Spring naar inhoud

- - - - -

Rare geur + aids + misschien nierproblemen?

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 15 september 2015 - 04:48

Primperan helpt in sommige gevallen heel goed.
Sommige producten voor de oren zijn vergif.Als ze hun wassen en daarna hun pootje aflikken worden ze ziek.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#32 Geplaatst 15 september 2015 - 11:03

Zajin, dat is helemaal niet belachelijk ;-)
De dierenarts van wacht raadde me ook primperan aan, ook al is dit voor mensen het schijnt voor dieren ook goed te werken.
Ik ga misschien toch eens zien dat ik zo'n dingen in huis haal, een mini EHBO, kan voor mij ook nog van pas komen.

Doris: daar had ik nog niet aan gedacht dat het via wassen ook in zijn maag terecht komt. Er zat inderdaad wat aan de ingang van zijn oor.
Hij lijkt nog altijd wat last te hebben van zijn oor dus ik hoop als ik verder moet doen dat er andere middelen bestaan

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#33 Geplaatst 15 september 2015 - 16:55

Bekijk berichtZajin, op 14 september 2015 - 22:49, zei:

Ik hoop dat niemand mij kwalijk neemt wat ik geschreven heb, wou het toch even meedelen, wat voor een hond goed is, kan voor een kat toch ook, niet ?
Het is zeker niet belachelijk en je ziet maar, het heeft toch iemand geholpen, maar je moet wel erg opletten met honden en katten dezelfde dingen geven. Ze zijn helaas niet hetzelfde ;) Zo mag je parasietbehandeling voor honden nooit aan katten geven, ook niet in een aangepaste hoeveelheid, tenzij er expliciet op staat dat het voor beide kan. Zo zijn er al veel katten gestorven, het is giftig voor hen. En da's maar één voorbeeld.

Primperan wordt denk ik ook wel aan katten gegeven. Het enige "probleem" met mensenmedicijn is de dosering. Een mens weegt 60 à 120 kilo. Een gemiddeld tot grote hond 20 à 40 kg, dus met 1/4 zit je wel goed. Een huiskat 3 à 8. Daar moet je ook weer rekening mee houden. Aspirines zijn dodelijk voor zowel kat als hond.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#34 Geplaatst 16 september 2015 - 18:25

Zo meteen met Django naar de dierenarts vertrekken.
Hij wordt in slaap gedaan om de 2 tandwortels te trekken, de castratie na te kijken en meteen bloed te trekken.
Ben toch wat ongerust over ons klein ventje, ik hoop dat hij er goed uit komt.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 16 september 2015 - 19:32

Het is beter dat alles nagezien wordt.De duimen doen overuren hier.Zal wel goed aflopen. :duim:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#36 Geplaatst 16 september 2015 - 20:47

Succes met de lieve schat :duim:

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#37 Geplaatst 17 september 2015 - 20:19

En hij is weer thuis sinds vanmiddag :)
Hij is nu eindelijk volledig tandloos, zijn oren zijn nog eens uitgespoeld en er is bloed getrokken.
De rare castratie moesten we verder in de gaten houden, hij wou dat niet opnieuw gaan open maken.

Er is meteen ook een staaltje diarree mee naar het labo want daar bleef hij last van hebben (heeft bij de dierenarts ook eens goed zijn best gedaan :-D) ondanks de panacur en speciale voeding.
Hij is hier toch meteen beginnen eten dus hij voelt zich wel oké denk ik, maar het blijft toch zo'n zielig mannetje als je hem soms ziet staan.

Nu een paar dagen wachten op de resultaten, hopelijk nog voor zondag!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 17 september 2015 - 20:46

Hij is alleszins in goede handen.
Hij zal ook minder pijn hebben.
We blijven verder duimen.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#39 Geplaatst 18 september 2015 - 01:10

Hij is duidelijk in zeer goede handen  :flower:
En nu duimen dat zijn bloed resultaten meevallen  :)

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#40 Geplaatst 10 oktober 2015 - 20:52

Tijd voor nog eens een update:

Uit de bloedstalen kwam dat onze man nog prima gezond is! Voor zover dat kan ;-)
Zijn nier- en leverwaarden zitten nog in de normale waardes. Verder was er ook niets abnormaal te zien.
We zijn hier dus heel blij (en ietwat verbaasd..)

We blijven alleen zitten met die diarree..
Uit die stalen kwam ook niet veel, alles leek oke, enkel blijken er bacteriën in zijn ontlasting te zitten die resistent zijn tegen enkele soorten antibiotica (oa. degene die hij al eens gekregen had).
We zijn nu bezig met een nieuwe soort antibiotica en eigenlijk zou ik tussen morgen en dinsdag resultaat moeten zien.
Helaas had hij vandaag nog steeds diarree, en stinken ook altijd, niet normaal.

De dierenarts was niet 100% zeker dat het aan die bacteriën ligt. Als deze kuur geen resultaat geeft dan zullen we moeten beginnen kijken naar voeding.
Hoe dat gaat verlopen weet ik niet goed, ik denk dat elimineren de beste optie is?
Hij heeft namelijk al speciale voeding voor de maag gehad (gastro intestinal van RC), ook voeding voor seniorkatten (maar dat was maar kort) en speciale niervoeding van hills.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? (ben vollop aan het lezen op het forum hier hoor maar daar kruipt wel  wat tijd in)
Moet ik dan beginnen kijken naar allergie voor bepaalde inhoud van de voeding die hij nu krijgt? Of zou het eerder een zwak maag-darmstelsel zijn?

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 11 oktober 2015 - 20:22

Antibiotica doodt dan wel de bacteriën, maar geeft vaker wel dan niet spijsverteringsproblemen. Als je zelf antibiotica neemt, doen ze er ook vaak iets als enterol bij. Misschien moet je ook zoiets ondersteunend geven, voor de darmflora. En een tijd wachten om het de kans te geven te beteren. Best ook lichtverteerbare voeding geven, dat heeft de dierenarts normaal.

Enterol kan ook bij katten, maar vraag dus even na hoeveel. Is een probioticum.

En als het dan niet betert na een tijdje (2 weken bijv.), verder zoeken. Zeker nooit te veel veranderen of proberen in 1 keer. Dan weet je niet wat het nu eigenlijk is dat werkt, of niet werkt.

Wel super dat de waarden verder goed zijn!! Succes!

Bewerkt door Nasa, 11 oktober 2015 - 20:25.

Elma
Elma
  • 3 katten

#42 Geplaatst 11 oktober 2015 - 21:26

Ik gebruik ook Enterol bij de opvangkitten. Voor een kitten moest ik altijd een half maatje geven, rechtstreeks in de bek voor het eten. Kittens kunnen ook heel stinkende diarree hebben. Ik neem zelf ook wel eens Enterol, als de darmflora niet goed zit.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#43 Geplaatst 17 oktober 2015 - 12:52

Enterol kende ik nog niet, bedankt!
Ondertussen is de kuur afgelopen sinds gisteren maar beide hebben nog diarree.
Heel raar want al het "besmettelijke" zou via deze kuur opgelost moeten zijn.
Nu denken we aan een gevoelige maag ofzo maar hoe kan het dan dat hij Dali en Daan ook heeft aangestoken met diarree..

Volgende week nog eens naar de dierenarts met hem.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 17 oktober 2015 - 13:16

Een parasiet wordt niet door antibiotica gedood.
Ze zouden ev giardia of coccidiose kunnen hebben. Dat kan je laten testen. Je DA moet dan ontlasting naar een lab opsturen.
Giardia cysten zitten ook niet altijd in de ontlasting, door de cyclus van de parasiet.

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#45 Geplaatst 17 oktober 2015 - 17:40

Voor giardia zijn ze ook al behandeld, dat was de eerste stap.
We hebben ontlasting opgestuurd en daaruit bleek dat er enkel nog een bacterie te vinden was die resistent was tegen de antibiotica die hij al eens had gekregen, daarvoor hebben we nu speciale gekregen.
Dus nu zouden ze beide helemaal bacterie- en parasietvrij moeten zijn. En toch hebben ze beide nog diarree..