Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal aanpassen voor kat met drie pootjes

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 24 augustus 2015 - 07:44

Annabelle doet het ontzettend goed, met maar 1 voorpootje. Maar ze heeft wel moeite om in de krabpaal te klimmen.
Die van Petfun lukt nog redelijk. Ik heb er ook eentje van Natural paradise, met stammen van 15cm en die gaat een stuk moeilijker. Dus ik zou hem graag ietsje aanpassen zodat ze er ook in kan. Alleen heb ik geen idee hoe.

Heeft iemand dit al gedaan, of iemand een idee hoe ik het zou kunnen oplossen?
Those who don't believe in magic, will never find it

DORIS
DORIS
  • 7.689 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 augustus 2015 - 07:54

Ik heb gewoon alles gelaten zoals het was.Hope springt van de grond op het aanrecht van daar op de kast.Ik heb enkel krabtonnen en hij geraakt zonder moeite in het hoogste mandje.Dat ging niet allemaal in het begin.Beetje bij beetje ,elke dag wat meer.Een kat zal veel moeite doen om ergens te geraken.
Hope heeft ook maar ene voorpoot en na al die tijd doet hij alles,maar dan ook alles wat de andere doen.Hij speelt zelfs met de ballenracebaan.Hij gaat er gewoon naast liggen en dat lukt.Is mooi om te zien wat ze allemaal kunnen,onze driepotige monstertjes.Gewoon de tijd geven.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 24 augustus 2015 - 10:18

Dus mss als ze wat groter is, dat het dan wel lukt? T is dat ze zo probeert, en dan vind ik het wat triest om te zien dat het niet lukt.
Mss ben ik gewoon te ongeduldig :). En verder kan ze alles al eigenlijk. T is een hevig katje :d.

DORIS
DORIS
  • 7.689 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 augustus 2015 - 11:19

Als het een kleintje is kun je mss een kittenkrabpaal ernaast zetten.Ze zal wel leren hoe ze erop kan.In het begin was ik ook overbeschermend met Hope.Uiteindelijk heeft het meer geholpen als ik hem zelf liet doen.Wij maken ons altijd meer zorgen.De dieren beseffen niet zo goed wat met hun gebeurd is.Ze proberen  gewoon verder te leven zoals zij het willen.Het probleem zit bij ons en niet bij het dier.Is maar goed ook.Ze zijn zo gelukkig als de andere dieren als ze goed opgevangen worden.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 24 augustus 2015 - 13:18

Ze springt op het eerste platformpje, dus dat lukt wel. Het is verder naar boven dat het niet lukt. Zou er idd anders iets naast zetten.
Ze springt op de krabstam, maar dan blijft ze steken, verder omhoog klimmen is moeilijk.

Mijn bed is bv redelijk hoog gemonteerd, en daar staat nu tijdelijk een poef naast, zodat ze er beter op kan. Het lukt haar anders ook wel, maar dan valt ze er nog al eens af bij de sprong.

En ja, idd, het zal wel grotendeels bij ons liggen. Maar soms denkt ze echt dat ze dat pootje nog heeft (de da heeft haar schouderblad niet weggehaald, dus je ziet het bewegen), en dan vraag ik me toch af in hoeverre ze het altijd zelf 'beseft'.

Maar iig heeft ze zich al veel vlotter aangepast dan ik gedacht had :).

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 24 augustus 2015 - 21:27

Bij ons staat er naast het bed een kittenkrabpaaltje :d Zo kunnen ze er goed in :p

Onze Billie/Rafke kon echt alles op 3 pootjes... In zijn nieuwe huisje klimt hij nu zelfs vlotjes in de bomen enzo :d

Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 24 augustus 2015 - 22:17

Er is nog hoop dus :d.

Mss is een kittenkrabpaaltje ook nog een idee. Dat neemt minder plaats in natuurlijk. En alle katten gebruiken de poef eigenlijk wel als opstap. Bij de volgende bestelling van Zooplus eens kijken :).

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#8 Geplaatst 25 augustus 2015 - 01:03

_dsc4526_3.jpg    Deze vind ik ook een leuke, te koop bij zooplus

Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 25 augustus 2015 - 07:29

Bekijk berichtZajin, op 25 augustus 2015 - 01:03, zei:

Bijlage _dsc4526_3.jpg   Deze vind ik ook een leuke, te koop bij zooplus

Ja, die is idd leuk. En nu shop ik al jaren op zooplus, minstens 1x per maand en die heb ik nog nooit gezien...
Kan je hier de link mss ff zetten?

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#10 Geplaatst 25 augustus 2015 - 22:45

:Ooops: Sorry, ik weet niet hoe ik dat moet doen. Het staat wel bij de hondjes, bij auto, fiets en transport, en het noemt : hondentrap easy step.
Ik hoop dat je het zo wel zal vinden :goofy:

Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 26 augustus 2015 - 07:36

Zo vind ik het idd wel, djw!