Spring naar inhoud

- - - - -

Waarom is jouw kat de beste/mooiste/ liefste en geweldigste kat van de wereld?

Droomkat

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#1 Geplaatst 27 augustus 2015 - 17:10

Ik ben gek op mijn katten en vind het leuk om uit te leggen waarom,dus geen reclame voor een ras oid (mag natuurlijk wel melden welk ras)maar gewoon vertellen waarom je zo gek bent op je kat.

Ik begin met Shaggy,mijn Ocicat kater,hij is geweldig cool en relaxed,is vriendelijk naar vreemden,zelfs vreemde katten heeft hij geen problemen mee.
De kittens verzorgd hij ook,hij likt ze schoon en speelt met ze,en steunt zelfs tijdens de bavalling de moederkat door haar te wassen en bij haar te liggen.
Verder loopt hij regelmatig mee aan de riem naar buiten samen met de hond en hij is ongelooflijk knuffelbaar!kletst daarbij de oren van je kop;)

Dan Duchess mijn Cheetohpoes,zij is zeer slim,ondernemend en trouw.
Ze is 2x een geweldige moeder geweest die haar kittens supergoed heeft opgevoed,liepen er kittens de keuken in?dan hoefde ik maar"Duchess doe er iets aan" te zeggen,dan haalde ze meteen haar kittens uit de keuken,zo lief en slim.
Duchess is een beetje eenkennig,maar bij mij een superknuffelaar,dat maakt het stiekum nog specialer.

Sunrise is ons zelfgefokte Cheetohpoesje,zij is zo speels,loopt altijd achter je aan,zoekt altijd aandacht en knuffels van je,praat tegen mij en is nu ook een liefhebbende moeder.
Onze hond is haar beste vriend waar ze regelmatig bij slaapt.
Volgorde van de foto's
Duchess,Shaggy,daaronder Sunrise

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Bewerkt door Duchess, 27 augustus 2015 - 17:11.

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#2 Geplaatst 27 augustus 2015 - 18:13

Heel leuk topic! Moet nu vertrekken maar ik kom hier zeker nog terug!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.296 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 27 augustus 2015 - 21:59

Ik ben zot van onze twee asielkatten. Ze zijn zo lief en dankbaar dat ik ze adopteerde. Het zijn gewone europese kortharen. Lexy. Een rosse kater van 1 jaar, die mijn gedacht wat homotrekjes heeft, want als hij moet gaan slapen of eten wil, dan draait hij zo fel met zijn achterste dat hij soms zijn evenwicht verliest.
Sienna. Een tricolore kattin van 1 jaar. Zot stuk. Daar kan je nu eens echt mee rollebollen. Spijtig dat ze in de zomer veel buiten zit. Ook als het regent, zoals nu (ik haat die langdurige regen). En als ze dan 's avonds moe is, komt ze in de zetel gehuppelt en vlijt ze zich met een plof tegen je aan. Dan moet je haar aaien en met haar spelen. Vinnig katje. Ze kan ook uren met een aluminiumfolie balletje spelen. Een echte prof voetballer. Het balletje vliegt alle kanten uit.
Maar ze zijn beiden zo lief en zo goed bevriend met elkaar. Ze geven elkaar regelmatig liefdevolle lekjes, zo lief. Ik smelt helemaal als ik ze beiden zie. Toch iets heel anders dan onze lastige kattin van 15 jaar. Haar hele leven reclameren als je aan haar komt. Niet leuk. Maar die twee maken alles goed.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 augustus 2015 - 01:32

Miloh : We vonden hem toen hij (geschat) 5 weken oud was, is opgevoed met de papfles...en   superaanhankelijk :loveshower:
Hij is ons zot clowntje als hij speelt, loopt dan zijdelings en maakt rare geluiden totdat we achter hem lopen.
Als we hem (zogezegd') niet vinden maar in de buurt zijn, steekt hij zijn pootje uit om te tonen waar hij zit.
s Avonds zit hij in de zetel tussen ons of op de schoot van mijn vriendin en geeft dan likjes op haar neus.
Er mag geen doos in huis staan of hij moet er in kruipen...
Elke morgen wil hij eens in de armen genomen worden, ook overdag kan je Miloh vasthouden wanneer je
wilt over de schouder en gewoon door het huis mee wandelen. Hij is al een flinke kater geworden, toch blijft
hij ergens baby-Miloh :goofy:
IMG_4927.jpg

Moon : We namen haar in huis nadat ze een tijdje kwam eten bij mijn moeder in de tuin, ongeveer toen ze een drietal maanden oud was.
Ze was zo bang in het begin en zat vaak achter de kast of de bureau. Iedereen zei dat ze nooit aanhankelijk zou worden.
Echter heb ik veel bewondering hoe ze geëvolueerd is, want ook zij vraagt nu dagelijks om aandacht en haar knuffeltjes.
Moon heeft in bijna al haar speelgoed interesse maar verkiest toch nog steeds een compagnon om te spelen ; of haar personeel, of Miloh maar samen kan ook :love3:
Ze heeft een speelgoed "babymuisje" gevuld met kattenkruid waar ze regelmatig mee rondloopt en tegen praat (huilend geluid).
Soms gaat ze deze in de tuin leggen of wanneer we weggaan en Moon boven slaapt ligt het muisje vaak in de hall net voor de trap.
Ook praat ze graag en verwacht dan uiteraard dat we antwoorden ;)

IMG_3511.jpg

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 28 augustus 2015 - 10:14

Goh, ik heb wel 101 verhalen waarom de mijne nu juist DE allerleukste zijn van de hele wereld! :slach:

Beau:  Mijn lief klein oud trengeltje :lachen:   Ondertussen al 14 jaar (wat gaat de tijd snel).   Mijn kleine speciale meisje.
Houd absoluut niet van andere mensen.  Ze kan dan zo op mensen aflopen en rond hun benen hangen met de staart in de lucht.  Meestal kijkt ze dan ook het bezoek aan met een mooi lief gezichtje.  Maar oh weeeeee....Steek je hand niet uit om haar te strelen, want je krijgt haar klauwen terug.  Onmiddellijk. :lachen: Mijn meisje :love4:   Een echte tijgerin.
Beau heeft ook een speciale manier van liggen.  Ze zal altijd op haar rug gaan liggen.  Zo kijkt ze dan ook uren aan een stuk in het rond.  Alsof ze buikspieroefeningen aan het doen is.  Zo schattig. Ons meisje kan ook niet miaauwen.  Ze kan wel 'kwekken'.   Kwek, Kwek of ma ma zijn haar woordjes :love2:  
Voor ons is ze het meest aanhankelijke, lieve poesje wat je kan voorstellen.  Ze is ook een hele brave poes, zal nooit haar nageltjes ergens inzetten.  (Je hoort ze wel trippelen over de parket - tik tik tik - Beauke is daar :lol: )

Nio:   Waar zal ik eens beginnen??  :oops: Mijn DA.....ik hoorde haar nog zeggen.......Tja Ina....een roske?   Daar ga je plezier aan beleven.  De meeste rosse katten zijn uitgesprokener van karakter.  Ik hoor dat Nio ook zo gaat worden.
Mijn kleine humpel uit het asiel...amper 6 maandjes oud.....mishandeld door andere mensen....in beslag genomen door de dierenbescherming......mamapoes en broertjes en zusjes allemaal overleden door kwetsuren.....Mijn humpelke als enige achtergebleven......Schuchter.....bang........
Mijn humpelke......ik zag hem....hij zag mij....KLIK :love4: Beide kanten.   Nio viel als een blok voor mij, en ik viel als een blok voor hem.  Ik kreeg hem terug op het juiste spoor.  Ik ging mijn best doen. :oops:
Nu zijn we 1.5 jaar later.   Wat een verschil :lol2:
Nio is een tetterkont (zijn bebbelke staat geen seconde stil).   Hij verstaat nu eens alles.....alles wat ik hem vraag....hij antwoord of hij zal actie ondernemen.   Hij is een enorme knuffelkont geworden, zelfs met vreemde mensen.
Handtassen vind hij gewoon het einde en zal altijd in mijn of in mijn bezoekers handtassen willen neuzen.   Meestal haalt hij de leesbrillekes of de pennen eruit :p   (Vind hij echt de Max)
Nio is heel speciaal in alles wat hij doet en gewoon in zijn doen. Ik had nooit gedacht dat ik het ging zeggen van een kat, maar Nio is mijn zielsverwant.   In elk geval kan ik nog uren over hem doorgaan, zijn maniertjes, zijn dingetjes,.....en niet te vergeten...zijn overschattig baby-miaauwke....Hij miaauwt nog steeds als een kitten....Ma zo schattig

Kijk toch.....mijn kindjes :loveshower:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0697.JPG
  • IMG_2511.JPG
  • IMG_0212.JPG
  • Nioke.jpg

Bewerkt door Inavanthielen, 28 augustus 2015 - 10:19.

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#6 Geplaatst 28 augustus 2015 - 22:51

Zo leuk om hier over jullie kabouters te lezen  :heart:
De liefde druipt ervan af. En geniet zoooo van asielkatjes, of zwervertjes die bij jullie een warme thuis gekregen hebben. Heb daarstraks jullie verhalen voorgelezen aan mijn man.

Bekijk berichtInavanthielen, op 28 augustus 2015 - 10:14, zei:

Goh, ik heb wel 101 verhalen waarom de mijne nu juist DE allerleukste zijn van de hele wereld! :slach:

Beau:  Mijn lief klein oud trengeltje :lachen:   Ondertussen al 14 jaar (wat gaat de tijd snel).   Mijn kleine speciale meisje.
Houd absoluut niet van andere mensen.  Ze kan dan zo op mensen aflopen en rond hun benen hangen met de staart in de lucht.  Meestal kijkt ze dan ook het bezoek aan met een mooi lief gezichtje.  Maar oh weeeeee....Steek je hand niet uit om haar te strelen, want je krijgt haar klauwen terug.  Onmiddellijk. :lachen:    Mijn meisje :love4:   Een echte tijgerin.
Beau heeft ook een speciale manier van liggen.  Ze zal altijd op haar rug gaan liggen.  Zo kijkt ze dan ook uren aan een stuk in het rond.  Alsof ze buikspieroefeningen aan het doen is.  Zo schattig.    Ons meisje kan ook niet miaauwen.  Ze kan wel 'kwekken'.   Kwek, Kwek of ma ma zijn haar woordjes :love2:  
Voor ons is ze het meest aanhankelijke, lieve poesje wat je kan voorstellen.  Ze is ook een hele brave poes, zal nooit haar nageltjes ergens inzetten.  (Je hoort ze wel trippelen over de parket - tik tik tik - Beauke is daar :lol: )

Nio:   Waar zal ik eens beginnen??  :oops:     Mijn DA.....ik hoorde haar nog zeggen.......Tja Ina....een roske?   Daar ga je plezier aan beleven.  De meeste rosse katten zijn uitgesprokener van karakter.  Ik hoor dat Nio ook zo gaat worden.
Mijn kleine humpel uit het asiel...amper 6 maandjes oud.....mishandeld door andere mensen....in beslag genomen door de dierenbescherming......mamapoes en broertjes en zusjes allemaal overleden door kwetsuren.....Mijn humpelke als enige achtergebleven......Schuchter.....bang........
Mijn humpelke......ik zag hem....hij zag mij....KLIK :love4:    Beide kanten.   Nio viel als een blok voor mij, en ik viel als een blok voor hem.  Ik kreeg hem terug op het juiste spoor.  Ik ging mijn best doen. :oops:
Nio is een tetterkont (zijn bebbelke staat geen seconde stil).   Hij verstaat nu eens alles.....alles wat ik hem vraag....hij antwoord of hij zal actie ondernemen.   Hij is een enorme knuffelkont geworden, zelfs met vreemde mensen.
Handtassen vind hij gewoon het einde en zal altijd in mijn of in mijn bezoekers handtassen willen neuzen.   Meestal haalt hij de leesbrillekes of de pennen eruit :p   (Vind hij echt de Max)
Nio is heel speciaal in alles wat hij doet en gewoon in zijn doen.    Ik had nooit gedacht dat ik het ging zeggen van een kat, maar Nio is mijn zielsverwant.   In elk geval kan ik nog uren over hem doorgaan, zijn maniertjes, zijn dingetjes,.....en niet te vergeten...zijn overschattig baby-miaauwke....Hij miaauwt nog steeds als een kitten....Ma zo schattig

En bij het verhaal van Nio ben ik effe moeten stoppen... Krop in de keel... Ina, mijn hart breekt als ik denk aan wat jouw schatje, en zijn familie, heeft moeten meemaken  :(
Maar ik ben zooooo blij dat hij bij jullie zijn gouden mandje gevonden heeft  :loveshower:

Ik ga er één dezer dagen ook werk van maken om onze kapoenen hier eens te komen bespreken  :)

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 29 augustus 2015 - 11:24

Mijn katten zijn de beste, de mooiste, de liefste van heel de wereld....gewoon omdat het mijn katten zijn! :lol:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.296 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 29 augustus 2015 - 22:07

Ik heb eigenlijk nog een ander katje in mijn hart gesloten. Sientje. Een verwilderd tri-colore kattinnetje dat in Bokrijk rond het Koetshuis ronddwaalt. We geven haar nu al een jaar elke dag droge brokjes en af en toe een snoepstokje. Als we "poessie" roepen, komt ze luid miauwend, half babbelend afgelopen, waar ze ook maar zit. Mijn hart smelt dan gewoon, door al dat gebabbel van haar. We hebben haar in november kunnen laten steriliseren door het Felix-project. Nu loopt ze met een mooi gaatje in haar rechter oor rond. Haar pels blinkt, ze ziet er gezond uit en geniet duidelijk van het leven. Dat zien we omdat, als ze gedaan heeft met eten, dan vleit ze zich neer op de warme stenen en geniet van het zonnetje en onze aanwezigheid. Dan wast ze zich of ligt te draaien van genoegen. Alleen spijtig dat ze altijd een metertje afstand houdt van ons. We mogen haar niet aaien. Ze doet het echt goed daar in de bossen en we houden haar en nog drie gecastreerde katers in het oog, of ze gezond blijven. De "mannen" komen ook regelmatig eten, maar zijn niet zo babbelachtig als Sientje en ook niet zo dankbaar. Zij laat haar geluk echt zien. En als we elkaar gemist hebben op het appèl, dan komt ze aan het terras van het Koetshuis miauwen om toch nog wat brokjes te krijgen. :-)
Op de foto zie je haar vooraan. Achteraan staat Kareltje, één van de katers, die samen met Sientje werd geholpen.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Bewerkt door Elma, 29 augustus 2015 - 22:08.

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#9 Geplaatst 29 augustus 2015 - 23:17

Bekijk berichtInavanthielen, op 28 augustus 2015 - 10:14, zei:

Houd absoluut niet van andere mensen.  Ze kan dan zo op mensen aflopen en rond hun benen hangen met de staart in de lucht.  Meestal kijkt ze dan ook het bezoek aan met een mooi lief gezichtje.  Maar oh weeeeee....Steek je hand niet uit om haar te strelen, want je krijgt haar klauwen terug.  Onmiddellijk. :lachen: Mijn meisje :love4:   Een echte tijgerin.
Beau heeft ook een speciale manier van liggen.  Ze zal altijd op haar rug gaan liggen.  Zo kijkt ze dan ook uren aan een stuk in het rond.  Alsof ze buikspieroefeningen aan het doen is.  Zo schattig. Ons meisje kan ook niet miaauwen.  Ze kan wel 'kwekken'.   Kwek, Kwek of ma ma zijn haar woordjes :love2:  

Nio:   Waar zal ik eens beginnen??  :oops: Mijn DA.....ik hoorde haar nog zeggen.......Tja Ina....een roske?   Daar ga je plezier aan beleven.  De meeste rosse katten zijn uitgesprokener van karakter.  Ik hoor dat Nio ook zo gaat worden.
Mijn humpelke......ik zag hem....hij zag mij....KLIK :love4: Beide kanten.   Nio viel als een blok voor mij, en ik viel als een blok voor hem.  Ik kreeg hem terug op het juiste spoor.  Ik ging mijn best doen. :oops:
Nio is heel speciaal in alles wat hij doet en gewoon in zijn doen. Ik had nooit gedacht dat ik het ging zeggen van een kat, maar Nio is mijn zielsverwant.   In elk geval kan ik nog uren over hem doorgaan, zijn maniertjes, zijn dingetjes,.....en niet te vergeten...zijn overschattig baby-miaauwke....Hij miaauwt nog steeds als een kitten....Ma zo schattig

zoooo mooi !!

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#10 Geplaatst 30 augustus 2015 - 02:45

Bekijk berichtElma, op 29 augustus 2015 - 22:07, zei:

Ik heb eigenlijk nog een ander katje in mijn hart gesloten. Sientje. Een verwilderd tri-colore kattinnetje dat in Bokrijk rond het Koetshuis ronddwaalt. We geven haar nu al een jaar elke dag droge brokjes en af en toe een snoepstokje. Als we "poessie" roepen, komt ze luid miauwend, half babbelend afgelopen, waar ze ook maar zit. Mijn hart smelt dan gewoon, door al dat gebabbel van haar. We hebben haar in november kunnen laten steriliseren door het Felix-project. Nu loopt ze met een mooi gaatje in haar rechter oor rond. Haar pels blinkt, ze ziet er gezond uit en geniet duidelijk van het leven. Dat zien we omdat, als ze gedaan heeft met eten, dan vleit ze zich neer op de warme stenen en geniet van het zonnetje en onze aanwezigheid. Dan wast ze zich of ligt te draaien van genoegen. Alleen spijtig dat ze altijd een metertje afstand houdt van ons. We mogen haar niet aaien. Ze doet het echt goed daar in de bossen en we houden haar en nog drie gecastreerde katers in het oog, of ze gezond blijven. De "mannen" komen ook regelmatig eten, maar zijn niet zo babbelachtig als Sientje en ook niet zo dankbaar. Zij laat haar geluk echt zien. En als we elkaar gemist hebben op het appèl, dan komt ze aan het terras van het Koetshuis miauwen om toch nog wat brokjes te krijgen. :-)
Op de foto zie je haar vooraan. Achteraan staat Kareltje, één van de katers, die samen met Sientje werd geholpen.

Zo tof dat jullie je het lot van die katjes aantrekken  :)
Is er geen mogelijkheid om Sientje mee te nemen naar huis? Als ik lees hoe ze zich gedraagt tegenover jullie denk ik zo dat dit een katje kan zijn die heel graag bij mensen thuis zou leven. Doet mij denken aan ons Rachelleke, was ook een verwilderd zwerfkatje, heeft een week achter onze wasmachine gezeten maar is nu twee jaar bij ons en is hier overduidelijk super gelukkig.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#11 Geplaatst 30 augustus 2015 - 10:39

wat een heerlijke verklaringen,waarom de katten zo speciaal zijn,en dat is nu ook precies waarom ik dit topic ben begonnen.
Als ik zeg dat ik raskatten fok,zeggen mensen vaak; ik heb maar een gewone huiskat" waarop ik altijd zeg; GEWONE KATTEN BESTAAN NIET,iedere kat is speciaal,heeft iets moois,liefs of schattigs.
Dat ik raskatten fok betekend niet dat ik andere ras en of htk katten niet waardeer,integendeel,zoals ik al schreef,ik zie in iedere kat wel iets wat ik mooi of indrukwekkend vind!

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 30 augustus 2015 - 11:37

Gewoon omdat het mijn katten zijn.Dat is zo met mijn kinderen en mijn kleinkinderen ,dus ook zo met mijn dieren.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.296 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 30 augustus 2015 - 21:39

Bekijk berichtjuleken, op 30 augustus 2015 - 02:45, zei:

Zo tof dat jullie je het lot van die katjes aantrekken  :)
Is er geen mogelijkheid om Sientje mee te nemen naar huis? Als ik lees hoe ze zich gedraagt tegenover jullie denk ik zo dat dit een katje kan zijn die heel graag bij mensen thuis zou leven. Doet mij denken aan ons Rachelleke, was ook een verwilderd zwerfkatje, heeft een week achter onze wasmachine gezeten maar is nu twee jaar bij ons en is hier overduidelijk super gelukkig.
Ach, Juleken, ik zou niet liever willen dan haar hier thuis te laten leven. Ze heeft herzelfde karakter als ons Sienna (beiden zijn tricolore). Vandaag heeft mijn man haar een miliseconde mogen mogen aanraken, toen sprong ze terug weg. Als ze ons ziet of hoort is ze door het dolle heen. Ze komt ook meer in de buurt van mensen, dan de drie katers. Ze is heel graag in onze buurt, maar de angst voor mensen zit er toch nog in. Ik weet niet hoe ik dat eruit moet krijgen. Niet makkelijk als je dit niet aan je eigen huis kan doen. Moesten we ze ooit eens op het onverwacht kunnen te pakken krijgen, wat dan. We zijn daar altijd met de fiets. Ik kan ze toch moeilijk inmijn fietstas steken, de krabben nog niet nagelaten. En van de mensen van bokrijk moet ik geen hulp verwachten. Die hebben zelfs het Felixproject buiten gezwierd. Misschien dat ik een kartonnen doos zou kunnen krijgen in het koetshuis, maar dat beestje zit daar nu al een jaar en ze ziet er heel gelukkig uit. Als wij haar regelmatig wat bij kunnen voeren, dan denk ik dat ze het daar prima naar haar zin heeft.
Van de andere kant, het is voor ons ook weer een motivatie om dagelijks (als het weer het enigzins toelaat) naar Bokrijk te fietsen. Goed voor mijn gezondheid, gezien ik op mijn gewicht moet letten door mijn diabetes (met pillen).
Mocht ik ooit de kans krijgen om haar op een stressvrije manier thuis te krijgen, ik zou het zeker doen. Maar zoals het er nu uitziet, blijven we dagelijks naar haar en de boys fietsen.
Vandaag zagen we Butler in de weide voor het koetshuis spelen. Toen we riepen, kwam hij heel langzaam naar de etensplaats gewandeld. Mannen !! Sientje, die loopt altijd als we roepen.

Bekijk berichtDuchess, op 30 augustus 2015 - 10:39, zei:

wat een heerlijke verklaringen,waarom de katten zo speciaal zijn,en dat is nu ook precies waarom ik dit topic ben begonnen.
Als ik zeg dat ik raskatten fok,zeggen mensen vaak; ik heb maar een gewone huiskat" waarop ik altijd zeg; GEWONE KATTEN BESTAAN NIET,iedere kat is speciaal,heeft iets moois,liefs of schattigs.
Dat ik raskatten fok betekend niet dat ik andere ras en of htk katten niet waardeer,integendeel,zoals ik al schreef,ik zie in iedere kat wel iets wat ik mooi of indrukwekkend vind!
Ja, Duchess, elke kat is iets speciaal met typische karaktertrekjes. Zelfs aan de verwilderde katten kan je hun typisch karakter zien.
Groetjes van Elma

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.215 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 30 augustus 2015 - 22:26

Fluffy is de beste omdat ik met haar al veel meegemaakt heb. Ze was er bij doorheen veel moeilijke perioden en toch samen ook veel moois meegemaakt. We zijn lange tijd ook gewoon met ons 2 geweest en dan was ze mn enige huisgenootje. :) Ik heb ze uit het asiel gehaald en toen bleek ze de niesziekte te hebben. De da zei dat we er net op tijd bij waren of het had chronisch geworden. Arm beestje was toen ongeveer 8 weken oud en de arme schat moest al medicatie nemen en lag ganse dag te slapen. Ze heeft een eigen karakter en zal nooit de grootste flos en schootzitter zijn. Maar ze krijgt wel graag aaikes en aandacht en houd van geborsteld worden. Dat allemaal uiteraard enkel als zij het wil. :d Ze is ook heel erg éénhandig zoals ze zeggen. Enkel ik kan haar oppakken en aanraken. De rest laat ze soms toe dat ze aan hun hand gaat snuffelen maar verder gaat ze niet. In extreem zeldzame gevallen krijgt de persoon in kwestie een kopje tegen de benen. Hoe lief dat ook lijkt, aai ze niet :d

Loki is de liefste omdat hij dan weer wel zo een enorme floskont is. Hij is de grootste van de 3 en meer dan 8 kilo kat. Maar hij heeft zo een super zacht karakter. In die 3 jaar dat hij mn poezeltje is heb ik hem nog maar enkele keren horen blazen als Finn het te bont maakt. Nooit heeft hij mij ook maar 1 keer gekrabt ofzo. Ik vind het vooral super hoe hij zo uren in mn armen in de zetel kan liggen. :) En elke avond valt hij naast mij op bed in slaap.

En dan Finnetje is de schattigste omdat hij gewoon zo klein en snoezig is. :d Hij is een kat met enorm veel mimiek in zn snoetje ook. Geen idee hoe ik dat moet uitleggen maar hij kan zo veel verschillende gezichten trekken. Finnetje is een enorm actief springertje die energie blijft hebben. Hij is nog steeds een deel kitten in zn koppie. Soms kan hij ook heel lief zijn, dan komt hij op mij liggen voor aaikes. Soms ligt hij dan zo lief te genieten met zn hoofdje op mn schouder. Jammer genoeg zijn de Finn-momentjes wel altijd heel kort. Daarom altijd alle aandacht 100% naar hem als hij eens langs komt. :)

Bewerkt door Eibhlin, 30 augustus 2015 - 22:28.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#15 Geplaatst 30 augustus 2015 - 23:39

Bekijk berichtDORIS, op 30 augustus 2015 - 11:37, zei:

Gewoon omdat het mijn katten zijn.Dat is zo met mijn kinderen en mijn kleinkinderen ,dus ook zo met mijn dieren.

Awel, daar krijg ik het warm van, echt  :)