 01 september 2015 - 21:36

Is die Hill's a/d ook een speciale voeding?

Vanaf vandaag start ik met RC gastro intestinal op aanraden van de dierenarts.
Sinds Django hier is hebben onze andere 2 katten ook diarree, het lijkt me sterk dat het door voeding komt maar hij zegt dat het kan dus we gaan nu deze voeding proberen en morgen start ik ook met een kuur panacur.
Moest het hierdoor niet beter gaan dan doe ik een staaltje binnen om te kijken wat het is.

Verder gaat het hier goed met Django, de behandeling voor zijn oren is bezig en hij krijgt nu antibiotica voor zijn tanden in de hoop dat deze misschien niet getrokken hoeven te worden.
Alle katten zijn hier fan van die vitaminepasta behalve hij natuurlijk, gelukkig is hij zo'n goedzak dat we het met 2 makkelijk in zijn mond gesmeerd krijgen.

Het is hier even wel wat minder met al die diarree, vooral omdat Django vaak de helft naast de bak deed, heb nu 2 dagen een XXL gezet en nu blijft alles er in :-)

Heb er even doorheen gezeten omdat ik dan vaak kon beginnen kuisen als ik thuis kwam, ze moeten dan apart hun zakje natvoer krijgen wat een gedoe is, Django dan zijn medicatie en pasta, kattenbakken en al de dagelijkse rest,...
En dan nog allemaal hun portie aandacht en de avonden zijn om :-)
Vanaf morgen 2 weken vakantie dus dan kunnen we er weer tegenaan.

Die panacur wordt ook een uitdaging, bij Django geen probleem maar hoe ik dat bij die andere 2 in hun mond gespoten ga krijgen...

Tis toch een schatje he :)
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 02 september 2015 - 06:08

@

#18Geplaatst Gisteren, 21:36
Is die Hill's a/d ook een speciale voeding?

Vanaf vandaag start ik met RC gastro intestinal op aanraden van de dierenarts.
Sinds Django hier is hebben onze andere 2 katten ook diarree, het lijkt me sterk dat het door voeding komt maar hij zegt dat het kan dus we gaan nu deze voeding proberen en morgen start ik ook met een kuur panacur.
Moest het hierdoor niet beter gaan dan doe ik een staaltje binnen om te kijken wat het is.  

Hill's a/d is voor katten en honden die moeten herstellen.Als de kat te mager is helpt het soms.
Maar in jouw geval zou ik dan toch de raad van de DA volgen en die RC geven.Ze hebben immers diarree.Panacur is ook een goed idee in dit geval.

Bewerkt door DORIS, 02 september 2015 - 06:09.

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#20 Geplaatst 02 september 2015 - 20:45

Ja ondanks mijn twijfel hoop ik toch dat die voeding goed gaat helpen.

Vandaag gestart met de panacur, 2 van de 3 katten gedaan, wat een strijd!!!
Het moet echt vreselijk smaken dat ze er zo een drama van maken.

Bij onze Daan (profielfoto) zijn we niet eens kunnen beginnen, die heeft zo'n brede nek dat we geen vel hebben om hem mee vast te houden.
Heeft zich steeds weten los te rukken en nu kunnen we natuurlijk niet eens meer in de buurt komen.
Ik heb het in wat natvoer gemengd ondanks dat we dit een tijdje niet meer mochten geven om te zien, ik hoop dat hij het op die manier op eet anders weet ik het niet.

Ondertussen natuurlijk dikke ambras tussen mij en mijn vriend haha.

Moesten mensen nog tips hebben om katten vast te krijgen/in bedrag te houden, altijd welkom :)

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 02 september 2015 - 21:04

Met een halve koffielepel tonijn natuur of een klein stukje kippevlees .Hij mag het niet hebben maar zo zal hij het mee inslikken.Een klein beetje Almo natuur kippenfilet lukt ook.Ik steek het gewoon in de keel.

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#22 Geplaatst 03 september 2015 - 18:19

Het is een melkachtige vloeistof dus kan het niet snel in de keel steken. Het zou naar krijt smaken.
Het is ook niet zo makkelijk te mengen in natvoer omdat 2ml best veel is.
Voor Daan doen we het wel en die krijgt niets anders tot het op is.
Voor de andere 2 gaan we het zo meteen weer met geweld doen, Django eet zijn natvoer niet graag en ik wil opletten wat ik hem geef.
En de mama is best een makkelijke.

Django wast zich ook niet valt me nu op, in het begin zag ik hem dat wel doen.
Wat kan dat betekenen?
Kan ik het vuil gewoon met een lauw washandje uit zijn vacht vegen?

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 03 september 2015 - 19:03

Als ze ziek zijn ziet hun vacht er niet mooi uit.
Je kunt hem wassen met lauw water.Er bestaan ook natte doekjes voor kat en hond.Maar water is ook goed en altijd bij de hand.

Panacur bestaat ook in pilletjes.

Bewerkt door DORIS, 03 september 2015 - 19:12.

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 03 september 2015 - 19:39

Bekijk berichtDORIS, op 03 september 2015 - 19:03, zei:

Panacur bestaat ook in pilletjes.
Zeg maar pillen ;) Die zijn ook niet zo handig, de keel van mijn katten is gewoon te klein voor die joekels (door de da zelf geprobeerd). Dus ik moet ze pletten en dan zit je weer met hetzelfde probleem. Als je een grote kat hebt zijn die pillen wel sneller.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 03 september 2015 - 20:45

Ja idd.
Ik heb geluk.Hier nemen de katten de medicatie heel vlot.Behalve Jefke.Bij hem moet ik de moment echt kiezen.
Chance want met al die pillen die ik moet uitdelen.

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#26 Geplaatst 14 september 2015 - 13:18

Nog even een update:

Het gaat hier -over het algemeen- best goed met Django.
Hij heeft het goed gedaan de week dat we op vakantie waren, en hij is van 3,3kg naar 3,85 gegaan :)

We zijn sinds vrijdagavond terug thuis en gisteren heb ik hem de laatste keer zijn oordruppels moeten geven tegen zijn ontsteking.
Maar 's avonds tegen 22u is hij ineens enorm ziek geworden, hij heeft op iets meer dan een halfuur zeker 10 keer overgegeven en 2x diarree gehad, wat er de laatste keer gewoon uit liep tijdens het lopen.
Hij was duidelijk heel misselijk en wist niet hoe hij zich moest leggen.
Heb dan uiteindelijk iemand van de opvang gebeld en daarna naar de dierenarts van wacht.
Maar net toen ik met de opvang belde was het gedaan (natuurlijk :p)  , hij is toen in slaap gevallen dus heb besloten niet met hem rond te rijden.
De persoon van de opvang zei terloops dat hij geen metacam mocht krijgen omdat hij daar ook moest van overgeven.
Dus toen ben ik beginnen denken, die oordruppels was het enige wat er anders was die dag, heb die om 19u gegeven.
De week ervoor had hij die ook gekregen en die dag ook moeten overgeven, maar dat was maar 1x dus verder niet op gelet.

Zou een kat dan toch zo ziek kunnen worden van oordruppels? Zoiets zou nooit in me opgekomen zijn als ze het niet zeiden van die Metacam.

Ik moet in ieder geval nog eens bellen met de dierenarts, maar misschien weten jullie hier ook meer over.

Verder doet hij het goed, hij heeft vandaag zelfs gespeeld met de hengel!
Wie had dat gedacht van onze opa :)

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 14 september 2015 - 14:35

Hebben ze al een bloedstaaltje genomen?Eventueel een echo van de nieren.Bij nierinsufficentie kunnen ze heel misselijk zijn.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 14 september 2015 - 15:33

Mijn kat is ooit ook ziek geweest van een oorkuis-product dat je moet in de oren druppelen. Dat kan via het oor in de keel komen. Dus het kan wel.

Bewerkt door BlackScorpion, 14 september 2015 - 15:34.

Geplaatste afbeelding

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#29 Geplaatst 14 september 2015 - 22:37

Neen een bloedstaal moet nog gebeuren, daar wou de dierenarts nog even mee wachten.
Er zijn kandidaten voor hem dus we gaan kijken om dit toch volgende week te laten doen zodat we meer weten over zijn toestand.
Als het bv toch erg is en hij niet lang meer heeft blijft hij bij ons.
Vandaag toch ook weer 2x diarree gehad, kan door dat middel komen maar vind het erg dat zijn maag maar niet in orde raakt.

Via het oor in de keel, bah, hoe kan dat nu..
Ik hoop dat de dierenarts er meer over weet

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#30 Geplaatst 14 september 2015 - 22:49

Ik ga missch iets compleet belachelijk vertellen, maar dit hoorde ik gisteren

Er had iemand een hond en die was zo ziek, dat de DA zei om hem te laten inslapen, die mensen wilden dat niet zomaar doen en gaven de hond primperan (= voor mensen )
De hond is daardoor er helemaal bovenop gekomen en is nu 17 jaar ( oud voor een hond hé ) en hij krijgt elke morgen 1/4 de pilletje primperan.

Ik hoop dat niemand mij kwalijk neemt wat ik geschreven heb, wou het toch even meedelen, wat voor een hond goed is, kan voor een kat toch ook, niet ?